Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2006, 23:08
ietjuh
ietjuh is offline
Ik voel me al een tijdje niet goed, en begin me af te vragen wat ik heb. Ik heb het idee dat het wel eens pfeiffer kan zijn, maar heb er niet alle symptonen van.

Het vreemdse wat ik heb is een gek gevoel in mijn benen, handen en lies. Het voelt een beetje als groeipijn, maar dan zonder hevige pijn. Volgens mij heb ik deze pijn wel eens eerder gehad als ik lang had gevlogen...Maar dat is lang geleden.

Verder heb ik erge last van vermoeidheid. Ik ben weinig slaap gewend, vorig schooljaar sliep ik meestal maar 6 uur per nacht. Vorige week ging ik om 22 uur slapen, en werd om 13.30 wakker, en voelde ik me nog niet uitgelslapen.. Vanmorgen heb ik me ook zomaar erg verslapen terwijl ik op tijd naar bed ben gegaan.

Ook heb ik al een paar dagen een heel droge keel en erge dorst terwijl ik heel veel drink. Mijn keel begint sinds vandaag pijn te doen.
Ik heb ook al een week of twee veel last van hoofdpijn, rillingen, en meer transpireren als normaal.

Denken jullie dat dit pfeiffer kan zijn?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 06:48
Anika
Het lijkt ook wel een beetje op diabetes eigenlijk, maar dat weet ik niet zeker want ik heb er verder geen verstand van.
Maargoed, als dat inderdaad het geval is moet je wel heel snel naar de dokter.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 06:56
Gothic
Gothic is offline
wat is heel veel drinken?
Oud 03-11-2006, 08:37
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Anika schreef op 03-11-2006 @ 07:48 :
Het lijkt ook wel een beetje op diabetes eigenlijk, maar dat weet ik niet zeker want ik heb er verder geen verstand van.
Maargoed, als dat inderdaad het geval is moet je wel heel snel naar de dokter.
En of dat het geval is weet je pas als je bij de dokter bent geweest, dus een bezoekje aan je huisarts lijkt me een goed plan. Het zijn vage klachten die op van alles kunnen duiden maar die ook niks kunnen betekenen verder.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 11:21
Verwijderd
Misschien. Of misschien diabetes (als het echt veel drinken is). Of gewoon een beginnende keelontsteking door een virusinfectie, daar kun je ook moe van worden. Je weet het pas echt als je ermee naar de dokter gaat
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 11:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan het geen griep zijn? Daarvan kan je ook spierpijn krijgen en heel erg moe zijn.
Oud 03-11-2006, 12:19
Scatterheart
Scatterheart is offline
Klinkt precies (ook dat vage gevoel in je benen) als wat ik had en dat bleek (dokter keek in mijn keel, liet me zo zitten en ging de stagair erbij halen.... "kijk, een rasechte Pfeiffer-keel" - en de test wees dat overigens later ook uit) dus Pfeiffer te zijn. Ik hoop het trouwens niet voor je, iedere winter weer krijg ik opnieuw last.
Oud 03-11-2006, 14:03
ietjuh
ietjuh is offline
Citaat:
Gothic schreef op 03-11-2006 @ 07:56 :
wat is heel veel drinken?
Ik tel het niet precies, ik denk ongeveer 8 koppen thee van 300 ml, en 5 flesjes water van 500 ml. Dus ik denk bijna 5 liter...

Mijn moeder had het gister avond ook al over diabetes. Mijn vader heeft diabetes en kan het zo controleren. Ik ga het hem vragen als hij straks thuis komt. Pfff,, ik hoop echt niet dat het diabetes is..

Wat mij trouwens ook opviel... (ja, als ik denk dat ik iets heb begin ik heel kritisch overal op te letten) is dat ik af en toe pijn heb in mijn linker zij, weer geen hevige pijn. Je lever zit toch aan de rechter kant?

Nouja, ik wacht het nog even af (heb volgende week SE week..)
Het kan natuurlijik ook gewoon griep zijn.

In ieder geval bedankt voor de tips!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 14:46
Verwijderd
Ik vind het ook erg klinken als diabetes.
Pfeiffer begint met hele erge keelpijn en gewoon heel erg ziek zijn. Na een week erg ziek zijn, krijg je pas dat je merkt dat je zo moe bent (eerst denk je dat het gewoon hoort bij het ziek zijn). Hierbij horen ook erg opgezwollen lymfeklieren (vaak in je nek, maar ook in oksel en lies kan je het voelen).
Ik hoop maar dat je geen diabetes hebt meis!

Succes met je SE-week!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 17:14
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
lise_smiles schreef op 03-11-2006 @ 15:46 :
Ik vind het ook erg klinken als diabetes.
Pfeiffer begint met hele erge keelpijn en gewoon heel erg ziek zijn. Na een week erg ziek zijn, krijg je pas dat je merkt dat je zo moe bent (eerst denk je dat het gewoon hoort bij het ziek zijn). Hierbij horen ook erg opgezwollen lymfeklieren (vaak in je nek, maar ook in oksel en lies kan je het voelen).
Ik hoop maar dat je geen diabetes hebt meis!

Succes met je SE-week!
Hoe Pfeiffer begint is bij iedereen anders. Bij mij begon het met opgezwollen ogen (vocht ophoping). Pas na 3 weken kreeg ik echt keelontsteking. Verder had ik zelfde klachten als ts: veel transpireren, heel erg dorst en raar gevoel in m'n benen (en rest van mn lijf).

De symptomen die de ts beschrijft kunnen kenmerken zijn van zowel pfeiffer, diabetes of griep. Even naar de dokter gaan en bloed laten prikken en je weet het.
Oud 03-11-2006, 18:40
DDM
DDM is offline
Inderdaad gewoon even naar de dokter. Met een bloedtest kan je alle mogelijke oorzaken zo aantonen of uitsluiten.
Oud 03-11-2006, 22:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb geen zin om een nieuw topic te openen Maar ik heb al tijden last van 2 klieren onder mn kaaklijn. Ze zijn opgezet en doen regelmatig pijn. Voorgaande jaren kwam daar vaak keelpijn ed bij kijken en dacht ik aan een terugkomende keelontsteking.
Maar nu heb ik al heel lang geen keelpijn meer gehad, maar blijven die klieren maar pijn doen. Iemand enig idee wat het kan zijn?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 22:22
DDM
DDM is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-11-2006 @ 23:11 :
Ik heb geen zin om een nieuw topic te openen Maar ik heb al tijden last van 2 klieren onder mn kaaklijn. Ze zijn opgezet en doen regelmatig pijn. Voorgaande jaren kwam daar vaak keelpijn ed bij kijken en dacht ik aan een terugkomende keelontsteking.
Maar nu heb ik al heel lang geen keelpijn meer gehad, maar blijven die klieren maar pijn doen. Iemand enig idee wat het kan zijn?
Voordat bepaalde personen (wederom) op dit forum gaan roepen dat dit misschien kanker is en dat je er aan kan doodgaan het volgende: Als de klieren zijn opgezet zonder dat je last van je keel hebt, kan het zijn dat ze een beetje aan het "verbindweefselen" zijn. Dat is zeg maar een soort littekenweefsel. Zit je vaak aan je klieren? Want herhaaldelijk contact kan irritatie en dus pijn geven. Het kan ook komen door andere klachten in het KNO gebied. Denk aan de neus en oren of je gebit. Zolang ze maar goed beweegbaar zijn is er niet zoveel aan de hand. En als je toch ongerust bent: even naar de huisarts. S6 verder.
Oud 03-11-2006, 22:49
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
DDM schreef op 03-11-2006 @ 23:22 :
Voordat bepaalde personen (wederom) op dit forum gaan roepen dat dit misschien kanker is en dat je er aan kan doodgaan het volgende
Ik vind het toch echt duidelijk een symptoom van kanker, en aan kanker kan je wel degelijk doodgaan
Oud 03-11-2006, 23:10
DDM
DDM is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 03-11-2006 @ 23:49 :
Ik vind het toch echt duidelijk een symptoom van kanker, en aan kanker kan je wel degelijk doodgaan
Jij bent iemand die meteen het ergste denkt. Omdat je kennis gewoon ontoereikend is.
Oud 03-11-2006, 23:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Haha Ik denk ook absoluut niet aan kanker. Maar aangezien die klieren al langer dan een jaar pijnlijk zijn, ga ik toch maar eens langs de huisarts.

Het is inderdaad wel zo dat ze pijn begonnen te doen, ik er vervolgens ook aan ging zitten. Misschien doen ze nu wel nog steeds pijn omdat ik er steeds aan zit als ze weer pijn doen. Uuhh
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 09:41
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 03-11-2006 @ 23:49 :
pijnlijke lymfeklieren zijn meestal gevolg van ontsteking...
Oud 04-11-2006, 10:59
Verwijderd
Het zijn wel symptonen van pfeiffer .. maar iedereen heeft andere symptonen , Ik zou even langs de huisarts gaan, en dan bloedprikken .. dan weet je het toch echt zeker! hoop trouwens niet voor je dat je pfeiffer hebt! het is echt vervelend!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 15:36
Barones
Barones is offline
Citaat:
Ik heb ook al een jaar of 6 zo'n opgezwollen lymfeklier onder mijn kaak. Toen ik het pas ondekt had (zo'n 6 jaar geleden) ben ik ermee naar de dokter geweest. die zei dat het niets ernstigs was en dat het waarschijnlijk binnen 2 jaar wel weg zou zijn. Soms wordt het groter, danwel kleiner

oke ik heb absoluut geen medische kennis dus ik zal niet gaan zeggen dat wat jij hebt hetzelfde is. Bij mij doet het ook geen pijn. Maar ik zou niet meteen denken dat het kanker is. En als je het echt niet vertrouwd gewoon even langs de dokter.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 17:20
DDM
DDM is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-11-2006 @ 10:41 :
pijnlijke lymfeklieren zijn meestal gevolg van ontsteking...
Eindelijk iemand die er ook verstand van heeft en niet zo maar wat roept. Daarnaast is er hier sprake van submandibulaire klieren (onder de kaak). De a priori kans dat deze kwaadaardig zijn op deze leeftijd is 0,1%. Leukemie en het maligne lymfoom etc. presenteren zich bijna altijd mid of laag cervicaal (nek dus).
Oud 05-11-2006, 01:19
Verwijderd
Citaat:
Meis, heb je vroeger pfeiffer gehad? Ik weet namelijk (en heb er zelf ook soms wat last van) dat als je eens pfeiffer hebt gehad, het soms niet helemaal goed uit je lichaam verdwijnt en je bij een lage weerstand weer wat symptomen kan krijgen. Zo ken ik mensen die er elke winter wat last van krijgen en ook ik merk het, maar niet alleen in de winter, maar gewoon als mijn weerstand laag is. Wat ook zou kunnen, is dat je lymfevocht niet goed wordt afgevoerd. Heb je bijvoorbeeld ook erg dikke amandelen (heb je ze überhaupt nog?)? Ik had dat namelijk. Mijn amandelen waren constant zo groot dat mijn keelgat erg klein was ze constant ontstoken leken. Mijn amandelen zijn afgelopen zomer verwijderd en sindsdien heb ik ook van die klieren veel minder last.

En ja, inderdaad begint pfeiffer wel bij iedereen anders, maar de grote overeenkomstigheid, de keelpijn, is wel meteen heel erg hevig en zoals zij deze omschreef leek deze niet heel hevig, maar meer een kleine bijkomstigheid.

TS: weet je al meer over wat je hebt? Heb je het nog steeds of is het alweer over?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 03:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
@ lise_smiles: ik dacht zelf dat mijn amandelen er uit zouden moeten aangezien ik steeds last had van die terugkerende keelontsteking. Maar het is nu alweer even geleden dat ik dat gehad heb dus vandaar dat ik me afvroeg wat het dan wel kon zijn... Maar misschien dat het alsnog mn amandelen kunnen zijn, daar heb ik ook niet zo'n verstand van.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 12:48
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
lise_smiles schreef op 05-11-2006 @ 02:19 :

En ja, inderdaad begint pfeiffer wel bij iedereen anders, maar de grote overeenkomstigheid, de keelpijn, is wel meteen heel erg hevig en zoals zij deze omschreef leek deze niet heel hevig, maar meer een kleine bijkomstigheid.

TS: weet je al meer over wat je hebt? Heb je het nog steeds of is het alweer over?
Ik heb nu pfeiffer en nooit echt keelpijn gehad. Wel zware keelontsteking (kon alleen vloeibaar eten, omdat het zo dik was), maar geen keelpijn. Mijn huisgenoot heeft nu ook pfeiffer en helemaal niets aan zijn keel en ook geen opgezette klieren.

Maar goed, ga gewoon naar de dokter...
Oud 07-11-2006, 16:20
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 03-11-2006 @ 13:19 :
stagair
Offtopic: stagiair
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten