Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2006, 11:48
antigone
antigone is offline
PSYCHEDELICA_NOW feat. YO LA TENGO, MIDLAKE, ESPERS, SUKILOVE, EDITH FROST

Na HIP_HOP_NOW met de Youngblood Brass Band en INDIE_ROOTS_NOW met onder andere The Long Winters (binnenkort in het voorprogramma van Keane!) wordt PSYCHEDELICA_NOW de derde in deze reeks. Met het recent overlijden van Syd Barrett en Arthur Lee zijn 2 iconen van de jaren '60 psychedelica van ons heen gegaan. Maar deze avond is geen tribute; het is een staalkaart van de nieuwe generatie bands die de essentiële onderdelen van het genre met hun hedendaagse sound hebben verweven. Psychedelica vormt enkel de rode draad door het programma met ondermeer:

YO LA TENGO - Ira Kaplan (vocals, guitar), Georgia Hubley (vocals, drums) en James McNew (bass) - is al meer dan 15 jaar een opmerkelijke constante en blijft ons muzikaal verrassen! Na het bejubelde 'Summer Sun' verscheen nu 'I Am Not Afraid Of You And I Will Beat Your Ass' (alweer op het Matador label) en opnieuw bewijst Yo La Tengo elke muzikale grens af te tasten. Beloofden ons tevens meer dan 2 uur op het podium te staan, enkel en alleen voor uw plezier.

Het uit Texas afkomstige MIDLAKE scoorde sterk bij pers en publiek met hun tweede album 'The Trials Of Van Occupanther' en leunt dicht aan bij de frisse jaren '70 folk-psych-pop sound. Fleetwood Mac en Joni Mitchell zijn nooit veraf. Een waarlijk magistraal album waarvan de verwachtingen moeiteloos werden ingelost. Hun single 'Roscoe' deed het dan terecht ook hier goed op alle radiostations.

ESPERS, het sextet uit Philadelphia, werd al meermaals in de New Weird Folk hoek gedrumd, maar getuige hun nieuwe album 'Espers II' is ook hier psychedelica nooit veraf. Hun epische, bijwijlen barokke folk wordt ditmaal - zonder storend te zijn - opgesmukt met uitbarstingen van noise en dramatiek. Dit alles onder hun oog voor de song te verliezen.

SUKILOVE bracht onlangs het sterke album 'Good Is In Your Bones' uit. HUMO berichtte hierover: 'Deze plaat vol stekelige, bijwijlen zeer donkere, maar beklijvende en volgens de regels van de kunst opgebouwde popsongs'. En dat kunnen wij alleen maar bijtreden. De complexe maar ook melodieuze aanpak tonen alweer een Pascal Deweze in topvorm. Met deze nieuwe plaat verdient Sukilove dan ook finaal toe te treden tot het rijk der Grote Belgen.

EDITH FROST bracht haar eerste langspeler 'Calling Over Time' uit in 1997. 9 jaar later is ze aan haar vijfde plaat toe: 'It's A Game', alweer op het Drag City label. Haar aparte stem en de rustgevende begeleiding van steeds wisselende muzikanten zorgen voor gevoelige en oprechte nummers. Met de tekstflard 'I fall in love and I end up blue, that's the story of what I do' heb je al een idee waarover ze zingt.

Met de NOW_SERIES legt AB een nieuw spoor. Onder deze noemer zal op onregelmatige basis een staalkaart gepresenteerd worden van wat er vandaag leeft in een breed afgebakend genre. Onze oren zullen op Oost, West, Noord en Zuid gericht zijn en ook lokaal talent mag natuurlijk niet ontbreken. Verder geen oogkleppen: alle subgenres moeten aan bod kunnen komen en zo het publiek laten kennismaken met bepaalde stromingen. Eén voordeel in natura: 5 to 6 acts voor de prijs van een Box concert (16/19 euro).

17:00 doors/DJ Svn (Agora)
17:45 Edith Frost (Club)
18:30 Sukilove (Box)
19:15 Espers (Club)
20:00 Yo La Tengo (Box)
22:35 Midlake (Club)
Oud 08-11-2006, 11:55
Verwijderd
Zal wel storm lopen als the doors ook komen dan.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 11:57
antigone
antigone is offline
grapjas
Oud 08-11-2006, 13:00
Verwijderd
vette line up
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 15:13
botulismf
botulismf is offline
Dit streelt mijn smaakpapillen.
Oud 08-11-2006, 17:52
antigone
antigone is offline
ja wel gaaf dat ze dit allemaal voor een zachtaardig prijsje op een enkele avond programmeren. yo la tengo speelt ook nog in tivoli en vera die week, espers in atwerpen.
Oud 08-11-2006, 17:55
botulismf
botulismf is offline
Heb je die beschrijvingen zelf gemaakt, trouwens?
Oud 08-11-2006, 18:00
Verwijderd
Citaat:
botulismf schreef op 08-11-2006 @ 18:55 :
Heb je die beschrijvingen zelf gemaakt, trouwens?
neen
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 18:01
botulismf
botulismf is offline
"ESPERS, het sextet uit Philadelphia, werd al meermaals in de New Weird Folk hoek gedrumd, maar getuige hun nieuwe album 'Espers II' is ook hier psychedelica nooit veraf."

Dit viel me meteen op.
Oud 08-11-2006, 18:03
Verwijderd
het blijven belgen hè die gasten van de Ab
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 16:55
antigone
antigone is offline
anyone?
Oud 10-11-2006, 16:55
botulismf
botulismf is offline
Ben ik te min?
Oud 10-11-2006, 17:07
antigone
antigone is offline
Citaat:
botulismf schreef op 10-11-2006 @ 17:55 :
Ben ik te min?
heh, nee hoor. maar yo la tengo verdient meer aandacht dan alleen jou, mij en sigúr. straks krijg je opeens heel veel mensen die hier 'ah shit, ik had het topic wel gezien maar had me er even aan herrinnerd dan, nu ben ik het vergeten' op antwoorden. dat is nu eenmaal hoe het hier altijd gaat met topics over goede bands. de 'up' is een uitvinding.

je gaat wel, dus ? sigúr heeft nog een slaapplek tegoed.
Oud 10-11-2006, 17:11
botulismf
botulismf is offline
Ik moet nog even kijken, het is een beetje kort dag. Maar de combi midlake-yo la tengo spreekt me wel erg aan.

Als je dit post in het 'waar ga je heen'-topic (met een linkje) krijg je misschien meer reacties.
Oud 10-11-2006, 17:14
antigone
antigone is offline
Citaat:
botulismf schreef op 10-11-2006 @ 18:11 :
Ik moet nog even kijken, het is een beetje kort dag. Maar de combi midlake-yo la tengo spreekt me wel erg aan.

Als je dit post in het 'waar ga je heen'-topic (met een linkje) krijg je misschien meer reacties.
misschien een goed idee,

ik zal midlake eens checken die ken ik niet
Oud 12-11-2006, 12:35
Back Door Man
Back Door Man is offline
aanwezig.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 18:15
Back Door Man
Back Door Man is offline
Uitverkocht.

espers wel vrijdag in de trix in antwerpen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 18:35
botulismf
botulismf is offline
Ik red het niet, schooldrukte sux.

En de nieuwe Midlake komt zeker in mijn top-3 van 2006.
Oud 14-11-2006, 18:39
Verwijderd
helaas moet ik ook verstek laten gaan
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 19:09
antigone
antigone is offline
geen kaartje, sux
Oud 14-11-2006, 21:33
Glósóli
Glósóli is offline
Ik ga voor Yo La Tengo en Espers.