Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2002, 18:21
Dr_KlawChi
Dr_KlawChi is offline
http://nu.nl/document?n=59110

wat denken jullie hiervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2002, 19:15
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Serieus behandelen.

Al betwijfel ik wél of het écht waar is, of dat ze slechts de aandacht proberen te trekken.
Toch zou ik een volledig, onafhankelijk onderzoek instellen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 19:15
bam
bam is offline
zegt de advocaat zegt de advocaat.....

mwah ik weet het nog niet moet er eerst meer over horen reactie van politie ofzo of andere

*als ik iets moet geloven wil ik het wel van 2 kanten horen*
Oud 05-07-2002, 21:09
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
en geen samenwerkende kranten
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 22:40
Verwijderd
Duidelijk een feit van subjectieve berichtgeving. Het enige wat hier eigenlijk staat is het verhaal van dat knulletje zelf, middels zijn advocaat. Ik wil eerst wel eens de reactie van die agenten horen, want een verhaal heeft altijd twee kanten.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 01:53
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
bambix schreef:

*als ik iets moet geloven wil ik het wel van 2 kanten horen*
Inderdaad

Citaat:
Vervolgens sloegen ze een van hen met een knuppel twee gekneusde ribben.
Misschien dat die marokkaan die politie aan viel

Citaat:
Boone schrijft dat de hondengeleider het dier meerdere malen liet bijten, terwijl hij geroepen zou hebben: "Vreet hem op, die kut Marokkaan."
Misschien dat die die hond schopte

Ach, waarschijnlijk waren die politie agenten geirriteerd ofzo, alleen niet slim als ze ook daadwerkelijk die marokkanen hebben mishandeld : /
Oud 06-07-2002, 03:50
Shao
Shao is offline
Propaganda voer voor extreem rechtse partijen
Oud 06-07-2002, 06:56
Freshmaker
Freshmaker is offline
Juist niet..

(behalve natuurlijk dat er weer een marrokaan bij de politie zat)
Oud 06-07-2002, 09:28
AGH
AGH is offline
Ach, beetje achterhaald nieuws allemaal.
Of zijn we in Nederland nog steeds in de veronderstelling dat politie integer is?

Dat jongetje komt nu heel zielig voor hart van Nederland zijn verhaal doen en uiteraard krijgen de agenten geen mogelijkheid hun verhaal te doen.
Ik vind het wederom erg jammer dat er meteen maar weer dat discrimineren erbij gehaald moet worden.
De agenten deden dit, omdat ik Marokkaan ben.
Een Marokkaanse agent deed ook wel eens dit, omdat ik Nederlandse voetbalsupporter ben.
Een agent zou geroepen hebben “Vreet hem op, die kut Marokkaan”.
Zou de politie nooit geroepen hebben: “Kom dan kankerboeren, ik pak jullie allemaal!”
Alsof er nooit een agent dit heeft geroepen toen een politiehond een onschuldige jongen in zijn benen te pakken had.
Uiteraard is het verkeerd, maar ik vind de benadering van het nieuws een beetje hypocriet.
Alsof dit soort dingen uitzondering op de regel zijn.
Bepaalde groeperingen worden gewoon harder aangepakt dan anderen en dat komt inderdaad door de vooroordelen.
Weliswaar verkeerd, maar niet geheel ondenkbaar.
SBS 6 shockeerde me bijna met hun reportage.
En in LA zijn rassenrellen….

Fleet Admiral, geloof jij nog in het serieus behandelen van dit soort zaken?
Wie was toch die man die Pierre Bouleij doodschoot?
En wie waren toch die ME’ers die Utrecht supporters zonder reden mishandeld hebben?
Hoe zou het met het onderzoek zijn over de Feyenoorder die aan verwondingen overleed in zijn cel na afloop van Feyenoord – Borussia Dortmund?
Waarom kan iemand in Nederland een gevangenisstraf krijgen voor het gooien van een plastic bekertje en kan een agent vrijuit gaan als hij valse verklaringen aflegt.
Waarom laat de politie iemand van Volendam naar Deventer op zijn sokken naar huis gaan?
Zouden er nog zwervers slapen op bureau Warmoestraat??
De autoriteiten houden, met behulp van justitie, toch altijd wel elkaar de hand boven het hoofd.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 11:40
Tox
Tox is offline
Het zal wel weer een beetje aangedikt zijn, grote kans dat die marokaanse jongens er meer van af weten dan ze zeggen. Ik geloof opzich wel in de rechtstaat, zal heus wel aanleiding toe geweest zijn. En zo niet dan wel zeker serieus behandelen, maar neem deze zaak nog maar eerst goed onder de loep.
Oud 06-07-2002, 12:09
SMC
SMC is offline
Tegenwoordig word de politie ook doodmoe van een aantal Marokkaanse (hang)jongeren.
En ja , soms word je frustratie ook weleens teveel.Politie-agenten zijn ook meer doodnormale mensen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 12:17
TAFKAB
TAFKAB is offline
Heel goed. Ze moeten die , vaak etnische minderheden als maroks, is wat harder aan gaan pakken.
Okay als het zonder aanleiding is gebeurt, dan kan het niet. Dit is immers een democratie (right).
Mensen zeiken wel over de overlast, maar laat ze eerst is kijken naar oorzaak waarom die gasten hier op de eerste plaats zijn gekomen (door luie Nederlanders die zwaar en goedkoop werk niet wilde doen, "hey laten we is zon domme turk een kwartje betalen om t te doen").
Toch aanpakken die gasten, intergreren. En goed ook.
Als het niet vrijwillig doen, oprotten.
Klinkt als LPF.
Ik ben die gasten zat, okay generalisatie.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 12:39
bam
bam is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:
maar laat ze eerst is kijken naar oorzaak waarom die gasten hier op de eerste plaats zijn gekomen (door luie Nederlanders die zwaar en goedkoop werk niet wilde doen, "hey laten we is zon domme turk een kwartje betalen om t te doen").
Dat was TOEN(begin 19de eeuw? ) en zoals iedereen tegenwoordig zegt
het verleden is gebeurd laten we nu naar het heden kijken
Oud 06-07-2002, 14:00
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Owowow wat zijn we meteen allemaal weer sceptisch, ineens wil iedereen het verhaal van 2 kanten horen. Willen we ook graag horen wat Regilio Tuur te melden heeft?
Oud 06-07-2002, 14:28
bam
bam is offline
Citaat:
PimpDude86 schreef:
Owowow wat zijn we meteen allemaal weer sceptisch, ineens wil iedereen het verhaal van 2 kanten horen. Willen we ook graag horen wat Regilio Tuur te melden heeft?
als er een topic over was ja graag....

maar aangezien het niet interessant genoeg was/is is er dus geen topic over geplaats
(heeft niet gekeken naar topic posting)
Oud 06-07-2002, 15:50
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
bambix schreef:

Dat was idd TOEN, het dus dus eigenlijk onze eigen schuld.
En nu zitten we met die rakkers op gescheept.
Ik heb zon hekel aan niet Nederlands sprekende alloctonen.
Dit is godverredomme Nederland, je bent hier te gast, okay je WOONT hier.
Ze krijgen geld (uitkering) en nog voeren ze geen flikker uit.
Dit zijn vooral , geloof ik?, de marokanen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 16:07
Verwijderd
Citaat:
PimpDude86 schreef:
Nee, want die heeft niks te melden.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 16:56
ESCO
ESCO is offline
Als we nou ook foto's zouden zien van de wonden kan je het beoordelen.
Nou is t gewoon hun woord tegen de politie.
Als we t verhaal horen van de agenten kan ook zo uit hun duim gezogen zijn.
Oud 06-07-2002, 18:33
bam
bam is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:

Dat was idd TOEN, het dus dus eigenlijk onze eigen schuld.
En nu zitten we met die rakkers op gescheept.
Ik heb zon hekel aan niet Nederlands sprekende alloctonen.
Dit is godverredomme Nederland, je bent hier te gast, okay je WOONT hier.
Ze krijgen geld (uitkering) en nog voeren ze geen flikker uit.
Dit zijn vooral , geloof ik?, de marokanen.
Dat is idd zo
Maar zoals altijd zijn er ook uitzonderingen.

Hier in het Westland leven wij van "illegale" (gooi ze maar op een 1 hoop ) ohkay een deel van de mensen die bij mn baas werken daar denk je egt van hmm paspoort ohkay.. maar dat zeg nog nix....

Maar er is ook een ander deel die hard werken voor hun geld. Ik heb er met een zo ondertussen vriendschap mee gesloten.
(tis daar 1 grote familie kom je niet zo 1 2 3 in).
Hij is blij met zn werk en doet er alles voor heeft net zoals ik hart voor de zaak. Met dat soort mensen heb ik egt geen problemen ofzo.

een deel spreek gebrekkig nederlands of met een ZWAAR maar dan ook zwaar accent.

ter info de tuin is 36 Hectare groot verdeeld in 3 tuinen
ik werk op tuin 2 samen met 40 buitenlanders en een paar scholieren.... en in de pauze kom je meer mensen tegen dus ik kan t een b-tje weten.

wouw ik nog meer kwijt? euhm owjah ze doen daar ook aan handel ik koop 20 euro beltegoed voor 19euro(toch een euro)
Oud 06-07-2002, 19:17
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Ik ken zat marrokkanen die hard werken, en niks zouden jatten....
Ik ken helaas ook een stel jongeren dat nooit zal gaan werken, vrouwen als iets zwaar minderwaardigs zien en ons (en mijn Marrokaanse collega's komen lastigvallen in de supermarkt. Mijn collega's snappen ook dat ik bijv. achter de camera's ga zitten als er een stel Marrokaanse jongens binnenkomt. Leuk joh, die lui oppakken... Blijven ontkennen, totdat je zegt: ik heb het allemaal op video staan

Er zijn goeie, er zijn slechten. De meerderheid is net zo menselijk als jij en ik; het zijn de slechten die de aandacht trekken. En daar moeten de Marrokkanen zelf wat aan doen.

Over dit verhaaltje: ach, eerst maar eens de andere kant horen. Die jongen kan ze best zwaar geprovoceerd hebben, dat heb ik al vaker zien gebeuren.
Oud 06-07-2002, 19:21
Verwijderd
Citaat:
AGH schreef:

Dat jongetje komt nu heel zielig voor hart van Nederland zijn verhaal doen en uiteraard krijgen de agenten geen mogelijkheid hun verhaal te doen.
de agenten wilden hun verhaal niet doen, althans voor de camera..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 21:41
RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
bambix schreef:

Ow, wel leuk als ik er commentaar opgeef ipv alleen maar quote.

Laten we het houden op medio 20e eeuw.(rond 1960)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 09:39
DutchTerror
DutchTerror is offline
Aanpakken die handel
Oud 07-07-2002, 12:21
Tampert
Tampert is offline
ooh *zucht*. De politie pakt volgens mij wel vaker vervelende gasten ietwat harder aan dan ze eigenlijk zouden mogen. Maar zodra het marokkanen zijn komt het weer in opspraak en wordt het gigantisch opgeblazen. Waarom zouden marrokanen in dezen anders behandeld moeten worden dan de Nederlanders? (ik weet zeker dat ze dat soms ook met Nederlanders doen). Dat is toch puur rascisme van de pers?
Oud 07-07-2002, 13:06
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
Tampert schreef:
ooh *zucht*. De politie pakt volgens mij wel vaker vervelende gasten ietwat harder aan dan ze eigenlijk zouden mogen. Maar zodra het marokkanen zijn komt het weer in opspraak en wordt het gigantisch opgeblazen. Waarom zouden marrokanen in dezen anders behandeld moeten worden dan de Nederlanders? (ik weet zeker dat ze dat soms ook met Nederlanders doen). Dat is toch puur rascisme van de pers?
Ja beter eh?
Althans voor de niet geintergreerde hoeveeldheid allochtonen (maroks).
Wat ik ook zo belachelijk vind zijn die feest vierende turken die voor HUN land juichen en op straat de bonte boel maken.
Rot dan op als je zo graag patriotisch wil zijn voor je EIGEN land, en maar geld krijgen hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2002, 15:11
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:
Wat ik ook zo belachelijk vind zijn die feest vierende turken die voor HUN land juichen en op straat de bonte boel maken.
Rot dan op als je zo graag patriotisch wil zijn voor je EIGEN land, en maar geld krijgen hoor.
Ik kan me niet herinneren dat we de PATRIOT Act in nederland hebben ingevoerd. Kun jij me even aanwijzen waar staat dat juichen voor een ander alnd dan Nederland verboden is?
Oud 07-07-2002, 15:25
$_all.eyez.on.me_$
$_all.eyez.on.me_$ is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Er zijn goeie, er zijn slechten. De meerderheid is net zo menselijk als jij en ik; het zijn de slechten die de aandacht trekken.
precies......!!!!!!
mensen letten niet op de mensen die dingen goed doen maar alleen op de paar slechten...daarom krijgen ze meteen een slecht beeld van een bepaald volk...
Oud 07-07-2002, 16:02
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:

Ja beter eh?
Althans voor de niet geintergreerde hoeveeldheid allochtonen (maroks).
jij mij weer woorden in de mond leggen...

Dat je je stoort aan dansende turken is denk ik toch echt een totaal persoonlijke zaak. Ik kan mij persoonlijk niet voorstellen dat je je daaraan ergert... Ik ben totaal niet patriottisch want ik kan me in dat soort situaties nog altijd verbergen onder het feit dat ik niet in NEderland geboren ben...
Oud 07-07-2002, 17:47
Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
We gaan wel heel erg de Amerikaanse kant op he? In Amerika kan je nog altijd in elkaar gerost worden door the cops, a guys best friend jaja, omdat je zwart ben. Waarom gebeuren dat soort dingen toch steeds meer in ons brave landje?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 11:18
Joostje
Joostje is offline
ik wou alleen even kwijt dat ik nogal misselijk word van die zwaar racistische opmerkingen in dit topic
Oud 08-07-2002, 13:20
bam
bam is offline
Citaat:
Joostje schreef:
ik wou alleen even kwijt dat ik nogal misselijk word van die zwaar racistische opmerkingen in dit topic
Zwaar racistisch?

Dit is nog niks. Ik heb ergerder gehoord....
Oud 08-07-2002, 14:46
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
bambix schreef:
Zwaar racistisch?

Dit is nog niks. Ik heb ergerder gehoord....
dat is dan extreem racistisch. maar dit blijft zwaar racistisch
Oud 08-07-2002, 15:22
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joostje schreef:
dat is dan extreem racistisch. maar dit blijft zwaar racistisch
Wijs jij me eens aan waar hier in deze topic een ras beledigd wordt.
Oud 08-07-2002, 16:05
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:
Heel goed. Ze moeten die , vaak etnische minderheden als maroks, is wat harder aan gaan pakken.
Ik ben die gasten zat, okay generalisatie.
deze dingen.
het ging hier om een marokkaan die, voorzover ik weet, niks misdaan had, die word aangepakt. blijkbaar vind tafkab dat marokkanen ("maroks") sowieso moeten worden aangepakt. gelukkig ziet hij zelf in dat hij generaliserend bezig is.
Oud 08-07-2002, 16:28
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joostje schreef:
deze dingen.
het ging hier om een marokkaan die, voorzover ik weet, niks misdaan had, die word aangepakt. blijkbaar vind tafkab dat marokkanen ("maroks") sowieso moeten worden aangepakt. gelukkig ziet hij zelf in dat hij generaliserend bezig is.
Ik wist niet dat 'marokkaan' een ras was. Interessant.
Oud 08-07-2002, 18:15
als het ware salsa
als het ware salsa is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Ik wist niet dat 'marokkaan' een ras was. Interessant.
sjongejongejonge jonge ga je schamen for real.

(wegens mierenneuken)

Laatst gewijzigd op 08-07-2002 om 18:20.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 18:16
als het ware salsa
of geef me jouw definitie van een ras?
Oud 08-07-2002, 18:19
als het ware salsa
volgens mij namelijk is een ras een type mens

dus een groep mensen met dezelfde kenmerken

en dat kan je dus in alle breedte opvatten

wat is blank? en wat is zwart?
waar vallen chinezen onder, of aziaten

duitsers zien er over het algemeen anders uit dan mensen uit zweden
engelsen verschillen van spanjaarden
dan heb je noord-afrikanen->
maar marokkanen zien er toch weer net iets anders uit dan egyptenaren

dus
wat is een ras nou eigenlijk
en dus
wat is racisme nou eigenlijk

en nu moet ik eten dus mn betoog eindigt hier
Oud 08-07-2002, 18:44
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
hmmmmmmmmm

Zo te zien krijgen die politie-agenten een flinke straf en geldboetes, want ja, zoiets hoort niet!
Hoe zit 't dan met die massa-verkrachting in Amsterdam???? Volgens mij zit die meid nog steeds in een inrichting en die daders in opvanghuizen voor hun 'sociale probleempjes' en dat mag wel?? Verkrachtingen mag als de slachtoffer maar autochtoon, laag intelligent of wit is. Maar als marokkanen of turken worden aangevallen door de politie moet het gelijk weer een mediahype worden! Jeeeeez man, dat dat gebeurt! Ik hoop maar dat die politie-agenten ook opvang krijgen met hun 'problemen' netzoals die verkrachters.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 19:01
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
als het ware salsa schreef:
of geef me jouw definitie van een ras?
Een exacte definitie kan je uit de van dale halen, maar het is iig niet iemands nationaliteit.
Oud 08-07-2002, 19:06
bam
bam is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Een exacte definitie kan je uit de van dale halen, maar het is iig niet iemands nationaliteit.
over nationaliteit gesproken die "marrokanen" zijn nederlanders want ze hebben toch echt een nederlands paspoort
Oud 08-07-2002, 19:31
Joostje
Joostje is offline
duh maccaine

het probleem is echter dat "racisten" andere mensen dan zichzelf (voornamelijk op grond van huidskleur, maar tegenwoordig meer op grond van geloof, zien als een minderwaardig iemand in vergelijking met hun superieur ras. het woord is simpelweg verouderd.
Oud 08-07-2002, 23:34
Go
Go is offline
Als die Marokkanen gelijk hebben mag het natuurlijk niet.

Maar nu worden die Marokkanen eindelijk eens gepakt! Als de problemen nu ook nog eens stoppen...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 07:50
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef:
Als die Marokkanen gelijk hebben mag het natuurlijk niet.

Maar nu worden die Marokkanen eindelijk eens gepakt! Als de problemen nu ook nog eens stoppen...
Uhm...Ik denk eerder dat de problemen groter worden als de politie dit doet. Dus het lijkt me niet bepaald een goede zaak dit.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 18:30
bam
bam is offline
Politie Los Angeles slaan arrestant (video)

Uitgegeven: 9-7-2002 10:28
Laatst gewijzigd: 9-7-2002 17:29

LOS ANGELES - De politie van de Amerikaanse stad Los Angeles is in opspraak geraakt door video-opnamen die zijn gemaakt door een toerist. Op het beeldmateriaal, geschoten vanuit een hotel, is te zien hoe een blanke agent een geboeide zwarte arrestant op de kaak slaat. De betrokken agent is geschorst.

http://ahomedia.channelbase.nl/front...cfm?infoid=208

Bekijk video

De leiding van het politiekorps neemt de zaak hoog op. Een soortgelijke hardhandige arrestatie, van de zwarte Rodney King in 1991, leidde tot hevige rassenrellen nadat de betrokken agenten in een daarop volgende rechtszaak werden vrijgesproken.

http://nu.nl/document?n=59257

hmm hadden wij dit gedrag nouw ook niet in Nederland?

Misschien moeten die(de nederlandse) politieagenten maar verplicht hun verhaal vertellen en kijken wat er dan wordt gezegd.
Reageren

Regels voor berichten