Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2007, 21:08
Saarah
Saarah is offline
Hoi,
Ik ben net verschrikkelijk hard gekrabt door m'n kat. Mja, eigenlijk had ze zich gewoon rond mijn arm "geklemd".
Het is vooral op m'n onderarm, ook een paar op m'n hand. Op m'n onderarm zie je echt witte "strepen" staan, en je kan ze ook voelen (het zijn verdikkingen). Ze bloeden niet echt, maar op sommige plaatsen komt er een beetje bloed door (nuja, ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen). Ze doen niet heel veel pijn meer, maar pikken nog wel.
Ik heb geprobeerd om snel een paar foto's te maken, maar die zijn niet heel goed gelukt.
Ik zet de foto's in een linkje hieronder. (Waarschuwing : de foto's zijn niet super schokkend ofzo, maar echt leuk om te zien zijn ze ook niet.)
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5

We hebben momenteel geen ontsmettingsmiddel in huis, dus kan ik ze ook niet ontsmetten.

Zou het nodig zijn hiermee naar de dokter te gaan? Ik wacht sowieso nog af tot morgen, maar wat denken jullie?
Oud 04-02-2007, 21:17
zeep007
zeep007 is offline
volgens met zet je huid dan gewoon ff op. Mijn kat beet me ook vanmorgen. Eerst rood, dan dik. Ik had het wel ff ontsmet.
Trekt vanzelf weg denk ik.
Oud 04-02-2007, 21:18
Bloem
Bloem is offline
Zo ziet mijn arm er ook wel eens uit, gaat vanzelf over. Volgens mij moet je alleen naar de dokter als je echt flink door gebeten bent.
Oud 04-02-2007, 21:18
Verwijderd
denk dat onder de kraan houden wel volstaat?
ik ben zovaak erger gekrabt door mn kat en ik leef ook nog
Oud 04-02-2007, 21:24
rare kwast
rare kwast is offline
katten hebben nagels en krabben wel eens..
gaat vanzelf wel over
Oud 04-02-2007, 21:26
Saarah
Saarah is offline
Oké, dan is naar de dokter gaan dus niet nodig.

Citaat:
katten hebben nagels en krabben wel eens..
gaat vanzelf wel over
Ja, dat weet ik. Onze ene kat krabt echt nooit, daar kan je alles mee doen zonder dat ze krabt/bijt. Maar de andere bijt en krabt echt om de haverklap. Ik was haar rustig aan het strelen, opeens vliegt ze rond mijn arm.
En m'n arm en hand zitten echt helemaal onder de schrammen nu, het ziet er niet uit.
Oud 04-02-2007, 21:36
AlopiA
AlopiA is offline
Dat heb ik ook wel eens, niks aan de hand hoor
Oud 04-02-2007, 21:39
Saarah
Saarah is offline
Oké, bedankt.
Misschien heb ik wel wat overdreven maar ik vond het er wel eng uitzien eigenlijk.
En daarom wilde ik het even vragen, voor de zekerheid.
Oud 04-02-2007, 23:04
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Het perfecte jodium erop doen, ofwel: je eigen speeksel.
Kan je lachen of het goor vinden of whatever, maar dan is het zo weg.
Dat werkt gewoon het beste.

En een kat kan gewoon zo zijn, dat het ene moment alles goed is en het volgende moment hij je krabt/bijt. Zit gewoon in het karakter, nix verkeerds aan. Je kan het aan ze zien in hun ogen, even vantevoren.
Dan worden ze dat ge-aai en gefriemel gewoon ff helemaal zat en willen ze dat het ophoudt, en niet van "ik-loop-weg-en-jij-geeft-me-nog-een-aai-na".
Lichaamstaal van je kat gaan leren dus.
Oud 05-02-2007, 13:10
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Gewoon ontsmetten met jodium of sterilon en dan wat zalf erop.

Alleen bij zeer diepe krabben die flink bloeden en beten is het raadzaam om, nadat je de wond ontsmet hebt, naar de dokter te gaan, vanwege het type en de hoeveelheid bacillen die katten in hun bek en onder hun nagels hebben.
Oud 05-02-2007, 13:59
pyres
pyres is offline
ik wil niet bitchen maar dit is echt niks
beetje jodium erop voor geval dat maar hiervoor hoef je echt niet naar de dokter
Oud 05-02-2007, 14:08
MTpower
MTpower is offline
Idd, niet zo aanstellen, mijn armen zien er veel erger uit als ik wat met m'n hond heb gestoeid en ik leef nog steeds.
Dokter heeft wel betere dingen te doen
Oud 05-02-2007, 14:37
pyres
pyres is offline
mijn vorige kat die had echt klauwen
dan was je gewoon dood als hij je te pakken had
Oud 05-02-2007, 15:00
Anki
Anki is offline
hahaha dat heb ik nog stop, dat hoef je niet eens te ontsmetten. Dat is precies hetzelfde als een hond je een poot geeft, en per ongeluk langs je arm/been gaat.
doet een beetje pijn, maar gaat zo weg en over
Oud 05-02-2007, 16:23
mar87
mar87 is offline
Voor een paar schrammen hoef je toch niet direct naar de dokter te rennen....

De boel gewoon schoonmaken en laten genezen...
Oud 05-02-2007, 16:29
Verwijderd
Kattenkrabben zetten vrijwel altijd op...ziet er al snel erg uit ed. Mijn been heeft ooit open gelegen omdat de kat er in had gehangen (en ze weegt 5,5 kilo...), ik heb het afgespoelt met water en ontsmet met betadine. Behalve dat mijn been er wat gehavend uit ziet qua littekens ed is er niets mee aan de hand, hij zit er nog gewoon aan ed.

Als een kat echt door bijt doe je er idd wel verstandig aan om langs de huisarts te gaan. En als je het bij krabben niet vertrouwd kan dat natuurlijk ook altijd, want de nagels van een kat zijn over het algemeen ook niet bepaald schoon...maar in de meeste gevallen is het volgens mij niet nodig.
Oud 05-02-2007, 16:32
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-02-2007 @ 17:29 :
maar in de meeste gevallen is het volgens mij niet nodig.
Eigenlijk nooit, of het vlees moet er uithangen, maar dan leeft zo'n beest ook niet lang meer als ie dat flikt
Oud 05-02-2007, 16:39
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 05-02-2007 @ 17:32 :
Eigenlijk nooit, of het vlees moet er uithangen, maar dan leeft zo'n beest ook niet lang meer als ie dat flikt
Moet je voor de lol eens op internet zoeken wat die lieve kattennageltjes allemaal kunnen veroorzaken. Maar goed, je moet natuurlijk niet al te veel op internet vertrouwen.

Mijn katten zullen ook dan nog lang leven. Het lijkt me ook niet helpen als het anders is, die krabben/toekomstige littekens gaan er namelijk echt niet van weg oid.
Oud 05-02-2007, 18:42
Iveauh
Iveauh is offline
sommige mensen..
*zucht*
Oud 05-02-2007, 19:18
Ceespop
Ceespop is offline
ik had ook zo een plek oop min arm, een dikke streep, van ong. 6 cm, en daar had de bull terrier van een vriend van me in gehangen. het werd dus ook blauw en rood en zette ook heel erg op, de tandafdrukken stonden er ook in en bloeden deed het niet. ik ben ook niet naar de dokter gegaan, en ni is het helemaal genezen zonder dokter .
Oud 05-02-2007, 19:26
DDM
DDM is offline
Die rode striemen en opgezette huid zijn niet karakteristiek voor een kattekrab. Bij elke krab dan wel irritatie kan dat ontstaan. Dat komt door mestcellen en sommige mensen hebben nou eenmaal een wat gevoeligere huid. Een kattekrab kan trouwens de kattekrabziekte geven (hoe toepasselijk), maar ja kleine kans. Dus maak je niet druk.
Oud 05-02-2007, 19:28
Verwijderd
Citaat:
jřss_1991 schreef op 05-02-2007 @ 20:18 :
ik had ook zo een plek oop min arm, een dikke streep, van ong. 6 cm, en daar had de bull terrier van een vriend van me in gehangen. het werd dus ook blauw en rood en zette ook heel erg op, de tandafdrukken stonden er ook in en bloeden deed het niet. ik ben ook niet naar de dokter gegaan, en ni is het helemaal genezen zonder dokter .
In het geval van een hondenbeet doe je er toch verstandig aan naar de huisarts te gaan voor een tetanus injectie...tenzij je daar al tegen ingeent bent natuurlijk.
Oud 07-02-2007, 10:28
ekki
ekki is offline
En dan hopen dat je niet de kattenkrabziekte krijgt .
Oud 10-02-2007, 22:59
Verwijderd
Watcha gonna when when the catz go wild on you?

