Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2007, 17:10
Afwezig
Afwezig is offline
Hey,

Ik ben van plan een nieuwe versterker te kopen. Omdat mn Peavey Bravo 112 wat minder is. Ik twijfel tussen 3 versterkers. Het zijn de volgende 3 :

1. Roland Cube 30 X

Heb ik laatst mogen uitproberen op de laatste oefening met ons bandje. Mn gitaar klonk echt een stuk mooier en warmer op het clean channel. In tegenstelling tot op de 60 watt (onbekend merk) versterker waar ie heel schel op klonk. Zaten leuke effecten bij, niet noodzakelijk maar leuk om uit te proberen. Mooi geluid en hard geluid voor een 30 watt.

2. Marshall MG30 DFX

Ik heb hier nog nooit opgespeeld. Maar ik hoor altijd wel goeie verhalen over de versterkers van Marshall, ook over de transistor versterkers. Geen persoonlijke ervaring mee. 30 watt, zelfde aantal digitale effecten als de Roland. Iets minder opties als je em met de Roland gaat vergelijken. Geluid, weet ik echt niets van af.

3. Fender FM210R

Hier weet ik helemaal niets van af. Nooit opgespeeld o.i.d. 65 watt met een reverb effect.

Alle versterkers beschikken natuurlijk over de standaard eisen. Sommige hebben iets meer opties of effecten.

Mijn eerste keus gaat uit naar die Roland. Natuurlijk omdat ik er op gespeeld heb en em daadwerkelijk gehoord heb. Maar die Marshall klinkt ook wel aantrekkelijk. Maar nooit gehoord. Iemand tips ?

Ook niet geheel onbelangerijk. Ik speel op een Fender Stratocaster met een Dimarzio Super Distortion humbucker (DP100) in de brug. Zelf nog een stuk of 4 effectpedalen maar die zijn minder belangrijk toch ? Mochten jullie die willen weten dan kan ik ze altijd nog doorgeven.

BTW. Het is niet nodig dat die versterker boven het drumstel o.i.d. hoeft uit te komen ofzo. Niet nodig. Ook geen 100 watt ding nodig ofzo. We treden toch nog niet op. Gewoon voor thuis en oefenruimte.

Alvast bedankt voor jullie info !
Oud 10-01-2007, 01:26
Verwijderd
Begin eens met op alle 3 je opties te spelen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 06:27
Verwijderd
Citaat:
Kapt. Roodbaard schreef op 10-01-2007 @ 02:26 :
Begin eens met op alle 3 je opties te spelen.
op zn minst
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 08:59
DeadNation
DeadNation is offline
Dan heb je wel een pussy ass drummer als je met die dingen boven de drummer uit kan komen. Niets ergers dan een transistorcombo die bijna vol open staat.

Die marshall kun je alvast laten staan. Klinkt alsof je een voicemail in staat te spelen.

Ik zelf zou de fender kiezen, maar op de Marshall na geen ervaring met die dingen. De fender is een 2x12 = betere spreiding en die fender transistordingen zijn best aardig.

Maar wat kost die ellende en wat is je budget. Ik zou gewoon kijken naar een 2e hands Marshall JCM800 combo of een Fender Hot Rod deluxe ofzo. Denk dat je voor rond de 400-500 wel moet kunnen vinden.

Dan heb je een buizenbak die ook geschikt is voor optreden als de tijd daar is. Met je roland, fender transistorbak of marshall MG hoef je niet aan te komen.

Laatst gewijzigd op 10-01-2007 om 09:05.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 09:59
Afwezig
Afwezig is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 10-01-2007 @ 09:59 :
Dan heb je wel een pussy ass drummer als je met die dingen boven de drummer uit kan komen. Niets ergers dan een transistorcombo die bijna vol open staat.

Die marshall kun je alvast laten staan. Klinkt alsof je een voicemail in staat te spelen.

Ik zelf zou de fender kiezen, maar op de Marshall na geen ervaring met die dingen. De fender is een 2x12 = betere spreiding en die fender transistordingen zijn best aardig.

Maar wat kost die ellende en wat is je budget. Ik zou gewoon kijken naar een 2e hands Marshall JCM800 combo of een Fender Hot Rod deluxe ofzo. Denk dat je voor rond de 400-500 wel moet kunnen vinden.

Dan heb je een buizenbak die ook geschikt is voor optreden als de tijd daar is. Met je roland, fender transistorbak of marshall MG hoef je niet aan te komen.
Marshall - Voicemail. Oh man, hilarisch. Is ie echt zo slecht ?
Pussy drummer? Er stond juist in mn startpost dat het niet zo zeer nodig was dat de versterker boven de drums uit zou hoeven te komen o.i.d.
Citaat:
BTW. Het is niet nodig dat die versterker boven het drumstel o.i.d. hoeft uit te komen ofzo. Niet nodig. Ook geen 100 watt ding nodig ofzo. We treden toch nog niet op. Gewoon voor thuis en oefenruimte.
Optreden ? Dat is serieus echt voorlopig niet aan de orde. Dus ik heb zeker nog geen buizenversterker nodig. Ik heb echt een versterker nodig waarop ik thuis kan oefenen en voor de oefenruimte. Aangezien wij nog echte beginners zijn hebben we al die Pro stuff (nog?) niet nodig.

Het geld dat ik te besteden heb, ligt rond de € 250

Trouwens, hier een link van die Roland http://www.rolandus.com/products/pro...22&ParentId=72
Voor audio samples klik onder het afbeeldingkader op "video".
Ik vind dat ding best goed klinken voor een (30watt) transistorversterkertje.
Oud 10-01-2007, 10:08
DeadNation
DeadNation is offline
Jullie oefenen, maar hij hoeft niet boven de drummer uit te komen. Daar ben ik je even kwijt.

Natuurlijk hoef je niet perse iets beters te kopen, maar vroeg of laat ontkom je er toch niet aan. Het was ook maar een suggestie he In that case zou ik voor de fender gaan. Die online samples zeggen weinig tot niets.
Oud 10-01-2007, 10:26
Afwezig
Afwezig is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 10-01-2007 @ 11:08 :
Jullie oefenen, maar hij hoeft niet boven de drummer uit te komen. Daar ben ik je even kwijt.

Natuurlijk hoef je niet perse iets beters te kopen, maar vroeg of laat ontkom je er toch niet aan. Het was ook maar een suggestie he In that case zou ik voor de fender gaan. Die online samples zeggen weinig tot niets.
Nee oke, ik begrijp ook dat je het goed bedoelt. En waardeer ook je hulp.

Dat boven de drummer uitkomen, dat staat er een beetje fout eigenlijk. Ik bedoel er eigenlijk meer mee dat ik niet een 100 watt versterker nodig heb die echt overkill boven de drummer moet uit komen ofzo. Dat is niet nodig. Maar gewoon "normaal" zeg maar.

Waarom zeggen die online samples jou niets ? Ik was er juist helemaal enthousiast over geworden

Hij speelt zo ie zo wel op een andere gitaar dan mij maar ik heb er zelf ook op gespeeld en het klonk echt goed. Alleen ik wil die Marshall en die Fender ook graag horen. Die Marshall kan ik in een dorp verder op uitproberen. Die Fender, daarvoor moet ik echt naar de stad.
Oud 10-01-2007, 11:15
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Afwezig schreef op 10-01-2007 @ 11:26 :
Nee oke, ik begrijp ook dat je het goed bedoelt. En waardeer ook je hulp.

Dat boven de drummer uitkomen, dat staat er een beetje fout eigenlijk. Ik bedoel er eigenlijk meer mee dat ik niet een 100 watt versterker nodig heb die echt overkill boven de drummer moet uit komen ofzo. Dat is niet nodig. Maar gewoon "normaal" zeg maar.

Waarom zeggen die online samples jou niets ? Ik was er juist helemaal enthousiast over geworden

Hij speelt zo ie zo wel op een andere gitaar dan mij maar ik heb er zelf ook op gespeeld en het klonk echt goed. Alleen ik wil die Marshall en die Fender ook graag horen. Die Marshall kan ik in een dorp verder op uitproberen. Die Fender, daarvoor moet ik echt naar de stad.
De meeste drummers die ik ken maken gehakt van een goedkoop 100w torrenbakkie. Ligt r ook maar aan wat je speelt he.

Die samples zeggen niets. Opgenomen door de fabrikant, hoe betrouwbaar is dat?

Ik zou toch alles gaan testen en dan een keus maken.
Oud 10-01-2007, 12:08
Afwezig
Afwezig is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 10-01-2007 @ 12:15 :
De meeste drummers die ik ken maken gehakt van een goedkoop 100w torrenbakkie. Ligt r ook maar aan wat je speelt he.

Die samples zeggen niets. Opgenomen door de fabrikant, hoe betrouwbaar is dat?

Ik zou toch alles gaan testen en dan een keus maken.
Hmm oke. Is ook het meeste logisch volgens mij.
Oud 10-01-2007, 17:35
Custom
Custom is offline
Nog een tip: Peavey Delta Blues combo's, zeer goed, betaalbaar, en uitermate ondergewaardeerd (wat gunstig is voor de prijs:-) )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten