Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
uit Spanje weer aan. Hij brengt ons Sint Nicolaas - ik zie hem al staan. Hoe huppelt zijn paardje het dek op en neer Hoe waaien de wimpels al heen en al weer Zijn knecht staat te lachen en roept ons reeds toe [andere versie: en roept ons blij toe]: "Wie zoet is, krijgt lekkers, wie stout is, de roe!" O lieve Sint Nicolaas, kom ook eens bij mij! En rijd(t) dan niet stilletjes ons huisje voorbij! [andere versie: mijn huisje voorbij] |
![]() |
||
Citaat:
![]() OT: Sinterklaas kapoentje.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Zwarte Piet ging uit fietsen toen knapte zijn band. Toen moest hij gaan lopen door heel Nederland. Van Nederland naar Spanje en ook weer terug .... [op dit punt wist niemand ooit hoe het verder ging] Kent iemand de hele tekst? |
![]() |
||
Citaat:
toen klapte zijn band hij moest toen gaan lopen met de fiets aan zijn hand hij kwam bij een dorpje en zei tegen de smid ik geloof dat er in m'n achterband een pepernootje zit de smid moest toen lachen en plakte zijn band toen kon piet weer fietsen door heel nederland jaja ![]() Dat is ook 1 van mijn favorieten. Ik vind zie de maan schijnt ook mooi en hoor de wind waait heeft echt een mooie melodie ![]()
||
Citaat:
Hij kwam bij een stoplicht en reed toen door rood. Als bekeuring kreeg hij een boete van één pepernoot. Hij kwam bij een schooltje en zei tegen de juf: Als de kinderen lief zijn kom ik volgend jaar weer terug. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Oh ja, wat ik ook nog een leuke vond:" (op de wijs van 'in m'n achtertuin staat er een hele hoge boom etc') De hele zomer lag de sint gezellig aan de zee wat zwemmen, lekker zonnen, zwarte piet deed mee ze dachten niet aan pakjes, en niet aan speculaas want in je vakantie werken is te dwaas! refr: sinterklaas is heel erg moe hij wil niet naar holland toe hij ligt lekker aan het strand denkt niet aan nederland het werd oktober en nog steeds lag sint daar aan het strand en piet dacht wat is er toch met hem aan de hand waar blijven de gedichten en het kadopapier? maar sint die lag te balen als een stier! refr: sinterklaas is heel erg moe.... etc. maar toen kwam er een brief van jan uit amsterdam hij vroeg wanneer de sint dit jaar naar holland kwam hij zou mooi voor hem zingen, en zette vast zijn schoen en sint die wist meteen weer wat te doen! aangepast refrein: sinterklaas is niet meer moe hij wil graag naar holland toe hij ligt niet meer aan het strand komt gauw naar nederland ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jemig, ik ben echt veel kwijt. ;o |
![]() |
||
Citaat:
rakkers staakt uw wild geraas. 'T heerlijk avondje is gekomen het avondje van sinterklaas. Vol verwachting klopt ons hart wie de koek krijgt wie de gard. Vol verwachting klopt ons hart wie de koek krijgt wie de gard.
||
Citaat:
En hij gaat verder: Oh wat 'n pret zal 't zijn te spelen Met die bonte harlekijn Eerlijk zull'n we alles delen Suikergoed en marsepein Maar oh wee wat bitt're smart Kregen wij voor koek een gard Maar oh wee wat bitt're smart Kregen wij voor koek een gard Maar ik vrees niet dat wij klagen Vader, moeder zijn zo goed Waren we ook niet alle dagen Velen waren we toch zoet Ban dus vrij de vrees uit 't hart 'k Wed er ligt geen enk'le gard Ban dus vrij de vrees uit 't hart 'k Wed er ligt geen enk'le gard |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
http://kvlt.urlauten.net/?page=josti...&bmain=kvlt024
De versie van "Sinterklaas kapoentje" op deze plaat is denk ik mijn favoriete Sinterklaaslied aller tijden. ![]() |
Advertentie |
|
|
|