![]() |
|
![]() |
Hoi,
Ik ben net verschrikkelijk hard gekrabt door m'n kat. Mja, eigenlijk had ze zich gewoon rond mijn arm "geklemd". ![]() Het is vooral op m'n onderarm, ook een paar op m'n hand. Op m'n onderarm zie je echt witte "strepen" staan, en je kan ze ook voelen (het zijn verdikkingen). Ze bloeden niet echt, maar op sommige plaatsen komt er een beetje bloed door (nuja, ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen). Ze doen niet heel veel pijn meer, maar pikken nog wel. Ik heb geprobeerd om snel een paar foto's te maken, maar die zijn niet heel goed gelukt. Ik zet de foto's in een linkje hieronder. (Waarschuwing : de foto's zijn niet super schokkend ofzo, maar echt leuk om te zien zijn ze ook niet.) Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 We hebben momenteel geen ontsmettingsmiddel in huis, dus kan ik ze ook niet ontsmetten. ![]() Zou het nodig zijn hiermee naar de dokter te gaan? Ik wacht sowieso nog af tot morgen, maar wat denken jullie? |
![]() |
|
Het perfecte jodium erop doen, ofwel: je eigen speeksel.
Kan je lachen of het goor vinden of whatever, maar dan is het zo weg. Dat werkt gewoon het beste. En een kat kan gewoon zo zijn, dat het ene moment alles goed is en het volgende moment hij je krabt/bijt. Zit gewoon in het karakter, nix verkeerds aan. Je kan het aan ze zien in hun ogen, even vantevoren. Dan worden ze dat ge-aai en gefriemel gewoon ff helemaal zat en willen ze dat het ophoudt, en niet van "ik-loop-weg-en-jij-geeft-me-nog-een-aai-na". Lichaamstaal van je kat gaan leren dus.
|
Gewoon ontsmetten met jodium of sterilon en dan wat zalf erop.
Alleen bij zeer diepe krabben die flink bloeden en beten is het raadzaam om, nadat je de wond ontsmet hebt, naar de dokter te gaan, vanwege het type en de hoeveelheid bacillen die katten in hun bek en onder hun nagels hebben.
|
Verwijderd
|
Kattenkrabben zetten vrijwel altijd op...ziet er al snel erg uit ed. Mijn been heeft ooit open gelegen omdat de kat er in had gehangen (en ze weegt 5,5 kilo...), ik heb het afgespoelt met water en ontsmet met betadine. Behalve dat mijn been er wat gehavend uit ziet qua littekens ed is er niets mee aan de hand, hij zit er nog gewoon aan ed.
Als een kat echt door bijt doe je er idd wel verstandig aan om langs de huisarts te gaan. En als je het bij krabben niet vertrouwd kan dat natuurlijk ook altijd, want de nagels van een kat zijn over het algemeen ook niet bepaald schoon...maar in de meeste gevallen is het volgens mij niet nodig. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Mijn katten zullen ook dan nog lang leven. Het lijkt me ook niet helpen als het anders is, die krabben/toekomstige littekens gaan er namelijk echt niet van weg oid. |
![]() |
|
ik had ook zo een plek oop min arm, een dikke streep, van ong. 6 cm, en daar had de bull terrier van een vriend van me in gehangen. het werd dus ook blauw en rood en zette ook heel erg op, de tandafdrukken stonden er ook in en bloeden deed het niet. ik ben ook niet naar de dokter gegaan, en ni is het helemaal genezen zonder dokter
![]()
|
Die rode striemen en opgezette huid zijn niet karakteristiek voor een kattekrab. Bij elke krab dan wel irritatie kan dat ontstaan. Dat komt door mestcellen en sommige mensen hebben nou eenmaal een wat gevoeligere huid. Een kattekrab kan trouwens de kattekrabziekte geven (hoe toepasselijk), maar ja kleine kans. Dus maak je niet druk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
En dan hopen dat je niet de kattenkrabziekte krijgt
![]()
||
Verwijderd
|