Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2006, 21:46
Ramble On
Ramble On is offline
Ik studeer nu Taal en communicatie aan de UvA (eerstejaars). Ik twijfelde tussen rechten en dit, maar heb besloten om te kiezen wat me 'leuker' leek tegen alle adviezen van o.a. m'n vader in. Op zich vind ik de studie leuk, maar het is totaal geen uitdaging. Nu heb ik steeds meer het gevoel dat ik er later niks mee kan worden (waar ik bij m'n keuze ook al aan dacht, maar ik besloot dus het 'leuke' te kiezen). Ik heb het gevoel dat ik niet echt iets leer zegmaar, in ieder geval niet iets waar je later echt iets mee kan. Ik heb er eerst aan gedacht een tweede studie erbij te doen (Europese studies in dat geval), maar volgens mij maakt het ook niet echt uit of je nou één of twee studies doet waar je (in principe) niks mee kan. Rechten lijkt me toch ook wel erg leuk en je weet gewoon zeker dat je er later een baan mee krijgt, iets dat voor mij toch belangrijker is dan ik mezelf in eerste instantie aanpraatte.
Ok, ik kom to the point.. Ik wil dus overstappen naar rechten. Ik heb me al aangemeld voor de colleges van Taal en communicatie voor het tweede semester. Weet iemand of het mogelijk is in februari over te stappen? Ik heb m'n studieadviseur gemaild, maar die heeft nog niet geantwoord, vandaar dat ik het ook even hier vraag. Ik kan iig niet stoppen met studeren, want ik woon net in een woning via studentenwoningweb, waarvoor je dus ingeschreven moet staan bij de universiteit. Bovendien wil ik dat ook helemaal niet. Ik heb na m'n VWO al een jaar gereisd/gewerkt en ik heb echt geen zin om weer een half jaar alleen maar te werken. Anders maak ik sowieso de propedeuse af van deze studie, ik hoorde dat je dan 40 studiepunten moet hebben om je studiefinanciering te behouden? Ik haal alle vakken van de propedeuse denk ik makkelijk, maar het zou leuker zijn als ik alvast de vakken van het tweede semester van rechten kon doen natuurlijk. Volgens mij moet je dan wel de rest van de propedeusevakken in het tweede jaar afronden.
Nouja, wat advies kan geen kwaad in ieder geval En a.u.b. geen dingen als 'had je dat niet eerder kunnen bedenken?'. Ik heb nou eenmaal een verkeerde keus gemaakt en dit is m'n laatste kans om het goed te maken (voor mezelf en voor m'n ouders).
Oud 29-12-2006, 01:55
Verwijderd
Weet je zeker dat je met rechten een baan krijgt? Dat zou ik dan maar even heroverwegen. Een studie op zichzelf is nooit een ticket voor een succesvolle baan, je persoonlijkheid in combinatie met een goed afgeronde studie daarentegen wel. Nooit kiezen voor de makkelijke weg, dat komt je later duur te staan.

Overigens zou ik, als je rechten wilt doen, dat niet in Amsterdam doen. De UvA is zo ongeveer de slechtste rechtenopleiding in heel Nederland.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 11:05
Ramble On
Ramble On is offline
Ja ik snap ook wel dat je goede cijfers moet halen en het een en ander naast je studie gedaan moet hebben, zoals een stage, om later een baan te vinden.
Oud 29-12-2006, 15:06
NN
NN is offline
Er zijn elk jaar massa's studenten die aan een rechtenstudie beginnen, waarvan een groot deel ook omdat ze niet weten/wisten wat ze moesten, uitgeloot waren voor iets anders, etc..
Die studenten halen vaak niet de eindstreep, laat staan een baan.

Ga dus eens goed voor jezelf na of je werkelijk rechten wil studeren en het ook wil afmaken.
Als je die keuze hebt gemaakt, zou ik je inderdaad ook adviseren om niet aan de UvA, maar elders (RUG, RU, UvT) aan de rechtenstudie te beginnen.
Oud 29-12-2006, 22:03
Sovereign
Sovereign is offline
Ik kan alleen maar bevestigen wat mijn collega juristen hier stellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten