Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2006, 13:25
Verwijderd
Ik heb op dit moment een kamer in utrecht. Ik wil er uit, maar heb 2 maanden opzegtermijn. Het is echter zo dat er in het contract bijgeschreven is dat het incl. internet is, ik wacht al ruim 3 maand en heb nog steeds geen internet en waarschijnlijk gaat het ook niet meer komen. Ik wil er dus uit en het liefst zo snel mogelijk. Heeft iemand enig idee of ik hier in mn recht sta of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2006, 20:05
Nona
Nona is offline
Hm, is het niet logischer het deel van de servicekosten dat gereserveerd is voor Internet terug te vragen? Dat zou je wel moeten krijgen, want je hoeft niet voor iets te betalen dat je niet krijgt. Maar zomaar de kamer sneller op mogen zeggen betwijfel ik eigenlijk.
Oud 01-12-2006, 20:17
Verwijderd
ja dat dacht ik ook, maar aan de andere kant: als ik wist dat in die kamer geen internet zou komen had ik m nooit genomen..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 20:50
Verwijderd
De verhuurder in gebreke stellen en contract ontbinden? Dan heb je niks te maken met een opzegtermijn volgens mij
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 09:33
Verwijderd
Als je overigens je huur per maand betaalt, heb je volgens mij wettelijk gezien maar een opzegtermijn van 1 maand. Als je het per 2 maanden betaalt, dan is het wel 2 maanden
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 10:13
Femic
Femic is offline
Is dat ook zo, als je zelf akkoord gaat met een langere opzegtermijn? Want dan is het toch met wederzijds goedvinden.. Of is 't dan een onredelijk bezwarend beding ofzo?
Oud 02-12-2006, 10:43
Verwijderd
Ik betaal mijn huur per maand, maar heb wel getekend voor die opzegtermijn..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Ave schreef op 02-12-2006 @ 11:43 :
Ik betaal mijn huur per maand, maar heb wel getekend voor die opzegtermijn..
Volgens mij is hetgeen in de wet staat doorslaggevend ookal heb je getekend voor iets anders.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 10:50
Verwijderd
De wet schrijft voor, dat de opzegtermijn voor de huurder gelijk is aan de betalingstermijn voor de huur. Als de huur per maand moet worden betaald, dan is de opzegtermijn dus één maand. De opzegtermijn mag niet korter zijn dan één maand en niet langer dan drie maanden. Bepalingen in een contract die in het nadeel van de huurder afwijken van deze wettelijke regeling zijn ongeldig. De huur moet per de eerste van de maand worden opgezegd, tenzij dat in het huurcontract anders geregeld is.

http://wetwegwijzer.bibliotheek.nl/docs/39.htm

Dus je hebt 1 maand opzegtermijn
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 11:01
Verwijderd
aaah geweldig dankjewel! mijn huur gaat per de 20e, dus sowieso voor die tijd opzeggen en nog even hopen dat dreigen met contractontbinding e.d. genoeg is om te zorgen dat ik er eerder uit mag.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 09:44
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 02-12-2006 @ 11:49 :
Volgens mij is hetgeen in de wet staat doorslaggevend ookal heb je getekend voor iets anders.
juist, verhuurders kunnen je wel voor alles laten tekenen, maar er zijn wetten die een huurcontract altijd "overrulen"
Oud 04-12-2006, 10:23
Verwijderd
ik heb aangetekende brief verstuurd dat ik opzeg per 1 januari. nu even afwachten hoe ie reageert..
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 10:28
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ave schreef op 04-12-2006 @ 11:23 :
ik heb aangetekende brief verstuurd dat ik opzeg per 1 januari. nu even afwachten hoe ie reageert..
als ie gaat zeuren over je opzegtermijn, ga jij zeuren over je internet
kun je die maand huur en de niet-geleverde service tegen elkaar wegstrepen (en dan komt hij er nog goed van af)
Reageren

Regels voor berichten