Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2006, 07:35
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Mij lijkt het heel leuk om dit jaar een keertje voor zwarte piet te spelen
Heeft iemand dit al eens gedaan? En weet iemand waar je je kan opgeven?
Oud 17-11-2006, 07:39
Verwijderd
Ik denk dat je gewoon bij jou in dorp (of stad, of buurtvereniging of whatever) moet kijken wie er bij dit soort dingen betrokken is, en die persoon benaderen.
En ik heb het nog nooit gedaan, maar je moet je niet snel schamen en heel gek kunnen doen als er veel mensen naar je kijken. Ook moet je kunnen improviseren en niet te verlegen zijn.
Oud 17-11-2006, 07:54
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik speel komende zondag voor de tiende keer zwarte piet. Dit wordt de zevende keer dat ik meehelp met de intocht in het dorp waar mijn ouders wonen; de overige keren speelde ik een zwarte piet in een toneelstuk. Dit is allemaal georganiseerd door de zwemvereniging waar ik bij zit.
Ik vind het hardstikke leuk om te doen, al is het de eerste paar minuten wel wennen, en kan ik eigenlijk helemaal niet tegen die schminck, waardoor ik naderhand nog een week met een gezicht vol uitslag rondloop.

Vaak worden zulke dingen gedaan/geregeld door sportverenigingen of de scouting. De voorbereidingen daarvan beginnen al eerder dan je denkt. Bij ons vragen ze de zwarte pieten eind oktober al, en voor het toneelstuk werd je zelfs al in juni gevraagd. Informeer dus eens op tijd bij zo'n vereniging, of spit de krant na. In de kleine advertenties staat ook rond deze tijd regelmatig wat over sint en piet.
Oud 17-11-2006, 09:03
Nona
Nona is offline
Ik ben regelmatig zwarte piet bij privé feesten, zoals op scholen, op werk en bij familiefeestjes. Daar word ik meestal voor gevraagd omdat mensen weten dat ik al vaak zwarte piet heb gespeeld, het leuk vind en een eigen pak heb.
Vraag eens of het bij je vader of moeder op het werk ook gevierd wordt en of je je daarvoor op kunt geven. Als je weet wie de intocht organiseert kun je daar ook eens vragen, maar daar ben je nu vast te laat mee.
Oud 17-11-2006, 14:26
de abt van sion
de abt van sion is offline
Zie de website van het Sint-Nicolaasgenootschap: www.sngnederland.org.
Oud 17-11-2006, 16:25
Verwijderd
Dit jaar ben ik voor de derde keer piet in de wijk waar mijn ouders wonen. De pieten daar worden 'geleverd' door de sportvereniging waar ik bij zit. Bij de scouting waar ik vroeger bij zat organiseerden ze ook dergelijke dingen. Wat HaWaHaai zegt dus.

Ook hier worden pieten op z'n laatst in oktober 'gevraagd', ik denk dat dat overal wel zo is en dat je voor dit jaar dus niet erg veel kans meer maakt. Voor volgend jaar vast iedereen vertellen dat je dat leuk zou vinden en overal informeren naar mogelijkheden.

Laatst gewijzigd op 17-11-2006 om 16:29.
Oud 20-11-2006, 17:51
RagNaa
RagNaa is offline
Ik ben piet bij mijn turnvereniging omdat ik daar half lesgeef en er zelf ook op zat, iedereen mij kent en ik goede 'connecties' heb met de lerares

2de keer voor moi
Oud 22-11-2006, 12:52
*oma*
*oma* is offline
Ja, zowel piet als sint. Maar dat was op de basisschool, dus ik weet niet zo goed meer wat ik er van vond.
Oud 23-11-2006, 19:39
B@rcelona
B@rcelona is offline
ik was vorig jaar zwarte piet met de intocht in leeuwarden
Oud 24-11-2006, 16:59
Tofke_H
Tofke_H is offline
hulppieten hebben ze toch overal nodig!
Oud 26-11-2006, 11:03
Miracle
Miracle is offline
Ik heb al heel vaak Piet gespeeld.

Tegenwoordig ben ik alleen nog maar 'men-piet' en mag/moet ik Sinterklaas vervoeren met paard en wagen.

Ik vind er niet echt veel aan. Daarom doe ik ook alleen de optocht en ga ik niet met kinderen spelen. Niet omdat ik kinderen niet leuk vind, maar ik kan gewoon heel slecht tegen die rotpruik, smienk en kleren. We moeten altijd een coltrui aan en daar kan ik normaal al niet eens tegen.

Ik speel dus liever met kinderen in m'n eigen outfit.

Regels voor berichten