Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2006, 13:15
Verwijderd
Ik heb een 'nieuwe' zwarte oma-fiets en ik wil hem leuk en herkenbaar maken. Ik hoopte hier wat inspiratie op te doen.

Dus: hoe ziet jouw fiets eruit? Heb je hem beschilderd? Zo ja: hoe? Heb je kraaltjes om je spaken of vind je dat juist niet hip? Werkt hij goed of valt hij juist bijna uit elkaar? Wil je dat hij opvalt of juist niet? Wat heb je er nog meer over te vertellen?

Liefst met foto's natuurlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2006, 13:16
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik ben fietsloos. Mijn laatste fiets was zwart, miste een trapper, een spatbord, één rem en een slot.

Dat laatste bleek fataal.
Oud 13-11-2006, 13:18
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik vind trouwens die zwarte oma-fietsen vooral mooi als ze gewoon zwart zijn, maar smaken verschillen natuurlijk.
Oud 13-11-2006, 13:20
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
2 wielen en een stuur en trappers en een bagage drager en een bel en hand remmen en hijs donker blauw maar niet echt dat je zegt he een blauwe fiets
en hij heeft voor en achterlicht en een zadel (zwart)
Oud 13-11-2006, 13:21
Verwijderd
grijs, niet echt heel mooi.
kinderzitje, handremmen etc.
geen spatborden, wat echt jammer is als het regent.

nee niks boeiends mee gedaan dus.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 13:21
Verwijderd
Ik heb een donkergroene batavus met het oude krullerige logo en die is heel onopvallend, als hij in een fietsenrek staat is het enige waar ik 'm aan kan herkennen de rode snelbinders.

En ik heb een donkergrijze fiets waarvan het frame ook van batavus is maar alle andere onderdelen niet en eh, die is nog minder opvallend maar die heeft wel 3 kraaltjes aan de spaken die eigenlijk geen kraaltjes zijn. Bij een winkel stond buiten een doos kleerhangers met een bordje 'gratis mee te nemen', dus ik had wat kleerhangers mee genomen en daar zaten nog van die maat-dingetjes om die ook precies om spaken passen. Dus heeft mijn fiets een kraaltje met '38' erop, een kraaltje met '40' en een kraaltje met '44'.

Ooit had ik een diepblauwe fiets met gouden sterretjes en maantjes erop maar die was binnen drie maanden gestolen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 13:25
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mijn fiets is groen En verder niet echt herkenbaar eigenlijk.
Oud 13-11-2006, 13:31
vichog
vichog is offline
mijn fiets is donkergroenmetallic, maar als de zon er onder een bepaalde hoek opvalt wordt ie donkerblauw. Verder staan er paarse letters op. Heerlijke fiets .
Oud 13-11-2006, 13:40
Verwijderd
Ik heb een Batavus - Flying Dutchman; en die is blauw/grijs en nog in een redelijke staat. Hij is wel uitgebouwd met een afneembaar Hema-voorlampje
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 13:59
RodeKrab
RodeKrab is offline
Ik heb een fiets waarbij de fietsenstandaard voor de helft door iemand is doorgezaagd en gejat

Verder is ie niet zo boeiend
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 14:33
rare kwast
rare kwast is offline
vergeten.. hijs gejat

heb nou een oud barrel en helaas herken ik die overal
Oud 13-11-2006, 14:33
freud
freud is offline
ik heb een mooie donkerblauwe fiets met rode accenten, waarvan het zadel eens was gestolen (vond ik terug in de fontein) en de bel is ook gestolen
die fietst echt heerlijk <3

dan heb ik ook nog een omafiets lichtblauw gespoten (dat heb ik niet gedaan, maar ik ben te lui om het te veranderen), das best een krotfiets, maar hij rijdt heerlijk <3

en nog een omafiets die gewoon zwart is, met een mandje eraan, daar rijd ik niet zo vaak mee, m'n zus heeft 'm gestolen voor me.
Oud 13-11-2006, 14:42
TooskeDooske
TooskeDooske is offline
een zwarte omafiets met rode bel
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 15:03
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Een zwarte mountainbike met vering.

En m'n oude fiets voor zaterdagavond is helaas niet meer. Zat vol met stickers, één trapper, geen voorspatbord meer, stevige bagagedrager.
Oud 13-11-2006, 15:08
TopDrop
TopDrop is offline
Ik fietste eerst op de nieuwe fiets van mn vader. Zette 'm altijd braaf goed op slot, vergeet het 1x als ik 'm in de voortuin van een vriend zet. Weg.

Kep nu zown mountainbike met vering, maar dies eigenlijk net te klein en fietst redelijk zwaar. Nu mn broer op kamers zit staat zijn stationsfiets hier nog. Die pak ik nu ook wel. Fietst soepeler dan je denkt, maar heeft geen versnellingen/handremmen (wel terugtraprem).
Oud 13-11-2006, 15:24
Femic
Femic is offline
Ik heb er allemaal stickers van Streetball.nl opgeplakt. Verder valt ie bijna uit elkaar. Die twee dingen samen maken 'm heel onaantrekkelijk voor fietsendieven, heb 'm nu al 15 maanden in Utrecht staan, zelfs al 2x een nacht niet op slot, nooit gejat.
Oud 13-11-2006, 15:33
Bob der Bär
Bob der Bär is offline
Eentje met een slag in zijn achterwiel
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 15:34
Verwijderd
Ik heb een oude bruine batavus met een loshangende dynamo.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 15:37
Uice
Uice is offline
Ik heb zo'n oranje Rabobankfiets, want die waren gratis en mijn oude fiets was nogal doorleefd.
De Rabobanksticker heb ik er afgehaald want blauw en oranje is een lelijke combinatie en ik ben geen reclamebord.

Ik wil hem eigenlijk wel verfen, want met oranje ben ik ook niet zo blij.
Oud 13-11-2006, 16:39
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Mijn fiets is groen, en redelijk dik. Ik heb hem niet bespoten.
Oud 14-11-2006, 18:00
BleuEyes
BleuEyes is offline
Hele oude fiets. Ik heb nog voorop gezeten bij deze fiets toen ik nog klein was Blauw met grijs dacht ik.. Een batavus.

Laatst gewijzigd op 14-11-2006 om 18:58.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 18:21
mepsteen
mepsteen is offline
half wit- half grijze gazelle
Oud 14-11-2006, 18:54
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik heb gewoon een gazelle, gewoon in de kleurencombi zoals ik hem een jaar of 6 gekregen heb. Blauw met grijs/blauw... Hij is alleen te klein.
Oud 14-11-2006, 21:35
Kryptonite
Kryptonite is offline
Ik heb een zwarte fiets met een ossenkop die kapotgestoken is door ~*st0eRe*~ jongetjes met messen en daar kan ik 'm altijd prima aan herkennen
Oud 15-11-2006, 08:01
Miracle
Miracle is offline
Ik heb een mooie nieuwe fiets, alleen fietstassen verpesten zijn mooiheid. Het schijnt dat hij dan minder gejat wordt, dus daar gok ik dan maar op. Het is wel praktisch.
Ik heb ook een oud krot, die is gewoon licht-bruin.
Oud 15-11-2006, 08:17
Mephisto
Mephisto is offline
dat verschilt per maand, mn nieuwe moet ik nog even overspuiten in't zwart
Oud 15-11-2006, 11:18
Verwijderd
Blauw en het is een puch
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 12:38
Verwijderd
Ik heb een oude opoefiets, die paars, blauw en wit is. Dit is mijn gammele bak in Leiden.
Thuis heb ik een nieuwe opoefiets en die is zwart.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 15:45
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
ik had eerst zo'n neon roze fiets.. maar die viel bijna letterlijk uit elkaar, nu heb ik een paarse fiets, en zwarte opoe fiets, en een zwarte mountainbike waarvan nog steeds band gemaakt moet worde dusss maar verder niet echt boeiend eigenlijk
Oud 15-11-2006, 15:55
Verwijderd
mijn fiets is nu nog onherkenbaar gewoontjes...
om het stuur zitten gekleurde lintjes om hem toch een beetje herkenbaar te laten zijn en ik wil me fiets appeltjesgroen en, ik denk, blauw spuiten
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 15:57
Verwijderd
mijn fiets is gister gestolen, momenteel heb ik dus geen fiets. dat ziet er zo uit:

(maar dan zonder kat dus)
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 16:00
jet
jet is offline
hij is groen met grijs (gazelle). en sinds ie in amsterdam woont mist ie remmen, lichten, versnellingen en die jasbeschermer dingen. oh en er zit een slag in mn wiel

maar hij blijft mijn fietsje <3
Oud 15-11-2006, 16:23
Myuki
Myuki is offline
krakbakkerig en rooood
Oud 18-11-2006, 09:56
WolterB
WolterB is offline
'normale' herenfiets, paars, 5 versnellingen
Oud 18-11-2006, 09:59
Uice
Uice is offline
Citaat:
Miracle schreef op 15-11-2006 @ 09:01 :
Ik heb een mooie nieuwe fiets, alleen fietstassen verpesten zijn mooiheid. Het schijnt dat hij dan minder gejat wordt, dus daar gok ik dan maar op. Het is wel praktisch.
Minder gejat? Hoe vaak wordt jouw fiets doorgaans gejat?
Oud 20-11-2006, 21:20
TommY_
TommY_ is offline
Fiets 1: Mountain bike, blauw, nieuwe banden.
Fiets 2: Mountain bike, zwart, zonder spatborden ( gestolen) + slot om zadel + slot om achterwiel+ slot om voorwiel + het frame.
Fiets 3 : Gazelle, heren fiets, beetje kapot wel nieuwe bel.
Fiets 4: geen slot, dames fiets, is oranje, heeft een lekke achterband.
Fiets 5: staat ergens op het station, banden lek, een kut slot. heren fiets.

ja ik heb veel fietsen, ik vind ze altijd open.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 21:25
luchtballon
luchtballon is offline
hij is donkerblauw. Ik heb kraaltjes om mn spaken . Ik heb ook een toeter maar die doet eht niet meer maar hij was vet gaaf. officieel 21 versnellingen maar zorg niet zo goed voor mn fiets. Een spatbord is los.
Redelijke remmen, een bel die het niet doet, maar hij rammelt wel dus dat is fijn, en verder zit alles er nog aan behalve de voorlamp.

Ik ga hem nog wel weer een keertje verven, maarja.
Oud 20-11-2006, 21:41
mueslireep
mueslireep is offline
Ok bij deze beloof ik morgen een foto van mijn fiets te maken en die op het forum te posten
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 00:56
thunder110
thunder110 is offline
mijn vader had mijn oude fiets opgeknapt, zwart met goud geverfd en een bagagevoordrager erop gezet. Na twee dagen was mijn voorband onherstelbaar lek en mijn bagagevoordrager gejat en nu ik dit typ vraag ik me af of ie inmiddels gestolen is.
Oud 21-11-2006, 01:59
arPos
arPos is offline
ik heb geen fiets
Oud 21-11-2006, 10:03
Drez
Drez is offline
zwarte omafiets met roest en een slag in het wiel,de echte standaard is eraf en ik heb nog maar 1 jasbeschermer. en mijn banden gaan om de week lek. maarr hij is nog niet gejat, itt mijn vorige 2 fietsen.
Oud 21-11-2006, 10:10
Verwijderd
Gewoon standaard groenig met alles er nog op en eraan, behalve een erafgetrapte achterlamp. Er zit een 'nee - nee / geen ongeadresseerd reclamedrukwerk op deze fiets' sticker op mijn zadel en van die gekleurde kraaltjes in mijn wielen. Altofiets heu.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 11:50
Roosje
Roosje is offline
Groen-wit gestreept en het is geniaal lelijk want niemand jat hem. <3
Oud 22-11-2006, 04:01
Rodion
Rodion is offline
Groene batavus. Voorwiel zit los in de voorvork, spatbord hangt aan één stang. Er hangen ook een x aantal hangsloten aan.
Hij rammelt en piept.

Voor 10E is hij van jou.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 07:07
Azaelia
Azaelia is offline
Mijn oude fiets was oma fiets die ik rood, geel en blauw had geverfd. Alleen die viel echt uit elkaar. Voor ik hem rood met geel met blauw had ververfd had ik hem een keer met spuitbussen bewerkt, zwarte ondergrond met oranje en groen. Gewoon doen, niet bij nadenken, is gewoon leuk.
Oud 22-11-2006, 10:59
Verwijderd
Mijn fiets is een neger.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 16:38
Tink*
Tink* is offline
Hier een donkergroene gewone weet ik veel wat voor merk fiets. Nog redelijk goed, alleen een jasbeschermer doet kut en het achterlicht doet niet, verder is ie nog goed.

Thuis een donkerblauwe waar de achterband echt finaal kapot aan het gaan is.
Oud 25-11-2006, 19:36
Hardtroze
Hardtroze is offline
Ik heb een Wit met roze gestreepte (nouja eerder gezuurstokte, het loopt in een spiraaltje naar beneden) fiets
hij is afgrijselijk lelijk maar hij fiets prima, word niet gejat en als ik m in een
enorme fietsenstalling heb gedumpt heb ik hem binnen 3 seconden gevonden
Oud 25-11-2006, 20:07
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
gewoon die lowrider met die lederen bekleding, chroomaccentjensz en xenon shizzle en een duplicaatcode
Met citaat reageren
Oud 25-11-2006, 20:10
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Een zwarte omafiets met rode en goude krullerige versieringen, zwarte fietstassen met leren riempjes en een gigantische koeiebel. (en aan mijn fietssleutel zit een kattebelletje )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten