Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2006, 11:56
_Haat en Liefde
_Haat en Liefde is offline
Weet iemand hoe je bestanden uit je grafische rekenmachine kan wissen die je hebt opgeslagen onder het knopje prgm??
Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2006, 12:26
biologisch
biologisch is offline
Ik had een tijd geleden precies dezelfde vraag, en mijn wiskundeleraar vertelde me dat dat niet mogelijk is; het enige wat je kan doen is het gehele geheugen wissen met de resetknop..

Als iemand het tegendeel beweert ben ik ook benieuwd!!

groeten
Noor
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 12:27
[Pierewiet]
[Pierewiet] is offline
[2nd] [MEM] kies 2:Mem Mgmt/Del uit Memory menu.
Kies 7: prgm om editor PRGM weer te geven.
Ga met de pijltjes toetsen naar boven of beneden om de selectiecursor naast het te verwijderen programma te zetten en druk op [DEL] en kies 2es om het definitief te verwijderen.
Druk op [2nd] [Quit] om weer naar het basisscherm terug te keren.
Oud 07-11-2006, 12:30
biologisch
biologisch is offline
WOW!

cool
dat ga ik mn leraar laten zien

thanks
Oud 07-11-2006, 13:02
_Haat en Liefde
_Haat en Liefde is offline
Heel erg bedankt,
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 22:51
[Pierewiet]
[Pierewiet] is offline
WOW?

Kijken jullie dan uit principe niet in de:
"TI-83 of 84 Grafische rekenmachine HANDLEIDING?
Oud 08-11-2006, 13:06
Vrolijk
Citaat:
[Pierewiet] schreef op 07-11-2006 @ 23:51 :
WOW?

Kijken jullie dan uit principe niet in de:
"TI-83 of 84 Grafische rekenmachine HANDLEIDING?
Probleem is dat TI tegenwoordig veelal slechts een klein deel van de handleiding als boekje meelevert.

Voor de volledige handleiding moet je dan ofwel op de CD kijken, ofwel extra betalen voor een (apart te bestellen) papieren exemplaar.
En veel mensen vinden het lezen van een pdf veel minder plezierig dan het lezen van een papieren handleiding.

Tja, ....
Het is nog niet eens zo lang geleden dat Borland bij een eenvoudig softwarepakket standaard al enkele decimeters aan papieren handleidingen meeleverde ... (De rest van de handleidingen moest je dan apart bestellen)
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Vrolijk schreef op 08-11-2006 @ 14:06 :
Probleem is dat TI tegenwoordig veelal slechts een klein deel van de handleiding als boekje meelevert.

Voor de volledige handleiding moet je dan ofwel op de CD kijken, ofwel extra betalen voor een (apart te bestellen) papieren exemplaar.
En veel mensen vinden het lezen van een pdf veel minder plezierig dan het lezen van een papieren handleiding.

Tja, ....
Het is nog niet eens zo lang geleden dat Borland bij een eenvoudig softwarepakket standaard al enkele decimeters aan papieren handleidingen meeleverde ... (De rest van de handleidingen moest je dan apart bestellen)
Nog altijd staan basis functies als programma'tjes verwijderen zéker in het boekje dat je bij de GR krijgt.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 13:29
Anika
Citaat:
Vrolijk schreef op 08-11-2006 @ 14:06 :

Je gaat toch ook niet die hele handleiding doorlezen? Als je nou iets nodig hebt, zoals dat bestanden verwijderen, kun je dat best even opzoeken en dan maakt het volgens mij echt niet uit of het nou in PDF-formaat of op papier is. Tenzij je niet weet hoe een computer werkt natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 14:23
Vrolijk
Citaat:
Anika schreef op 08-11-2006 @ 14:29 :
Je gaat toch ook niet die hele handleiding doorlezen? Als je nou iets nodig hebt, zoals dat bestanden verwijderen, kun je dat best even opzoeken en dan maakt het volgens mij echt niet uit of het nou in PDF-formaat of op papier is. Tenzij je niet weet hoe een computer werkt natuurlijk.
Een groot verschil is dat je zo'n boekje gewoon in je tas kunt meenemen.
De meeste mensen beschikken niet over een klein draagbaar apparaatje waarop ze pdf-jes kunnen lezen. En veel pdf's zijn bovendien zo gemaakt, dat je ze niet kunt lezen op eeen mobieltje of pda, tenzij je ze eerst zelf converteert om ze streamable te maken.

Daarnaast zijn er steeds meer computers waarop standaard niet Acrobat Reader, maar Acrobat wordt gestart als je een pdf-je opent. Met alle overhead van dien.

Ook zijn er (zelfs op middelbare scholen) veel computers waarop Acrobat Reader niet (of niet goed) is geinstalleerd.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 14:36
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
boekJE? Die handleiding die bij mijn TI kwam, was een heel boekwerk. Desalniettemin kom je met een beetje experimenteren toch al vrij snel op de manier om programma's weg te gooien (zeker als je weet waar je moet resetten en in datzelfde menu `delete' ziet staan)
Oud 08-11-2006, 17:10
Anika
Citaat:
Vrolijk schreef op 08-11-2006 @ 15:23 :
Een groot verschil is dat je zo'n boekje gewoon in je tas kunt meenemen.
De meeste mensen beschikken niet over een klein draagbaar apparaatje waarop ze pdf-jes kunnen lezen. En veel pdf's zijn bovendien zo gemaakt, dat je ze niet kunt lezen op eeen mobieltje of pda, tenzij je ze eerst zelf converteert om ze streamable te maken.

Daarnaast zijn er steeds meer computers waarop standaard niet Acrobat Reader, maar Acrobat wordt gestart als je een pdf-je opent. Met alle overhead van dien.

Ook zijn er (zelfs op middelbare scholen) veel computers waarop Acrobat Reader niet (of niet goed) is geinstalleerd.
Je hoeft zoiets als bestanden wissen toch ook niet direct te weten? Je kunt ook even wachten totdat je weer thuis bent en het dan opzoeken. Daarnaast is Acrobat helemaal niet moeilijk te installeren of te gebruiken.
En als je Adobe Reader irritant vindt dan kun je het met gemak in Acrobat openen, kwestie van een paar muisklikjes extra.

Ik denk dat het minder werk is om zoiets even op te zoeken dan een topic te openen en een hele tijd te moeten wachten totdat je een antwoord hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 17:24
Vrolijk
Citaat:
Anika schreef op 08-11-2006 @ 18:10 :
Daarnaast is Acrobat helemaal niet moeilijk te installeren of te gebruiken.
En als je Adobe Reader irritant vindt dan kun je het met gemak in Acrobat openen, kwestie van een paar muisklikjes extra.
Het probleem is, dat je op de meeste plaatsen helemaal niet het *recht* hebt om Acrobat Reader te installeren.

En ik vind Acrobat Reader helemaal niet irritant.
Ik vind Acrobat irritant, met name als ik alleen maar een pdfje wil lezen.
Acrobat heeft een hoop extra functionaliteit.
Daarom zullen i.h.a. een hoop van die handige toetscombinaties uit Acrobat Reader niet werken.
En Acrobat zelf werkt niet langer intuitief, sinds Adobe heeft besloten het oorspronkelijke programma (waarmee je pdfjes from scratch kon opbouwen) niet langer mee te leveren.
Als ik pdf'jes wil *lezen*, wil ik daar een lees-programma voor gebruiken.

Je gebruikt toch ook geen wordprocessor als je een tekstbestandje wilt lezen?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 17:28
Vrolijk
Citaat:
Young Grow Old schreef op 08-11-2006 @ 15:36 :
boekJE? Die handleiding die bij mijn TI kwam, was een heel boekwerk. Desalniettemin kom je met een beetje experimenteren toch al vrij snel op de manier om programma's weg te gooien (zeker als je weet waar je moet resetten en in datzelfde menu `delete' ziet staan)
Dat zal dan wel verschillen per type en per uitvoering.

Bij mijn TI-84 Plus Silver Edition zat een klein boekje (volgens mij nog geen 500 pagina's. In ieder geval een stuk dunner dan het boekje dat bij onze (tweedehands) TI-83 zat.

Bij de TI-89 van mijn vrouw zat ook een onvolledige handleiding. Een aantal van haar studiegenoten heeft daar ook best nog wel problemen mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 18:15
Anika
Citaat:
Vrolijk schreef op 08-11-2006 @ 18:24 :
Je gebruikt toch ook geen wordprocessor als je een tekstbestandje wilt lezen?
Sjonge waar kun je moeilijk over doen, mij boeit het niet met wat voor programma ik bestanden lees, je ziet de tekst toch gewoon staan? En als je iets in een ander programma wilt openen klik je met rechts op het icoontje, openen met en dan kun je het gewenste programma kiezen. MOEILIJK!!!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 21:41
WelVrolijk
WelVrolijk is offline
Citaat:
Anika schreef op 08-11-2006 @ 19:15 :
Sjonge waar kun je moeilijk over doen, mij boeit het niet met wat voor programma ik bestanden lees, je ziet de tekst toch gewoon staan? En als je iets in een ander programma wilt openen klik je met rechts op het icoontje, openen met en dan kun je het gewenste programma kiezen. MOEILIJK!!!
Inderdaad moeilijk indien het betreffende programma niet geinstalleerd is.
En als je (zoals op verreweg de meeste computers) niet de rechten hebt om het programma te installeren.
En als (zoals in de meeste situaties) de systeembeheerder niet binnen (pakweg) 2 uur te bereiken is. Terwijl je vooraf eigenlijk al weet dat de systeembeheerder jouw aanvraag niet zal uitvoeren, tenzij je vooraf de juiste personen in de organisatie hebt laten tekenen voor de te maken kosten.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 07:40
Anika
Dan kijk je er thuis toch naar, pffff ben de discussie beu. Als jij het jezelf zo moeilijk wilt maken, prima hoor, ik zou zoiets gewoon op een simpele manier oplossen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 09:04
Verwijderd
Citaat:
Vrolijk schreef op 08-11-2006 @ 18:28 :
Dat zal dan wel verschillen per type en per uitvoering.

Bij mijn TI-84 Plus Silver Edition zat een klein boekje (volgens mij nog geen 500 pagina's. In ieder geval een stuk dunner dan het boekje dat bij onze (tweedehands) TI-83 zat.

Bij de TI-89 van mijn vrouw zat ook een onvolledige handleiding. Een aantal van haar studiegenoten heeft daar ook best nog wel problemen mee gehad.
Maar in jouw boekje staat wél hoe je bestanden moet verwijderen, en daar gaat het toch om?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten