Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2006, 11:06
danaa
danaa is offline
weten jullie misschien een onderwerp voor een spreekbeurt bij ANW? natuurlijk mogen dieren e.d. niet..

please help me! alvast bedankt!
Oud 29-10-2006, 12:14
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
danaa schreef op 29-10-2006 @ 12:06 :
weten jullie misschien een onderwerp voor een spreekbeurt bij ANW? natuurlijk mogen dieren e.d. niet..

please help me! alvast bedankt!
Kijk maar eens op http://www.digischool.nl/anw/
Oud 29-10-2006, 12:38
Supersuri
Supersuri is offline
Ik heb ooit een werkstuk geemaakt over bioterrorisme, mischien is dat wat voor een spreekbeurt?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 19:32
robje90
robje90 is offline
Moet het over een bepaald onderwerp, dus biologisch, natuurkundig ofzo??
Ik moest over natuurkundig onderwerp en heb 3 wkn geleden me presentatie gehouden over de maan!
Kun je op zich goed over vertellen, over ontstaan en bouw ervan en over de ruimtevaart ontwikkeling (de spanningen tussen SU en USA)
Succes!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 20:00
danaa
danaa is offline
als die onderwerpen zijn leuk bedacht enz.. en vind het super dat jullie beantwoord hebben.. maar het moet denk ik ook een onderwerp zijn waarin ik een beetje geinteresseerd ben

en zon onderwerp is er nog niet geweeest

(het maakt niets uit wat voor onderwerp.. biologisch, natuurkundig.. maakt allemaal niets uit!
Oud 30-10-2006, 10:38
Anika
Misschien wel handig als je er dan even bij vertelt waar je interesses liggen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 19:57
danaa
danaa is offline
Citaat:
Anika schreef op 30-10-2006 @ 11:38 :
Misschien wel handig als je er dan even bij vertelt waar je interesses liggen.
sorryy
najaa.. gewoon een onderwerp waar je wel dagelijks mee te maken hebt ofzoo?
verder hou ik van uitgaan, internetten.. beetje wat ieder meisje denk ik wel leuk vind?
Oud 30-10-2006, 20:03
Meind
Meind is offline
Kerncentrales zou je kunnen doen. Kun je ook de politiek in betrekken over de verschillende standpunten van partijen, wie het weer wil invoeren en wie fel tegen is. Actualiteit scoort altijd en heb je ook meteen een odnerwerp van discussie.
Oud 31-10-2006, 13:40
Verwijderd
Wij moesten bij ANW steeds verschillende domeinen behandelen en daar dan een werkstuk + presentatie over maken.

Bij onze meesterproef (allerlaatste werkstuk) moesten we zelf een onderwerp bedenken dit deden we aan de hand van de volgende methode:

- Kies een domein (leven, biosfeer, heelal, materie) wat je het meest aanspreekt.

- Bedenk bij het domein allerlei onderwerpen die je interessant vind (bij het domein heelal hebben wij het bijvoorbeeld gedaan over sterrenbeelden en chinese astrologie).

Kies daaruit een onderwerp en maak je spreekbeurt. Eigenlijk kan je het dus prima zelf denk ik. Kijk anders eens op de ANW website van mijn middelbare school. Daar staan allerlei verschillende onderwerpen met al deelvragen " klaar" per domein.

http://anw.helenparkhurst.nl/

Waarschijnlijk kan je er wel iets leuks uit halen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 15:02
marrrkje
marrrkje is offline
Kernenergie is wel intressant vind ik. Heb je ook mee te maken doordat het nu veel in het nieuws is enzo.

Over broeikaseffect kun je ook héél veel vinden!

Trouwens; kijk eens wat voor onderwerpen er in je boek staan. Stel dat het volgende hoofdstuk gaat over broeikaseffect ofzo dan is het handig om daar je spreekbeurt over te doen want dan weet je er alvast wat vanaf.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 15:05
jd-altena
jd-altena is offline
ik moet dit jaar ook een spreekbeurt voor ANW doen. ik doe het over blauw tong misschien een ideetje. wel leuk dat je mag kiezen, wij mochten dat niet
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 15:31
danaa
danaa is offline
echt allemaal superbedankt! heb veel hulp gehad van die site! weet zeker dat er iets leuks bij zal staan.. ik moet t samen met een vriendin doen dus we kijken ff die site door!

echt allemaalbedankt!

liefs, danaa
Reageren

Regels voor berichten