Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2007, 16:34
senorita_01
senorita_01 is offline
Hallo Allemaal,
ik zit erover te denken om van de zomer te gaan werken in het buitenland. Ik ben al eens voor 4 maanden naar Munchen geweest als au-pair. Dit keer wil ik graag voor 1 maand (laatste week juli en eerste 3 weken augustus). Ik zit te denken aan animatiewerk, receptiemedewerker of in de fruitteelt. Ten eerste: heeft iemand iets om aan te raden (aangezien hij/zij hier zelf ervaring mee heeft)?
En ten tweede: heeft iemand zin om met mij mee te gaan?

In het kort over mijzelf: Ik ben 19jaar (v) en studeer op dit moment Maatschappelijk werk in Amsterdam.

Groetjes!
Advertentie
Oud 20-02-2007, 17:52
Phie.
Phie. is offline
Hoi

Ik ben ook op zoek naar een vakantiebaantje in het buitenland voor aankomende zomer en ook ik kan wel wat tips en ervaringen gebruiken.
Oud 21-02-2007, 16:48
Verwijderd
Ik heb zelf twee jaar geleden een begin gemaakt, had gesolliciteerd via internet, mocht op gesprek enzo, maar kreeg toen op laatste moment hier een stageplaats voor school dus t ging niet door.

Maar je kan je het beste inlezen op sites van verschillende organistaties, of van bedrijven waar je wilt werken (bijv in een kroeg, deze hebben vaak een website, ook in het buitenland).
En in mijn ervaring zijn er op www.hyves.nl enooooorm veel sites over werken in het buitenland, en dan specifiek per land.

Een vriendin van me heeft op Kreta gewerkt, en zij had hier een baantje gezocht. Maar het beviel niet en toen had ze daar binnen no time een ander baantje. Haar tip aan iedereen is; boek een ticket voor bijv. een maand, zoek daar werk. Als het niets is, dan kom je na een maand naar huis, zo niet, kan er iets geregeld worden met de luchtvaartmaatschappij.

Succes!
Oud 22-03-2007, 17:52
*MieKKieJTjaHh
*MieKKieJTjaHh is offline
Dit lijkt me ook onwijs leuk!
Maar het valt inderdaad niet mee om nog iets te vinden.
Verschillende sollicitaties weggestuurd,
enkelen terug waar ze al genoeg mensen hadden,
en van nog n paar nog afwachtend...

Weet nog iemand ergens vacatures?
Oud 24-03-2007, 12:04
Verwijderd
http://www.joho.nl/
Oud 24-03-2007, 15:30
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Niet super van toepassing, maar ik wil er zo graag even mee patsen: Komende zomer de hele maand augustus in Edinburgh wonen om te werken op het Fringe festival . Jeej.

En hoezo animatiewerk?
Oud 25-03-2007, 17:35
Sandersss
Sandersss is offline
Ik heb een tijdje geleden voor 4 maanden in Ierland stage gelopen, en ik ga aankomende zomer terug om 6 of 8 weken te werken.

Ik heb daar best wat mensen ontmoet die aan het rondreizen waren, mensen uit Wales en Australië enz. Sommigen waren het reizen even zat en zochten daar werk voor een maand of 2. En er was genoeg te vinden. Niet het leukste werk (vakkenvullen, achter de kassa of bar, wat wel leuk kan zijn).

Als je een beetje avontuurlijk bent en van tevoren niets hebt kunnen regelen zou je misschien op de bonnefooi ergens heen kunnen gaan.
Oud 13-04-2007, 18:51
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Phie. schreef op 20-02-2007 @ 18:52 :
Hoi

Ik ben ook op zoek naar een vakantiebaantje in het buitenland voor aankomende zomer en ook ik kan wel wat tips en ervaringen gebruiken.
Same here
Oud 13-04-2007, 20:07
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 25-03-2007 @ 18:35 :
Ik heb een tijdje geleden voor 4 maanden in Ierland stage gelopen, en ik ga aankomende zomer terug om 6 of 8 weken te werken.

Ik heb daar best wat mensen ontmoet die aan het rondreizen waren, mensen uit Wales en Australië enz. Sommigen waren het reizen even zat en zochten daar werk voor een maand of 2. En er was genoeg te vinden. Niet het leukste werk (vakkenvullen, achter de kassa of bar, wat wel leuk kan zijn).

Als je een beetje avontuurlijk bent en van tevoren niets hebt kunnen regelen zou je misschien op de bonnefooi ergens heen kunnen gaan.
Late reactie misschien maar toen ik naar Dublin kwam afgelopen zomer (begin juli) was het nog verdomd moeilijk om een baan te vinden voor zo'n korte periode (6-8 wkn) omdat er echt enórm veel mensen zijn die op dat moment een zomerbaan zoeken.

Regels voor berichten