Ik studeer nu Taal en communicatie aan de UvA (eerstejaars). Ik twijfelde tussen rechten en dit, maar heb besloten om te kiezen wat me 'leuker' leek tegen alle adviezen van o.a. m'n vader in. Op zich vind ik de studie leuk, maar het is totaal geen uitdaging. Nu heb ik steeds meer het gevoel dat ik er later niks mee kan worden (waar ik bij m'n keuze ook al aan dacht, maar ik besloot dus het 'leuke' te kiezen). Ik heb het gevoel dat ik niet echt iets leer zegmaar, in ieder geval niet iets waar je later echt iets mee kan. Ik heb er eerst aan gedacht een tweede studie erbij te doen (Europese studies in dat geval), maar volgens mij maakt het ook niet echt uit of je nou één of twee studies doet waar je (in principe) niks mee kan. Rechten lijkt me toch ook wel erg leuk en je weet gewoon zeker dat je er later een baan mee krijgt, iets dat voor mij toch belangrijker is dan ik mezelf in eerste instantie aanpraatte.
Ok, ik kom to the point.. Ik wil dus overstappen naar rechten. Ik heb me al aangemeld voor de colleges van Taal en communicatie voor het tweede semester. Weet iemand of het mogelijk is in februari over te stappen? Ik heb m'n studieadviseur gemaild, maar die heeft nog niet geantwoord, vandaar dat ik het ook even hier vraag. Ik kan iig niet stoppen met studeren, want ik woon net in een woning via studentenwoningweb, waarvoor je dus ingeschreven moet staan bij de universiteit. Bovendien wil ik dat ook helemaal niet. Ik heb na m'n VWO al een jaar gereisd/gewerkt en ik heb echt geen zin om weer een half jaar alleen maar te werken. Anders maak ik sowieso de propedeuse af van deze studie, ik hoorde dat je dan 40 studiepunten moet hebben om je studiefinanciering te behouden? Ik haal alle vakken van de propedeuse denk ik makkelijk, maar het zou leuker zijn als ik alvast de vakken van het tweede semester van rechten kon doen natuurlijk. Volgens mij moet je dan wel de rest van de propedeusevakken in het tweede jaar afronden.
Nouja, wat advies kan geen kwaad in ieder geval

En a.u.b. geen dingen als 'had je dat niet eerder kunnen bedenken?'. Ik heb nou eenmaal een verkeerde keus gemaakt en dit is m'n laatste kans om het goed te maken (voor mezelf en voor m'n ouders).