Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2007, 20:37
Verwijderd
Wat versta je onder gezellig? Met je vrienden een biertje op de bank drinken, of in een café hangen? Of hou je ervan knus met de familie op de bank te zitten?

Ik herinner me een Oud op Nieuw bij een ex, 'gezellig' thuis bij mammie gevierd, met oliebollen (maar bijna zonder champagne ), cabaret kijken... Ik vierde mijn Oud op Nieuw al sinds mijn 15e niet meer thuis (op 1x na, toen had iedereen zich bij mij thuis verzameld, met een duidelijke scheiding van ouders en mijn huis) en ik heb me dan ook doodverveeld.
Ik heb een hekel aan familiezitjes, ik bezoek alleen mijn grootouders, met de rest heb ik geen zaken en ik was bijzonder gelukkig toen ik aan de andere kant van het land woonde en geen van hen me lastig kon vallen.

Gezellig is voor mij vooral hangen met de juiste vrienden, drinken, roken, blowen, op je gemak zijn, vage films kijken, in de ruimte lullen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2007, 20:39
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Ik droomde dat ik in een cafe zat met Sawyer. Dat vond ik heel gezellig.
Oud 13-02-2007, 20:41
Carn
Carn is offline
Bankhangen icm krat bier & vrinden + kèkke film/muziek. Concerten zijn gezellig. Familie is niet gezellig.
Oud 13-02-2007, 20:43
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Carn schreef op 13-02-2007 @ 21:41 :
Bankhangen icm krat bier & vrinden + kèkke film/muziek. Concerten zijn gezellig. Familie is niet gezellig.
helemaal goed ja
Oud 13-02-2007, 20:47
asjdfl
asjdfl is offline
in bed tegen de verwarming aan liggen
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 20:50
__
__ is offline
uitgaan in de een of andere stampvolle discotheek/kroeg vind ik niet zo heel gezellig. daar sta je dan in elkaars oor te schreeuwen, leuk voor een keertje maar ik krijg geen onwenningsverschijnselen als ik een weekje niet KEI HARD ben uitgegaan zeg maar. de plaatselijke kroeg is dan wel weer gezellig maar dat is minder druk, relaxter, je verstaat mekaar etc etc. en toch verkies ik dan nog steeds een avondje trivianten (ik noem maar wat ) met een stel goede vrienden boven dat, veel relaxter en leuker en ja, gezelliger. call me boring maar als ik gewoon een avondje met vrienden op de bank zit, vind ik dat toch wel het allergezelligst.
oja en familie vind ik trouwens ook hartstikke gezellig
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 20:55
Verwijderd
SOWIESO ffs.

Verder vind ik lifestyle altijd heel gezellig.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 21:08
Verwijderd
Mijn opa wordt binnenkort 80 en de moeder zei vandaag nadrukkelijk dat ik bij het feestje aanwezig moet zijn.

Dat wordt vast gezellig.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 21:10
Verwijderd
Dat doet me eraan denken, mijn oma en opa zijn 60 jaar getrouwd en er staan grootse plannen voor feesten met een harmonica en orgel... Ik hou van die mensen en ik doe echt graag veel voor ze, maar stel je dat even voor... een hele avond?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 21:19
innogen
innogen is offline
Met mijn vrienden is het altijd wel gezellig of dat op de bank is of in de kroeg, met mijn familie vaak wat minder.
Grootse familie huwelijken/doopfeesten/verjaardagen ga ik meestal wel naartoe, maar meer omdat dat verwacht wordt.
Oud 13-02-2007, 21:21
Broeder
Broeder is offline
In m'n eentje ben ik op m'n gezelligst.
Oud 13-02-2007, 21:22
Verwijderd
bankhangen met vrienden kan gezellig zijn, maar uitgaan met vrienden net zo goed. (maar ik ga dan ook vaak naar feestjes waar een chill-out is of iig een ruimte waar je kunt ouwehoeren/hangen)

familiefeesten/verjaardagen zijn meestal niet erg boeiend maar ik ga zo af en toe wel eens mee, voor de aardigheid.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 21:27
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Gezelligheid komt vaak onverwachts. En probeer het dan maar eens te benoemen. Op de een of andere manier heb ik moeite om dat woord uit te spreken. .
Oud 13-02-2007, 21:34
June bug
June bug is offline
Ik vind iets drinken met vrienden/vriendinnen erg gezellig, thuis of ergens in een kroegje, met zn tweeen of met meerderen, dat maakt niet zoveel uit. Uitgaan vind ik ook wel gezellig, maar dat hoeft ook niet echt iedere week ofzo.
Familie is soms gezellig, mijn familie woont allemaal redelijk verweg en ik zie ze zo iedere 3 maanden ofzo es en dan is t meteen ook wel weer leuk geweest voor 3 maanden.
Ohja hier thuis in de keuken met huisgenoten is t ook altijd gezellig

edit: nu t toch over gezelligheid gaat kan ik er meteen bij vermelden dat ik t stom vind dat er in t Engels geen woord voor is
Oud 13-02-2007, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Broeder schreef op 13-02-2007 @ 22:21 :
In m'n eentje ben ik op m'n gezelligst.
MMMMM lekker contactgestoord drie weken lang op je kamer zitten als je zomervakantie hebt en je ouders zijn er niet. En dan fijn tegen jezelf praten en lachen om je eigen grapjes/mental pictures en dingen doen als onder de tafel in slaap vallen.

Ik raak vast autistisch als ik het huis uit ga
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 22:03
ragdoll
ragdoll is offline
op de bank hangen met wijn en films. /repeat
en met heel veel mensen zomers tot laat in het park zitten en daar friet eten met bier of wijn oja en uiteten gaan. Ergens is er iets foutgegaan in mijn opvoeding want ik vind uren in een restaurant zitten over het algemeen heel gezellig
Oud 13-02-2007, 22:04
Orpheus
Orpheus is offline
Ik heb het niet zo op meer dan twee mensen.
Dat trek ik niet. Dus doe mij maar geen kroegen, of clubs.
Oud 13-02-2007, 22:06
*amélie*
*amélie* is offline
Mijn familie is over het algemeen niet gezellig (en heel klein). De ene helft is zwaar gereformeerd en mogen niet gezellig zijn en de andere helft woont verspreid over Nederland en zie ik bijna nooit. Al zijn de avondjes wel altijd heel gezellig <3 Oh en m'n broertje is ook erg gezellig.

Bijna alles met vrienden is gezellig. Met 1 vriendinnetje een avond film kijken of lekker lullen en theeleuten. Even snel lunchen of met meerder vrienden naar kroegjes. Allemaal even gezellig. Ook mijn huisgenoten zijn gezellig.
Oud 13-02-2007, 22:55
Carn
Carn is offline
Citaat:
June bug schreef op 13-02-2007 @ 22:34 :
edit: nu t toch over gezelligheid gaat kan ik er meteen bij vermelden dat ik t stom vind dat er in t Engels geen woord voor is
sociable?
Oud 13-02-2007, 23:14
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
Carn schreef op 13-02-2007 @ 23:55 :
sociable?
en gezelligheid dan?

'Ahhh joh, drink er nog eentje. Voor de gezelligheid'
'Ahhh mate, have another one. For the sociability'

?
Oud 13-02-2007, 23:16
Carn
Carn is offline
ik heb het ook maar van Babelfish
Oud 13-02-2007, 23:18
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
Carn schreef op 14-02-2007 @ 00:16 :
ik heb het ook maar van Babelfish
wijskont
Oud 13-02-2007, 23:23
bamiPoep
bamiPoep is offline
na uitgaan als dronken malle jood om 6.30 nog ff met zn allen gaan eten
Oud 14-02-2007, 00:03
Verwijderd
Citaat:
EPD schreef op 14-02-2007 @ 00:14 :
en gezelligheid dan?

'Ahhh joh, drink er nog eentje. Voor de gezelligheid'
'Ahhh mate, have another one. For the sociability'

?
Ik vind die tweede veel gaver klinken

Maar jullie moeten niet zeuren met je 'gezellig', weet je hoe dik veel gave woorden er zijn in andere talen, die in het Nederlands niet bestaan?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 02:33
Verwijderd
Ik vind gezellig een naar woord, dus zodra iemand tegen mij zegt dat iets gezellig gaat worden, bestaat er een grote kans dat ik niet op kom dagen. Maar even voor dit topic dus: ik vind in een café hangen, sommige lessen op school, lunch- of eetafspraken, feestjes en veel sociale aangelegenheden eigenlijk wel gezellig. Het hangt natuurlijk wel van de mensen af, want sommige mensen zijn per definitie niet gezellig en anderen zijn alleen gezellig op momenten dat ik zin in ze heb. Ik vind familie over het algemeen ook niet zo gezellig maar dat komt omdat mijn familie een obsessie heeft met ziektes en verbroken relaties en het ongeluk van vage bekenden. En het daar het liefste continu over hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2007, 08:29
DeadNation
DeadNation is offline
Alles kan gezellig zijn wat mij betreft, ligt eraan wie het gezelschap is. Ben van nature zelf niet echt megagezellig ofzo, maar ok....haha.
Oud 14-02-2007, 08:29
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik vind vrij veel dingen gezellig maar het woord gezellig is er op school uitgestampt dus gezellig bestaat niet meer.

