Advertentie | |
|
![]() |
|
2 many dj's - a heard on radio soulwax pt. 2
verwacht het onverwachte, zo kan ik deze cd wel omschrijven. Bijna elk nummer bestaat uit 2 of zelfs 3 nummers die in elkaar zitten gevlochten. Het is een mengeling van bekende nummers (o.a. salt'n pepa's push it en een te gekke remix van kylie minogue's can't get you out of my head) met met minder bekende nummers. Hoor je de zang van het ene nummer dan zit er een bas of een tune in van een ander nummer. Dit zorgt voor een zeer apart en goedklinkend geluid, die in mijn ogen zeer uniek is. Er komt van alles in terug, van techno-achtig-klinkende muziek tot jaren '80 nummers en nog oudere nummers (dolly parton). Ik kan eigenlijk niet goed beschrijven wat dit voor cd is, maar het is een ware belevenis. een selectie van de artiesten die op de cd voorkomen: basement jaxx, velvet uderground, ural 13 diktators, salt 'n pepa, felix da housecat, the jets, garbage, destiny's child, skee lo, vitalic, carlos morgan, the residents ***** en waarom 5 sterren: omdat ik nog nooit zo'n perfecte cd heb gehoord waar veel stijlen door elkaar worden gegooid en een uniek geluid oplevert. Dit is een topper die ABSOLUUT niet mag ontbreken in een "house"fanaat zijn collectie. En luister je hem dan niet vaak, je hebt hem tenminste! Dit is een cd die je nog opzet als je 40 bent(nee, t is geen ouwe lullen cd ![]() Slisje van t forum zou mij denk ik nog goed aan kunnen vullen qua belevenis van deze cd.. Laatst gewijzigd op 07-07-2002 om 13:24. |
![]() |
|
Sasha - Airdrawndragger
Ik neem aan dat Sasha u allen bekend is; zo niet, dan weet je niets van electronische muziek ![]() Sasha heeft zo'n beetje alles wel gedaan, overal geweest, overal gedraaid. Remixen van oa. Madonna, the Pet Shop Boys, the Chemical Brothers en BT. Wat ontbrak in zijn portfolio was echter een artiestenalbum. Want veel producties heeft hij niet, slechts een aantal losse tracks en natuurlijk de Xpander EP. Al jaren stond deze CD dus op de planning, maar nooit kwam het er echt van. Totdat Sasha de laatste anderhalf jaar wat harder ging werken ![]() Voortst wil ik nog even mededelen dat ik slecht ben in het beschrijven van muziek. Aan de andere kant lees ik vaak reviews die zo poëtisch zijn en zo bol staan van de metaforen dat je er nauwelijks wijs uit wordt en hoe mooi de beschrijving ook is, na 2 pagina's ben je nog niets wijzer. Ik zal daarom proberen de tracks zo helder mogelijk te beschrijven... De eerste track (Dremples) is een korte intro van wat analoge bliepjes, niet zo speciaal imho. Lekker kalm nog. Mr Tiddles is dus eigenlijk het eerste echte nummer. Het klinkt vrij gedateerd, zegmaar begin jaren 90. Doet ook wel wat denken aan the Future Sound of London. Synths met veel echo/delay erover en wat strings. Magnetic North, de 3e track is weer heel anders. Een kalme melodie die van links naar rechts schijnt te zweven. Zodra de breakbeat na een minuutje of anderhalf zijn intrede doet bemerk je pas hoe ontzettend goed het eigenlijk in elkaar zit. Geen simpele hihats, maar hele arrangementen, hier is duidelijk veel werk aan besteedt. Het vierde nummer, Cloud Cuckoo, is wat duisterder. Van die onderwater geluiden zegmaar, met vage stemmen. En na verloop van tijd een vrij kalme breakbeat erbij. Immortal, 5e nummer: van die typische nu-skool breakbeat, met van die rauwe geluiden. Het zesde nummer, Fundamental, wederom breakbeat. Kabbelt een beetje voort tot de 6 minuten, waarna een prachtige melodie verschijnt. Duurt naar mijn mening iets te lang als je er oppervlakkig naar luistert. Boileroom, 7e nummer, begint met een vage sample die wel wat weg heeft van een doedelzak, maar dan niet zo irritant zegmaar. Na een minuutje of 5 een breakdown met wederom een mooie melodie. Erg mooie opbouw daarna. Vervolgens komt Bloodlock, welke begint met wat space achtige geluiden en vervolgens komt langzaam de eerste 4/4 beat op het album in beeld. Hele mooie dromerige geluidjes erdoor. En tevens zo'n hele groovy bassline die wel wat weg heeft van die oude danssalon/iT cd's. Halverwege wordt de bass veel rauwer, maar tegen het einde komt de melodie weer terug. Heel mooi dromerig nummer dus. Dit is samen met James Holden gemaakt. Requiem, de negende track, is dan weer een volledig ambient nummer. Zou niet mistaan als soundtrack bij een film.. 10, Golden Arm, heeft weer een vierkwartsmaat. Ik snap het nummer niet helemaal eigenlijk, er is een hoop geluid (politiesirenes, stemmen, enz) die naar mijn smaak wat te prominent aanwezig zijn, ze overheersen het hele nummer eigenlijk. Vind er niet zoveel aan. Wavey Gravey is alweer het laatste nummer. Erg mooi, beetje zweverig. Recapitulerend: een erg mooi en origineel album, waar duidelijk een hoop werk aan is besteedt. Neem er dan ook de tijd voor en zet het niet even op tijdens het forummen, want dan mis je een hoop. Hoe beter je luistert, hoe meer je ontdekt. Ik heb het nu een stuk of 4 keer geluisterd en zoals wel vaker vind ik het toch wel steeds beter worden. Persoonlijk hou ik wel van breakbeats, maar in beperkte mate. Vooral Fundamental, 9 minuten lang, is me iets teveel van het goede. Ik merk persoonlijk ook dat ik bij de weinige 4/4 tracks even opleef als de beat verschijnt. Favorieten: Magnetic North, Cloud Cuckoo, Bloodlock, Wavey Gravey. Album komt trouwens uit op 5 augustus, maar zwerft al over het net in mp3 vorm. Kun je dus mooi bepalen of je het gaat kopen of niet (persoonlijk doe ik dat wel).
|
Layo and Bushwacka! - Nightworks
Als het goed is zijn deze mensen geen onbekenden voor u - Bushwacka! - Healer was b.v. een redelijke hit (staat onder andere op NuBreed 2 van Danny Howells). Verder hebben ze o.a. Orbital en Depeche Mode geremixed. Ik ben sowieso al slecht in genres benoemen en dit album maakt het me niet erg makkelijk. Tis een beetje beat/breakbeat/trippy house gedoe zegmaar. ![]() Het scheen dat ze een nieuwe single hadden, getiteld "Love Story". Deze staat ook op het album, dus ik kon mijn nieuwsgierigheid niet inhouden en luisterde dit nummer als eerst. Tot mijn teleurstelling echter was het een nummer dat ik al kende, maar dan net iets anders. Waarbij ik wel moet vermelden dat ik het altijd een geniaal nummer heb gevonden. Het nummer was mij bekend als "untitled 33" waarbij 33 geloof ik de label code was. Ik geloof wel dat ik het origineel zoals ik het kende toch iets beter vond.. Verder zit het album goed in elkaar. Niets schokkends, maar wel erg lekkere muziek om een beetje bij te hangen en te relaxen. Doet het ook goed als achtergrondmuziek. Ik zou zeggen een 7,5 ![]() Tracklisting: Code:
01 - Vinyl [00:44] 02 - Ladies and Gentlemen [01:19] 03 - Shining Through [06:53] 04 - Sahara [00:42] 05 - We Met Last Night [05:42] 06 - Mainlining [01:12] 07 - Let the Good Times Roll [03:34] 08 - All Night Long [05:42] 09 - Strike [00:07] 10 - Sleepy Language [05:40] 11 - Blind Tiger [06:18] 12 - Automate [00:51] 13 - Love Story [05:12] 14 - 2mrw [04:11] |
![]() |
|
"Isle of MTV - Presented and Mixed by Tom Novy"
Heerlijke club CD gemixed door één van Duitslands beste Club DJ's - Tom Novy. CD 1 geeft je al meteen dat typische Ibiza gevoel. Er wordt geopend met de 2002 versie van Robin S. - Show Me Love, geremixed door DJ Tonka. Heerlijke opening wat je al snel neigt om de voetjes van de vloer te doen. De rest van de CD is gewoon heerlijke club muziek van nu met artiesten zoals Kosheen, Timo Maas, X-Press 2, Layo & Buschwacka, Paul Oakenfold en meer. Ook erg verrassend zijn de bijzondere remixen van Alicia Keys - Butterflyez & Angie Stone - Wish I Didn't Miss You. Een streling voor je gehoor en je hersenen! CD 2 opent ook op een bijzondere manier. The Product G & B feat. Carlos Santana in een Robbie Riviera's Mix. Waanzinnige mix waarvan je eigenlijk spontaan je koffers wilt inpakken en een enkele reis Cuba wilt boeken. Ook de rest van CD 2 is waanzinnig chill met muziek van oa. Moby, Faithless, Basement Jaxx, Minimal Funk, Planet Funk, Dido in een Deep Dish Remix, de klassieker Xpander van "The Man Like" Sasha en nog veel veel meer! Als je erg van Groovy Club houdt is deze CD een ware aanrader voor je. Ook als je Club meer op een ietjes commercieler niveau gewend bent, is deze CD goed en relaxed te beluisteren! Track List: CD 1 #1 Robin S. - Show Me Love (Tonka's 2002 Mix) #2 Kosheen - Hungry (Tiësto Remix) #3 Sebastian Leger - We Are #4 X-Press 2 - Lazy (Norman Cook Remix) #5 Short Fuse feat. Destry - I'd Die For You #6 Timo Maas - Shifter (Full Vocal Mix) #7 Tom Novy feat. Sabrynaah Pope - It's Over #8 Layo & Bushwacka - Love Story #9 Alicia Keys - Butterflyz (Roger's Release Mix) #10 Major Boys - Panamerica Club #11 Aquarian Dreams - Love & Tears (Pufo Remix) #12 Lamya - Never Enough (Robbie Riviera's Tribal Sessions Remix) #13 Hakan Lidbo - Bad Girls Go To Hell (Phunk Investigation Remix) #14 Nalin Inc - African Harvest #15 Pufo - Sweet Words Pt 1 #16 Paul Oakenfold - Southern Sun CD 2 #1 The Product G & B feat. Carlos Santana - Dirty Dancin' (Robbie Riviera's Tribal Sessions Vocal Mix) #2 Angie Stone - Wish I Didn't Miss You (Pound Boys Stoneface Bootleg Mix) #3 Minimal Funk - Definition Of House #4 Stefano Greppi - Freedom Is... (DJ Vibe Remix) #5 Dido - Thank You (Deep Dish Remix) #6 Planet Funk - Inside All The People (Deep Dish Tata '80s Mix) #7 29 Palms - Touch The Sky (Vocal Mix) #8 Sasha - Xpander #9 Rob Dougan - Clubbed To Death (Hybrid Remix) #10 Moby - We Are All Made Of Stars (DJ Tiësto's Full Vocal Remix) #11 Faithless - Tarantula (Rollo & Sister Bliss Big Mix) #12 Basement Jaxx - Where's Your Head At '02 #13 John DeAgo - Rain (Tom Novy Remix) #14 Studio 45 - Pure Hooney (Olav Basoski) #15 Deborah Cox - Absolutely Not (Hex Hector / Mac Quayle Chanel Mix)
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
sneakers..... Fossilsurf | 27 | 10-11-2005 16:07 |