Stelt niets voor overigens, brand wat, en tenzij je een defect imuunsysteem hebt kan je lichaam die paar infectietjes wel hebben, zal wat rood worden, beetje onsteken, maar met een beetje geluk hou je je arm
Oud 11-02-2007, 15:12
Verwijderd
Ik denk dat je nu doodgaat.
Oud 11-02-2007, 15:35
moon
moon is offline
een hele domme vraag ...maar waarom moet je als je gekrabt of gebeten wordt door een kat naar de huisarts?
Oud 11-02-2007, 15:36
Verwijderd
Citaat:
moon schreef op 11-02-2007 @ 16:35 :
een hele domme vraag ...maar waarom moet je als je gekrabt of gebeten wordt door een kat naar de huisarts?
Omdat ze mogelijk hele vieze troep onder hun nagels kunnen hebben; als je écht flink gekrabt bent (dus echt een snee hebt, geen kras), kan dat best vies gaan ontsteken.
Oud 11-02-2007, 16:59
pyres
pyres is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-02-2007 @ 16:36 :
Omdat ze mogelijk hele vieze troep onder hun nagels kunnen hebben; als je écht flink gekrabt bent (dus echt een snee hebt, geen kras), kan dat best vies gaan ontsteken.
dit is geen snee
Oud 11-02-2007, 17:02
Bloem
Bloem is offline
Daarom zegt iedereen ook dat ze nu niet naar de dokter hoeft he.
Oud 11-02-2007, 17:22
dennis018
dennis018 is offline
ach ben zo vaak door me kat gekrabt.. hoef je echt niet naar de dokter voor.
Maar wat wel helpt (gaat het zwellen sneller van weg) is even met een alcohol doekje erover heen vegen (ontsmetten)
Oud 11-02-2007, 18:02
Saarah
Saarah is offline
Ik weet het ondertussen wel hoor.
Zoals ik al gezegd heb: ik heb toen wat overdreven gereageerd. Het zag er gewoon eng uit, vond ik. De volgende dag begreep ik niet meer dat ik naar de dokter had willen gaan , maar goed.
Oud 11-02-2007, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Saarah schreef op 11-02-2007 @ 19:02 :
Ik weet het ondertussen wel hoor.
Zoals ik al gezegd heb: ik heb toen wat overdreven gereageerd. Het zag er gewoon eng uit, vond ik. De volgende dag begreep ik niet meer dat ik naar de dokter had willen gaan , maar goed.
Beter iets te voorzichtig dan iets te onvoorzichtig
Oud 11-02-2007, 18:06
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
en zowiezo als je veel met dieren omgaat is het handig om te zorgen dat een injectie tegen het 1 of ander geldig blijft
Oud 19-02-2007, 11:07
Kaa
Kaa is offline
Als je zwanger bent zou ik het maar wel navragen...
Otherwise: you'll live...
Oud 19-02-2007, 12:20
Sagana
Sagana is offline
Citaat:
Kaa schreef op 19-02-2007 @ 12:07 :
Als je zwanger bent zou ik het maar wel navragen...
Otherwise: you'll live...
Haha, is dat nu echt zo'n up waard?
Oud 19-02-2007, 12:59
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Sagana schreef op 19-02-2007 @ 13:20 :
Haha, is dat nu echt zo'n up waard?
Zellde vraag, is dit dan een melding in M&M waard?

[L&G] Slotje
Topic gesloten

Regels voor berichten