Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2006, 19:48
Thunder Child
Thunder Child is offline
En dit keer niet een crappy animation

It's the night before Hogswatch, usually a time of joy on Discworld. A night when overexcited children are kept awake by the thoughts of what presents they may find inside their stockings, once they are allowed to stop pretending to be asleep.

But this year, all is not right with the holiday season!

Met:
David Jason als Albert
David Warner als Lord Downey
Ian Richardson als The Voice Of Death
Nigel Planer als Mr Sideney
Tony Robinson als Vernon Crumley

En vele anderen

Volgens mij is het tot nu toe alleen nog maar een TV film, maar hij komt ongetwijfeld ooit ook als DVD uit.

http://www.skyone.co.uk/hogfather/
Oud 20-12-2006, 20:28
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik wil hem niet zien.
Oud 20-12-2006, 21:16
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
ik heb toevallig t boek enige weken terug gelezen, en beide delen van de uitzending staan nu als torrent in de download.

Ik ben een groot liefhebber van de boeken en na enige stukjes gezien te hebben ben ik toch wel heeeeel erg benieuwd
Oud 20-12-2006, 23:22
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
aw, op zich heel gaaf, maar ben zo bang dat ie tegenvalt
Oud 20-12-2006, 23:32
Verwijderd
Heb dat boeke nog niet gelezen van hem. Ben vooral verzot op de Vimes&Rinzwind boeken

Toch vrees ik voor het zelfde als de poster boven mij

Btw, moeten die laatste 2 Nobby en Colon voorstellen? =o Nobby zie ik er nog wel in (rechts) maar de ander is veel te jong
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 07:57
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
britse recensies beloven veel goeds iig En t is twee keer anderhalf uur, dus er wordt weinig van het verhaal weg gelaten.
Oud 21-12-2006, 18:12
Thunder Child
Thunder Child is offline
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 21-12-2006 @ 00:22 :
aw, op zich heel gaaf, maar ben zo bang dat ie tegenvalt
Pratchett zelf is erg betrokken geweest bij het maken.
Ik dacht in het begin ook dat ik het toch niet wilde zien, maar toen zag ik de cast, een paar productiefoto's en een interview met Terry zelf op de site van Sky One. Vooral dat interview heeft me overtuigd (ondanks de beroerde spelling en dergelijke van wie het dan ook op de site heeft gezet).

Morridin: Dat zijn Nobby en Visit. Ik heb echt effe geen idee meer wie Visit dan is.
Oud 21-12-2006, 18:16
Noínden
Noínden is offline
Citaat:
Thunder Child schreef op 21-12-2006 @ 19:12 :

Morridin: Dat zijn Nobby en Visit. Ik heb echt effe geen idee meer wie Visit dan is.
Constable Visit (the infidel with explanatory pamphlets) is in het Nederlans Bezoekt (de ongelovigen met verklarende pamfletten), de godsdienstwaanzinnige Stadswachter

Edit:
Citaat:
Constable Visit-the-Infidel-with-Explanatory-Pamphlets
Visit-the-Infidel-with-Explanatory-Pamphlets (sometimes referred to as Visit-the-Ungodly-with-Explanatory-Pamphlets) is a Constable of the City Watch. He is generally just called 'Constable Visit', or occasionally 'Washpot'. He first appeared in Feet of Clay. He is referred to by Pratchett as follows: "There's one in every station, and Constable Visit was enough for two"

He is an Omnian of a gentle but determined proselytising nature. He can clear a large crowd in seconds, just by talking to them about religion and threatening them with pamphlets (principally "Unadorned Facts" and "Battle Call" - whose names bear a curious resemblance to the real-world publications "Plain Truth" and "War Cry"). In off-duty moments he goes door to door with his fellow Omnian, Smite-the-Unbeliever-with-Cunning-Arguments. His name is, apparently, shorter in Omnian. Samuel Vimes says he is a good copper, his highest form of personal praise. Entire pubs have been known to draw the curtains, turn off the lights and lie on the floor whimpering at news of his coming down the street.

Van hier

Laatst gewijzigd op 21-12-2006 om 18:19.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 18:56
Thunder Child
Thunder Child is offline
Citaat:
Noínden schreef op 21-12-2006 @ 19:16 :
Constable Visit (the infidel with explanatory pamphlets) is in het Nederlans Bezoekt (de ongelovigen met verklarende pamfletten), de godsdienstwaanzinnige Stadswachter

Edit:

Van hier
Ahja, nou weet ik het weer
Oud 21-12-2006, 23:50
Verwijderd
Hmm, ja Constable Visit kan ik er wel in herkennen, zo'n vriendelijke positieve gezichtsuitdrukking.

Dacht ff dat het een zombie was, maar nu verwisselde ik hem met een andere constable, hehe.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 08:25
Joostje
Joostje is offline
nobs is drie eer te groot.
Oud 22-12-2006, 22:42
Noínden
Noínden is offline
Dat, en hij heeft wel een lief koppie. Nobs hoort onooglijk te zijn

@ Morridin: dat was Constable Reg Shoe
Oud 22-12-2006, 22:56
Uice
Uice is offline
Leuk. Ik kijk al behoorlijk op tegen al die irritante puristen die gaan zeiken omdat die ene boom net iets schever stond dan in het boek.

[edit] Ze zijn al begonnen, zie ik.
Reageren

Regels voor berichten