Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2007, 08:15
JMfan
JMfan is offline
Afgelopen zondag heb ik de eerste seksuele ervaring uit mijn leven gehad met mijn vriendin. Hierbij trok zij mij af en ik vingerde haar. Dit ging allemaal heel prima, maar toch zit ik al jaren met een vraag waar ik nogal onzeker over ben.

Ten eerste: is het normaal dat de penis in erectie vrijwel helemaal naar boven wijst? En hoe lang moet deze dan gemiddeld worden?

Twee: vroeger is bij mij geconstateerd dat mijn voorhuid op één klein plekje vergroeid was aan mijn penis, ik weet niet meer precies waar, maar in ieder geval weerhoud mij dit ervan om mijn voorhuid naar achter te trekken. Op zich leverd dit geen problemen op met het klaarkomen, maar kan dit pijn gaan doen bij de sex? Natuurlijk is het voor mij lastig om naar de dokter te gaan omdat ik mij dan moet verantwoorden bij mijn ouders, en aangezien ze nog niet weten van onze (mijn vriendin en ik) sexuele escapades..
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 08:23
Verwijderd
Ten eerste: is het normaal dat de penis in erectie vrijwel helemaal naar boven wijst?
Ja, vooral als je jong bent, bij mannen van 30-40 jaar wijst-ie meestal ongeveer naar voren en bij bejaarden kan hij zelfs iets naar beneden wijzen.

En hoe lang moet deze dan gemiddeld worden?
Er *moet* helemaal niks. De meeste penissen zijn in erectie tussen de 12 en 20 cm.

Twee: vroeger is bij mij geconstateerd dat mijn voorhuid op één klein plekje vergroeid was aan mijn penis, ik weet niet meer precies waar, maar in ieder geval weerhoud mij dit ervan om mijn voorhuid naar achter te trekken. Op zich leverd dit geen problemen op met het klaarkomen, maar kan dit pijn gaan doen bij de sex? Natuurlijk is het voor mij lastig om naar de dokter te gaan omdat ik mij dan moet verantwoorden bij mijn ouders, en aangezien ze nog niet weten van onze (mijn vriendin en ik) sexuele escapades..
Het zou pijnlijk kunnen zijn, inderdaad, ligt er een beetje aan waar dat plekje is. Maar je bent 19, dus je kunt gewoon zelf een afspraak maken met de dokter, daar heb je je ouders toch niet bij nodig
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 08:27
JMfan
JMfan is offline
Super bedankt voor je snelle antwoord, Sarah!

Om nog even op punt twee te komen, mijn moeder weet of wist er wel van dat er een soort verbindinkje tussen de voorhuid en de eikel/penis zit. Natuurlijk kan ik hiervoor een afspraak maken met de dokter, maar als het vaker voorkomt of misschien niet pijnlijk is tijdens de sex.. waarom zou ik dan een ingreep laten plaatsen? Daarbij krijgen mijn ouders toch de rekening wel, niet waar

Het is ook heel vreemd dat het een beetje vast zit. Toen de arts dit bij mij constateerde en hij mijn voorhuid naar achter trok (al jaren geleden hoor) deed het best wel pijn, maar misschien is dit al gerekt inmiddels.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 08:46
Anika
Misschien moet je het eerst gewoon eens uitproberen, of het pijn doet tijdens seks. Zo niet, dan is een doktersbezoek niet nodig lijkt mij.

Maar ik snap niet zo goed wat nou het probleem is met je ouders, het is toch niet meer dan normaal dat je seksueel contact met je vriendin hebt? Ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet zullen begrijpen, zij zijn ook jong geweest en jij bent ook niet door de ooievaar gebracht neem ik aan.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 08:48
JMfan
JMfan is offline
Mijn moeder is de enige die er een beetje bang voor is. Ze vind het gek dat we al zoveel doen omdat we 'pas' 6 weken verkering hebben. Natuurlijk is het allemaal heel normaal maar zo graag vertel ik niet tegen m'n moeder wat er gebeurd is die zondag. Dat doet mijn vriendin ook niet zomaar jegens haar ouders, maar zij heeft wel gedegen voorlichting gekregen vroeger, en haar ouders doen er dan ook heel open over.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 08:54
Anika
Hm oke.. maar je hoeft toch ook niet in detail te vertellen wat er gebeurd is
Kun je het niet op een andere manier brengen, bijvoorbeeld dat je nu een vriendin hebt en dat je je een beetje zorgen maakt dat het pijn gaat doen, voor het geval dat jullie ooit in de toekomst seks gaan hebben.. En dat je vindt dat je er daarom beter nu al achteraan kunt gaan, zoiets.

Maargoed, misschien is het wel helemaal niet nodig als het geen pijn doet
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 08:57
Larry Flint
Larry Flint is offline
Is het niet gewoon je toompje waar hij aan vast zit ?
Oud 23-01-2007, 09:01
JMfan
JMfan is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 23-01-2007 @ 09:57 :
Is het niet gewoon je toompje waar hij aan vast zit ?
Zou zomaar kunnen
Misschien moet ik het na al die jaren zelf weer eens checken. Masturbatie boeide mij nooit zoveel omdat ik toch nooit klaar kom van zelfbevrediging, daarom weet ik het even niet.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 09:02
Tiño
Tiño is offline
hoezo zou je je in godsnaam moeten verantwoorden voor een doktersbezoek aan je ouders

19 toch? of klopt je profiel niet
Oud 23-01-2007, 10:38
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
JMfan schreef op 23-01-2007 @ 10:01 :
Masturbatie boeide mij nooit zoveel omdat ik toch nooit klaar kom van zelfbevrediging, daarom weet ik het even niet.
huh? en dat lukt met seks wel?
Oud 23-01-2007, 10:39
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
JMfan schreef op 23-01-2007 @ 09:27 :
Super bedankt voor je snelle antwoord, Sarah!

Om nog even op punt twee te komen, mijn moeder weet of wist er wel van dat er een soort verbindinkje tussen de voorhuid en de eikel/penis zit. Natuurlijk kan ik hiervoor een afspraak maken met de dokter, maar als het vaker voorkomt of misschien niet pijnlijk is tijdens de sex.. waarom zou ik dan een ingreep laten plaatsen? Daarbij krijgen mijn ouders toch de rekening wel, niet waar

Het is ook heel vreemd dat het een beetje vast zit. Toen de arts dit bij mij constateerde en hij mijn voorhuid naar achter trok (al jaren geleden hoor) deed het best wel pijn, maar misschien is dit al gerekt inmiddels.
Dude.. is het niet heel normaal dat je voorhoud op een bepaalde manier aan je eikel vastzit? Volgens mij is dit normaal voor elke onbesneden man, behalve als er een medische reden is om hier iets aan te doen. Hoe kan je nou je eigen geslacht zo slecht kennen? naja doet er ook niet toe. Wacht even trouwens...Hoe WAS je jezelf dan in godsnaam als je je voorhuid niet terugtrekt? WTF. Mannen wordt toch zeker geleerd dat ze regelmatig hun geslacht moeten wassen en hun voorhuid daarbij moeten terugtrekken?

De voorhuid zit oorspronkelijk 'vast' an de penis en kan niet teruggetrokken worden. naarmate kinderen ouderen worden raakt dit 'los' en kan men de voorhuid terugtrekken. Bij vrijwel alle jongens is dit proces rond hun 11e wel voltooid. In het begin gaat het terugtrekken van de voorhuid altijd moeilijk en is het wat pijnlijk..omdat het nou eenmaal iets is wat eerst vast zat en waaraan men niet gewend is. naarmate je dit vaker doet gaat dit evenwel steeds makkelijker.. alleen ja goed, dan heb ik het ovrr jongens in de vroeg pubertijd. Het kan best zijn dat het nu nog steeds moeilijk is voor jou omdat je dus jarenlang je voorhuid niet hebt teugtrokken (als ik het goed begrijp).

Trouwens,..als dit iets is wat de dokter ' geconstateerd' heeft..misschien is het dan wel iets anders, want waarom zou een dokter het toompje moeten 'constateren'?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 12:53
JMfan
JMfan is offline
@ Tino: Ja m'n profiel klopt.

@ Erbenda: Dat lukte inderdaad afgelopen zondag wel ja. Ik heb me er zelf nooit mee bezig gehouden eigenlijk. Wat dat betreft ben ik misschien anders dan andere jongens hier.

@ Smokin': Ik heb het inderdaad vrij weinig gedaan in mijn jeugd omdat ik me er niet voor interesseerde en ik had wel andere dingen aan mijn hoofd zoals epilepsie.

Sorry voor het late antwoord, ik ben daarnet een soort van ingestort door mijn epilepsie. Duizeligheid, misselijkheid en daarbij voel ik me ook erg zwak vandaag. Maar goed.. dat is offtopic.

Heel erg bedankt voor de antwoorden tot nu toe. Misschien was het eigenlijk ook wel gewoon mijn niet al te goede zelfvertrouwen en zit het tussen m'n oren.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 13:09
Orpa
Orpa is offline
Wil je je vriendin 1 lol doen? Voordat je verder met haar gaat, je voorhuid een keer naar achteren trekken en jezelf daar heel erg goed wassen... Tis best wel heel erg niet fris als je dat nog nooit gedaan hebt...
Oud 23-01-2007, 14:25
lennuzz
lennuzz is offline
Citaat:
Orpa schreef op 23-01-2007 @ 14:09 :
Wil je je vriendin 1 lol doen? Voordat je verder met haar gaat, je voorhuid een keer naar achteren trekken en jezelf daar heel erg goed wassen... Tis best wel heel erg niet fris als je dat nog nooit gedaan hebt...
ik wil daar graag een aantal uitroeptekens bij plaatsen
Oud 23-01-2007, 14:47
mandark
mandark is offline
hoop toch wel dat het in slappe toestand wel lukt maar in erectie stand niet ?
Oud 23-01-2007, 15:15
belli
belli is offline
volgens mij heeft de gemiddelde moeder in deze tijd er helemaal geen problemen mee als haar zoon van 19 seksueel actief is.. maar dat kan aan mij liggen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 15:27
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
JMfan schreef op 23-01-2007 @ 13:53 :
[B@ Smokin': Ik heb het inderdaad vrij weinig gedaan in mijn jeugd omdat ik me er niet voor interesseerde en ik had wel andere dingen aan mijn hoofd zoals epilepsie.
[/B]
ja oke, maar dit heeft met seks an sich niks te maken, maar in de eerste plaats met hygiëne. Toen ik nog met mijn houten geweer door de tuin stormde en meisjes 'stom' vond had ik al wel geleerd mijn geslacht goed schoon te houden. Dit is niet alleen voor je vriendinntje fijn maar ook voor jou. Je kan vervelende infecties en problemen krijgen als je niet onder je voorhuid wast, omdat urineresten en afscheiding(smegma) zich daar kunnen ophopen. Het is gewoon iets wat je onder het douchen even kan doen.. je voorhuid terugtrekken en wassen met niet te heet water.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 17:19
Verwijderd
Hygiëne is het belangrijkste en ik moet er gewoon niet aan denken dat ik het daar nooit wast En als je ouders problemen hebben met jou (seksuele) relatie dan moet je ze aan hun verstand brengen dat het jouw leven is.

wasze
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 21:01
Zwoek
Zwoek is offline
Naast al dat hele hygiënische gedoe, de rekening komt toch op jouw naam naar het adres toe als je al 19 bent?
Oud 24-01-2007, 10:19
juno
juno is offline
Ouders die zich bemoeien met het sexleven van hun kinderen, maken ook vaak hun post open.

Contant betalen bij de huisarts zelf?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 18:04
Verwijderd
of gewoon als je ouders vragen "waarom ben je bij de dokter geweest?" antwoorden met "dat wil ik niet zeggen, want dat is persoonlijk". Zo moeilijk lijkt me dat niet.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 18:07
juno
juno is offline
Bij sommige ouders heb je dan echt heibel in de tent. Die komen dan met de wildste fantasieen en verdachtmakingen, en daar krijg je dan vervolgens straf voor en maatregelen tegen, totdat je zegt wat er wel is. (en dan krijg je daar weer gezeik mee.)

Soms is dingen geheim houden echt de makkelijkste oplossing. Het gaat ze inderdaad niets aan, maar sommige ouders accepteren dat niet. Het huis uitgaan is de beste move die je dan kunt maken. Wat ze niet weten, gebeurt immers niet.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 18:12
Nona
Nona is offline
Met zulke ouders ben je met 19 toch zeker al wel het huis uit?

Ochja, mijn moeder is ook iets te nieuwsgierig. Die maakte tot mijn 18e mijn post open met het excuus "ik had niet gezien dat het voor jou was". Een paar keer flink boos worden hielp wel, een goede sfeer was haar toch iets belangrijker dan mijn banksaldo.
En ze heeft laatst nog iets open gemaakt, maar daar was ik erg blij mee, want dat was goed nieuws dat ik zo snel mogelijk wilde krijgen (en wat om welke reden dan ook nog op hun adres kwam). En ze begreep het zelf niet.

Maar uhm, @TS: zijn je ouders wel zo erg?
Oud 27-01-2007, 14:46
MB
MB is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 23-01-2007 @ 11:39 :

De voorhuid zit oorspronkelijk 'vast' an de penis en kan niet teruggetrokken worden. naarmate kinderen ouderen worden raakt dit 'los' en kan men de voorhuid terugtrekken. Bij vrijwel alle jongens is dit proces rond hun 11e wel voltooid.
Zowel ik als mijn broer als mijn broertje hebben dus volgens mij nooit gehad dat de voorhuid niet naar achter kon. Aangezien ik al zo lang ik me kan herinneren bij het douchen ook altijd even onder mijn voorhuid waste. Van mijn broer weet ik het ook zeker.

Dus volgens mij is dat niet waar wat je zegt.
Oud 27-01-2007, 16:48
Verwijderd
Citaat:
JMfan schreef op 23-01-2007 @ 13:53 :

en ik had wel andere dingen aan mijn hoofd zoals epilepsie.
Ben ik erg slecht als ik om deze opmerking een klein beetje moest lachen?

Maar, ik vind het sowieso een heel vaag verhaal.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 16:57
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
MB schreef op 27-01-2007 @ 15:46 :
Zowel ik als mijn broer als mijn broertje hebben dus volgens mij nooit gehad dat de voorhuid niet naar achter kon. Aangezien ik al zo lang ik me kan herinneren bij het douchen ook altijd even onder mijn voorhuid waste. Van mijn broer weet ik het ook zeker.

Dus volgens mij is dat niet waar wat je zegt.
Wel degelijk. Bij een substantieel deel van de jongens kan de voorhuid vanaf het 2e levensjaar naar achter, en bij het grootste deel rond het 5e. Alleen bij sommigen duurt het langer en is de ontwikkeling pas later voltooid. Maar rond het 11e levensjaar is dus iedereen eigenlijk wel klaar met deze ontwikkeling.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 17:20
Verwijderd
Mijn kindergeneeskunde boek zegt dat de voorhuid normaal gesproken maximaal tot het 3e jaar vastzit. Dus 11 zal misschien best voorkomen, maar is niet normaal - zoiets als niet-ingedaalde ballen op je 11e.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 22:36
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-01-2007 @ 18:20 :
Mijn kindergeneeskunde boek zegt dat de voorhuid normaal gesproken maximaal tot het 3e jaar vastzit. Dus 11 zal misschien best voorkomen, maar is niet normaal - zoiets als niet-ingedaalde ballen op je 11e.
Er is mij evenwel ook literatuur en artikelen onder ogen gekomen waarin de gemiddelde leeftijd waarop men in staat is de voorhuid terug te trekken op veel latere leeftijd wordt vastgesteld. Waar we het wel over eens kunnen zijn is dat negentien jaar oud, zoals in dit geval, sowieso geen goede zaak is.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 16:53
ekkie12
ekkie12 is offline
je tog anoniem naar je dokter..?
Oud 28-01-2007, 17:55
Mariekje*
Mariekje* is offline
Enkele offtopic reacties verwijderd.
Oud 29-01-2007, 11:56
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
Zwoek schreef op 23-01-2007 @ 22:01 :
Naast al dat hele hygiënische gedoe, de rekening komt toch op jouw naam naar het adres toe als je al 19 bent?
Gaat die niet rechtstreeks naar de zorg verzekering
Temmiste in mijn geval wel

Regels voor berichten