Advertentie | |
|
10-02-2007, 07:25 | ||
Citaat:
Daar rijden trams, lopen voetganger bijna altijd door rood en moet je heel goed uitkijken voor fietsers. Kan je als je rechts gaat ook gelijk kennis maken met de meest vervuilde straat van Nederland.
__________________
VE-TE-IX-EM
|
10-02-2007, 13:47 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Veel les auto's worden ook gebruikt voor prive doeleinde |
10-02-2007, 13:47 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Niet over de snelweg, daar heb je echt geen zak aan. |
10-02-2007, 22:30 | ||
Citaat:
__________________
pr0n parades and drug raids
|
11-02-2007, 08:15 | ||
Citaat:
Misschien is zoiets te regelen?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
|
11-02-2007, 12:47 | ||
Citaat:
Het is voor Belgen absoluut niet toegestaan om zich tijdens hun rijles in Nederland te begeven. De bestuurder heeft immers geen geldig rijbewijs en de 'rijinstructeur' heeft geen geldig Nederlands certificaat. Omgekeerd zal het waarschijnlijk het zelfde zijn. Nederlandse rijinstructeurs hebben vast niet de juiste papieren om in Belgie les te geven en als je zelf nog geen rijbewijs hebt, mag je dus niet naar Belgie tijdens je rijles. Omdat ik veel familie in Belgie heb en de manier van rijlessen daar zo goed als gratis is, heb ik het eens uitgezocht. Het is voor een Nederlandse leerling die niet woonachtig is in Belgie niet mogelijk de juiste papieren te krijgen om les te krijgen van een Belg, in Belgie. |
12-02-2007, 07:05 | ||
Citaat:
__________________
<):o)
|
12-02-2007, 09:16 | ||
Citaat:
En je hebt (iig voor de hoofdrichtingen) doorgaand groen, dus je hoeft ook niet steeds te remmen danwel op te trekken.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
13-02-2007, 04:52 | ||
Citaat:
Ik heb in Rotterdam gereden en examen gedaan. Het voordeel is dat je een drukke stad gewend bent (voetgangers, trams, auto's etc) en rare kruispunten, zodat ik zonder problemen in amsterdam kon rijden Kortom: ga met je rijlessen naar de stad waar je moet afrijden, of een andere stad om te oefenen
__________________
<):o)
|
Ads door Google |
14-02-2007, 15:39 | ||
Citaat:
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
|
15-02-2007, 15:06 | |||
Citaat:
I know, feit is dat de meeste voor het basispakket of het 'klaar voor op de weg pakket' kiezen. Citaat:
Maar goed, het aantal verkeersdoden en gewonden per 100.000 autokilometers is niet voor niets in Belgie 2 keer zo hoog als in NL. |
26-02-2007, 12:55 | ||
Citaat:
|
26-02-2007, 15:08 | |||
Citaat:
Citaat:
2) je mag WEL in belgie met je instructeur rijden, einde discussie. Ik ga geen beredenering voor een vaststaand, zelf ondervonden feit geven. het is een rotland omdat a) de wegen slecht zijn b) de auto's slecht zijn c) de bewegwijzering idioot slecht is d) de belgen allemaal net zo 'goed' rijden als hun pa of moe, die al 30 jaar asociaal rijdt, want zo reed opa ook...
__________________
Aut Caesar aut nullus
|
26-02-2007, 19:20 | ||
Citaat:
b) de auto's zijn niet anders dan jullie auto's naar mijn weten d) je moet wel kunnen rijden eer je een rijbewijs krijgt. hangt allemaal ervanaf hoeveel je rijd, of je zo een macho bent met een getunede wagen, of een allochtoon zonder verzekering en rijbewijs.
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
|
26-02-2007, 20:26 | ||
Citaat:
b) merken en types auto's zijn wel vrijwel gelijk, echter de staat van onderhoud niet. En die is veel bepalender voor de verkeersveiligheid c) hiermee ga je blijkbaar zelf al accoord. En dat valt ook niet te ontkennen. d) Dat je ouders 30 jaar geleden voldeden aan de eisen die toen voor het rijbewijs golden, betekend niet dat ze nu nog steeds voorbeeldige chauffeurs zijn. Laat staan dat ze daarmee een goed rijinstructeur zijn. Thuisscholing (basis+middelbaar onderwijs) is niet toegestaan omdat de regering er van uit gaat dat alleen specifiek opgeleide mensen dit kunnen doen. Met het verkeer zijn mensenlevens gemoeid, maar daarvan vindt de Belgische regering dat iedereen die ooit heeft bewezen een veilige deelnemer te zijn ook geschikt is om die kennis over te brengen. Vreemde situatie, vind je niet? En als je dan nog niet overtuigd bent: Waarom denk je dat het aantal verkeersdoden in Belgie veel hoger ligt dan in NL? Per gereden autokilometer zelfs ongeveer 2x zo hoog, al vele jaren lang. |
Advertentie |
|
26-02-2007, 20:49 | |
a) Nochtans ik rij veel rond en merk er niets van
b) onderhoud is verplicht, wederom diegenen zonder verzekering enz zijn diegenen die niet aan onderhoud voldoen c) ik ken wegwijzering in nederland niet dus spreek er me niet over uit, ik vind men weg nochtans zonder problemen d) ik heb leren rijden met rijschool, en verkeersdoden kan je altijd hebben, en licht wederom aan de punten die ik reeds in men eerste post heb aangehaald.
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
|
26-02-2007, 22:35 | |||
Citaat:
Zou zomaar kunnen dat je dan in Nederland juridisch helemaal geen lesauto bent als je de grens over gaat. De overheid heeft er sowieso belang bij om dat te regelen, omdat je die rijdende tijdbommen uit België niet op je wegennet wilt hebben, laat staan legaal zodat ze een oneerlijke concurrentie met Nederlandse rijscholen aan zouden gaan. Vica versa mag het waarschijnlijk wel, want aan strengere regels voldoen betekend dat je per definitie voldoet aan de Belgische eisen. Citaat:
-snijden -jakkeren -geen richting aangeven -kraters in het wegdek -afval van gevaarlijke grootte en massa op het wegdek -bewegwijzering ontbreekt of staat aan de verkeerde kant van de kruising -totaal gebrek aan handhaving etc, etc
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
26-02-2007, 22:55 | ||
Citaat:
b) de staat van onderhoud onbetwist wel d) in belgië kun je sturen, remmen, gas geven zodra je een rijbewijs hebt, meer niet. Niet voor niets is het aantal dodelijke ongevallen in belgie 4x zo hoog als in nederland.
__________________
Aut Caesar aut nullus
|
26-02-2007, 22:57 | ||
Citaat:
een belg mag echter hier helemaal niet rijden, met enkel een L. een lesauto MOET in nederland voorzien zijn van een dubbele bediening (minstens rempedaal), anders is er geen sprake van 'les' (in een niet aangepaste auto kun je in NL juridisch geen les geven), en is de 'leerling' strafbaar wegens rijden zonder rijbewijs, ongeacht de belgische wetgeving.
__________________
Aut Caesar aut nullus
|
01-03-2007, 07:18 | |
De wegen in Belgie zijn wel degelijk slechter dan in Nederland. Wij rijden elke 2 weken van Kortrijk naar Leeuwarden en echt wat een kuilen, gaten en andere dingen die niet op een snelweg horen.
Je merkt het gelijk als je in Nederland rijdt... dat is een ding wat zeker is. Voor beide rijlessystemen is wel wat te zeggen... in Nederland mag je meestal na 30/40 lessen examen doen toch? En dan kan je dus rijden? Hier krijg je, met het beste pakket, 20 uur les (En dat is ook niet weinig) waarna je dus een halfjaar zelf mag rijden om ervaring op te doen. Als de instructeurs het idee hebben van: "Hmm, hij kan nog niet echt rijden na deze 20 uur" dan krijg je echt geen voorlopig rijbewijs hoor. Het nadeel is dat sommige mensen niet met deze vrijheid om kunnen gaan en gelijk denken van: "Yeaaah lang leve de lol lekker scheuren !!". Die pakketten dat je alleen van je ouders leert mogen ze van mij wel afschaffen... vroeger kreeg je hier je rijbewijs bij een pakje boter bij wijze van.
__________________
What you put me through, fucking wooptiedoo.
|
01-03-2007, 07:55 | ||
Citaat:
Hier leer je eerst alles, en dan moet je zelfstandig verdergaan. En je kunt ervoor kiezen om met een begeleider rond te rijden die wel nuttige tips kan geven. Maar het is inderdaad het probleem van diegenen die vinden dat ze alleen zijn en kunnen scheuren, hoewel dat probleem zich overal kan voordoen denk ik. Ja paketten met ouders alleen vind ik ook niet goed, heb een familielid die zo leert rijden en denk dat haar ouders haar te nerveus maken in de wagen (of dat ze zo hopeloos is, want ze is al tegen een paaltje gereden) Zelf heb ik 12 uur les gehad ; en dan een jaar met ouders gereden als begeleider. Het hangt er ook vanaf in wat voor milieu je opgroeit. Flodder achtige mensen, ja die zijn zo al gevaar op de weg, als begeleider nog erger waarschijnlijk, terwijl normale mensen best wel kunnen helpen en uitleg geven. Allesinds ik merk verder niet veel dat er problemen zouden zijn, al doende leert men, en ervaring heeft men nodig ...
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
|
01-03-2007, 08:32 | ||||
Citaat:
Natuurlijk, nederlands kunnen niet rijden omdat ze t goed geleerd hebben. Tijdens rijles in NL leer je natuurlijk helemaal niks tijdens je lessen... Citaat:
Toch zijn normale mensen niet in staat iemand echt een goede verkeersdeelnemer te maken. Vergelijk het met meubels - je IKEA bouwpakketje werkt ook redelijk, maar is niet te vergelijken met een meubel dat door een vakman gemaakt is. Citaat:
__________________
Aut Caesar aut nullus
|
01-03-2007, 10:48 | ||
Citaat:
Een ongeval wordt trouwens niet altijd door de bestuurder zelf veroorzaakt. Als ik op de Brusselse Ring rij, heb ik vaak genoeg dat er een Pool of Hongaar me de pas afsnijdt en ik moet remmen. Als ik rem en die achter me ramt me en we sterven, dan is er wel een dodelijk ongeval, maar daarom is het niet omdat wij Belgen niet kunnen rijden, maar omdat anderen fouten maken...
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
|
01-03-2007, 13:04 | ||
Citaat:
Dan is het aan jou om vervolgens aan te tonen dat in tegenstelling tot elke rationele redenering en verwachting dat buitenlanders, en niet de slechte wegsituatie of rijtalenten van de Belgen, verantwoordelijk zijn voor het deel van de ongelukken dat er meer is. Ik acht het echter uitgesloten dat dat zo is. België is vanwege inferieure infrastructuur en gevaarlijker weggedrag simpelweg onveiliger. Ik heb daar werkelijk wegconstructies gezien waar ik planologisch om moest schaterlachen. Om nog maar te zwijgen dat ik van al het snijden en bumperkleven zo gefrustreerd raakte dat ik maar besloot om me zonder integratiecursus aan te passen aan de plaatselijke inboorlingen en net zo hard overal voor, tussen en achter te gaan, nadat ik uiteraard nog lekker Nederlands richting aangaf. Tja, ik had een ton staal, stenen en gereedschap aan de trekhaak hangen. Werkt een beetje zoals spiegeltjes en kraaltjes; de inboorlingen zijn onder de indruk en je kunt dingen bereiken die anders niet kunnen, veilig van A naar B komen bijvoorbeeld.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Laatst gewijzigd op 01-03-2007 om 15:55. |
01-03-2007, 15:16 | ||
Citaat:
overigens rijden die polen of hongaren hier ook, hoor. die kerel achter je - vermoedelijk een belg - die houdt dus te weinig afstand in je voorbeeld. (hier hebben we wettelijk de regel dat je je voertuig moet kunnen stoppen binnen de afstand waarop de weg vrij en te overzien is. ik weet niet of dat in belgië ook zo is.) overigens is verkeersdeelname juist de helft het opvangen van andermans fouten, en als je daar moeite mee hebt, kun je niet autorijden. dan kun je sturen, gasgeven en remmen, meer niet.
__________________
Aut Caesar aut nullus
|
01-03-2007, 15:30 | ||
Citaat:
b) Zelfde auto's, onderhoud is vaak minder valt me op. c) Goed rijden in Nederland en goed rijden in Belgie zijn 2 hele verschillende dingen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
|
Ads door Google |
04-03-2007, 08:10 | ||
Citaat:
Dan heb je nog 10 minuten extra tijd.
__________________
VE-TE-IX-EM
|
08-03-2007, 23:26 | |
Mij hoor je niet zeggen dat aan de Belgische kant van de grens alles beter is. Veel wegen zijn prut, en waar je ook komt kom je slechte chauffeurs tegen.
Toch is de manier waarop jullie die vooroordelen willen bekrachtigen wel erg zielig. En de manier waarop jullie alles steken op rijopleiding/wegeninfrastructuur wel erg kortzichtig, en volgens mij enkel ingegeven door een paar oeroude clichees. 1) België is veel meer dan Nederland een transitland. De invloed daarvan op ongevallencijfers is vaak onderzocht. Er blijkt niet direct een verband te zijn. 2) In Nederland is het veel gemakkelijker dan in België om - enkel door een smak geld op tafel te gooien - op erg korte termijn een rijbewijs te krijgen. Daarnaast blijft het onzinnig om die korte Nederlandse opleidingsprogramma's in Nederland te vergelijken met de langere opleidingsprogramma's in België. Punt blijft dat onervaren chauffeurs veel meer ongevallen veroorzaken dan ervaren chauffeurs. Punt blijft ook dat een extra stel remmen eender welke Belgische of Nederlandse chauffeur geen extra ervaring geeft. Punt blijft ook dat chauffeurs in opleiding significant minder ongevallen veroorzaken dan chauffeurs met een volledig rijbewijs. 3) Het argument van onveilige auto's en slecht functionerende keuringsinstituten tot pakweg 10 jaar geleden een groot probleem waren. Op dat punt is er de laatste tien jaar een enorme vooruitgang geboekt. Blijkbaar houdt het cliché wat langer stand. Pin je daar dus gerust op vast. 4) @MightyMarcel: je geeft een aantal valabele pijnpunten aan. Dat je dat van die "4x meer ongevallen" juist hebt ga ik niet in jouw plaats controleren. Maar: met uit je duimen gezogen statistische interpretaties kan je alles bewijzen + er zijn totaal geen redenen om jouw oorzaken en jouw gevolgen aan elkaar te koppelen. Statistisch durf ik dus even gemakkelijk redeneren dat jouw beweringen louter "domwegredeneringen" zijn. Je analogie met Ikea slaat trouwens kant noch wal. Net zoals het Belgische systeem geen lowbudget of reduced quality syteem is van het Nederlandse systeem. 5) @T_ID: zoals gewoonlijk spreek je prut.
__________________
Let's fantasize a revolution
|
09-03-2007, 09:45 | ||
Citaat:
Gast, je hebt het voor elkaar. Het is voor mij nu onmogelijk om je nog serieus te nemen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
|
09-03-2007, 10:38 | ||||
Citaat:
Bedankt dat je even wilde bevestigen dat de rijkunsten in Belgie inderdaad problematisch zijn. Citaat:
Dat is iets anders dan gewoon rond mogen rijden met iemand anders aan boord, zoals in België legaal is, gevolgt door een doodsimpel rijexamen. Citaat:
Aantal verkeersdoden Nederland 2004: 881 Nederland 2005: 817 bron Belgie 2004: 1.163 België 2005: 1.089 bron Aantal inwoners Nederland 2004: 16 258.000 Nederland 2005: 16 306.000 bron Belgie 2004: 10.396.421 België 2005: 10.445.852 bron Aantal verkeersdoden 'per inwoner', oftewel de daadwerkelijke graadmeter hoeveel mensen omkomen in het verkeer: (Alle cijfers x 1000 voor leesbaarheid) Nederland 2004: 0,0541 Nederland 2005: 0,0501 Belgie 2004: 0,1118 België 2005: 0,1042 Zoals je ziet ligt het aantal verkeersdoden relatief, in België ruim tweemaal zo hoog als in Nederland.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
09-03-2007, 14:38 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
09-03-2007, 16:12 | ||
Citaat:
Veel belangrijkere oorzaken van ongevallen -> onaangepast rijgedrag / onaangepaste snelheid -> mensen die in de verkeerde omstandigheden toch achter het stuur kruipen: te moe, te dronken, te stoned -> afleiding achter het stuur: ongelooflijk veel ongevallen (neen, geen cijfers voorhanden) blijken te gebeuren op het moment dat de chauffeur aan de radio aan het prutsen is, met zijn gsm zit te spelen of om weet-ik-veel welke reden niet zijn aandacht op de weg heeft. Allemaal punten die vrij weinig met ervaring/opleiding en nog minder met nationaliteit te maken hebben. Er bestaat ook niet iets als wat jij in (2) 'de Belgische rijkunsten' noemt. Voor elke kalme chauffeur vind je er ook wel een die al even aggressief rijdt. Mensen kregen tot 40 jaar geleden inderdaad 'zomaar' hun rijbewijs. Ondanks hopen ervaring zijn veel van die mensen nog steeds een gevaar op de weg. En dat andere punt: Doe met je bronnen waar je zin in hebt. Jullie Nederlanders weten waarschijnlijk iets gemakkelijker dan ik terug te vinden welke opleidingsprogramma's er precies bestaan. Ik herinner me dat er in Nederland mogelijkheden zijn om op veel kortere termijn dan het minimum van drie maanden in belgië een rijbewijs te halen. En misschien zijn jullie superrijk of hebben jullie ouders alles gesponsord, maar wanneer je enkele maandlonen moet afstaan voor een rijopleiding noem ik dat een smak geld. Fijn voor jullie als dat voor jullie geen probleem is.
__________________
Let's fantasize a revolution
|
09-03-2007, 16:18 | ||
Citaat:
__________________
Let's fantasize a revolution
|
09-03-2007, 17:13 | |||
Citaat:
Als je, zoals in België mag, zomaar mag gaan rondrijden zolang er maar iemand met een rijbewijs naast je zit, dan leer je dat niet. Dat maakt het zoveel gevaarlijker. Citaat:
De redenatiefout die je daarbij maakt is dat je vergeet dat je dan de hele dag, van 8 tot 5 moet autorijden, en je dan nog steeds langs een bijzonder streng examen moet komen voordat je je rijbewijs krijgt. Die rijlessen worden nog steeds gegeven door een instructeur die van goede huize moet komen om überhaupt lesbevoegdheid te krijgen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
09-03-2007, 19:05 | ||
Het grootste verschil lijkt me toch het verschil in perceptie. Ik wil er best in meegaan dat zeker tot een stuk in de jaren '80 de rijopleidingen in België waardeloos waren. Mensen die geboren zijn voor (bij benadering) de jaren '70 werden niet opgeleid om te rijden. Vanaf toen leeft in Nederland al de perceptie Belgen kunnen niet rijden, en ook al zou hier nu de beste rijopleiding ter wereld bestaan: die perceptie die zal niet zo snel veranderen.
Daarnaast is het onbegonnen werk om de goede punten van rijopleiding A in land X te gaan vergelijken met de slechte kanten van opleiding B in land Y. Als beginnend chauffeur heb je én veel/goede professionele begeleiding nodig én voldoende ervaring. Zowel in B als in Nl missen de meeste opleidingtrajecten één van beide elementen. Ik wil niet betwisten dat er in Nederland heel wat excellente rijinstructeurs zijn. Ik zeg dat het in Nederland voor de ongeduldige jeugd gemakkelijker is dan in België om met een gebrek aan ervaring (kilometers! rijuren!) de weg op te kunnen. Ik weet ook dat het een ongelooflijk minpunt is dat je in België zonder professionele begeleiding je rijbewijs kan halen, maar net die mensen hebben een jaar de tijd om ervaring op te doen, om hun wagen goed te leren kennen enzovoort. Over een verband tussen gevolgde opleiding en de kans om binnen de eerste 30 maanden na het slagen voor je rijbewijs in een ongeval betrokken te zijn is tot nu toe weinig onderzocht. Een onderzoek wijst uit dat mensen die zonder prof. rijopleiding hun rijbewijs hebben gehaald iets veiliger rijden dan het gemiddelde. Mensen die het maximaal aantal uren rijschool hebben gevolgd blijken iets minder veilig te rijden dan gemiddeld. Citaat:
__________________
Let's fantasize a revolution
|
09-03-2007, 19:13 | ||
Citaat:
__________________
Let's fantasize a revolution
|
09-03-2007, 22:06 | |
Goed, ik zal even een ander licht op de zaak gooien. Mijn moeder komt uit Vlaanderen, en kent daar (uiteraard) nog steeds veel mensen. De man van 1 van haar vriendinnen is rij-instructeur. Een rij-instructeur die wel in een auto met dubbele bediening les geeft, op een manier zoals dat hier in Nederland gebeurd. De beste man is maar wat jaloers op het Nederlands systeem. Niet omdat het hem meer werk zou opleveren (werk heeft ie genoeg), maar omdat het zijn werk veel makkelijker zou maken. Je in België nu vaak de situatie dat jongeren van hun ouders denken te leren autorijden, maar daarbij ook alle slechte gewoontes van hun ouders overnemen. Als deze jongeren dan op hun eerste rij-examen zakken omdat die verkeerde gewoontes toevallig aan het licht komen, nemen ze voordat ze een 2e examen afleggen toch maar een paar rijlessen bij een instructeur.
Probeer dan maar als instructeur in een paar lessen die verkeerde gewoontes (verkeerd kijken, rijden met slechts 1 hand aan het stuur etc) er echt uit te krijgen. Dat zal wel lukken voor het examen, maar al snel na het behalen van het rijexamen zal iemand weer terugvallen in de verkeerde gewoontes. Daarnaast blijf ik me verbazen over diegenen die beweren dat het hoge aantal ongevallen niet te wijten is aan de opleiding en ook niet aan de infrastructuur, terwijl die zelfde personen al aangeven dat de infrastructuur en opleiding de laatste jaren aan de beterende hand zijn en dat daardoor de ongevallen de laatste jaren dalen. Heeft het verbeteren van de infrastructuur of het verbeteren van de opleiding dan niets met de daling van het aantal ongevallen te maken? Zo niet, waaraan ligt het dan? Zo wel: Je geeft hiermee zelf al aan dat het aantal ongevallen voor een groot deel te wijten is aan de staat van de infrastructuur en kwaliteit van de opleiding. Voorts vind ik het opmerkelijk dat hier genoemd wordt dat België een transit land is. Zo ver mij bekend is de Haven van Rotterdam nog steeds veruit de grootste van Europa, met voornamelijk doorvoer naar oosten. Dat vrachtverkeer rijdt dus niet door België, want België heeft immers een eigen grote haven. En ook staat mij bij dat de hoeveelheid vracht die op Schiphol verwerkt wordt aanzienlijk groter is dan de hoeveelheid vracht op Zaventem. Personenauto's rijden wellicht in Nederland wat minder kilometers dan in België, maar daar staat tegenover dat er in Nederland aanzienlijk meer fietskilometers gemaakt worden. De kans op een ongeval met dodelijke afloop is op de fiets groter dan in de auto, gewoonweg omdat je op de fiets geen kreukelzones en kooiconstructie hebt. |
10-03-2007, 15:10 | ||
Maar Ivo, alle respect, maar wat jij in je eerste paragraaf beschrijft is inderdaad wat je kan verstaan onder een gebrek aan professionele begeleiding. Maar wat de man van de vriendin van je moeder ook kan vertellen, is dat ongeveer de helft van de mensen die kiezen voor een lang traject van rijopleiding in ongeveer de helft van de gevallen (bron: Testaankoop) wél kiezen om in eerste instantie een aantal lessen bij de rijschool te volgen. Omdat iedere vader en moeder met een beetje verantwoordelijkheidsgevoel ook wel tot dezelfde conclusie kan komen als die ene rij-instructeur die je kent.
Ik betwist inderdaad dat de exacte invulling van rijlessen veel invloed heeft op de verkeersveiligheid. En ik kan dat niet bewijzen, want er is amper onderzoek naar gevoerd, en zowel rijscholen als verzekeringsinstellingen schermen die cijfers en hun interne keuken af van de buitenwereld/pers. Citaat:
Nog steeds een groot probleem (zeker in België. Ook in Nederland?) zijn de weekendongevallen. Vooral jonge en onervaren chauffeurs en chauffeurs die vinden dat ze met een glaasje op even goed kunnen rijden zijn dan een gevaar op de weg. Dat heeft niks met spoorvorming op de weg, verkeersborden of slecht aangelegde rotondes te maken.
__________________
Let's fantasize a revolution
|
15-03-2007, 12:56 | |
Ik denk dat sommigen hier eerder Belgen haten dan dat ze objectief oordelen over de opleidingen. Eerlijk gezegd, ik merk haast geen verschil tussen het rijgedrag van Belgen en Nederlanders. Er zijn nu eenmaal overal gevaren op de baan en dat is gewoon een vaststaand feit.
Dat slechtgeplaatste verkeersborden leiden tot meer ongevallen wist ik niet. En dat onze wagens slechter onderhouden worden? Ik heb geen flauw benul van waar je dat haalt. Maar goed, het is hier weer meer een pleidooi tegen België en dat alles hier slecht is dan wat anders. Ik wens je veel geluk in je zalige holland met die al even prachtige rij-opleiding waardoor er geen dronken mensen meer rijden, ze niet meer stoned rijden, nooit meer met 1 hand rijden noch ooit te snel rijden. Want dat beweren jullie toch dat men er jullie op attent maakt dat je nooit te hard mag rijden of met 1 hand mag rijden. En ik ben er zeker van dat jullie dit uiteraard nooit doen en dat wij Belgen enkel deze fouten maken. Waar wachten we eigenlijk nog op? We zouden gewoon allemaal naar Nederland moeten verhuizen en genieten van hun prachtige wegeninfrastructuur, hun magnifieke rij-opleidingen en hun stalen karakter om nooit een foutje te maken en nooit even onbezonnen of roekeloos te rijden. Jaja den E19 highway to heaven ;P |
15-03-2007, 13:28 | ||
Citaat:
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|