Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2006, 18:43
rampenstamper
rampenstamper is offline
Hieronder de link naar een schilderij die ik heb gemaakt naar aanleiding van een wat wazige foto. Is het nichtje van mijn vriend. Kritiek en opmerkingen welkom.

Tijd: 7 uren
Materiaal: acrylverf op canvas

Link schilderij
Oud 03-11-2006, 18:50
botulismf
botulismf is offline
Ziet er erg goed uit, alleen die sterretjes vind ik het complete schilderij verpesten. Een beetje hetzelfde idee als een snor tekenen op de Mona Lisa.
Oud 03-11-2006, 18:53
Mucky
Mucky is offline
Niet dat ik er wat van ken maar ik vind het geweldig! Alleen vind ik de achtergrond wat te simpel.. eigenlijk zelf niet mooi. En het haar wat te afgerond.. Maarja, da's maar mijn mening Mooie kleuren...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 19:05
rampenstamper
rampenstamper is offline
Ik vind het lastig om een geschikte achtergrond ervoor te bedenken, maar vond haar met zwart nog wel het best naar voren komen. Die sterretjes zijn wat ik toen een redelijke oplossing voor het teveel aan zwart.

Thanks voor opmerkingen tot nu toe
Oud 03-11-2006, 19:10
velvet123
velvet123 is offline
mooi werk, het haar en de ogen heb je goed gedaan zeg
er zit ook echt een beweging in, ze kijkt je echt aan
de gele stippen vind ik alleen niet zo'n succes, misschien omdat de rest zo vloeiend is opgezet
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 19:14
velvet123
velvet123 is offline
Citaat:
rampenstamper schreef op 03-11-2006 @ 20:05 :
Ik vind het lastig om een geschikte achtergrond ervoor te bedenken, maar vond haar met zwart nog wel het best naar voren komen. Die sterretjes zijn wat ik toen een redelijke oplossing voor het teveel aan zwart.
is het echt teveel aan zwart zonder de sterretjes? misschien kun je het zwart laten overlopen in bijv. donkerblauw ofzo

anyway, het blijft een mooi schilderij
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 20:49
botulismf
botulismf is offline
Effen zwart, effen grijs of zacht lichtgroen lijkt me vele malen mooier dan dit. Sowieso, als je sterren schildert, maak er dan wat meer van dan simpelweg afdrukken van de kwast EN let er goed op dat er niet teveel sterren op één lijn staan. Ik kan hier op allerlei plaatsen rechte denkbeeldige lijnen tussen sterren trekken, dat komt heel onrealistisch over.
Oud 03-11-2006, 21:01
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik heb helemáál geen verstand van verf ed. maar zou je die gele stipjes nog over kunnen schilderen? Ik denk dat een egaal zwarte achtergrond juist erg mooi kan zijn. Ik vind de speen zo goed gedaan, het is gewoon duidelijk een speen. Heel mooi .
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 22:19
rampenstamper
rampenstamper is offline
Heb net de achtergrond aangepast en maak er morgen een nieuwe foto van
(Ik wist zelf ook niet goed wat ik er van moest denken, vandaar)

Tot nu toe: heel erg bedankt voor de reacties!
Oud 04-11-2006, 01:03
maxwell
maxwell is offline
ziet er heel netjes uit

je zou voor de achtergrond juist een hele felle kleur kunnen doen (niet neon ) daarbij valt het schilderij zelf ook meer op, nu is het wat meer eentonig
Oud 04-11-2006, 10:17
Somethinge
Somethinge is offline
Ik vind het juist iets mysterieus hebben met die donkere achtergrond, vind het echt heel mooi en het doet me wel iets.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 11:21
Verwijderd
Gelukkig heb je de sterretjeds overgeschilderd. Ben benieuwd naar het resultaat. Voor de rest is het namelijk prachtig en de sterretjes deden daar enorm afbreuk aan.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 21:43
Boebsie
Boebsie is offline
Ben benieuwd vind het portret zelf erg mooi.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 21:51
rampenstamper
rampenstamper is offline
Ok, beetje laat, maar de nieuwe versie is er. Ik vond nog steeds dat alleen zwart te (geen idee hoe anders te noemen) saai was. Vandaar, na ongeveer 5 keer dingen proberen, ben ik tot dit gekomen. Als ik er morgen nog tevreden mee ben, laat ik hem zo. Zo niet, dan wordt het denk ik toch helemaal zwart. Maar dat verder nu nog terzijde. Ik heb er ook de foto bij gedaan, ter vergelijking.

aangepast schilderij + foto

Edit: de puntjes/stipjes zijn zilver, niet echt goed te zien op foto.
Oud 05-11-2006, 09:00
substantial
substantial is offline
wow ik vind hem echt heel erg goed
Oud 05-11-2006, 12:20
rampenstamper
rampenstamper is offline
@ substantial: Dankje
Oud 05-11-2006, 12:25
substantial
substantial is offline
Citaat:
rampenstamper schreef op 05-11-2006 @ 13:20 :
@ substantial: Dankje
die schilderij op je fotoboek met die patroon vind ik al helemaal goed... ik ben fan...
Oud 05-11-2006, 16:20
brinta
brinta is offline
Het 'schattige' van kinderen is heel moeilijk te vatten in een schilderij, meestal werkt het averechts als je schattigheid realistisch probeert weer te geven. Ik vind ook bij dit schilderij dat het meer eng is dan schattig. Als ik zelf deze foto zou naschilderen, zou ik kiezen voor kleurvlakken ipv een realistische stijl, bvb : voorbeeld

Werken met zwart in dit soort schilderijen is af te raden. Zwart gaat niet 'blenden' met de rest van de kleuren.

Ik vind veel van de kleuren een beetje vies: zo lijkt alsof t kind een gebruikte poetslap vasthoudt. Je kunt je in zulke gevallen beter niet aan de foto houden, je zou het beige lap/knuffelding kunnen vervangen door iets wat lichtgekleurd roze of blauw is.
Het oranje t-shirtje heb je vervangen door donkerrood terwijl (zacht)oranje juist goed zou kunnen werken in dit schilderij.

Ik mis lichtjes in de ogen.

Maak liever geen schilderij nav een snel kiekje: als je een foto wilt gebruiken om na te schilderen, ga er dan even rustig voor zitten en maak een goede foto.

Een algemeen advies: de verleiding is groot om dit soort werkjes te maken om kado te doen aan vrienden & familie, maar geef er niet aan toe.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 16:51
Rooster
Rooster is offline
best goed, maar wat me meteen opvalt is de plaatsing van de ogen die volgens mij niet helemaal klopt.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 16:56
rampenstamper
rampenstamper is offline
@ Brinta:

Ik heb sowieso nooit de bedoeling gehad om haar uitdrukking zo goed mogelijk na te gaan. En vooral niet om haar schattig te maken. Ik had op die dag gewoon zin om een schilderij te maken van een foto die nog in mijn hoofd rondspookte. Er zit dus geen diepe gedachte achter. Verder over de kleuren: ik vond het voor mezelf qua kleurgebruik mooier om het rood i.p.v. lichtoranje te maken, omdat de rest van het schilderij ook dieper en 'harder' qua kleur is dan de foto.

En tot slot: ik heb hem geheel voor mezelf gemaakt en ben er nu ook eindelijk tevreden over
Oja, de lichtjes in de ogen heb ik nog over nagedacht, maar tot nu toe niks mee gedaan. Vind hem voor nu af.

Dit is geen directe verdediging maar gewoon een nadere toelichting van hoe ik zelf tegen het schilderij aankijk.
Wel heel erg bedankt voor je mening, wie weet gebruik ik het nog eens!
Oud 05-11-2006, 16:58
rampenstamper
rampenstamper is offline
@ Rooster:

Wat betreft de ogen; die zijn te groot voor wat het werkelijk is. In dit geval, het is mijn derde portret, dus oefening baart kunst
Oud 05-11-2006, 17:14
maxwell
maxwell is offline
het hoofd is te veel gevormd naar mensenhoofd, het heeft geen kinderverhouding als je op de echte foto let..

en jammer dat het haar zo plat is,dat zorgt ervoor dat het minder kinderlijk is.
Oud 05-11-2006, 17:21
Boebsie
Boebsie is offline
Ze lijkt trouwens op het schilderij op Luke Skywalker .
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 20:42
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
rampenstamper schreef op 05-11-2006 @ 17:58 :
@ Rooster:

Wat betreft de ogen; die zijn te groot voor wat het werkelijk is. In dit geval, het is mijn derde portret, dus oefening baart kunst
HEt valt ook alleen op doordat die foto er zo naast staat, verder is het echt goed
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 22:15
rampenstamper
rampenstamper is offline
Citaat:
Rooster schreef op 05-11-2006 @ 21:42 :
HEt valt ook alleen op doordat die foto er zo naast staat, verder is het echt goed
Dankje
Reageren

Regels voor berichten