Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2006, 23:42
Petey
Petey is offline
Hoi,

Voor het vak services marketing van de universiteit van Tilburg moet ik samen met 5 andere studenten een onderzoek uitvoeren naar de behoefte voor bijles onder middelbare scholieren.
Wij vermoeden dat de meeste mensen hier op de middelbare school zitten of dat in ieder geval kort geleden zaten en jullie dus de perfecte doelgroep vormen.

http://www.studentenonderzoek.com/?qid=20743&ln=ned

De enquête bestaat uit 5 multiple choice vragen en zal niet meer dan een minuut van je tijd kosten. Het opgeven van een email adres in het begin is niet nodig, iets willekeurigs invullen mag dus ook.

Bij voorbaat dank!

Peter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2006, 16:40
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ingevuld, maar je bent dus verplicht om minimaal 10 euro te betalen voor bijles van een 'goed opgeleide student'. Ik vind dat zelf een beetje veel.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 17:11
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 03-11-2006 @ 17:40 :
Ingevuld, maar je bent dus verplicht om minimaal 10 euro te betalen voor bijles van een 'goed opgeleide student'. Ik vind dat zelf een beetje veel.
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 17:12
Verwijderd
Veel? Als sjaars verdien ik 11 euro bruto p/u met bijles, maar die kids betalen er 32 euro p/u voor (bij een praktijk).
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 17:33
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
dan zit je dus nét boven het minimale wat hij aangeeft.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 17:44
Lente
Lente is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 03-11-2006 @ 18:33 :
dan zit je dus nét boven het minimale wat hij aangeeft.
nee, hij kreeg €11, die ouders betaalden €32
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 18:06
PV
PV is offline
Citaat:
Snees schreef op 03-11-2006 @ 18:12 :
Veel? Als sjaars verdien ik 11 euro bruto p/u met bijles, maar die kids betalen er 32 euro p/u voor (bij een praktijk).
Als student zijnde is 10~15 euro per uur toch een aardig bedrag. Zo ongeveer twee maal het minimumloon. Daar kan een student best van leven. Als je nog geen diploma hebt gehaald kun je imo ook geen 30 euro per uur gaan vragen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 22:01
Petey
Petey is offline
De prijzen lijken voor ons, als scholier danwel student, erg hoog, maar in de praktijk betalen de klanten bij de meeste bureaus 17-25 euro per uur (ligt aan het aantal af te nemen uren, het soort pakket en de frequentie etc etc). Er zijn er zelfs die boven de 30 of zelfs in de 50 euro per uur zitten. De markt is nogal breed. De student die de bijles geeft (die van 17-25 euro) krijgt in de meeste gevallen 8,50 tot 12,50 per uur hiervan. De marge van het bijles bureau is nogal groot dus.

Omdat we de verschillende trends van de markt in kaart proberen te brengen is het dus belangrijk om te zien wat de doelgroep nu echt het maximum per uur vind.

Het minimale is inderdaad 10 euro, dit is bewust gekozen voor meerdere redenen, onder andere omdat ons onderzoek gericht is op de hoogopgeleide student die kwalitatief een bijles kan geven, en niet bijvoorbeeld een slordige student die de kantjes er vanaf loopt en in zn vriendenkring wat bijklust, of zelfs een middelbare scholier die een andere scholier bijles geeft (bv 6vwo and 3vwo). Dit valt natuurlijk allemaal onder bijles, en is natuurlijk heel prima en geaccepteerd, maar de prijzen daarvan zijn meestal veel lager (via je middelbare school (en dus een medescholier) zal het ongeveer 7,50-15 euro zijn weet ik uit eigen ervaring), maar dit is niet de doelgroep waarin we geinteresseerd zijn. We proberen toch een beetje de boven kant van de markt af te tasten, zonder meteen bij een proffesioneel bureau uit te komen waar bijvoorbeeld docenten werken. Dat is ook een interessante markt, waar de prijzen nog hoger liggen, maar dat is niet de doelgroep waar we voor gekozen hebben in dit onderzoek.

Allemaal alvast erg bedankt met jullie deelname! Het gaat goed met de responses! Keep 'em coming!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 11:06
Barones
Barones is offline
ingevuld!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 16:19
sdekivit
sdekivit is offline
ik geef zelf ook wel eens bijles en ik vraag, afhankelijk van het niveau, 8 of 10 euro voor een heel uur (dus niet 50 minuten).

Dat is normaal en zelfs nog aan de lage kant. Ik kreeg iig op de midelbare school in 6 vwo 9,72 per 50 minuten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten