Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2006, 22:13
dwight88
dwight88 is offline
Sinds bijna 3 maanden heb ik een hele lieve vriendin. Door diverse gebeurtenissen is alles vrij snel gegaan; veel zijn we niet uit elkaar geweest in die maanden.

Constant bij elkaar zijn is natuurlijk niet goed, te weinig zorgt voor een soort gemis. Een "probleem" (luxe-probleem) in onze relatie is dat we beiden een auto hebben en ook niet ver van elkaar af wonen. Natuurlijk zijn we graag en veel bij elkaar; wat dan dus ook gebeurd. Míjn vriendin heeft aangegeven dit soms wat teveel te vinden; natuurlijk snap ik dat wel, ook al heb ik dat gevoel wat minder. Uiteraard weet ik dat lange-afstands-relaties ook kunnen werken terwijl die elkaar veel minder kunnen zien.

Mijn vraag: wat lijkt jullie een "normale frequentie" te zijn (ook al is dat in elke relatie weer anders), in een situatie als degene waar ik inzit, waarin het elkaar opzoeken érg makkelijk is, terwijl het niet altijd goed is....?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2006, 22:27
Al Murphy
Al Murphy is offline
Wat een vraag...

Normaal? Een of twee avonden minder dan nu het geval is?

Verder is dit bullshit. Sommigen willen hun liefje zoveel mogelijk zien en er keihard voor gaan. Anderen doen het graag een beetje rustigaan. Sommigen gaan na een half jaar samenwonen. Anderen hebben na vijf jaar nog koudwatervrees.
Oud 26-10-2006, 22:37
Li
Li is offline
M'n vriendje en ik wonen niet heeel dicht bij elkaar (ik amsterdam, hij rotterdam), maar we zien elkaar toch wel 3x per week gemiddeld. Soms mis ik hem wel erg, maar het is precies de juiste frequentie om ook enorm leuke dingen te doen met je eigen vrienden. Meestal zie ik hem doordeweeks een avondje (lekker eten en slapen bij elkaar) en verder zijn we in het weekend vaak wat langer samen.
Maar het is helemaal afhankelijk van wat voor types jullie zijn, al lijkt het me fijn om vooral op die leeftijd je eigen vrienden ook veel te zien
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 23:07
Magican
Magican is offline
Ik heb het nog eens voor je nageteld en nu blijkt dat dit de 45e keer is dat dit topic is geweest.
Oud 26-10-2006, 23:12
dwight88
dwight88 is offline
excuus, daar heb ik inderdaad niet op gelet.

maar achteraf verbaasd het me ook weer niet

OT: wellicht overbodig, maar mijn vriendin is wat ouder dan ik (ruim 2 jaar) en inmiddels werkend (niet meer student)
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 23:50
Verwijderd
Ik wil het ook nog wel een 46e keer vertellen, hoor. Vriendlief en ik wonen op ongeveer 5 a 10 minuten lopen van elkaar; opzoeken is dus in theorie heel gemakkelijk. In de praktijk zijn we allebei altijd druk (we hebben geen enkele avond in de week waarop we elkaar de hele avond kunnen zien, zelfs), dus spreken we vooral 'tussendoor' af. Halve avonden + de morgen erna, middagen, uurtjes tussendoor, etc.

Voor ons werkt het prima. Zou er iig niet te veel over nadenken; als je vriendin en jij zorgen dat je genoeg tijd vrijhoudt voor jezelf, je hobbies en je vrienden/familie, vul je de overgebleven tijd vrij natuurlijk op met elkaar.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 07:25
Verwijderd
Een normale frequentie om elkaar te zien lijkt me, iets waar je je allebei goed bij voelt. Als jij haar het liefst 4 tot 7 dagen in de week ziet, en zij jou het liefst 3 tot 5 dagen in de week ziet, om maar wat te noemen, dan is 4 ŕ 5 dagen dus een goed compromis.

En dat zij tijd voor zichzelf wil, betekent níet dat ze het niet leuk vindt om bij jou te zijn (dat zeg je ook niet, maar even voor het geval dat je dat stiekem denkt ). Sommige mensen hebben gewoon af en toe alleen-tijd nodig. Mensen die samenwonen kunnen dan in een andere kamer gaan zitten, maar als jij bij haar bent of zij bij jou dan zal ze dat niet zomaar doen want 'je laat je bezoek toch niet alleen zitten'. En dan kun je wel tegen haar zeggen dat ze dat toch mag doen, maar dat komt er dan misschien niet van en dan voelt zij zich er waarschijnlijk niet prettig bij om dat toch af te dwingen. Dus je hoeft je geen zorgen te maken dat ze niet graag bij je is
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 10:20
Verwijderd
ik vind zelf 3 dagen per week eigenlijk net goed. Niet teveel zien en niet te weinig zien. Maar dit verschilt natuurlijk van persoon tot persoon en van relatie tot relatie.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 10:54
axel123
axel123 is offline
tjah wat is een goede frequentie... toen ik nog had met mijn ex zag ik haar 2 keer per maand, zij woonde in de buurt van Zutphen en ik in Amsterdam, dus zeker geen loopafstand maar we hebben het zo toch 1.5 jaar uitgehouden, ze werken wel lange afstands-relaties alleen soms zijn ze wel vervelender.
Oud 01-11-2006, 15:29
LJV
LJV is offline
Ik zie m'n vriendin gemiddeld 1 - 1,5 keer per week, maar ik vind het eigenlijk iets te weinig, 2 x vind ik netjes, daar kan ik mee leven. Maar we wonen 15 km uit elkaar. Maarja, gelukkig heb ik een brommer, en haar ouders brengen en halen vaak, kan dus wel, toch?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 15:52
Iduna
Iduna is offline
Als het voor allebei goed voelt en ook haalbaar is. Dat laatste is niet geheel onbelangrijk. Je kunt wel willen, maar soms kan het niet.

Ik denk dat het wel goed is om tijd voor jezelf te hebben en de ander dat ook te gunnen. Je moet gewoon goed naar elkaar luisteren en duidelijke afspraken maken ook als je in principe zo langs kunt komen. Niet dat je van tevoren alles moet plannen, maar zo houd je het leuk.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 11:21
ottje
ottje is offline
hoi

Sinds een goei 3 maanden ben ik samen met een geweldig iemand, alles gaat redelijk goed, infeite kennen we elkaar al 2jaar. t'is te zeggen: we hadden elkaar ooit eens ontmoet op een bijenkomst,en het klikte meteen !..achteraf hebben we elkara gedurende 2j niet meergezien..( lang dus ) Toen we elkaar dan weer terug zagen was het meteen wat het al lang had moeten zijn. Stiekem waren we van toen al ( 2j geleden) al verliefd op elkaar.

ik zelf woon in vlaams brabant. Zij in Antwerpen Turnhout ofzo een 80km van bij mij. maw zien we elkaar niet altevaak. hoewel we er op een of ander manier toch in geslaagd zijn om elk weekend van oktober te zien. Zij kwam dan met de trein naar bij mij, en ik ging dan ook eens naar bij haar thuis. enige drempel is nog haar ouders. Zij hebben het niet helemaal begrepen met onze relatie.

Gelukkig bestaat internet en kunnen we elkaar aanspreken en zien via msn. We chatte regelmatig ( elke dag ) en meestal met webcam. Is best leuk maar cyber kuskes ben ik wel moe.

Ik denk dat we zelf nog wat geduld zullen moeten hebben tot dat we samen op kot zullen zitten...
Oud 06-11-2006, 17:18
Flip!
Flip! is offline
Ik woon ook zo'n 10 minuutjes lopen van mijn vriend af, maar wegens afspraken met ouders zijn we niet vrij om elkaar elke avond van de week op te zoeken.
We moeten het vaak doen met de woensdagavond, de vrijdagavond, de zaterdagavond en de hele zondag.
Hij is het hier volgens mij redelijk mee eens, maar ik zie hem het liefste elke dag.

Ik denk dat het gezonder is voor je relatie als je elkaar ook wat rust gunt. Spreek bijv. avonden af wanneer je elkaar ziet? Zo leef je naar die dag toe.
Oud 07-11-2006, 09:47
lieve
lieve is offline
Dit probleem is inderdaad een soort luxeprobleem.
Ik herken dit heel duidelijk. Mijn vriend en ik hebben juist hetzelfde probleem gehad dit toen we bijna 2 jaar samen waren.
Ik begon me toen te ergeren aan het feit dat we na ons werk of school meteen op elkaars 'kop zaten te kijken'. Je begint je dan ook automatisch te ergeren aan de kleine dingen als je constant bij elkaar bent.
Het kwam goed uit dat ik toen opnieuw ben begonnen met competitiesport. En dus ook meer sociale contacten ging leggen en toch regelmatig even kon ademhalen zonder mijn vriend in de buurt.
Na het sporten nog even napraten in de kantine was voor mij toen gewoon pure ontspanning.
Langs de ene kant kwam het hard aan bij mijn vriend toen ik zei dat ik meer dingen zonder hem wilde doen. Hij dacht dat dit het begin van het einde was. Maar niks is minder waar. Ik ben toen ook regelmatig nog eens uitgeweest met enkele vriendinnen. En we zijn opnieuw naar elkaar toegegroeid.
En dat is wel leuk.
Af en toe moet je wel eens afstand nemen van elkaar. Om alles op een rijtje te zetten. En niet op elkaar uitgekeken te raken.

Doen wat je moet doen!
Groetjes Lieve,xxx
Oud 07-11-2006, 11:20
Verwijderd
Eh nou ik heb iig geen vaste avond met me vriend, gelukkig. We zien elkaar iig 2x per week op het werk en vrijdagavond in de kroeg of bij elkaar thuis. En soms nog keertje door de weeks gaan we ff bij elkaar langs, mits we niet druk zijn met school.

Ik voel me hier prettig bij dus als jij je prettig voelt bij meerdere keren elkaar zien moet je dat vooral doen!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 11:23
Verwijderd
Wij wonen samen en we zien elkaar dus iedere dag. En dat vinden wij allebei heerlijk.

Ik snap niet helemaal waarom het niet goed zou zijn om constant bij elkaar te zijn. Maar als jullie je daarbij niet helemaal fijn voelen, spreek dan gewoon minder vaak af. Sla een keer een weekendje over bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 11:45
Melpomene
Melpomene is offline
Zag ik hem maar elke dag
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 12:48
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-11-2006 @ 12:23 :
Wij wonen samen en we zien elkaar dus iedere dag. En dat vinden wij allebei heerlijk.

Ik snap niet helemaal waarom het niet goed zou zijn om constant bij elkaar te zijn. Maar als jullie je daarbij niet helemaal fijn voelen, spreek dan gewoon minder vaak af. Sla een keer een weekendje over bijvoorbeeld.
Lijkt me ook prima, tenzij je echt belangrijke dingen gaat afzeggen (vrienden enzo) om elkaar elke dag te zien. Maar alleen al het feit dat de mogelijkheid er is om elkaar iig elke dag te zien, al is het maar even, lijkt me al cool.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten