Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2006, 14:13
saturday
saturday is offline
Hoe snel word jij verliefd? Kun jij dit al zijn na 1 ontmoeting? Of is er veel voor nodig om jou verliefd te krijgen? Ben je elke week verliefd op iemand anders? Of ben jij erg lang verliefd op iemand? En wat doe je dan? Schrijf je de hele dag gedichten? Zing je de hele dag? Of ben je daar wat nuchterder in?

Ts begint: Ik kan tot nu toe pas verliefd worden op iemand, wanneer ik deze beter ken. Liefde op het eerste gezicht heb ik nog nooit ervaren. Ja, rond mn 14e vast wel. Maar als ik dan verliefd ben, ben ik het ook wel goed. Dat dan weer wel./ En ik ben vaak ook in een goede stemming, maar het is niet zo dat ik dan alles om me heen vergeet, wat je ook wel eens hoort.

Wat jullie?

Laatst gewijzigd op 15-11-2006 om 14:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2006, 14:52
Verwijderd
ik word redelijk snel een beetje verliefd, dus iemand gewoon erg leuk vind, maar dat is ook vaak (heel) snel weer over. Maar zodra ik echt verliefd word is het voor lange tijd.

En neen, ik zing niet ik schrijf geen gedichten, ik sms me dan alleen maar rot met diegene. (ervaring tot nu toe).
En ja, ik kan me nog prima op mn werke e.d. concentreren.
Alleen die vlinders in mn buik en het blije gevoel doen het em

Laatst gewijzigd op 16-11-2006 om 07:16.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 14:56
Verwijderd
Ik kan tamelijk snel op iemand 'crushen', voornamelijk omdat je jezelf dat zo gemakkelijk aanpraat. "Oh jee, daar komtie... oh, hij keek naar me! Ieh! Hij praat tegen me! *stuiter*"

Echt verliefd word ik pas na een tijdje, geloof ik, als ik 'm leer kennen en er achter kom dat hij echt helemaal leuk is. Dan gaat dat 'crushen' vanzelf over in verliefd zijn/houden van.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 14:59
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
niet snel. Ze mag eerst wel eens bewijzen dat ze serieus is voordat ik ook maar ga denken aan iets wat kan ontstaan
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 14:59
Scatterheart
Scatterheart is offline
Heel snel. Maar het kan ook heel snel weer over zijn.
Oud 15-11-2006, 15:37
Iduna
Iduna is offline
Ik word niet snel verliefd, maar ik kan iemand al snel leuk gaan vinden. Dan vind ik het leuk om de hele dag aan diegene te denken en ben ik ook vrolijk(er).
Als ik écht verliefd ben, dan is dat ook wel voor een lange tijd. Dus het is best klote als de 'liefde' niet beantwoord wordt of wanneer de relatie uitgaat, want dan blijf ik best achter met een kutgevoel.

Liefde op het eerste gezicht, heb ik (nog) niet ervaren, maar naar mijn idee moet er wel meer aan te pas komen dan een enkele blik.

Wat wel gek is, als je iemand ontmoet, die je van het internet kent, dan is die klik er eigenlijk al vanaf het begin. Alsof je voordat je elkaar gezien hebt, al verliefd bent. Maar als diegene in het echt heel erg tegenvalt, dan is dat gevoel van verliefdheid ook wel snel over, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 15:51
VelvetDreams
VelvetDreams is offline
Ligt helemaal aan de jongen natuurlijk. Ik ben best kieskeurig, dus dan word je niet snel verliefd. Maar als het de goede jongen is, kan dat heeel snel gaan, en dat houd ik dan ook een lange tijd vol.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 16:08
Optima
Optima is offline
vroeger, zo tussen mijn 14e en 17e kon op op vier mensen tegelijk verliefd zijn. Toen kreeg ik mijn eerste vriendje, en dat was toch wel erg heftige verliefdheid.

Meestal moet ik een persoon echt kennen om er verliefd op te worden. Een uiterlijke klik moet er natuurlijk zijn, maar vooral gevoel voor humor, hoe iemand in het leven staat, karakter en intelligentie zijn belangrijke factoren voor mijn om verliefd te worden, en tja, that takes time.

Bij mijn huidige vriendje duurde het ongeveer 6 maanden dat ik hem iedere week een keer zag voordat ik echt tot over mijn oren verliefd op hem was ( maar dat kwam omdat hij voor die tijd nog een vriendin had, en mijn ratio toen mijn hart verbood iets voor hem te gaan voelen)
Oud 15-11-2006, 16:10
I C U
I C U is offline
Hm, nee ik ben niet snel verliefd. Ik vind wel snel iemand interessant of leuk. Voor verliefd is er meer nodig. Als ik verliefd ben, ben ik lang verliefd en duurt het eeuwen voordat ik over zo'n goser heen ben. Wat ik dan doe? Och, vrolijk zijn, heel veel dagdromen, oeverloos over diegene kletsen en soms onwijs depri zijn omdat hij weer een negatief signaal afgeeft. Maar ik weet niet, de laatste keer dat ik verliefd was is al weer een tijdje terug, misschien gedraag ik me nu wel heel anders
Oud 15-11-2006, 16:17
Verwijderd
Citaat:
I C U schreef op 15-11-2006 @ 17:10 :
Hm, nee ik ben niet snel verliefd. Ik vind wel snel iemand interessant of leuk. Voor verliefd is er meer nodig.
copy that..
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 16:21
Verwijderd
ik word niet snel verliefd, dat komt pas later. ik kan iemand wel heel snel leuk/interessant vinden. als ik iemand echt leuk vind, en diegene niet op mij, vind ik hem vaak dan ook meteen niet meer leuk hehe. als ik verliefd ben gebeurt er volgens mij verder niets met me vaak gaat m'n telefoonrekening alleen 'wat' omhoog.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 16:25
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Ik dacht altijd dat ik niet echt supersnel verliefd werd, tot ik mijn huidige vriendje zag

Vorige keren werd ik echt pas verliefd op iemand als ik die al langere tijd kende. Dit keer was het flink anders. Binnen twee dagen helemaal hoteldebotel (en hij ook ). Wat ik dan voel/doe? Vlinders in mijn buik hebben, warm gevoel krijgen als hij me eventjes aanraakt of naar me kijkt, veel bij 'm zijn (als 't kan), lekker tegen hem aankruipen op de bank. Ik sms 'm niet belachelijk veel, ga niet spontaan gedichten schrijven en zingen zullen we m'n omgeving maar niet aandoen . Ik stuiter wel de halve dag rond, omdat ik blij ben en hyper enzo.
Oud 15-11-2006, 16:26
Chimera
Chimera is offline
Tegenwoordig niet meer, ook een beetje zelfbescherming. Ik ga niet verliefd worden (of nja, in de zin dat ik me ga hechten aan iemand) voordat 't echt wat gaat worden. Beetje een "ik zie wel" instelling.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 16:40
Verwijderd
ik word niet snel verliefd. En als ik het wel ben, dan ben ik alles behalve nuchter.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 17:09
Verwijderd
Ik word niet heel snel verliefd. Wel vind ik snel iemand leuk, wat kan groeien tot verliefdheid, maar dan moet hij wel heel erg leuk zijn. Als diegene mij trouwens niet leuk vindt, is de verliefdheid meestal gelijk over.
Als ik verliefd ben, ben ik niet echt nuchter, meestal kan ik hem dan niet uit mijn hoofd krijgen en ben ik de hele dag blij en vrolijk.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 17:22
Yerli
Yerli is offline
Hoe snel word jij verliefd? Kun jij dit al zijn na 1 ontmoeting? Of is er veel voor nodig om jou verliefd te krijgen? Ben je elke week verliefd op iemand anders? Of ben jij erg lang verliefd op iemand? En wat doe je dan? Schrijf je de hele dag gedichten? Zing je de hele dag? Of ben je daar wat nuchterder in?

Ik kan best snel verliefd worden op iemand die me echt bevalt, en dat laatste is best wel zeldzaam. Na iemand een paar keer gezien te hebben kan er al wel wat gaan kriebelen, maar dat noem ik nog geen 'verliefd-zijn'. Verder ben ik erg lang verliefd.

Ik denk dat ik wacht nuchterder ben, ik denk aan hem, wil hem zien en mis hem best snel, maar ben niet zo'n dichter en zingen doe ik ook wanneer ik niet verliefd ben,
Oud 15-11-2006, 17:43
Metal
Metal is offline
Word niet snel verliefd. Vind mensen ook niet snel echt interessant. Wel kan ik iemand er leuk uit vinden zien, dan kijk ik wel even.

Ik ben een gigantisch kieskeurige eikel qua uiterlijk en persoonlijkheid en alles er om heen. Alles moet goed zijn, let veel op kleine dingen. Kom haast nooit iemand tegen die ik echt interessant vind. (pas 1 keer echt gebeur)

Weet verder ook niet hoe het komt, misschien moet ik mijn eisenpakket eens bijstellen. Kan wel een update gebruiken. Maar daar zal ik dan ook niet echt gelukkig van worden.
Oud 15-11-2006, 18:42
Verwijderd
Ik vind mensen wel interessant, dat ik hem wel meer dan gewoon leuk vind, maar niet verliefd. Ik ben er bovendien achtergekomen dat ik niet verliefd op iemand word, als ik niet vanaf het begin zoiets heb van: 'Wow, hij is echt leuk!' Tenminste, als ik kijk naar de jongens waar ik écht verliefd op ben geweest, is dat zo... Ik kan wel iemand leuker dan leuk vinden, maar dat kan weer net zo snel komen als gaan. Echt verliefd zijn hou ik rustig een half jaar vol.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 19:08
Crimson
Crimson is offline
soms snel, maar dan kan het ook na 2 dagen weer over zijn.
Huidige vriendje duurde een maand of 3, die maanden zijn we intensief met elkaar omgegaan, het leek al alsof we een relatie hadden (zie topic een relatie maar toch niet ) en toen werden we zo ongeveer tegelijk verliefd op elkaar.. en sindsdien hebben we echt een relatie.

ben blij dat het zo lang duurde, want nu is het ook blijvend, en geen bevlieging
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 19:10
Warsocket
Warsocket is offline
Ik wordt niet vaak verliefd
maar wel snel
Oud 15-11-2006, 19:13
Orpheo
Orpheo is offline
het KAN wel hoor, bij mij, love at first sight. heb 't tot nu toe echter nog maar 1 keer gehad. en blijkbaar had zij t ook bij mij, maar ik dacht 'nee zal wel niet' en we lieten elkaar lopen. handig.

sindsdien word ik nauwelijks meer verliefd, en is alles een groot spel geworden.
Oud 15-11-2006, 19:18
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik ben niet verliefd te krijgen, maar als ik verliefd ben dan ben ik het GOED (in hoofdletters graag) en vooral lang. Zelfs binnen mijn huidige relatie wil ik nog wel eens mijn momenten hebben dat ik echt kriebels krijg als ik hem zie, en wij kennen elkaar toch behoorlijk lang.

Ik ben een vreemde op het gebied van verliefdheid. De kans dat ik iemand leuk vind is erg klein, laat staan dat ik verliefd wordt. En ja, als ik het ben dan ben ik ook wel een echte voos hoor. Van toepasselijke liedjes tot kleffe kaartjes, ehh... nee ik ben op zo'n moment niet nuchter meer.
Oud 15-11-2006, 19:21
Shitonya
Shitonya is offline
Ik en snel verliefd..Neuh. Gemiddelde snelheid? Ook niet. Traag? Ook niet. Je kunt het wel vergelijken met een slak die de Mount Everest op wil klimmen. Aan de top ben ik pas verliefd. Eens in de zoveel jaar en nooit op het eerste gezicht, want dat bestaat niet. Je valt dan enkel op iemands uiterlijke verschijning en ik val op een totaalpakket waarvoor ik minstens enkele weken nodig heb om degene te leren kennen.

Verder is mijn gevoel erg kieskeurig, dus het kan heel erg lang gaan duren voordat ik weer verliefd wordt.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 19:55
Crimson
Crimson is offline
voordeel van mijn verliefdheid die snel kan komen en snel kan weggaan, is dat ik nooit langer dan een paar dagen op iemand verliefd kan zijn die mij 'afwijst'. bijv. als ik met een jongen heb gezoend en kvind hem echt erg leuk en hij mij niet, tja, jammer dan.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 20:56
luchtballon
luchtballon is offline
Op zich vind ik wel snel iemand leuk, maar altijd maar 1 persoon tegelijk. Als ik dan echt verliefd word duurt het ook heel lang, en minstens een half jaar eigenlijk.
Ik hoef niet iemand al heel goed te kennen voordat ik verliefd wordt, maar kort intensief contact is ook genoeg. Zo was ik na 3 a 4 dagen intro van de opleiding wel verliefd op mn huidige vriend. Daarna werd ik nog wel méér verliefd, maar ik was het zeker al wel. Ik heb eigenlijk nog nooit iemand goed gekend voordat ik er verliefd op werd.

Mensen waar ik verliefd op word vond ik altijd wel op het eerste gezicht ook al leuk, maar liefde op het eerste gezicht heb ik nooit gehad.

ik doe niet zo heel verliefderig, behalve overdreven met valentijn ofzo, maar dat is meer om te pesten

Laatst gewijzigd op 15-11-2006 om 21:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2006, 23:09
Al Murphy
Al Murphy is offline
Het subtiele verschil tussen iemand leuk vinden of verliefd op iemand worden ontgaat me toch even, dus dat zal ik maar negeren.

Het lijkt alsof er zo weinig jongens gemakkelijk verliefd worden. Verliefd zijn is precies niet stoer genoeg?

Ik kan net heel snel en gemakkelijk verliefd worden op iemand, en ik laat dat voor mezelf ook graag toe. Mijn eerste indruk laat me niet vaak in de steek, dus ik vertrouw erop. En als ik me blijk te vergissen is de verliefdheid ook even snel weer vergeten.

Ik word trouwens graag verliefd. Het komt mijn humeur ten goede, en ik zal veel gemakkelijk over dat meiske vertellen, dan over eender wie/wat anders.

Tegenwoordig heb ik het iets moeilijker, omdat ik al een hele tijd verliefd ben op een meisje. En er is niks aan haar dat dat idee uit mijn hoofd gezet krijgt, behalve dan het feit dat ze al meer dan vijf jaar een relatie heeft.
Oud 15-11-2006, 23:15
Mephisto
Mephisto is offline
Niet.
Oud 16-11-2006, 00:10
WolterB
WolterB is offline
Geen idee of ik echt snel verliefd word. Er is volgens mij een grens tussen leuk/interessant vinden en verliefd worden. Deze grens is alleen niet echt goed aan te duiden voor mezelf.
Ik word niet extreem vaak verliefd volgens mij, maar wanneer ik vrijgezel ben, kan een meisje wel snel leuk vinden (ook na één ontmoeting), maar verliefd kan ik pas worden als ik haar beter ken.
Oud 16-11-2006, 07:16
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 15-11-2006 @ 22:56 :
oeh wat slecht.. k zal t gelijk veranderen
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 08:51
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Vergeten.
Oud 16-11-2006, 09:43
juno
juno is offline
Je hebt verliefd en verliefd he.

Echt helemaal halsoverkop hotel de botel is maar een paar keer gebeurd. Daar had ik toen overigens niet echt lang voor nodig. Zelfs een paar keer op het eerste gezicht, nou ja, dat duurde dan een uurtje voor ik het zelf door had. ( zo van: "ik zal toch verdorie niet verliefd zijn he". ) En een paar keer na een paar weken steeds intensiever contact.

Vlinders, ja, die had ik snel te pakken. Veel en vaak en ze waren ook zo weer weg als de volgende kwam.

Nu heb ik een relatie, en daar gaat na een tijdje een ander gevoel overheersen , hoewel we nog steeds verliefde buien heben.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 10:30
Moustache
Moustache is offline
Op mijn huidige vriendin was ik echt in no-time hopeloos verliefd. Ik kende haar nog niet eens echt goed en ik zat al te stuiteren op m'n stoel als ik haar naam hoorde e.d.
Oud 16-11-2006, 10:34
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Doavid schreef op 16-11-2006 @ 11:30 :
Op mijn huidige vriendin was ik echt in no-time hopeloos verliefd. Ik kende haar nog niet eens echt goed en ik zat al te stuiteren op m'n stoel als ik haar naam hoorde e.d.
wat lief

hoe snel ik verliefd word? Heel snel, belachelijk snel
Edit: (vaak is het ook snel weer over hoor)
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 11:39
Poffertje
Poffertje is offline
Licht er echt aan...
M'n vriend nu heb ik al wel een beetje leren kennen, maar was al erg gouw verlieft op hem
Oud 16-11-2006, 12:20
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Get Psycho schreef op 16-11-2006 @ 08:16 :
oeh wat slecht.. k zal t gelijk veranderen
Dan verander ik ook iets
Oud 18-11-2006, 10:39
Verwijderd
een maand ongeveer, als ik iemand vaak zie en het erg klikt
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 13:54
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Onmogelijk om daar een algemene samenvatting van te maken. Mijn verliefd worden is namelijk het grootste mysterie in heel mijn karakter en is verre van analyseerbaar

De ene keer in één oogopslag, de andere keer pas na een tijdje,...

Dat is net het mooie eraan, niet? Onvoorspelbaar
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 17:31
Magican
Magican is offline
Zelden
Oud 18-11-2006, 20:50
Jones
Citaat:
saturday schreef op 15-11-2006 @ 15:13 :
Niet snel. Nee dus. Ja dus. Nee dus. Ja. Verliefd zijn, dus veel dagdromen. Ik hou niet zo van verliefd zijn op afstand dus meestal actie ondernemen. Nee, geen gedichten. Ik ben wel vrolijker dan normaal ja. En ja, ik ben er vrij nuchter in.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 18:55
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
een paar jaar terug was ik nooit verliefd, nu ben ik wat minder kieskeurig geworden maar weet ik tegelijkertijd van mezelf ook beter waar ik naar op zoek ben. vind nu dus sneller iemand interessant en leuk. mijn probleem is dat ik als ik verliefd ben niet lekker verliefd kan zijn, maar perse diegene als vriendje wil, en dat schiet niet altijd op want het moet wel van twee kanten komen. maar ach, meestal lukt het ook wel. ;-)
Oud 27-11-2006, 10:35
Fainne
Fainne is offline
Ik kan verliefd worden als ik me verveel of als ik eenzaam ben, als ik dan een mooie of leuke jongen zie projecteer ik daar romantische gevoelens op. Ik kan er dan zelfs over gaan dromen maar ik neem mezelf dan echt niet serieus. Ik ga geloof ik ook vaak eerst door een ontkenningsfase eer ik door heb dat ik écht verliefd ben. Verliefd worden op iemands uiterlijk/uitstraling gaat snel bij mij en neem ik niet serieus, verliefd worden op iemand innerlijk gaat langzamer maar duurt langer. Klinkt toch vrij logisch he?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 11:15
madelief21
madelief21 is offline
Ben eigenlijk bijna nooit verliefd. Heb wel vaak gehad dat ik iemand ontmoet waarbij er dan een soort fysieke vonk is maar ik neem dat niet als uitgangspunt voor meer. Ben in mijn hele leven pas één keer verliefd geweest en dat gaat bij mij dan ook gelijk weer extreem ver.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten