Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2007, 11:56
Verwijderd
Ik had gisteren dat m'n hart van het ene op het andere moment op hol leek te slaan. 't Sloeg denk ik 3-4 keer zo snel als normaal en gaf een nogal onaangenaam gevoel in m'n borst.

Nou heb ik dit heel af en toe (zeg 4 keer per jaar ofzo), maar meestal is het met een minuut of 2 wel weer over, maar nu duurde het iets van 10 minuten.

Weet iemand wat dit is en of het gevaarlijk kan zijn?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 12:08
Verwijderd
komt het onverwachts of in een speciale situatie
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 12:09
Verwijderd
Onverwacht.
Wel had ik gisteren net boodschappen gedaan, maar zó zwaar was die tas nou ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 12:42
Verwijderd
Ik heb het ook gehad. Toen hebben ze mijn temperatuur en bloeddruk opgenomen en natuurlijk de hartslag gemeten. Hij kon voelen dat ik hartkloppingen had, maar omdat de bloeddruk en temperatuur verder normaal waren hoefde ik niet naar een arts.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 17:19
Roos
Roos is offline
Ik heb dat ook regelmatig, vooral in rust.

Ik moet dan 20 diepe kniebuigingen maken,dan is het daarna vaak weer over. Maar soms voel ik me zo flauw worden, dat ik maar op de bank ga liggen

Voel je ook dat je hart een slag overslaat? Dus dat het ritme onregelmatig is?
Oud 13-02-2007, 17:38
Lautitia
Lautitia is offline
Voor zover ik weet, kan het geen kwaad als je hartkloppingen in rust hebt, wel als je het tijdens inspanning hebt. Ik ken het verschijnsel ook. Volgens mij hebben deze hartkloppingen vooral te maken met je lichamelijke conditie op dat moment. Wanneer je je op vrij regelmatige basis lichamelijk inspant en het inspanningsniveau steeds een beetje verder verlegt, zul je merken dat je lichaam steeds beter in staat is om zich aan te passen bij veranderingen in activiteit, en dan heb je als het goed is ook geen last meer van die hartkloppingen.
Oud 13-02-2007, 17:45
Roos
Roos is offline
Citaat:
Lautitia schreef op 13-02-2007 @ 18:38 :
Voor zover ik weet, kan het geen kwaad als je hartkloppingen in rust hebt, wel als je het tijdens inspanning hebt. Ik ken het verschijnsel ook. Volgens mij hebben deze hartkloppingen vooral te maken met je lichamelijke conditie op dat moment. Wanneer je je op vrij regelmatige basis lichamelijk inspant en het inspanningsniveau steeds een beetje verder verlegt, zul je merken dat je lichaam steeds beter in staat is om zich aan te passen bij veranderingen in activiteit, en dan heb je als het goed is ook geen last meer van die hartkloppingen.
Dit klopt wel.

Aan de andere kant, kun je ook hartkloppingen krijgen als je hart juist in goede conditie is. Mijn huisarts legde het zo uit: "omdat je vroeger zoveel gesport hebt, en nu een tijdje niet meer, slaat je hart soms even op hol. Als je dan je hartslag verhoogt door kniebuigingen te maken, corrigeer je je hart weer en gaat 't gelijk weer goed".
Oud 13-02-2007, 18:16
Verwijderd
oh, en ik weet niet of je medicijnen slikt? Als dat zo is zou ik even op de bijsluiter kijken. Sommige medicijnen kunnen hartkloppingen veroorzaken.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 18:22
DDM
DDM is offline
Citaat:
Lautitia schreef op 13-02-2007 @ 18:38 :
Voor zover ik weet, kan het geen kwaad als je hartkloppingen in rust hebt, wel als je het tijdens inspanning hebt.
Ja, dit mag je niet altijd zeggen. Dit geldt eigenlijk alleen voor extrasystolen. Zulke ritmestoornissen (zoals T.S. omschrijft)berusten vaak op sinustachycardieen, maar het kan natuurlijk altijd nog een re-entry tachycardie zijn en deze moet je natuurlijk anders beschouwen. De kans dat T.S. een onderliggende oorzaak heeft is gelukkig zeer klein. Je hoeft eigenlijk niet naar de huisarts. Wel als je andere klachten erbij krijgt en als de frequentie van aanvallen toeneemt.
Oud 13-02-2007, 18:31
5803
5803 is offline
Even een vraagje tussendoor: ik had dit ook altijd een paar keer per jaar, maar nu echt om de dag en dan echt extreem lang, als in driekwartier ofzo.

Maarrrr heeft dit er dan ook gewoon mee te maken dat ik vroeger heel veel sportte, het afgelopen jaar helemaal niet, en sinds drie weken weer redelijk wat sport? En over wat voor tijd kan ik dan verwachten dat het niet meer gebeurt? Want het gebeurt zoveel en ook zo lang achter elkaar dat het niet meer zo grappig is.
Oud 13-02-2007, 18:34
DDM
DDM is offline
Citaat:
5803 schreef op 13-02-2007 @ 19:31 :
Even een vraagje tussendoor: ik had dit ook altijd een paar keer per jaar, maar nu echt om de dag en dan echt extreem lang, als in driekwartier ofzo.

Maarrrr heeft dit er dan ook gewoon mee te maken dat ik vroeger heel veel sportte, het afgelopen jaar helemaal niet, en sinds drie weken weer redelijk wat sport? En over wat voor tijd kan ik dan verwachten dat het niet meer gebeurt? Want het gebeurt zoveel en ook zo lang achter elkaar dat het niet meer zo grappig is.
Ja dat kan. Hoe lang dat gaat duren is lastig in te schatten. Dat verschilt per persoon. Elk lichaam past zich anders aan en ook in een ander tempo.
Oud 13-02-2007, 19:20
Verwijderd
Citaat:
5803 schreef op 13-02-2007 @ 19:31 :

Als het zo vaak en zo lang is zou ik me zorgen gaan maken. Maar goed, ik weet er verder niet zo veel van, misschien kan het geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 08:26
Stefanie
Stefanie is offline
Onbewuste stress misschien?

Ik heb hier alleen last van als ik een tentamen moet maken of op reis ga.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 10:19
Roos
Roos is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 14-02-2007 @ 09:26 :
Onbewuste stress misschien?

Ik heb hier alleen last van als ik een tentamen moet maken of op reis ga.
Dat zijn geen 'echte' hartkloppingen. Het is normaal dat je je hart soms in je keel voelt bonzen. Als het goed is, is het ritme dan wel regelmatig.
Als je hart vaak onregelmatig klopt, en je bent er duizelig bij, dan is het wat anders.
Oud 14-02-2007, 14:40
Verwijderd
Bedankt voor alle reacties!

Ik slik geen medicijnen, dus daar kan het niet van komen.
Maar ik zal de volgende keer (die er hopelijk niet komt, maar je weet maar nooit ) die kniebuigingen eens proberen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 14:53
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Roos schreef op 14-02-2007 @ 11:19 :
Dat zijn geen 'echte' hartkloppingen. Het is normaal dat je je hart soms in je keel voelt bonzen. Als het goed is, is het ritme dan wel regelmatig.
Als je hart vaak onregelmatig klopt, en je bent er duizelig bij, dan is het wat anders.
Dit zijn wel degelijk hartkloppingen. Ik voel het niet in mn keel, maar mn hart gaat plotseling keihard bonzen, dan weer even niet en ineens weer wel, zonder dat je aan iets denkt. En dat is vooral in stressvolle periodes.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 12:51
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 13-02-2007 @ 12:56 :
Ik had gisteren dat m'n hart van het ene op het andere moment op hol leek te slaan. 't Sloeg denk ik 3-4 keer zo snel als normaal en gaf een nogal onaangenaam gevoel in m'n borst.

Nou heb ik dit heel af en toe (zeg 4 keer per jaar ofzo), maar meestal is het met een minuut of 2 wel weer over, maar nu duurde het iets van 10 minuten.

Weet iemand wat dit is en of het gevaarlijk kan zijn?
Ik heb precies hetzelfde. Even mee naar het ziekenhuis/dokter gaan dan krijg je waarschijnlijk pilletjes (bloeddrukverlagers) die je kunt nemen als je het weer krijgt. Bij mij is zo'n "aanval" dan vrijwel meteen weer over
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Tar Anárion schreef op 15-02-2007 @ 13:51 :
Ik heb precies hetzelfde. Even mee naar het ziekenhuis/dokter gaan dan krijg je waarschijnlijk pilletjes (bloeddrukverlagers) die je kunt nemen als je het weer krijgt. Bij mij is zo'n "aanval" dan vrijwel meteen weer over
Maar heb je dan een te hoge bloeddruk? Want ik dacht dat die van mij goed is...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 10:47
DDM
DDM is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 15-02-2007 @ 20:46 :
Maar heb je dan een te hoge bloeddruk? Want ik dacht dat die van mij goed is...
Sommige medicijnen die tegen hoge bloeddruk helpen, helpen ook tegen ritmestoornissen. Zoals beta-blokkers. Ik denk dat hij dat zo bedoeld.
Oud 16-02-2007, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 14-02-2007 @ 15:53 :
Dit zijn wel degelijk hartkloppingen. Ik voel het niet in mn keel, maar mn hart gaat plotseling keihard bonzen, dan weer even niet en ineens weer wel, zonder dat je aan iets denkt. En dat is vooral in stressvolle periodes.
Oh dat heb ik ook (maar dan wel in m'n keel). Zo'n raar bonzend gevoel in je keel wat dan ineens opkomt. Ik heb het als ik meerdere dagen te weinig slaap heb gehad en/of gestressed ben.
Maar ik heb het ook een keer een week achter elkaar gehad ofzo, dat was wel raar.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 13:03
nna
nna is offline
heb ik altijd met kater niet gezond
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten