Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2006, 20:52
PNT1
Ik doe mijn profielwerkstuk over ooglaseren. Ik weet alleen niet wat ik kan doen als praktisch gedeelte. Weet iemand misschien iets?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2006, 20:57
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
PNT1 schreef op 04-12-2006 @ 21:52 :
Ik doe mijn profielwerkstuk over ooglaseren. Ik weet alleen niet wat ik kan doen als praktisch gedeelte. Weet iemand misschien iets?
Iemands oog laseren, simpel toch
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 11:44
GGI
Citaat:
Supersuri schreef op 04-12-2006 @ 21:57 :
Iemands oog laseren, simpel toch
Ik denk niet dat dat een goed idee is, bovendien zal hij/zij niet over een geschikte laser beschikken
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 16:43
ILUsion
ILUsion is offline
Contact opnemen met een oogchirurg om te vragen of je die laser mag gebruiken voor experimenten; de sterkte van de laser meten (hoe: geen concreet idee, misschien kijken wat je ermee kan doorbranden, of anders vragen aan je leerkracht fysica of hij geen idee heeft) en als je aan een medische laser geraakt die vergelijken met van die standaard laserpointers wat betreft de sterkte (met dan eventueel de conclusie of een laserpointer gebruikt zou kunnen worden voor oogoperaties of dat die te sterk/niet sterk genoeg, te gefocust, niet gefocust genoeg is voor precies werk en dergelijke.

Het praktische aspect van dat testen zou ik niet direct weten; misschien als je een geleider bestraalt dat die een kleine EMK vormt wat je weer kan meten met een precieze voltmeter (tenzij dit effect echt te klein is). Anders misschien gewoon vergelijken tussen wat je wel of niet kan doorbranden (en op welke tijd dat gebeurt).
Reageren

Regels voor berichten