Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2006, 13:35
bloempieke
bloempieke is offline
normaal is men vriend zeer lief voor me, altijd aanspreken met koosnaampjes ed
lief zijn, hulp bieden, ...

laatst was hij dronken en deed hij nogal grof tegen me, waar iedreen bij stond.
hij werd ook wat agressief.
ik heb er maar wat mee gelachen omdat de vrienden er ook om lachtte 'beetje dronken '

de dag nadien sprak ik hem er over aan.
hij beweert dat ik lieg, dat hij zo niet gedaan heeft...

wat kan ik hier dan op zeggen, hij is mijn woord tegen het zijne.
ik kan er niet tegen dat hij me uitscheld, zeer niet in het bijzijn van andere!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2006, 13:39
Orpheo
Orpheo is offline
dronkenschap is geen reden voor grof gedrag. never ever. en als hij dan ook nog eens zegt dat je liegt, terwijl dat zeker niet zo is, en anderen erbij waren, en kunnen bevestigen dat t niet zo is, is je vriend, imo, een hond, die het niet waard is 'jou vriend' te noemen.

just my E 0,002....
Oud 06-11-2006, 13:42
bloempieke
bloempieke is offline
ik heb nu wel geen zin om even naar die vrienden te lopen zodat ik nadien kan zeggen 'zie je wel, je hebt het gezegd'
--> kinderachtig
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 13:44
Bloem
Bloem is offline
Vind jij je relatie eigenlijk nog wel leuk?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 13:47
bloempieke
bloempieke is offline
ja toch wel

heb al een lang tijd een relatie

vorige topic was ook door dat hij een keer dronken was en me toen ook niet wou aanhoren

ik besef dat hij momenteel een zware periode heeft
mar daarom hoeft hij me niet te kleineren waar anderen bij staan.

het doet me pijn want we wonen gedeeltelijk samen, we spreken dus niet meer sinds enkele dagen.
hij was dronken, weet het niet meer (zegt hij)
ik wil niet toegeven, wil niet dat hij elke keer zo doet...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 13:48
Bloem
Bloem is offline
Laat hem dan de volgende keer lekker in zijn sop gaarkoken. Ga met je vriendinnen ergens anders heen, of ga naar huis, maar geef hem niet de kans om lullig tegen je te doen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 13:49
bloempieke
bloempieke is offline
zijn been is momenteel gebroken
dus woont hij een tijdje hier
+ ik kon hm toch niet alleen van cafe laten afkomen

ik heb zin om hem gewoon op straat te zetten
maar ja
zijn been..
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 14:01
Verwijderd
kan hij niet bij zn ouders van zn been genezen?

iemand die zo tegen je doet, terwijl jij hem onderdak geeft, gebruikt je en is je niet waard
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 14:03
bloempieke
bloempieke is offline
"iemand die zo tegen je doet, terwijl jij hem onderdak geeft, gebruikt je en is je niet waard"

dat is ook mijn standpunt, daarom wil ik dus niet de eerste stap zetten

hij zit dus hier gewoon bij mij thuis
eet, zit op pc, kijkt tv , slaapt

Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 14:06
Bloem
Bloem is offline
Ik weet niet wat je je precies voorstelt bij hoe afhankelijk iemand is met een gebroken been, maar als hij wel uit kan gaan en dronken kan worden kan hij ook heus wel redelijk genoeg voor zichzelf zorgen, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 14:06
bloempieke
bloempieke is offline
was gewoon ergens gaan drinken
dusop een stoeltje zitten
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 14:11
Orpheo
Orpheo is offline
oh gosh, die kerel gebruikt je. t enige dat ik kan zeggen is: zodra dat been weer is zoals t hoort te zijn: hoppa, het huis uit schoppen. mijn ma zat ooit in dezelfde situatie, en zie wat t haar gebracht heeft: mij.

kom op, dat wil je toch niet?

