Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2002, 18:50
bam
bam is offline
Ik las een topic waarin stond dat zn beste vriend ineens van uiterlijk veranderde

"met een londsdale trui" er werd ook gezegd "gabber rivale"(ofzo mn moeilijk engels is niet zo goed)

maar hiermee ook de inhoud van dit topic

De merken londsdale & Nickelson wordt geassocieerd met "nazi's en gabber neonisme"

true of niet?
Oud 06-07-2002, 19:05
beuk
beuk is offline
doorgaans wel ja, wat wil je nu precies met dit topic
Oud 06-07-2002, 19:10
AtHell
AtHell is offline
das hetzelfde als lacoste met kakkers assosieren en overseaz met skaters of kisten met alto's totale onzin dus maar helaas houden mensen van hokjes (achja ik ook maar daarom ben ik dan ook de enige die dr in 12 gaat (hoezo alto ))
Oud 06-07-2002, 19:15
Verwijderd
ik ken die hele merken niet..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 19:17
Roos
Roos is offline
Zoals beuk al zei: doorgaans wel ja.
Oud 06-07-2002, 19:37
nps
nps is offline
Citaat:
rosi schreef:
Zoals beuk al zei: doorgaans wel ja.
't was eerst een kenmerk van skinheads, nu gejat door gabbers, en die hebben 't natuurlijk ook meteen 'uitgevonden' ..
Oud 06-07-2002, 19:43
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:

't was eerst een kenmerk van skinheads, nu gejat door gabbers, en die hebben 't natuurlijk ook meteen 'uitgevonden' ..
Dat wordt toch helemaal niet gesuggereerd?
Het is gewoon waar dat men die merken associeert met gabbers e.d.. Punt.
Oud 06-07-2002, 19:48
Kiet_oud
Kiet_oud is offline
Het wordt inderdaad vaak met gabbers en neo-nazi's geassocieerd gewoon omdat deze het vaak dragen.
Dit doet natuurlijk niks af aan het merk, want het merk hoeft deze intentie helemaal niet te hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 20:01
Koen_S
Koen_S is offline
Londsdale = Blanke bokser => White power ???
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 20:16
Verwijderd
Citaat:
bambix schreef:
Ik las een topic waarin stond dat zn beste vriend ineens van uiterlijk veranderde

"met een londsdale trui" er werd ook gezegd "gabber rivale"(ofzo mn moeilijk engels is niet zo goed)

De merken londsdale & Nickelson wordt geassocieerd met "nazi's en gabber neonisme"

true of niet?
eeh hier iig dus echt neit!!!

nickelson is gewoon een jassenmerk hiero, maar heb dr nog geen gabber of skin mee gezien eerlijk gezegd
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 20:25
Roos
Roos is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:

Het gaat er niet om wie begonnen is met het dragen van dit soort merken, in dit topic gaat het erom in hoeverre bepaalde merken (die doorgaans gedragen worden door een aantal bepaalde subculturen) worden geassocieerd met begrippen als "nazi's en gabber neonisme" etcetera.
Oud 06-07-2002, 20:30
Verwijderd
Precies. En het kan best zijn dat er mensen rondlopen die Nickelson of Lonsdale gewoon mooi vinden, daar twijfel ik niet aan. Het zijn tenslotte gewoon merken. Maar als er onder jongeren een bepaald beeld van zo'n merk zou heersen (bijvoorbeeld: draag je Lonsdale, dan ben je neo) dan zou ik er niet in gaan lopen, ik zou liever niet voor neo aangezien willen worden, ook al is dat (voor)oordeel misschien ongegrond...

Bovendien vind ik het gewoon lelijke schraperkleding
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 20:34
LeiGif
LeiGif is offline
ik zou zelf nie zo gauw in iets gaan lopen waarmee je aangezien wordt voor een neo-dinges, maar ik vin dat de mensen die t dragen t gewoon zelf moeten weten
want wie zijn wij om te zeggen wat zij moeten dragen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 20:41
Verwijderd
Citaat:
jackassbreda schreef:
want wie zijn wij om te zeggen wat zij moeten dragen
Normale mensen

Ze moeten die zooi gewoon niet aantrekken, het ziet er niet uit...

En ja ik ben even lekker politiek incorrect (hoewel het tegenwoordig politiek correct is om politiek incorrect te zijn...) maar ik vind die kleding gewoon echt superkansloos eruit zien. Het wordt niet alleen geassociëerd met neonazi's, maar ook met sloeberige scooterjeugd in het algemeen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 20:54
beuk
beuk is offline
Citaat:
nare man schreef:
sloeberige scooterjeugd
weet je wat de gemiddelde jongere voor zo'n tweewieler neertelt...
Oud 06-07-2002, 20:56
yvonnaah
yvonnaah is offline
ja eerst was londsdale volgens mij nog nie een nazi merk maar kep ook een tijd geleden gehoord dat da wel zo is maar ik vind da echt kelts of het nou een nazi merk ofnie is... da kan je toch nei zegguh bij een merk???
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 09:42
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Precies. En het kan best zijn dat er mensen rondlopen die Nickelson of Lonsdale gewoon mooi vinden, daar twijfel ik niet aan. Het zijn tenslotte gewoon merken. Maar als er onder jongeren een bepaald beeld van zo'n merk zou heersen (bijvoorbeeld: draag je Lonsdale, dan ben je neo) dan zou ik er niet in gaan lopen, ik zou liever niet voor neo aangezien willen worden, ook al is dat (voor)oordeel misschien ongegrond...

Bovendien vind ik het gewoon lelijke schraperkleding
Ik ben het met Nare man eens
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 09:43
DutchTerror
DutchTerror is offline
Citaat:
nare man schreef:

Normale mensen

Ze moeten die zooi gewoon niet aantrekken, het ziet er niet uit...

En ja ik ben even lekker politiek incorrect (hoewel het tegenwoordig politiek correct is om politiek incorrect te zijn...) maar ik vind die kleding gewoon echt superkansloos eruit zien. Het wordt niet alleen geassociëerd met neonazi's, maar ook met sloeberige scooterjeugd in het algemeen.
jij dan , met je Kak kleding
Oud 07-07-2002, 09:44
DutchTerror
DutchTerror is offline
Lonsdale en Nickleson is toppie
Oud 07-07-2002, 09:56
Faery
Faery is offline
Citaat:
DutchTerror schreef:

uh, ja.. wat is er met hem dan?
Oud 07-07-2002, 09:59
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
bambix schreef:

true of niet?
vind deze merken erggg fout maar ok als je zelf niet genoeg inzicht hebt om een eigen garderobe & stijl te vinden zijn merken als lonsdale en nickelson goede alternatieven....
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 10:31
Roos
Roos is offline
Citaat:
DutchTerror schreef:

Goed argument !
Ja wouter, nu ben je uitgeluld
Oud 07-07-2002, 12:11
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
je kan het dragen/je kan het niet dragen
je kan erover oordelen/je kan het laten
je kan het afkeuren/je kan je er neits van aantrekken

boeiend?
Oud 07-07-2002, 15:51
osmano
osmano is offline
ik kan ook zegge ,van die duffe skayter kelding is voor nerds true of niet ????
sukkel man
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 16:53
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
osmano schreef:
ik kan ook zegge ,van die duffe skayter kelding is voor nerds true of niet ????
sukkel man
nee dat kun je niet zeggen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2002, 17:06
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Citaat:
Marshall_Mathers schreef:

nee dat kun je niet zeggen

Dat blijkt maar weer
Oud 07-07-2002, 17:11
Qamra
Qamra is offline
Ik kan er niet zo heel snel opkomen wat ik bij die merken moet voorstellen hoor?!
Oud 07-07-2002, 19:02
Verwijderd
ik zag pas een ontzettend cool geruit bloesje met korte mouwen hangen...en toen zag ik dat het van lonsdale was (logo op borstzakje) ..tja niet dat dat zo ontzettend uit zou moeten maken, maar ik ben koreaans en ben toch af en toe wel bang dat als ik dat zou dragen naar een of ander hardcorepunk concertje (waar ik weleens kom ja) ofzo dat ik toch wel effe lelijk aangekeken zou worden...of uitgescholden..
gebeurt me ook wel zonder dat bloesje hoor, daar niet van, maar ik denk toch dat het niet al te slim is van mij als ik dat zou kopen. ten eerste omdat ik me er ongemakkelijk in zou voelen bij bepaalde gelegenheden enzo en ten tweede omdat ik het best wel een rotmerk vind eigenlijk. ja idd, omdat het geasocieerd wordt met neo's enzo...misschien erg naief van me, maar toch...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 19:17
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Citaat:
bambix schreef:

true of niet?

Als ik aan 't merk Nickelson denk, dan zie ik meer van die patserige macho's voor me en niet echt gabbers. Bij lonsdale wel.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 23:05
dangerous lunatic
dangerous lunatic is offline
Wat maakt het nou uit wat je draagt?? Als je iets mooi vind en je draagt het maakt het je persoonlijk niet anders. Londsdale vind ik mooi spul hebben en ik draag het ook, maar ik ben geen neo.
En Nickelson is niet echt een "gabber"merk je ziet heel weinig gabbers met zoon jas lopen eerder een bomber of een Alfa (trouwens ook steeds minder maar dat maakt niet uit)

Iedereen heeft een andere smaak van kleding (gelukkig maar) en je kan niet aan iemands kleding zeggen of het een sukkel of wat dan ook maar is.

En Nare Man wat heb jij tegen jongeren die scooter rijden??

Jaloers omdat jij er geen een had ofzo??? Of is er iets anders??
Oud 10-07-2002, 01:17
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
danique2 schreef:
ik zag pas een ontzettend cool geruit bloesje met korte mouwen hangen...en toen zag ik dat het van lonsdale was (logo op borstzakje) ..tja niet dat dat zo ontzettend uit zou moeten maken, maar ik ben koreaans en ben toch af en toe wel bang dat als ik dat zou dragen naar een of ander hardcorepunk concertje (waar ik weleens kom ja) ofzo dat ik toch wel effe lelijk aangekeken zou worden...
racisten in hardcore....ach.. gelukkig toch vrijwel niet meer hoor!
ik bedoel op graspop stond Lonsdale en Fubu bij elkaar
(Skarhead) en skarhead stond weer naast alle andere hardcore bands on stage dus ach...
Oud 10-07-2002, 01:28
Verwijderd
Citaat:
rosi schreef:
Goed argument !
Ja wouter, nu ben je uitgeluld
ja echt shit

nu kan ik vast niet slapen...

ik bedoel, ik kan nu gewoon niet anders dan me aan zijn voeten werpen, huilend al mijn overhemden verbranden en voortaan alleen nog maar met vodden over straat gaan lopen

en @dangerous lunatic: scooters zijn gewoon triest...kijk als je nou elke dag een uur naar school moet fietsen kan ik me voorstellen dat je ouders zo'n ding voor je kopen...maar zo'n ding hebben om mee te patsen is gewoon triest, ga dan een opleiding volgen ofzo
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 07:58
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
dangerous lunatic schreef:
Wat maakt het nou uit wat je draagt?? Als je iets mooi vind en je draagt het maakt het je persoonlijk niet anders. Londsdale vind ik mooi spul hebben en ik draag het ook, maar ik ben geen neo.
En Nickelson is niet echt een "gabber"merk je ziet heel weinig gabbers met zoon jas lopen eerder een bomber of een Alfa (trouwens ook steeds minder maar dat maakt niet uit)

Iedereen heeft een andere smaak van kleding (gelukkig maar) en je kan niet aan iemands kleding zeggen of het een sukkel of wat dan ook maar is.

En Nare Man wat heb jij tegen jongeren die scooter rijden??

Jaloers omdat jij er geen een had ofzo??? Of is er iets anders??

sorry maar een witte trui of polo van 13 in een dozijn met een billboard van lonsdale erop is geen smaak. De witte trui wel maar t merk word gekocht omdat t je een bepaalde identiteit verleent die je graag hebt. Of het nu bij je lifestyle hoort of niet.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 08:38
Verwijderd
Zwarte mensen dragen ook vaak Lonsdale,
Lonsdale is een achterstands wijk in Engeland..

Ik vind het iig domme merken, veel mensne [blanke] dragen h4et ook omdat ze tegen buitenlanders zijn...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 08:39
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Citaat:
Marshall_Mathers schreef:
sorry maar een witte trui of polo van 13 in een dozijn met een billboard van lonsdale erop is geen smaak
jij vind het geen smaak dat is wat anders
Oud 10-07-2002, 08:41
Thutshui
Thutshui is offline
Citaat:
punkrock-bastard schreef:

Klopt, als ik All-Stars wil dragen die tegenwoordig iedereen heeft, wil dat ook niet per direct zeggen dat ik dan geen smaak heb...
Oud 10-07-2002, 08:50
punkrock-bastard
Citaat:
Thutshui schreef:

Klopt, als ik All-Stars wil dragen die tegenwoordig iedereen heeft, wil dat ook niet per direct zeggen dat ik dan geen smaak heb...
idd, dan kan iedereen zeggen van: "je hebt geen smaak, iedereen draagt all-stars" maar dan heb je dus wel degelijk smaak!
Oud 10-07-2002, 08:56
Thutshui
Thutshui is offline
Citaat:

idd, dan kan iedereen zeggen van: "je hebt geen smaak, iedereen draagt all-stars" maar dan heb je dus wel degelijk smaak!
Naja, of je smaak hebt bepaald iedereen voor zich, anderen zijn het d'r toch nooit mee eens... Ik vin alleen dat je je gewoon moet kleden zoals je wilt, mode of niet...

Dat geldt ook voor muziek, als iemand Limp Bizkit echt te gek vin dan heeft iedereen gelijk een beeld van diegene alsof hij meeloper is, bullshit (niet altijd maargoed)...
Oud 10-07-2002, 09:05
punkrock-bastard
Citaat:
Thutshui schreef:
Dat geldt ook voor muziek, als iemand Limp Bizkit echt te gek vin dan heeft iedereen gelijk een beeld van diegene alsof hij meeloper is, bullshit (niet altijd maargoed)...
Wanneer word iemand over het algemeen gezien als een meeloper? als hij té graag iets wil zijn? als hij iets wilt zijn wat hij nooit zou worden? Vertel het mij!

(jammer dat je pas de 20e komt logeren dan ben ik al op vakantie )
Oud 10-07-2002, 09:23
Thutshui
Thutshui is offline
Citaat:

Wanneer word iemand over het algemeen gezien als een meeloper? als hij té graag iets wil zijn? als hij iets wilt zijn wat hij nooit zou worden? Vertel het mij!

(jammer dat je pas de 20e komt logeren dan ben ik al op vakantie )
Ja, inderdaad, als diegene zich té graag als iets wilt profileren in korte tijd... Ik bedoel, je kunt niet per direct iets, iemand of een bepaalde stijl zijn, dat bouw je op of niet...

En je hebt natuurlijk mensen die het allemaal erg overdrijven en heel meeloperig zijn qua bands die 'stoere' mensen leuk vinden... Maargoed...

(Godverdomme ja, ik vinnet echt kut man, ik bedoel, moet je al tijden meeten enzo, wordt echt wel es tijd... Ah, wie weet later deze zomer)
Oud 10-07-2002, 09:34
punkrock-bastard
Citaat:
Thutshui schreef:
(Godverdomme ja, ik vinnet echt kut man, ik bedoel, moet je al tijden meeten enzo, wordt echt wel es tijd... Ah, wie weet later deze zomer)
Goed plan!
Oud 10-07-2002, 09:41
Thutshui
Thutshui is offline
Citaat:

Goed plan!
Oud 10-07-2002, 18:35
dangerous lunatic
dangerous lunatic is offline
Citaat:
nare man schreef:

en @dangerous lunatic: scooters zijn gewoon triest...kijk als je nou elke dag een uur naar school moet fietsen kan ik me voorstellen dat je ouders zo'n ding voor je kopen...maar zo'n ding hebben om mee te patsen is gewoon triest, ga dan een opleiding volgen ofzo
Wie zegt dan dat iemand een scooter heeft en dan geen opleiding volgt??

Ik heb ook een scooter gehad (ik heb nu een auto) en ik volg ook een opleiding dus snap ik je argument niet hoor.
Oud 10-07-2002, 19:10
Marshall
Marshall is offline
Citaat:

als je mn reply af had gelezen had je t onderscheid tussen t imago van t merk (lonsdale) en de witte trui gelezen. Smaak gaat dus wel over de trui maar niet over t merk.

