Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2006, 09:46
docent
docent is offline
Eerlijk gezegd lees ik in mijn vrije tijd liever boeken van Engelse & Amerikaanse (Engelstalige) auteurs dan iets klassieks
Van de klassieken vind ik wel een heleboel mooi. Recent werd ik (N.B. tijdens een lezing) opeens weer geraakt door de Aeneis!
Ook een aantal andere grote werken vind ik niet voor niets groot: Homerus (of zo je wil Homeros)' I&O, Ovidius' Metam., Plato's Faidon etc.
Een volgende keer zal ik eens wat kleinere werkjes die ik mooi vind noemen...
Oud 05-11-2006, 12:35
tinustijger
tinustijger is offline
Van wat we tot nu toe op school hebben gelezen lees ik het liefst Martialis! Heel erg grappig gewoon, daar houdt ik wel van!

greetz
Oud 05-11-2006, 12:53
Chaucus
Chaucus is offline
Ik wil eigenlijk langzamerhand wat Klassieke werken gaan lezen. Uurtje (of iets meer) per week ofzo.

Maar zelf heb ik sinds een jaar ofzo Fantasy ontdekt. Met name Pratchett en Feist heb ik nu gelezen en ze bevallen erg goed.

Verder boeken van Michael Connolly, James Patterson, Robert Ludlum en Tom Clancy.

En ik wil binnenkort beginnen met Narnia
Ohja...en harry Turtledove lijkt me leuk (Heb nu een boek om ns de stijl te proeven).
Oud 05-11-2006, 14:21
Sanctus
Sanctus is offline
Werk jij inmiddels, Chaucus?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 14:39
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 05-11-2006 @ 13:53 :
Maar zelf heb ik sinds een jaar ofzo Fantasy ontdekt. Met name Pratchett en Feist heb ik nu gelezen en ze bevallen erg goed.
Zo, wat word jij goed beïnvloed

Ik vind Pratchett geweldig, andere fantasy ook. Ovidius ben ik na een half semester eposcollege erg gaan waarderen. Wat een humor Homerus vind ik niet zo geweldig, zeker niet in het Grieks. Herodotus vind ik wel erg leuk. Tja en verder.. zoveel auteurs heb ik nog niet gelezen en je mist volgens mij een boel als je niet zoveel over de context van het werk weet. Aristophanes moet erg grappig zijn, maar volgens mij snap ik nog geen kwart van de grappen. Gelukkig gaan we die in het volgende semester behandelen. Ben benieuwd
Oud 05-11-2006, 21:16
Verwijderd
Hmm Bij mij wisselt het een beetje. Op dit moment ben ik wel erg van de klassieke dingen, maar ik heb nog niet echt een lievelingsschrijver ofzo. Daarvoor moet ik eerst wat meer hebben gehad denk ik. Ik heb ook gewoon niet zoveel tijd om te lezen... vind ik wel jammer, maarja het leven is druk...

Laatst gewijzigd op 05-11-2006 om 21:18.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 21:59
docent
docent is offline
Volgens mij kan in ieder geval Ovidius jou wel bekoren. Of is dit het enige citaat van hem dat jou bevalt?
Oud 06-11-2006, 22:00
docent
docent is offline
"dit" natuurlijk niet verwijzend naar míjn citaat
Oud 07-11-2006, 12:07
Verwijderd
Haha, ja inderdaad, ik hou erg van Ovidius. Jammer genoeg heb ik van de Metamorphosen nog maar enkele stukken gelezen, waaronder dus Narcissus en Echo. Gelukkig heb ik thuis de Loeb uitgave van de hele Metamorphosen liggen, zodat ik nog eens rustig alles een keer kan gaan lezen (en volgens mij gaan we dit jaar op college ook nog wat lezen).
Vorige week wel nog een college gehad over de Ars Amatoria van Ovidius. Lijkt me ook heel erg leuk en moet ik toch ook eens gaan bekijken.
Vandaag trouwens weer wat Herodotos gelezen... oh dat was toch mooi .
Ik denk dat bij mij de komende tijd toch even alles vooral om het klassieke draait (aan iets anders kom ik ook niet toe.. Harry Potter staat al bijna anderhalf jaar te stoffen in mijn kast, maar ik heb hem nog niet eens opengeslagen )

Laatst gewijzigd op 07-11-2006 om 12:09.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 17:18
tinustijger
tinustijger is offline
Heejj docent, dat stukje uit de Aeneas dat je als handtekening hebt vind ik errggg grappig > Hoe dan ook: ik vrees de Grieken, zelfs als ze cadeautjes meebrengen

greetz
Oud 08-11-2006, 15:36
pater
Citaat:
tinustijger schreef op 07-11-2006 @ 18:18 :
Heejj docent, dat stukje uit de Aeneas dat je als handtekening hebt vind ik errggg grappig > Hoe dan ook: ik vrees de Grieken, zelfs als ze cadeautjes meebrengen

greetz
en als knipoog, met name op seminariums/zaadhallen:

timeo puellas et oscula dantes
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 10:14
Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
docent schreef op 05-11-2006 @ 10:46 :

Een volgende keer zal ik eens wat kleinere werkjes die ik mooi vind noemen...
Vertel/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten