Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Aangifte zou ik inderdaad overwegen. Je telefoonmaatschappij kan je ook bellen voor een formulier voor telefonische overlast. Deze dien je dan inderdaad met specifieke tijdstippen/data in te vullen. Tevens moet de overlast minimaal drie keer in drie weken daadwerkelijk hebben plaatsgevonden hebben en moet je de gesprekken beantwoord hebben. De eerste keer dat de overlast inderdaad blijkt plaats te vinden zal er een brief naar die persoon toegaan(mits het geen anoniem prepaidnummer is uiteraard). Als de overlast dan nog niet stopt en je vult nogmaals zo'n formulier en de overlast blijkt weer plaats te hebben gevonden krijg jij de beschikking over de gegevens van de persoon die jou lastigvalt(daar wordt die persoon wel eerst van op de hoogte gesteld). Meestal stopt de overlast al na de eerste waarschuwingsbrief in mijn ervaring.
Tevens kan je bij sommige telefoonmaatschappijen al dan niet tegen betaling je nummer laten wijzigen. Dit heeft misschien niet de voorkeur maar als je daarmee van de problemen af bent kan dat heel fijn zijn. Als je die optie overweegt zou ik er voor zorgen dat je niet op andermans facturen kan staan en dat je nummer ook niet in de telefoongids staat of bij informatiediensten op te vragen is. |
![]() |
|
Yep. Ook pas na aangifte kun je eigenlijk serieus die stalker opsporen. Als privepersoon heb je veel van die opties die bij een strafrechelijk onderzoek wel bestaan namelijk niet.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een ander nummer kan uiteraard wel, maar dat wil niet iedereen. |
![]() |
|
Ik moest van Tmobile 3 tijdstippen opnoemen dat ik gestalked werd. En dan zouden ze diegene blokeren. Echter kwam er iets niet overeen, dus konden ze het niet blokken
![]() Ik vet pissig en na door blijven zeiken kreeg ik voor het ongemak wel 10 hele euro's beltegoed ![]() En heb daarna een poos geen anonieme nummers meer opgenomen. Dan vindt zo'n persoon het ook niet leuk meer. Overigens ben en blijf ik nog altijd benieuwd wie het was en zou ik die gene het liefst recht in zn gezicht zeggen dat t vervelende ettertttt is ![]()
|
Weet je wel zeker dat het een persoon is die je belt? Ik heb thuis een tijd gehad dat ik steeds telefoontjes kreeg van een fax, maar dat was wel duidelijk.
![]()
|
Verwijderd
|
Bij mijn ouders is het zo dat als er naar hun huisnummer wordt gesmst (het ding kan wel smsen maar niet ontvangen) ze steeds telefoontjes krijgen van de nummers die smsen, ook middenin de nacht, omdat de centrale ze steeds probeert te versturen - wat dus niet lukt. Misschien krijg jij wel faxen ofzo
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Een vriendin van me heeft een tijd geleden ook een stalker gehad. Ze is op een gegeven moment naar de politie gestapt. Daar heeft meneer agent die kerel opgebeld en gezegd dat hj op moest houden, omdat hij anders serieus met de politie te maken kreeg. Daar is hij van geschrokken en hij is opgehouden.
De kunt voor stalking zeker naar de politie stappen, het is strafbaar.
|
Het beste is als jij gewoon niet meer opneemt als je een onbekend nummer o.i.d op je display ziet verschijnen. Of een ander nummer voor een poosje heeft mij ook geholpen.
|
Verwijderd
|
Ik heb een paar weken een regelmatig bellende hijger gehad, dat hield op toen mijn vader mijn telefoon voor me op ging nemen als het nummer onbekend is. Het is vast geen wondermiddel, maar niet zo veel moeite, dus het proberen waard. Een andere jongen of man met een beetje een zware stem kan natuurlijk ook, gewoon wie er in de buurt is.
En als het niet je stalker is maar iemand die je wel wil spreken, dan geeft diegene die opnam je telefoon weer aan jou ("Hallo, u spreekt met Jan", "Met Miepje van de sollicitatiecommissie, ik ben op zoek naar Starling", "Oke, hier is ze"). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Wat kan ik hier nu tegen doen? Ik kan niet naar de politie ofzo, diegene heeft me niet echt iets aangedaan.
Dat heeft hij wel vindt ik. hij valt je al een jaar lastig dat is niet niks. je durf de telefoon niet meer op te nemen. Starks durf je niet meer naar buiten door hem. ik zou als ik jou was wel aangifte gaan doen en er voor zorgen dat er wat mee gebeurt. Maar kan mijn telefoonmaatschappij hier niks aan doen ofzo? Als het goed is kunnen hun zien wie jou beld, in ieder geval een nummer. Mogen zij mij het nummer van deze persoon geven als het zo door blijft gaan?Ze mogen het niet aan jou geven privacy. maar de politie kan het wel. een tip: ik zou een ander nummer nemen die geheim is . weet deze persoon eigenlijk waar je woont of niet? |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb in ieder geval besloten dat ik zo snel mogelijk naar de politie toe ga. En verder ga ik mijn provider opbellen om te vragen wat zij voor me kunnen doen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Stalker, te vet!! Flushpuppie | 46 | 16-03-2007 09:33 | |
Games |
Stalker YapYan | 10 | 13-07-2004 00:25 | |
Verhalen & Gedichten |
Graag even jullie mening / suggestie's voor mijn stalkers brief Verwijderd | 7 | 23-03-2004 18:35 | |
ARTistiek |
De denkbeeldige stalker Verwijderd | 3 | 29-03-2002 11:26 |