Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2006, 13:24
Verwijderd
Ik weet niet of het bestaat. Maar weet er iemand toevallig een site waar alle voorlichtingen overzichtelijk worden weergeven. Er zijn namelijk zoveel universiteiten.

Je kan ook gewoon alle voorlichtingendata die je uit je hoofd weet eventjes hier neerzetten.

Universiteit Utrecht - Bachelorvoorlichtingen op Vrijdag 10 & Zaterdag 11 November.
Universiteit Twente - Bachelorvoorlichting op Vrijdag 17 & Zaterdag 18 november

Handige site met actuele info:

http://bama.sum.nl/opendag/kalender.asp

Laatst gewijzigd op 16-11-2006 om 17:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2006, 15:03
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
surfen naar de universiteiten die jóuw interesse hebben.
er bestaat ook een algemeen boekwerkje over voorlichtingsdagen die ik altijd krijg, je decaan?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 16:29
Verwijderd
Nouja je kan geloof ik op schoolweb.nl wel een heel overzicht ergens krijgen.

Ik wil best een lijstje maken als mensen hier een open dag neerzetten in het eerste topic. Maar laten we dan ook hier de discussie houden over waar je heen gaat, wat je gaat doen en of je het leuk vond oké ?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 16:18
Nick-Name
Nick-Name is offline
Misschien dat je hier wat aan hebt: http://bama.sum.nl/opendag/kalender.asp
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 08:22
Verwijderd
Citaat:
Nick-Name schreef op 11-11-2006 @ 17:18 :
Misschien dat je hier wat aan hebt: http://bama.sum.nl/opendag/kalender.asp
Dankje.

Erg handige site.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 17:07
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 16-11-2006 @ 09:22 :
Dankje.

Erg handige site.
Omdat die website vrij actueel is heb ik deze in de openingspost gezet
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 08:57
Verwijderd
Ik ben gister naar TU Twente geweest. Je kon twee studies kiezen waar je dan meer informatie over kreeg, mijn keuze: Elektrotechniek en Technische Geneeskunde. In eerste instantie verwachtte ik er niet zoveel van, want ik had geen idee wat de studies inhield die ik had gekozen.

Elektrotechniek had ik gekozen om er zeker van te zijn dat ik het niet ga kiezen. Maar het viel op dat tijdens de voorlichting maar weinig werd gesproken over de moeilijkheidsgraad. Elektrotechniek is volgens mij namelijk een hele grote pittige hoeveelheid Wiskunde en Natuurkunde. Ik denk dat het bewust was, want het aantal studenten dat Elektrotechniek kiest loopt al jaren terug. Verder kreeg je een practicum waarbij je een legoauto moest programmeren zodat hij een bepaald parcour kan rijden.

Technische Geneeskunde bleek uiteindelijk een zeer goede keuze. In het begin had ik geen idee wat het was. Maar nu na de voorlichting heb ik het idee dat het echt iets voor mij is. TG heeft een deel techniek en een deel geneeskunde in zijn studie. Het komt erop neer dat je niet zoveel aan het rekenen bent als bv. een wiskundige, maar ook niet zoveel aan het stampen bent met informatie zoals een geneeskundige. TG is een nieuwe studie dat in 2003 begon, volgend jaar zijn de eerste studenten die hun master hebben afgerond.

De open dag van Twente was goed georganiseert. Je kon niet verdwalen want je werd goed begeleid door de studenten zelf. Verder kreeg je er lunch en was er mogelijkheid tot een diner. Het is een prima universiteit.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 10:27
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 19-11-2006 @ 09:57 :
Ik ben gister naar TU Twente geweest. Je kon twee studies kiezen waar je dan meer informatie over kreeg, mijn keuze: Elektrotechniek en Technische Geneeskunde. In eerste instantie verwachtte ik er niet zoveel van, want ik had geen idee wat de studies inhield die ik had gekozen.

Elektrotechniek had ik gekozen om er zeker van te zijn dat ik het niet ga kiezen. Maar het viel op dat tijdens de voorlichting maar weinig werd gesproken over de moeilijkheidsgraad. Elektrotechniek is volgens mij namelijk een hele grote pittige hoeveelheid Wiskunde en Natuurkunde. Ik denk dat het bewust was, want het aantal studenten dat Elektrotechniek kiest loopt al jaren terug. Verder kreeg je een practicum waarbij je een legoauto moest programmeren zodat hij een bepaald parcour kan rijden.

Technische Geneeskunde bleek uiteindelijk een zeer goede keuze. In het begin had ik geen idee wat het was. Maar nu na de voorlichting heb ik het idee dat het echt iets voor mij is. TG heeft een deel techniek en een deel geneeskunde in zijn studie. Het komt erop neer dat je niet zoveel aan het rekenen bent als bv. een wiskundige, maar ook niet zoveel aan het stampen bent met informatie zoals een geneeskundige. TG is een nieuwe studie dat in 2003 begon, volgend jaar zijn de eerste studenten die hun master hebben afgerond.

De open dag van Twente was goed georganiseert. Je kon niet verdwalen want je werd goed begeleid door de studenten zelf. Verder kreeg je er lunch en was er mogelijkheid tot een diner. Het is een prima universiteit.
Ik ben ook naar de open dag van Twente geweest en het was allemaal zo prima geregeld en leuk dat ik maar meteen heb besloten daar te gaan studeren . Ik heb mezelf maar meteen ingeschreven voor een kamer op de campus en binnenkort bij de ib-groep. Het was zo ontzettend veel beter dan Delft
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 11:40
Knots
Knots is offline
Ik was ook in Twente gister en het was echt super goed geregeld inderdaad, daar was ik echt verbaasd over! Veel informatie over de universiteit zelf, de campus enzo . Ik ben vorig jaar bij VU en Leiden geweest en info over de universiteit zelf heb ik daar toch wel gemist..

Ik was ook bij Technische Geneeskunde en ik ben het met DarkSavior eens, het lijkt me ook een onwijs leuke studie! Ben nog niet gelijk zeker dat ik het ga studeren, maar het zag er allemaal erg goed en interessant uit..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 16:50
Verwijderd
3 februari, UvA. Ik geloof dat je je daar voor moet aanmelden op uva.nl ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten