Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2006, 21:44
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Oke na een veel te lange periode heb ik besloten dit spel maar eens te downloaden ! ik als groot bioware fan moet me diep schamen dit spel nooit gespeeld et hebben !

maargoed, ik wou hem in eerste instantie legaal kopen, maar ik vond hem nergens meer in NL... america bestelde werd ECHT EEN TE DURE GRAP voor zo'n oud spel.

Dus toch maar gedownload, je voelt het al.... er zit dus geen handleiding bij :--)

Nou ben ik geen n00b op RPG gebied dus alles gaat me wel goed af.....

ACHTER heb ik een vraag over armor class

bij de meeste armor classes gaat je AC omhoog zodra je armor aantrekt ? lijkt me logisch....

Maar volgens mij gaat het bij baldurs gate juist andersom ofzo

Want wanneer ik met me main char bijv een leren pantser aandoet heb ik een AC van 9

doe ik vervolgens een chainmail aan heb ik er een van 5

doe ik er een helm bij op, word hij 3

WTF ?!

wie weet hier meer van ?

Laatst gewijzigd op 04-12-2006 om 21:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2006, 22:13
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Baldur's Gate werkt met de regels van Dungeons&Dragons. Een lagere armour class is juist goed. Zet je to hit rolls aan in de opties en lees je een klein beetje in over AD&D.

En zoek trouwens naar Baldur's Gate 1 met de expansie (en pleur er dan de DSotSC expansie overheen), minder stedelijk dan BG2.

En ohja, je moet wel die Jahoera achterlaten in die eerste dungeon, want dat is een teef.
Oud 04-12-2006, 22:22
Verwijderd
Verder over te duur is zekers een grapje, op dynabyte kun je 1+2 en uitbreidingsets voor 15 euro bestellen. Verder is het leuk om Minsc + Jan Janssen in je team te hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 22:34
Verwijderd
Ik wil die Baldur's Gate en Icewind Dale DVD's ook nog een keer gaan kopen. Volgens mij heb je dan voor dertig euro echt een paar weken goeie shit.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 22:53
All Out Of Love
ik kon het echt niet vinden in NL

en overlaten sturen uit de wc zou neerkomen op 60 euro ofzo
Oud 04-12-2006, 22:54
All Out Of Love
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 04-12-2006 @ 23:13 :
Baldur's Gate werkt met de regels van Dungeons&Dragons. Een lagere armour class is juist goed. Zet je to hit rolls aan in de opties en lees je een klein beetje in over AD&D.

En zoek trouwens naar Baldur's Gate 1 met de expansie (en pleur er dan de DSotSC expansie overheen), minder stedelijk dan BG2.

En ohja, je moet wel die Jahoera achterlaten in die eerste dungeon, want dat is een teef.
tell me more

Ik kan het verhaal van baldurs gate 1 niet... ik heb geen manual

Hoe kan ik dit spel zo spelen met de leukste gebruikers ervaring :--)

Wat is er mis met jahoera ? :--)

kan ik gewoon beter op het begin iedereen laten voor wat het is en lekker in me eentje gaan ?
Oud 04-12-2006, 23:08
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
All Out Of Love schreef op 04-12-2006 @ 23:54 :
Wat is er mis met jahoera ? :--)

kan ik gewoon beter op het begin iedereen laten voor wat het is en lekker in me eentje gaan ?
Jahoera is gewoon een zeikende hoer, en ze kan toch niet bijzonder veel. Dumpen, of omleggen.

Voor de rest kom je wel zinnige lui tegen. De ene is soms een beetje debiel, maar dat zal er wel bij horen.

Heb je de bonuspack winkels al er bij geinstalleerd? twee bestandjes kopieren naar je override directory, die normaal alleen in de collector's edition zaten. Even zoeken op teh internets.
Oud 04-12-2006, 23:08
All Out Of Love
zal wel even checken ja
Oud 05-12-2006, 00:12
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 04-12-2006 @ 23:13 :
Dat is vreemd. In Neverwinter Nights ging het juist anders om. Dat was toch ook gebaseerd op AD&D.

Dat was attack roll + attack bonus vs Armour Class om te zien of een bepaalde slag raakte.

En 1d20+35 vs 80 werkte daar een hoop beter dan 1d20+35 vs 10 kan je verklappen.
Oud 05-12-2006, 00:23
Allochthony
Allochthony is offline
NWN is 3rd edition, Baldurs Gate (II) op 2nd.

Vind het sowieso veel leuker dan NWN, in Baldurs Gate II kun je zo een god worden.

Al je party members dumpen en als sorcerer in je eentje doorgaan.

Tip: Gebruik je spatiebalk.

En als je echt een unieke RPG wilt hebben moet je ook eens Planescape: Torment spelen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 01:14
All Out Of Love
Planescape torment heb ik orgineel hier liggen ja :--)

was alleen te jong toen ik die kocht.. had helemaal geen zin om steeds uren te lezen :--) ben nog steeds vanplan hem een keer uit te spelen

Laatst gewijzigd op 05-12-2006 om 01:17.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 12:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 05-12-2006 @ 01:23 :
NWN is 3rd edition, Baldurs Gate (II) op 2nd.

Vind het sowieso veel leuker dan NWN, in Baldurs Gate II kun je zo een god worden.
NWN is ook tien characters van level 15 tegen een van level 30 is zeker winnen voor die ene.

Wel schijnt de levelschaal anders in elkaar te zitten bij NWN en zijn veel spells (zoals timestop) aangepast vanuit de officiële D&D regels.

Maar ja, dat is vanuit de speelbaarheid gedaan. Op een server met 64 man is het niet te doen als de timestop spell van 1 persoon de hele wereld 9 seconden stil zet.
Oud 05-12-2006, 13:15
Allochthony
Allochthony is offline
Ik heb het nooit online gespeeld, en single player vond ik het wel leuk, maar ging ik altijd terug naar BG 1 & 2...

Time Stop in BG II is in ieder geval echt leuk om te gebruiken, vooral met die high level talents die je krijgt in ToB

Als je dan solo speelt ben je onverslaanbaar...

Planescape: Torment is gewoon erg speciaal, de wereld, de karakters... In het begin is het mischien even doorbijten omdat niet iedereen aangetrokken is tot die wereld, maar het verhaal en de gesprekken zijn zo goed dat je het eigenlijk wel moet diggen...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 13:56
J-roenn
J-roenn is offline
http://www.budgetgaming.nl/game-prof...ilatie_PC.html

en voortaan beter zoeken hé, naar de game of naar een smoes.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 14:31
MazeMouse
MazeMouse is offline
Mijn favo BG2 party

Minsc (YOU POINT! I PUNCH! Nuff said... )
Hear'Dalis (ook al is hij waardeloos ik vind hem grappig)
Jan Jansen (om mezelf nog harder kapot te lachen)
Saerileth (Gedownloade NPC. Enorm goed Romance verhaal)
Yoshimo (HAAAYAAA! Ghe, tourist love that stuff.)
Oud 11-12-2006, 14:17
All Out Of Love
Citaat:
J-roenn schreef op 05-12-2006 @ 14:56 :
http://www.budgetgaming.nl/game-prof...ilatie_PC.html

en voortaan beter zoeken hé, naar de game of naar een smoes.
gast wat denk je zelf nou... dat ik die prutseltjes niet al gevonden had :-) ik ben een verzamerlaar, ik zoek dus de game, orgineel in kartonnen doos, met de 6 cd's en niet 4 games op een zielig dvdtje geperst
Oud 11-12-2006, 16:28
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
All Out Of Love schreef op 11-12-2006 @ 15:17 :
gast wat denk je zelf nou... dat ik die prutseltjes niet al gevonden had :-) ik ben een verzamerlaar, ik zoek dus de game, orgineel in kartonnen doos, met de 6 cd's en niet 4 games op een zielig dvdtje geperst
Ik heb pas Throne of Bhaal in originele DVD case aan Nytewolf verkocht.
En BG2 heb ik nog de 4 originele CD's en handleiding maar die onhandige grote doos heb ik toch echt weggepleurd
(En ik heb het boek Speciale Uitvoering de gexte)
Oud 11-12-2006, 18:16
Verwijderd
Baldur's Gate, geweldig.

Heb ooit eens deel 1 uitgespeeld en vond deel 2 zo anders. Vandaar dat ik deel 2 pas veel later weer heb opgepakt. En wat bleek: even door het saaie begin heen bijten en dan wordt het al gauw weer als vanouds.

Ik kon me wel mateloos irriteren aan Aerie Jezus, wat een irritant wijf. Maar gauw ff zwanger gemaakt en vervolgens bot weggestuurd.

Oh, en Jaheira heb ik in deel 1 op brute wijze laten exploderen met een lightning strike, daar bij het Gnoll Fortress Khalid begon toen wel een beetje te jammeren, maar die stierf later een pijnlijke dood.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 18:27
All Out Of Love
Citaat:
MazeMouse schreef op 11-12-2006 @ 17:28 :
Ik heb pas Throne of Bhaal in originele DVD case aan Nytewolf verkocht.
En BG2 heb ik nog de 4 originele CD's en handleiding maar die onhandige grote doos heb ik toch echt weggepleurd
(En ik heb het boek Speciale Uitvoering de gexte)
ja ik wil ook die cases, maar dat zou me echt iets van 70 dollar gaan kosten met verzondkosten etc dat vond ik niks
Oud 11-12-2006, 19:25
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
N00dles schreef op 11-12-2006 @ 19:16 :
Baldur's Gate, geweldig.

Heb ooit eens deel 1 uitgespeeld en vond deel 2 zo anders. Vandaar dat ik deel 2 pas veel later weer heb opgepakt. En wat bleek: even door het saaie begin heen bijten en dan wordt het al gauw weer als vanouds.

Ik kon me wel mateloos irriteren aan Aerie Jezus, wat een irritant wijf. Maar gauw ff zwanger gemaakt en vervolgens bot weggestuurd.

Oh, en Jaheira heb ik in deel 1 op brute wijze laten exploderen met een lightning strike, daar bij het Gnoll Fortress Khalid begon toen wel een beetje te jammeren, maar die stierf later een pijnlijke dood.
En als je nu even begint aan Neverwinter Nights 2 dan heb je Elanee als zeikwijf...
Tering met een hoed op, dat mens is serieus nog erger dan Aerie (die gewoon dom-naief was)
Maar Viconia <3
Oud 13-12-2006, 22:09
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 11-12-2006 @ 20:25 :
En als je nu even begint aan Neverwinter Nights 2 dan heb je Elanee als zeikwijf...
Tering met een hoed op, dat mens is serieus nog erger dan Aerie (die gewoon dom-naief was)
Maar Viconia <3
Te laat, ik heb je spoiler al gelezen in dat andere topic
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 23:45
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
N00dles schreef op 13-12-2006 @ 23:09 :
Te laat, ik heb je spoiler al gelezen in dat andere topic
Jups, komende jaar nog niet aanschaffen. Daarna is de expansion wel uit vermoed ik en dan nog eens checken
(en tegen die tijd zijn de eerste echt goede Persistant Worlds vast wel up and running, kunnen we gaan multiplayen)
Reageren

Regels voor berichten