Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat ticket voor alle zones krijg je sowieso want de Interrail kaart wordt gecombineerd met de Domino kaart en is vanaf april dan geldig in een stuk of 30 landen. Moet je maar even ergens info zoeken. Tarieven en geldigheidsduur veranderen ook. Reserveringen voor snelle treinen kun je gewoon doen op het loket van nsinternationaal. Check www.bahn.de voor de beste planner voor Europa.
|
![]() |
|
Ik heb vorig jaar ge-interraild door italie en griekenland. Ik vond het zelf een geweldige manier van reizen, omdat je idd heel veel ziet in een vakantie (alhoewel je na een maand geen openbaar vervoer meer kan zien)
Er bestaat een boek met de dienstregelingen van alle landen in Europa waarin je ook kan zien wat voor treinen er rijden. Hogesnelheidstreinen moet je vaak vantevoren reserveren en daar betaal je ongeveer een toeslag van 10 euro voor (ligt eraan hoe lang, waar enz.) Nachttreinen kan je ook nemen. De toeslag op een bed in een nachttrein ligt wel weer wat hoger, bij ons was het 25 euro geloof ik, maargoed dan heb je ook gelijk een overnachtingsplek. Eén keer hebben we een nachttrein gehad waar we niks hoefde bij te betalen, maar daar hadden we zitplekken en daar heb ik zelf geen oog in dichtgedaan, dus dat was eigenlijk niet zo fijn. Je ticket bestaat uit een ticket en een boekje. In het boekje schrijf je de trein op en daarin kan de conducteur aftekenen, daarnaast moet je je ticket laten zien, want dat is je 'echte' kaartje. Treinen waar je geen toeslag op hoeft te betalen kan je gewoon altijd instappen, je moet alleen wel oppassen, want het is soms niet helemaal duidelijk of je toeslag moet betalen en zo moesten wij in Griekenland een keer 20 euro betalen in een trein waar geen zitplaatsen meer waren. Met je ticket kan je soms ook nog korting krijgen op bepaalde busroutes of hoef je alleen een toeslag te betalen als je bijvoorbeeld de boot van Italie naar Griekenland neemt. Je moet in de kosten voor het vervoer ook nog bedenken dat je vaak de bus of metro nog moet nemen(in sommige goedkope landen een taxi) Je zal ontzettend veel moeten vragen, je zal verkeerde bussen instappen en in grote steden verdwalen, maar het is het uiteindelijk allemaal waard ![]() Voor prijzen van tickets: http://www.interrail.nl/ |
![]() |
|
Verwijderd
|
Op die site staat dus nog de oude opzet van het interrailen. En dit is dat boekje:
Thomas Cook Timetable 2007 verschenen Friday 15 December 2006 De nieuwe Thomas Cook Timetable is uit, dienstregeling 2007, de meest uitgebreide dienstregeling. Bij de Treinreiswinkel voor € 12 plus € 3 verzendkosten. www.treinreiswinkel.nl |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ongeveer 42 uur in de trein als je de hele rit in één keer maakt (wat ik heb gedaan) zonder dat er fatsoenlijk eten verkrijgbaar is en geen drinkwater. Tip: één brood voor jezelf is NIET genoeg. Was wel een uitdaging om 2 dagen in je eentje in een coupé te zitten (met harde bedjes) en verder niemand die Engels spreekt. Natuurlijk is het veeeeeeel leuker om tussendoor uit te stappen in één van de grote steden (ik wilde toen alleen naar Griekenland dus ik ben niet gestopt in Boedapest (was ik al geweest), Boekarest of Sofia. De trein stopt ook op allemaal kleine stationnetjes en staat daar soms een paar uur stil. Interessant zijn ook enge Bulgaarse douanebeambten die midden in de nacht de trein instormen, je paspoort meenemen en gestempeld en wel pas 3 kwartier later teruggeven. Het uitzicht is mooi langs deze rit, afwisselend landschap (mag ook wel op zo'n lang stuk) met o.a. uitgestrekte graanvelden maar ook bergen. Vooral in Roemenië/Bulgarije zul je veel armoede langs het spoor zien...krakkemikkige hutjes en mensen die alle landbouw nog met de hand en een ezel doen. Kostte volgens mij 20 euro, maar ik weet het niet meer zeker. Een andere mooie route is die van Thessaloniki naar Athene, door het binnenland van Griekenland. Mooie (droge!) bergen en veel kleine dorpjes waar de trein stopt. Er is ook een snelle verbinding waar je -ondanks je interrailkaart- redelijk veel geld voor betaalt terwijl 'ie maar 2 uur sneller is. Ik dacht dat de langzame verbinding er ongeveer 6 uur over doet, dus dat is goed uit te houden en bovendien heb je dan alle tijd om van het uitzicht te genieten. De route van Athene naar Patras is ook prachtig omdat die vrijwel de hele tijd vlak langs de kust rijdt, ook mooi uitzicht. Deze foto is genomen vanuit die trein: ![]() Zoiets zie je dus. Deze routes heb ik genoemd omdat ze me vanwege het uitzicht specifiek zijn bijgebleven. Ik vond het heerlijk om met de trein te reizen omdat je -ook al zit je alleen maar in de trein- toch iets meer ziet van een land dan alleen (snel)weg. Je rijdt met de trein toch eerder door gebieden die nog niet zijn aangetast door bebouwing en asfalt ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dit wilde ik ook gaan doen, via italie naar griekenland en dan via oost europa weer terug, maar ik wilde de kaart nemen met 10 reisdagen uit 22 maar is dat niet te weinig tijd voor zo'n grote afstand? hoe lang heb jij erover gedaan? |
Advertentie |
|
|
|