Mensen die Limp Bizkit goed vinden zouden die band ook goed vinden als hij anders zou heten en minder in de belangstelling zou staan .. dat is dus smaak...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 19:13
Caroo
Caroo is offline
ik vind Lonsdale een stom merk, maar dat komt omdat me dat altijd aan patsertjuhs doet denken.. Weet eigenlijk niet eens waarom...
Oud 10-07-2002, 19:15
konflict
konflict is offline
Als ik van die pubers in Lonsdale zie, met hun scooter, hangend met z'n tienen bij een lantaarnpaal (die vaak op onverklaarbare wijze ook beschadigd blijkt te zijn, de volgende dag) en aan het ouwehoeren over hoe klote buitenlanders wel niet zijn, hoeveel bier ze kunnen zuipen, hoeveel wijven ze hebben geneukt en dat iedereen die niet voor de voetbalclub is een loser is, dan komt er toch maar 1 ding in me op: kansloos.

Je mag natuurlijk niet generaliseren enzo, maar dit is het eerste wat in me opkomt bij de woorden lonsdale/nickelson...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 19:39
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
konflict schreef:
Als ik van die pubers in Lonsdale zie, met hun scooter, hangend met z'n tienen bij een lantaarnpaal (die vaak op onverklaarbare wijze ook beschadigd blijkt te zijn, de volgende dag) en aan het ouwehoeren over hoe klote buitenlanders wel niet zijn, hoeveel bier ze kunnen zuipen, hoeveel wijven ze hebben geneukt en dat iedereen die niet voor de voetbalclub is een loser is, dan komt er toch maar 1 ding in me op: kansloos.

Je mag natuurlijk niet generaliseren enzo, maar dit is het eerste wat in me opkomt bij de woorden lonsdale/nickelson...
Nee je mag niet generaliseren maar wat jij zegt is er wel, kijk maar naar buiten..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 20:26
Verwijderd
Citaat:
a new noise schreef:

racisten in hardcore....ach.. gelukkig toch vrijwel niet meer hoor!
ik bedoel op graspop stond Lonsdale en Fubu bij elkaar
(Skarhead) en skarhead stond weer naast alle andere hardcore bands on stage dus ach...
ach sorry dat ik iets slechts over je geliefde hardcore zeg hoor
(nee eigenlijk zei ik niets slechts, ik gaf gewoon een voorbeeld uit eigen ervaring)
er kan dan wel minder racisme ofzo zijn voor de buitenwereld (dus 2 bands bij elkaar op 1 feest, geweldig...maar als de mensen niet veranderen en alleen de organistaie heb je er nog niks aan), maar als buitenlander merk je er zoiezo meer van op zo'n feest dan als blanke.. tis gewoon zo, je wordt vreselijk vies aangekekenen, wordt toch best wel af en toe ook wel uitgescholden zeg maar... niet door iedreen nee, maar toch...
tis nie prettig...en dus daarom draag ik liever ook geen merken als lonsdale op zulke feesten want dan lok ik het volgens hun toch alleen maar zelf uit. dat wilde ik er effe mee zeggen...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 13:55
Slither
Slither is offline
Best grappig - Onze eigen Nare Man zet gewoon z'n mening neer, en ik ben ervan overtuigd dat-ie dat met 't volste respect voor anderen doet, en opeens voelt iedereen zich persoonlijk aangevallen en maken zij persoonlijke aanvallen tégen Nare Man.

Jammer dat ze (lees: dutchterror en dangerous lunatic) niet doorhebben dat ze juist dáárdoor voldoen aan het kopje 'kansloos'...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 15:35
feline
feline is offline
Citaat:
Slither schreef:
Best grappig - Onze eigen Nare Man zet gewoon z'n mening neer, en ik ben ervan overtuigd dat-ie dat met 't volste respect voor anderen doet, en opeens voelt iedereen zich persoonlijk aangevallen en maken zij persoonlijke aanvallen tégen Nare Man.

Jammer dat ze (lees: dutchterror en dangerous lunatic) niet doorhebben dat ze juist dáárdoor voldoen aan het kopje 'kansloos'...
*klapklapklap*
Reageren

Regels voor berichten