Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2006, 19:36
bbyn
bbyn is offline
30 november in de bioscoop:

Op 31 augustus 1997 reageerde de wereld geshockeerd op het tragische auto-ongeluk van prinses Diana. In de week na haar dood wordt Koningin Elizabeth II (Helen Mirren) gedwongen om te kiezen voor het protocol of te zwichten naar de wil van het Engelse volk. In eerste instantie beschouwt het Engelse koningshuis de dood als een familiegebeurtenis. Maar de rouw van het volk wordt steeds groter, en daarmee ook de woede en ontzetting over het zwijgen van de koninklijke familie. De kersverse Minsiter-President Tony Blair probeert de koningin ondertussen herhaaldelijk te overtuigen om toe te geven aan de wil van haar volk en publiekelijk te rouwen over de dood van iemand die niet geliefd was binnen het koningshuis.

Stephen Frears ('Dangerous Liaisons') regisseert met 'The Queen' een speculatief kijkje achter de schermen van het Britse koningshuis in de week waarin de koninklijke familie het mikpunt was van veel woede. Acteurs Helen Mirren en Michael Sheen vertolken respectievelijk Koningin Elizabeth II en minister-president Tony Blair, die na de dood van prinses Diana kibbelen over de wijze waarop de koninklijke familie diende te rouwen. Hoewel Frears en zijn acteurs het gevoelige onderwerp serieus aanpakken, lieten ze ook plek over voor de droge humor waar Britten patent op lijken te hebben. Voor haar rol won Mirren de prijs voor Beste Actrice op het Filmfestival van Venetië in 2006.

(www.pathe.nl)

iemand die deze film gaat zien??? ik heb 'm weken geleden in New York gezien en vond 'm echt geweldig ga 'm zeker nog een x zien mét ondertiteling (je mist toch dingen zonder)
Oud 30-11-2006, 10:23
DanielC
DanielC is offline
Ik had 'm graag gezien vorige week dinsdag, maar moest naar Raging Bull. Ik hoop dat 'ie ook nog gewoon in de bios komt.
Oud 30-11-2006, 17:17
Verwijderd
*yawn* bo-ring
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten