Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2006, 02:12
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik ben maar aan het herlezen, tot Wintersmith in paperback uitkomt.

Vertel eens iets leuks over je ervaringen met de Discworld.

Wat is je favoriete boek? Wie je favoriete char? Wat vind je het meest leuke stukje satire?
Oud 28-11-2006, 19:10
Verwijderd
Pratchett is echt zo'n schrijver waar ik al jaren iets van wil lezen maar het komt er maar niet van.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 22:08
Changshan
Changshan is offline
Goh, idem.

Maar hij is het alvast wel waard om topicvulling van mij te krijgen.
Oud 28-11-2006, 22:46
Verwijderd
Ik had dat idee ook en pas heb ik met wat boekenbonnen het eerste deel gekocht. Die beviel me zo goed dat ik direct deel twee tot en met vijf gekocht heb. Nu ben ik bezig in het tweede deel en ik gok dat ik wel de hele serie nog ga lezen. Alleen jammer dat ze tweedehands niet te vinden zijn.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 23:37
Blood Fire Rage
Citaat:
LUH-3417 schreef op 28-11-2006 @ 23:46 :
Alleen jammer dat ze tweedehands niet te vinden zijn.
Gek hè?

Overigens, ik vind de vroege boeken het minst, dus er staat je nog wat te wachten
Oud 29-11-2006, 10:43
Verwijderd
Ik vind het sowieso fijn om te weten dat er nog een stuk of twintig boeken in deze serie op me liggen te wachten. Het doet me denken aan toen ik The Hitch-Hiker's Guide To The Galaxy of zelfs de Dune-serie voor de eerste keer las. Dat is een geweldige ervaring die je helaas nooit meer opnieuw kan beleven door te herlezen. Ik hoop daarom dat ik heel erg langzaam ga lezen de komende tijd.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 00:21
Blood Fire Rage
Citaat:
LUH-3417 schreef op 29-11-2006 @ 11:43 :
Ik vind het sowieso fijn om te weten dat er nog een stuk of twintig boeken in deze serie op me liggen te wachten. Het doet me denken aan toen ik The Hitch-Hiker's Guide To The Galaxy of zelfs de Dune-serie voor de eerste keer las. Dat is een geweldige ervaring die je helaas nooit meer opnieuw kan beleven door te herlezen. Ik hoop daarom dat ik heel erg langzaam ga lezen de komende tijd.

LUH-3417
Je leest in het Engels dus

En neem gerust je tijd, het is het waard
Oud 30-11-2006, 11:15
Verwijderd
Ja, mijn broer, die normaal nooit leest, was er in het Nederlands in begonnen en vond dat ook al grappig, maar ik weet dat dat soort humor in het Engels gewoon toch wat beter overkomt.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 14:08
Belgarath
Belgarath is offline
Ik ben laatst in de The Hitch-Hiker's Guide To The Galaxy begonnen, maar die verbleekt bij Terry Pratchett. Mijn favoriete character is de Dean. Vooral in Soul Music en Reaperman is hij geweldig. Mijn favoriete boek is Interesting Times. Maar zeg hee, TS begint he
Oud 01-12-2006, 10:42
Blood Fire Rage
Citaat:
Belgarath schreef op 30-11-2006 @ 15:08 :
Ik ben laatst in de The Hitch-Hiker's Guide To The Galaxy begonnen, maar die verbleekt bij Terry Pratchett. Mijn favoriete character is de Dean. Vooral in Soul Music en Reaperman is hij geweldig. Mijn favoriete boek is Interesting Times. Maar zeg hee, TS begint he
Born to Rune
(We're on a mission from Glod)

En de TS vertikt het om te starten.

Een van m'n favoriete boeken is toch wel Small Gods. M'n favoriete chars zijn Vimes en Vetinary (in die volgorde).
Oud 02-12-2006, 08:50
Ieke
Ieke is offline
Ik ben nu Betoverkind aan het lezen, eerste boek wat ik van hem lees. (Zo'n dubbeldeel, voor mijn verjaardag gehad) en ik vind het opzich wel leuk, maar het doet me echt heel regelmatig denken aan Feist.
Oud 03-12-2006, 16:32
Blood Fire Rage
Wat is de Engelse titel van 'Betoverkind'? Ik kan het op inet niet vinden
Oud 03-12-2006, 18:40
Noínden
Noínden is offline
Sourcery Leuk deel. Heb ook heel erg genoten van The Last Continent En Vetinari&Vimes (in die volgorde ) zijn geniaal
Oud 03-12-2006, 19:18
ganja
ganja is offline
Mijn favoriete boeken zijn Reaper Man en Pyramids.
Rincewind en Death vind echt geweldig

Heeft iemand trouwens meer informatie over Hogfather die ergens in december op Sky 1 word uitgezonden?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 02:27
Blood Fire Rage
Waarom vinden jullie de boeken die je het leukst vind het leukst?

(omg wat draak van een zin )
Oud 08-12-2006, 17:02
Blood Fire Rage
Ik bedacht me net dat er zich wel leuke taferelen voor zouden doen als je verschillende personages bij elkaar zou zetten die gewoonlijk niet in dezelfde setting gevonden worden. Bijvoorbeeld: een confrontatie tussen Granny Weatherwax en Vetinary, of een ontmoeting tussen Nanny Ogg en Carrot Ironfoundersson.

Spui uw gedachten (mede teneinde dit prachtige topic geen vroegtijdige dood te laten sterven).
Oud 09-12-2006, 20:16
Verwijderd
Ik heb Equal Rites net uit en ik moet eerlijk zeggen dat hij me tegenvalt, in vergelijking met de eerste twee delen. Natuurlijk, er zijn genoeg grappen en grollen, maar het verhaal an sich stelde niet zoveel voor:

Spoiler

Maar de rest van de serie is waarschijnlijk veel beter.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 06:03
Blood Fire Rage
Citaat:
LUH-3417 schreef op 09-12-2006 @ 21:16 :

Maar de rest van de serie is waarschijnlijk veel beter.

LUH-3417
Hoe sarcastisch dat ook maar bedoelt moge zijn (niet is ook een optie ), Equal rites is idd een van de mindere delen. Maar: Granny Weatherwax dukt als eerst op, en dat is belangrijk (al is ze dan heel anders dan later).

En let op: die emotie-ratio rant is de mening van de personages, dat geeft ze smaak
Oud 10-12-2006, 10:03
niña
niña is offline
Pratchett is kick. Ik vind de boeken met de drie heksen altijd erg leuk als we het over Discworld hebben, maar Rincewind en Luggage zijn ook geniaal.

Ik heb ook de twee boeken over de Mac Heegle (even de naam kwijt), gelezen en ook al zouden dat kinderboeken moeten zijn, dat merkte ik amper en ik heb er ook flink om moeten lachen.
Oud 10-12-2006, 10:31
Verwijderd
Het was helemaal niet sarcastisch bedoeld, want Pratchett heeft met zijn eerste twee boeken (en het feit dat hij Oblivion speelt) bij mij een heleboel crediet opgebouwd.

Ja, het is inderdaad wel de mening van de karakters, bij mij jeukt het altijd nog als een boek over gelijke rechten gaat en zelfs die titel heeft, en dan achter de schermen nog steeds ouderwets seksitisch is. Is toch het politiek correcte stemmetje in mijn achterhoofd, gok ik. Argh, damn you, Literatuurwetenschap, damn you to hell!

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 15:36
Blood Fire Rage
Citaat:
niña schreef op 10-12-2006 @ 11:03 :
Pratchett is kick. Ik vind de boeken met de drie heksen altijd erg leuk als we het over Discworld hebben, maar Rincewind en Luggage zijn ook geniaal.

Ik heb ook de twee boeken over de Mac Heegle (even de naam kwijt), gelezen en ook al zouden dat kinderboeken moeten zijn, dat merkte ik amper en ik heb er ook flink om moeten lachen.
Niks kinderboeken. The last hero is misschien het meest kinderboek dat er bij zit, en zelfs die is eigenlijk te subtiel om voor kinderen op z'n volle waarde geschat te worden.

Citaat:
LUH-3417 schreef op 10-12-2006 @ 11:31 :
Het was helemaal niet sarcastisch bedoeld, want Pratchett heeft met zijn eerste twee boeken (en het feit dat hij Oblivion speelt) bij mij een heleboel crediet opgebouwd.

Ja, het is inderdaad wel de mening van de karakters, bij mij jeukt het altijd nog als een boek over gelijke rechten gaat en zelfs die titel heeft, en dan achter de schermen nog steeds ouderwets seksitisch is. Is toch het politiek correcte stemmetje in mijn achterhoofd, gok ik. Argh, damn you, Literatuurwetenschap, damn you to hell!

LUH-3417
Zoals verstand van schilderen je lol aan het museumbezoek verpest

Je zult sowieso weinig traditioneler-denkenden vinden dan de witches en de wizards

Oh, en hoe weet je dat hij Oblivion speelt? Ik ben wel nieuwschierig naar het priveleven van deze oude god (flink wat belief verzamelt ) buiten zijn verhalen om.
Oud 10-12-2006, 16:11
Verwijderd
Klik!

Of je zoekt via Google Groups op zijn naam. Volgens mij post hij regelmatig in zijn eigen fan-nieuwsgroep.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 22:11
Blood Fire Rage
Citaat:
LUH-3417 schreef op 10-12-2006 @ 17:11 :
Klik!

Of je zoekt via Google Groups op zijn naam. Volgens mij post hij regelmatig in zijn eigen fan-nieuwsgroep.

LUH-3417
Oud 21-12-2006, 15:31
Verwijderd
hmm moeilijk moeilijk...

bittere strijd tussen Vimes, Vetinary, Rincewind en the Nac Mac Feegle..

leukste boek.. hmm Interesting Times dan toch wel.. maar Jingo is ook erg leuk...

ik heb Wintersmith maar als hardcover gekocht omdat ik ongeduldig ben

"You can make a man a fire, and he is warm for the rest of the day. You can set a man on fire, and he is warm for the rest of his life."
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 16:35
Koetjeboo
Koetjeboo is offline
Ik lees ze in het nedelands en Dood, ratten Dood en Ootje Nack strijden om mijn favoriete plaats.
Verhalen waar de wacht in voorkomt vind ik doorgaans briljant en mijn favoriete boek is..... ehm....
Rollendeprenten of interesante tijden....
Godver ik kan bijna niet kiezen ( )Inmiddels heb ik 20 van zijn boeken in eigen bezit en ik ben behoorlijk verslaafd

Reageren

Regels voor berichten