(en dat is geen grap )
Oud 06-11-2006, 14:14
Verwijderd
was is dat nou weer voor onzin.. waarom zou jij dan niet de eerste stap zetten? neem aan dattie in jouw huis zit.. en zo niet.. ga dan zelf ff ergens anders heen. Laat em maar voelen dat je niet met je laat sollen. Kom op man, je bent een sterke zelfstandige vrouw en je bepaald je eigen leven, hij hoeft dat niet te doen voor je, tenzij je het laat gebeuren!!!!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 14:15
juno
juno is offline
Dit gaat alleen maar erger worden. Bij mijn ouders hield het pas op toen ze hem verliet, maar daar waren veel te veel drankovergoten jaren aan voorafgegaan.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 14:18
Verwijderd
precies!!!

omg, wat kan ik slecht tegen vrouwenonrecht en nog slechter tegen vrouwen die het laten gebeuren..
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 14:28
bloempieke
bloempieke is offline
maar het is lleen wanneer hij teveel gedronken heeft

1 keer in de paar mnd..

anders is hij zeer lief, behulpzaam ed
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 14:28
Lorelei
Lorelei is offline
Nou en? Jij hebt er last van.
Oud 06-11-2006, 14:31
juno
juno is offline
"Het dak lekt alleen als het regent, gek he?". Maar ondertussen zit je daar wel mooi met je emmertje, en het gaat alleen maar meer en vaker en harder regenen, daar kun je vergif op innemen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 14:31
Verwijderd
Citaat:
bloempieke schreef op 06-11-2006 @ 15:28 :

1 keer in de paar mnd..

k zeg niet dat ej em gelijk moet dumpen, maar om even uit eigen ervaring te vertellen;
ik tolereerde ook eerst veel te veel van mn vriend, maar toen ik t zat was hield hij niet meer op. Onze relatie heeft echt aan minder dan een zijde draadje gehangen omdat ik die dingen zat was.. Afleren is moeilijker dan aanleren. Hoe meer je tolereert, de meer hij klote doet.

snap je nog?

nouja..
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 14:38
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Get Psycho schreef op 06-11-2006 @ 15:18 :
precies!!!

omg, wat kan ik slecht tegen vrouwenonrecht en nog slechter tegen vrouwen die het laten gebeuren..
no offence, maar wie zegt dat de topicstarter een vrouw is? zie profiel.
Oud 06-11-2006, 14:41
bloempieke
bloempieke is offline
fout profiel dan

niet iedereen hoeft me te herkennen
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 14:44
Verwijderd
Triest van hem om te beweren dat jij liegt. En idd, dronkenschap is nooit een excuus om iemand ongestraft uit te schelden. Wat een idioot.

Dumpen dus, en snel. Als ik van je reacties uit mag gaan, zit je het veel te veel voor jezelf goed te praten dat 'hij alleen zo is als ie dronken is' en 'verder heel lief is'.

Ik maak trouwens ook op uit je reacties dat het vaker gebeurt, dus dat zegt wat mij betreft ook al genoeg.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Orpheo schreef op 06-11-2006 @ 15:38 :
no offence, maar wie zegt dat de topicstarter een vrouw is? zie profiel.
hihi oja, maarre van iemand die zich bloempieke noemt, neem ik automatisch aan dat het een vrouw is.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 15:09
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Get Psycho schreef op 06-11-2006 @ 15:50 :
hihi oja, maarre van iemand die zich bloempieke noemt, neem ik automatisch aan dat het een vrouw is.
nou, als je nagaat dat het een man KAN zijn, en een vriend heeft, kan t toch best?
Oud 06-11-2006, 15:57
Verwijderd
Als hij uberhaupt beweert dat je liegt terwijl je dat overduidelijk niet doet, is er al iets niet goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2006, 16:07
Verwijderd
Als hij zou beweren dat ik loog, dan zou ik idd al ernstig gaan twijfelen aan de relatie. En ook al is het kinderachtig, ik zou zeker aan de mensen die er bij stonden vragen of het klopt wat ik zeg. Ik zou hem ook vragen niet meer zoveel te drinken dat hij dronken wordt, iig niet waar ik bij ben; ik vind mensen niet leuk als ze dronken zijn. En als hij om mij (of in jouw geval om jou) geeft, dan zal hij bereid zijn rekening met je te houden. Dat is iig mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 16:41
Hartje
Hartje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-11-2006 @ 17:07 :
Als hij zou beweren dat ik loog, dan zou ik idd al ernstig gaan twijfelen aan de relatie. En ook al is het kinderachtig, ik zou zeker aan de mensen die er bij stonden vragen of het klopt wat ik zeg. Ik zou hem ook vragen niet meer zoveel te drinken dat hij dronken wordt, iig niet waar ik bij ben; ik vind mensen niet leuk als ze dronken zijn. En als hij om mij (of in jouw geval om jou) geeft, dan zal hij bereid zijn rekening met je te houden. Dat is iig mijn mening.
dit ja.
Oud 06-11-2006, 16:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
bloempieke schreef op 06-11-2006 @ 15:28 :

1 keer in de paar mnd..

En dus? Crappy reden om je als een lul te gedragen!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 18:39
juno
juno is offline
Citaat:
N00dles schreef op 06-11-2006 @ 15:44 :
Ik maak trouwens ook op uit je reacties dat het vaker gebeurt, dus dat zegt wat mij betreft ook al genoeg.
Moet opeens denken aan die reclame, waarbij een grote gemene hond een heel klein hondje opslokte, en zijn bazinnetje erbij vermeldde: "dat doet-ie anders nóoit!"
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 18:46
zeep007
zeep007 is offline
Dit gaat alleen maar erger worden.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 19:29
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Het is niet jouw woord tegen het zijne. Het is zijn woord tegen het woord van heel veel mensen. Er stonden toch ook nog andere mensen bij? Die kunnen je verhaal bevestigen. Als meer mensen hetzelfde verhaal vertellen tegen je vriend, dan gaat-ie natuurlijk twijfelen aan zijn uitspraak over dat je liegt, wat trouwens best wel kinderachtig van hem is.

Tja, en wat je er aan kunt doen... hij moet allereerst grenzen leren trekken. Dan kan op aandringen van jou zijn, maar voor het grootste deel zal dit afhangen van hemzelf. Anders blijft hij je in dit soort situaties verkeerd behandelen...
Oud 06-11-2006, 19:49
Verwijderd
Als hij zo op drank reageert, moet hij niet drinken.

zie je jezelf al oud worden met hem? Een dronken lamlul op de bank? Zeker als het al een langere relatie is.. dan is de kasn groot dat je niet meer 'van hem af komt'.
Je bent nog jong! Je kunt nog zoveel leukere jongens tegenkomen, die je niet uitschelden en kleineren. Kies voor jezelf, voor jouw geluk en laat die gast lekker in zijn roes gaarkoken.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 22:37
Faerie
Faerie is offline
Dan moet hij maar niet meer zoveel drinken. Als hij tenminste echt iets voor je over heeft.. Hij moet zich maar leren beheersen.
En eigenlijk inderdaad: als hij zo reageert op drank (vooral dat hij een beetje agressief wordt is 'niet goed' - zacht uitgedrukt -), moet hij niet drinken. De meeste mensen die ik ken zijn wel leuk als ze aangeschoten zijn, maar idd eenmaal dronken Je kunt het toch ook gezellig hebben zonder dronken te worden, maar wel wat te drinken.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 22:41
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
N00dles schreef op 06-11-2006 @ 15:44 :
Triest van hem om te beweren dat jij liegt. En idd, dronkenschap is nooit een excuus om iemand ongestraft uit te schelden. Wat een idioot.

Dumpen dus, en snel. Als ik van je reacties uit mag gaan, zit je het veel te veel voor jezelf goed te praten dat 'hij alleen zo is als ie dronken is' en 'verder heel lief is'.

I agree
Oud 08-11-2006, 16:20
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Ik wil niet vervelend doen, maar ken je de uitdrukking: "Kleine kinderen en dronken mensen spreken de waarheid" ? Daarmee wil ik niet zeggen dat hij gelijk had, met wat hij zei, daarbij wil ik wel zeggen dat als hij je beledigd heeft en alles, hij het meende..

Ik denk dat je eens goed over de situate moet nadenken (wat je nu hebt en wat je zou kunnen krijgen) en een beetje meer afstand van hem nemen. Dit lijkt mij, persoonlijk, geen liefde!
Oud 09-11-2006, 10:02
elledc
elledc is offline
Citaat:
Get Psycho schreef op 06-11-2006 @ 15:01 :
kan hij niet bij zn ouders van zn been genezen?

iemand die zo tegen je doet, terwijl jij hem onderdak geeft, gebruikt je en is je niet waard

Je weet niets van de situatie af. Wie zegt dat zij hem onderdak geeft en hij haar gebruikt??
De TS zegt:
"maar het is lleen wanneer hij teveel gedronken heeft
1 keer in de paar mnd..
anders is hij zeer lief, behulpzaam ed"
Het kan gebeuren dat je in een slechte bui minder vriendelijke woorden zegt tegen je partner maar om hem gelijk onmiddellijk aan de deur te zetten of hem enkele dagen te negeren omwille van zo'n futiliteit vind ik toch wel erg overdreven.

Laatst gewijzigd op 09-11-2006 om 10:08.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 10:11
elledc
elledc is offline
En mogen wij eigenlijk weten wat hij gezegd of gedaan heeft?? De meesten hier reageren alsof hij je verrot heeft geslaan.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 10:25
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
elledc schreef op 09-11-2006 @ 11:02 :

Het kan gebeuren dat je in een slechte bui minder vriendelijke woorden zegt tegen je partner maar om hem gelijk onmiddellijk aan de deur te zetten of hem enkele dagen te negeren omwille van zo'n futiliteit vind ik toch wel erg overdreven.
Citaat:
bloempieke schreef op 06-11-2006 @ 14:35 :
laatst was hij dronken en deed hij nogal grof tegen me, waar iedreen bij stond.
hij werd ook wat agressief.
ik heb er maar wat mee gelachen omdat de vrienden er ook om lachtte 'beetje dronken '

de dag nadien sprak ik hem er over aan.
hij beweert dat ik lieg, dat hij zo niet gedaan heeft...
Futiliteiten?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 11:39
Verwijderd
Ik ben het eens met Chimera, dat zijn geen kleine dingetjes...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 12:20
Verwijderd
Alle post die TS doet klinken niet echt positief tov de relatie. Lekker, ik zou het echt niet pikken wanneer mijn vriend zich zo zou gedragen tegen mij, ongeacht of dat hij dronken is of niet ("waarom uberhaupt").

Denk eens na wat je echt wil, praat met hem, wat wil hij echt (buiten een dak boven zijn hoofd ), denk samen na over jullie relatie. Ga geen wel eens niet eens discussie aan over dit ene voorval.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 12:24
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 09-11-2006 @ 13:20 :
Ga geen wel eens niet eens discussie aan over dit ene voorval.
Een wat?
Een welles-nietes discussie bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 13:04
Verwijderd
Citaat:
elledc schreef op 09-11-2006 @ 11:02 :

Je weet niets van de situatie af. Wie zegt dat zij hem onderdak geeft en hij haar gebruikt??
De TS zegt:
"maar het is lleen wanneer hij teveel gedronken heeft
1 keer in de paar mnd..
anders is hij zeer lief, behulpzaam ed"
ik zeg toch ook dat ze em niet meteen moet dumpen..Maar ik zou het absoluut niet pikken. De meer hij zich naar mijn idee ook nog als slachtoffer opsteld.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 04:20
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Oh god, hij zegt iets lulligs als hij dronken is. Drama!

Snel dumpen!

Het word erger, want hij zal ook nog aan de alcohol raken!

Hij gebruikt je alleen maar!

Gooi een relatie van jaren in het vuilnisvat omdat een stel forummers met verstand van konijne eieren zegt dat het een hond is!

Succes met je leven als je zulke adviezen nodig hebt!
Oud 11-11-2006, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-11-2006 @ 13:24 :
Een wat?
Een welles-nietes discussie bedoel je?
Ja dat ja, maar dan volledig uitgeschreven (). Daar komt "welles- nietes discussie" toch oorspronkelijk vandaan!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 09:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 11-11-2006 @ 10:28 :
Ja dat ja, maar dan volledig uitgeschreven (). Daar komt "welles- nietes discussie" toch oorspronkelijk vandaan!
Ik geloof niet dat 'wel eens' en 'niet eens' taalkundig gezien juist is in dit geval Of het moet oud Nederlands zijn ofzo
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij komt dat van wel waar-niet waar maar ik ben geen taalkundige.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 16:19
NyNkE_81
NyNkE_81 is offline
ik lag bij mn vriend dronken op de bank hij zoent me en ik roep heel hard: En ja hoor van persie op de middenstip
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 18:03
madelief21
madelief21 is offline
Lijkt me een moeilijke situatie zeker als je al super lang met die jongen gaat. Je kan hem wel gaan negeren maar daar maak je het alleen maar erger mee, maar hij gaat wel zo over jouw grens heen het is gewoon een teken vaan geen respect. Misschien wordt het tijd dat je hem niet negeerd maar dat je gewoon wat passiever wordt en even niet zo met hem samenwoont en je eigen leven wat meer gaat doen laat hem maar eerst eens even aan zijn gedrag werken dan kan hij daarna terugkomen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 10:45
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
volgens mij niet, hoor...
Oud 13-11-2006, 12:42
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 11-11-2006 @ 05:20 :
Oh god, hij zegt iets lulligs als hij dronken is. Drama!
Bagatelliseren FTW!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten