Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2007, 19:08
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Omdat ik hem al in het simple art topic heb gezet, maar hem inmiddels weer iets heb aangepast (wat nog verder moet gebeuren ook) en er toch graag commentaar op wil. Op gebied van techniek, dan. Ik weet dat het meer kunstig is als je iets uit je hoofd maakt of uit het echte leven neemt enzo, maar zo ver ben ik waarschijnlijk nog niet. Dus gebruik ik maar plaatjes van muzikanten en dergelijke.

Opbouwende kritiek welkom!

EDIT: Misschien is het voorbeeld wel zo handig om erbij te zetten.

Laatst gewijzigd op 07-02-2007 om 20:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2007, 17:12
Flip!
Flip! is offline
Hij is heel goed gelukt vind ik. Alleen jij schetst met veel strepen en krassen en dat vind ik niet zo heel erg mooi. Ik hou meer van het egale. Maar ieder zijn smaak!
Oud 08-02-2007, 17:18
Cherry Springs
Dat klopt, ja. Hoor ik ook vaker. Moet er meer aan werken, denk ik. Ik heb met een stak opgerolde tissue het ergste wat egaler gemaakt, maar ik heb ook de verkeerde kant van het papier gebruikt, denk ik, de andere kant is minder ruw. De kant waarop ik nu tekende heeft veel hele kleine putjes erin, en daardoor ziet het er nog slordiger uit.
Maar bedankt voor de commentaar!
Oud 08-02-2007, 19:20
Verwijderd
Misschien kan je dat 'krasserige' anders toepassen, bijvoorbeeld bij de mouw, door meer met de stofuitdrukking te doen ofzo.
Maar het 'krasserige' in het gezicht vind ik juist helemaal niet storend. Ik vind dat je dat daar goed gebruikt. Het is duidelijk dat je aan het gezicht de meeste aandacht hebt besteed. Ik vind dat de contrasten daar wel mooi zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 08:52
Rooster
Rooster is offline
ik vind hem best goed gelukt, maar het enige wat ik vind is dat de contrasten wel iets "harder" mogen, dus iets donkerder bij de schaduwplekken
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 12:27
Verwijderd
Ik vind het prachtig gelukt. Misschien zou je bij die jas iets meer gesuggereerde textuur kunnen gebruiken om de stofuitdrukking iets meer naar voren te laten komen. Dat krassige heeft juist een mooi effect. Het geeft iets breekbaars aan je tekening, anders krijg je snel het effect van een kleurplaatwedstrijd. Als alles egaal is dan komt het gezicht niet tot zijn recht. De ogen zouden iets anders kunnen. de pupillen zijn redelijk klein, en de kleine lichtpuntjes middenin ontbreken. Ook is de hals redelijk dik. Dat krassige heeft ook met de structuur van het paier te maken. De twee zijden van het papier is bewust zo gemaakt. Men kan dan kiezen voor soorten schetsen. Ik zou zeggen ga er mee door, en ontwikkel je talent verder. Je hebt talentr en gebruik dat, dat geeft voldoening.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 14:53
Toddish
Toddish is offline
Top Je doet zeker geen opdrachten?
Oud 12-02-2007, 14:55
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Heel tof, ik zou het niet na kunnen doen. Het is alleen net alsof het hoofd en de rest van het lichaam apart zijn, dat het erop geplakt is.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 15:22
Cherry Springs
Weer bedankt voor het commentaar, allemaal

@ Toddish: Ik krijg eigenlijk nooit opdrachten, maar ik wil het best een keer proberen, hoor.

@ LiefsvanHier: Dat valt me ook op ja, nu je het zegt. Ik denk dat het door de shaduw van de hals van het t-shirt komt, denk ik. Zal kijken wat ik eraan kan doen.

Ik zal wat gaan doen aan de ogen en de structuur van het vest, en dan zal ik zo snel mogelijk de verbeterde versie uploaden.
Oud 13-02-2007, 15:46
Sinqi
Sinqi is offline
Tipje: heb geduld voor grote oppervlakken om krassen te voorkomen en zo min mogelijk tot helemaal niet wrijven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten