Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik leerde rijtjes altijd uit m'n hoofd met een programma, Overhoor. Hier te downloaden: http://www.efkasoft.com/overhoor/overhoor.html
Dan kun je gewoon zelf je woordjes of scheikundige formules intypen en oefenen. Je kunt instellen dat ie woordjes die je fout hebt steeds opnieuw blijft vragen totdat je ze goed doet. Vond ik erg handig in ieder geval. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
www.teach2000.nl is ook fijn, vind ik, kan je makkelijk vreemde tekens gebruiken.
En niet iedereen kan stampen. Wat je kan proberen is niet te stampen, maar ze echt te léren, door het vaak te herhalen. Daarvoor kan je die programma's ook gebruiken. Je leert dan gewoon lijstjes, maar je probeert ze niet binnen een half uurtje uit je hoofd te kennen, maar je herhaalt het gewoon rustig iedere dag (een paar keer). Handig ook voor de langere termijn, op een gegeven moment heb je minder herhaling nodig en ken je de woordjes toch nog heel goed. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
www.wrts.nl ; als we het toch over overhoorprogramma's hebben - deze is online.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Waarschijnlijk ben je wel goed in verbanden leggen, waardoor je andere toetsen wel haalt. Daarbij kan je verbindingen leggen tussen begrippen en gaat dit een logisch geheel vormen. En tja, woordjes hebben dat niet en bij een zwak geheugen kan je dan problemen krijgen. Naast dat overhoorprogramma kan je ook proberen met ezelsbruggetjes te werken. Verzin de gekste dingen, zorg in ieder geval dat er verbindingen ontstaan tussen de woordjes.
|
![]() |
ik leer ook met wrts. Eerst haalde ik altijd 2en en 3en voor woordjes maar nu ik met www.wrts.nl leer haal ik 7s en 8en
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() een psychopaat is een gevaarlijke gek, ik denk niet dat je dat bedoelt? ![]() Verder kan mindmapping handig zijn, maar dat is gewoon een vorm van samenvatten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
of op www.wrts.nl, kan ook.. is heel handig als je met meerdere mensen 't zelfde moet leren, je kan de lijsten delen met anderen, ene x toetst de ene alles in, dan de ander etc.
het werkt bij mij echt heel erg... k heb echt 2,5 jaar geen woordjes meer geleerd en nu opeens weer wel.. dus heb alles ingevoerd en ken alles nu ![]()
|
![]() |
Het stampen van woordjes kan idd een behoorlijk probleem zijn. Als je merkt dat je bepaalde woorden telkens vergeet, het je waarschijnlijk te maken met de zogenaamde vergeetcurve. Zie die wikipedia artikel voor meer informatie.
Paul Pimsleur heeft veel onderzoek gedaan naar de manier waarop mensen woorden leren en hoe dat precies in zijn werk gaan. Naast alle hierboven genoemde manieren, is het zeer belangrijk woorden periodiek te herhalen. Sommige overhoorprograma's hebben een functie die je hier goed bij kan helpen, waaronder Vocabulum Online Overhoren en Teach2000. www.woordenleren.nl heeft daarnaast nog een extra handige functie, dit programma past de theorie van Paul Pimsleur niet alleen toe binnen één overhoring, maar biedt ook de mogelijkheid leerwerk over meerder e dagen of zelfs weken te spreiden, waarbij elke dag gekeken wordt of je de geleerde woorden nog wel kent. Dit is een absolute aanrader voor mensen die moeite hebben met woorden leren. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Algemeen tripreport topic Verwijderd | 413 | 09-02-2017 23:04 | |
Psychologie |
Leren, voor je plezier? Se7enUp | 12 | 21-06-2012 16:28 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De koran verplicht de vrouw niet om zicht te bedekken SweetGirl___ | 30 | 03-04-2012 23:24 | |
Verhalen & Gedichten |
Zou u dit eens willen lezen en quoteren?? lestat080 | 7 | 12-10-2004 15:51 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Woorden stampen Edithjuh | 3 | 04-06-2003 20:57 | |
Algemene schoolzaken |
Is het ene profiel beter dan het andere? Demi | 41 | 28-04-2003 20:34 |