Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2007, 14:16
DeadNation
DeadNation is offline
Ok zeg t maar, wat zijn je ervaringen in de studio en welke studio's hebben we t dan over? Bumouts, goede punten, grappige dingen. Shoot the shit.

Ik ben alleen bij double noise in tilburg geweest tot nu toe. Klein, maar ok. Het opname proces vond ik maar een beetje mwoah. Had misschien liever m'n cab in een andere kamer of isoding gezet zodat die shit echt open kon. Daarom een compromis. Vond ik wel jammer. Ook iets te gelikt voor mn smaak. 100 mics op de kit. Bas enkel DI.

De mix was ok, maar uiteindelijk te weinig gitaar in de mix vind ik en niet omdat ik de gitarist ben.

Al met al een redelijke studio. Perfect voor haastklusjes en demo's enz.

Moest een gewicht tegen de bassdrum want die stuiterde weg(echt zo'n tekenfilmgewicht met 30 kg erin gestampt) en onze drummer raakte de mics van de toms de hele tijd. Dude was not amused haha.
Oud 11-01-2007, 14:27
Malfunction
Malfunction is offline
Studio 195. Patrick is een held, 2 x opgenomen nu. 2 x erg goede tijd gehad. Verder ben ik niet echt een geluids of studio kenner ofzo. Het bevalt me daar goed iig. Eerste keer ingezongen met microfoon in de hand, dit keer in zo'n staande microfoon.

Ik weet eerlijk gezegd niet meer of we de bas nu via de DI hadden gedaan of niet. Hij heeft verder wel wat mooie kasten en tops staan daar (Mesa Boogie bijvoorbeeld).

Wel jammer dat de productie niet geheel dichtgesmeerd zit en er geen 100000 overdubs zijn gedaan.
Oud 11-01-2007, 14:31
DeadNation
DeadNation is offline
Volgende keer Rik als engineer meenemen he.

Ja 195 die nieuwe heartfelt klinkt ook goed idd.
Oud 11-01-2007, 14:31
Carn
Carn is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 11-01-2007 @ 15:16 :
onze drummer raakte de mics van de toms de hele tijd.
ja, dat ligt aan de mics .
Oud 11-01-2007, 14:37
DeadNation
DeadNation is offline
Nee het lag aan de wiet. Volgens mij is r 1 daadwerkelijk verrot gegaan.
Oud 11-01-2007, 14:38
Carn
Carn is offline
ik kijk zelf al uit naar de mic op mijn 8" tom. :\
Oud 11-01-2007, 15:16
Verwijderd
Voor kleine toms kun je dan misschien beter een klein condensator clip micje gebruiken. Een Sennheiser e908 ofzo.

Verder altijd alles zelf in onze studio gedaan, misschien voor verdere opnames met mijn eigen band toch eens bij Studio 195 gaan kijken .
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 21:14
Custom
Custom is offline
Zelf gezeten in de Copy Cat studio (Venlo) voor een demootje (paar jaar terug), beviel wel goed voor 2 dagen werk, nog steeds best tevreden over de sound. Ook opgenomen in Three Sun Recording studio (Maastricht) voor een verzamelcd, vooral de gitaarsound lekker, en de koffie die die vent maakte. Met mijn studentenband heb ik 2 singletjes opgenomen op de Popzolder (Den Haag), lowbudget, relaxte gast, maar qua studio niet meteen heel veel, waar voor je geld dus. Momenteel zit ik voor de tweede keer in de Klank Recording studio (Tegelen), eerste keer was voor een demootje, goed resultaat in 2 dagen werk, en momenteel zitten we er voor een debuut EP, bevalt weer echt top, superrelaxte sfeer, een zee van tijd dankzij sponsoring en erg goede resultaten. Ik post wel iets wanneer het eind januari/februari af is!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 16:03
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Malfunction schreef op 11-01-2007 @ 15:27 :
Studio 195.
denk ik over, sowieso omdat ik de opnames vanuit die studio (oa. van otis) wel heel erg strak klinken.
plus omdat mijn band nogal hard speelt hebben we een studio nodig die daar mee om kan gaan en nog steeds een goed (en rauw) geluid weet neer te zetten.
Oud 12-01-2007, 17:48
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Haligh schreef op 12-01-2007 @ 17:03 :

plus omdat mijn band nogal hard speelt hebben we een studio nodig die daar mee om kan gaan en nog steeds een goed (en rauw) geluid weet neer te zetten.
+1. Ik wil geen compromis in gitaarsound. In de toekomst moet ik een studio amp hebben. Marshall 18watt kloon ofzo.
Oud 15-01-2007, 21:26
Verwijderd
drie jaar terug ben ik met mn toenmalige bandje voor het eerst de studio in geweest. we hadden geen van allen echt verstand van studio's of wat dan ook dus we hebben de plaatselijke studio (studio metro) gepakt waar eigenlijk alle lokale bandjes hun demo's opnemen. destijds was het allemaal prachtig maar als ik het resultaat nu terug hoor vind ik het weggegooid geld. één van de engineers was ook veel te stoned waardoor goede takes weggegooid werden en dergelijke shit.
voor onze tweede demo zijn we naar recorder in hamburg geweest. super tijd gehad daar. gasten met verstand van opnemen en nog mega aardig ook. we konden gewoon een week in de studio pitten met de hele band en zijn naar huis gestuurd met dikke opnames. voor een demo zou ik er niet weer naartoe gaan omdat het eigenlijk iets teveel van het goede is maar toch erg tof om die ervaring opgedaan te hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 09:33
DeadNation
DeadNation is offline
Voor dit jaar heb ik een paar studio's op t oog. Avalanche in Middelburg, 195, misschien motorwolf als de rest t wil(geheel analoog en een shitload aan ouwe amps enz).
Oud 19-01-2007, 10:32
Malfunction
Malfunction is offline
Wat is er zoal opgenomen in Avalanche & Motorwolf ?
Oud 19-01-2007, 10:38
DeadNation
DeadNation is offline
Motorwolf: oa II van Annihilation Time en alle Orange Sunshine shiz.

Avalanche: Uppercut, The real danger. Hoewel ik die producties opzich niet bijzonder vind hebben ze wel interessante mogelijkheden.

Ik wil gewoon een rauw geluid. Geen dichtgesmeerde gitaarmuren enz Beetje lo-fi zoals je wilt. De RY plaat vind ik ook erg geslaagd.
Oud 19-01-2007, 10:46
Malfunction
Malfunction is offline
RY plaat was ik meen 5 of 8 dagen Studio 195. (Weet ik niet zeker meer).

Motorwolf, waar zit dat ergens dan?
Oud 19-01-2007, 10:59
DeadNation
DeadNation is offline
Den Haag in de kelder van de SCSI. Is verder neits over te vinden though.
Oud 19-01-2007, 13:14
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
ik zou ook nog wel 's bij motorwolf willen opnemen!

we zijn laatst echter ergens in heemstede geweest.. bij de drummer van skulls and flames, zegt iemand dit? mij niet maar het ging wel goed volgens mij. behalve dat onze zanger een nachtje had doorgehaald en geen stem meer had..
Oud 19-01-2007, 13:28
DeadNation
DeadNation is offline
Ja die ken ik wel van gezicht. Mike heet ie toch? We spelen binnenkort in heemstede op een show van m. 10min raggen en oprotten gig. Gelukkig is onze normale set ook maar 15min
Oud 19-01-2007, 13:53
Escapism
Escapism is offline
onze laatste ep hebben we opgenomen in de fieldwork studio in belgië, net buietn antwerpen met miek butcher. het was feitelijk een villa waarvan de (grote) woonkamer was omgebouwd tot studio, we konden daar ook gewoon al die tijd slapen. erg toffe tijd gehad.
Oud 19-01-2007, 14:11
Haligh
Haligh is offline
prijzig?
Oud 19-01-2007, 14:12
Escapism
Escapism is offline
in principe wel ja.
Oud 19-01-2007, 23:41
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 19-01-2007 @ 14:28 :
Ja die ken ik wel van gezicht. Mike heet ie toch? We spelen binnenkort in heemstede op een show van m. 10min raggen en oprotten gig. Gelukkig is onze normale set ook maar 15min
ja dat klopt! short fast en loud fest heet dat toch ofzo? dat organiseert hij ook geloof ik. ik was net nog in de motorwolf studio
Oud 20-01-2007, 11:47
DeadNation
DeadNation is offline
Yep.

Vet! Zou daar ook weleens rond willen neuzen haha.
Reageren

Regels voor berichten