ik houd wel van dingen die iets gezellig maken, kaas en cola en toastjes enzo, maar meestal nuttig ik dat soort dingen liever met een zeer select aantal mensen.
Oud 14-02-2007, 08:31
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Scarlett schreef op 14-02-2007 @ 03:33 :
omdat mijn familie een obsessie heeft met ziektes en verbroken relaties en het ongeluk van vage bekenden. En het daar het liefste continu over hebben.
Mwoah dat komt zoveel voor. Hier bij de lunch op t werk gaat t ook nergens anders over. Opzich erg vermoeiend, zeker als je het lijdend voorwerp bent
Oud 14-02-2007, 08:37
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
hahah ja ik geen eigenlijk geen familie die niet van het bespreken van kommer en kwel houdt.
Oud 14-02-2007, 09:54
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
__ schreef op 13-02-2007 @ 21:50 :
uitgaan in de een of andere stampvolle discotheek/kroeg vind ik niet gezellig. daar sta je dan in elkaars oor te schreeuwen, leuk voor een keertje, maar niet vaak.
de plaatselijke kroeg is dan wel weer gezellig maar dat is minder druk, relaxter, je verstaat mekaar etc etc.
toch verkies ik dan nog steeds een avondje bankhangen met een stel goede vrienden boven dat, veel relaxter en leuker en ja, gezelliger. call me boring maar als ik gewoon een avondje met vrienden op de bank films kijk en wijn/bier drink, vind ik dat toch wel het allergezelligst.
Oud 14-02-2007, 10:27
Verwijderd
Ik kom uit Brabant, het is hier altijd gezellig.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 10:27
poirot
poirot is offline
Oh zolang ik met leuke mensen ben kan alles gezellig zijn, van samen eten, iets drinken, uitgaan, filmskijken, bankhangen, uiteten.
Mijn familie vind ik over t algemeen behoorlijk gezellig. Ik kan met mn ouders echt wel een gezellige avond hebben en met mn zussen ook. Ik zie ze dan ook niet elke dag, dan kan dat ofzo.
Oh en ik vind een sigaretje roken met n collega ook gezellig
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 11:29
Stevill
Stevill is offline
Party met veel vriende/bekenden doet het altijd wel goed.
Maargoed soms is gamen met een clan zelfs gezellig.
Oud 14-02-2007, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 13-02-2007 @ 21:41 :
Dat, ja. Uitgaan vind ik ook wel gezellig, maar alleen in kroegen of iets waar leuke muziek wordt gedraaid. Het ligt er natuurlijk ook net aan met wie je bent.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Scarlett schreef op 14-02-2007 @ 03:33 :
ik vind in een café hangen, sommige lessen op school, lunch- of eetafspraken, feestjes en veel sociale aangelegenheden eigenlijk wel gezellig.
Dat ja, en dan wel met GEZELLIGE mensen, natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 13:14
__
__ is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 14-02-2007 @ 10:54 :
yes ik ben quoteable.
oja en dat wat Fake zegt natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 13:51
Verwijderd
Ik associeer gezelligheid vaak met alcohol, sad but true. Voornamelijk avondjes filosoferen over het leven, theorieën verzinnen die nergens over gaan of ouderwets een half uur iets afkraken onder het genot van een biertje of een lekker wijntje is eigenlijk het leukste. Een hekel heb ik aan mensen die alleen maar praten want er moet ook een beetje gedanst worden, tijdens uitgaan en concerten e.d.
Familie is altijd heel gezellig maar dan wel tijdens verjaardagen of andere feestjes en niet in de zin van ‘bankhangen en een comedy op zaterdagavond met natje en een droogje’.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 14:30
poirot
poirot is offline
niet gezellig: mensen die cabaret kijken met oud en nieuw.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 17:35
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Fake schreef op 14-02-2007 @ 11:27 :
Ik kom uit Brabant, het is hier altijd gezellig.
haha .
Oud 14-02-2007, 17:43
Peacefully
Peacefully is offline
Citaat:
Mutant schreef op 13-02-2007 @ 21:37 :

Gezellig is voor mij vooral hangen met de juiste vrienden, drinken, veel lachen, lange discussies en goede gesprekken hebben, roken, blowen, op je gemak zijn, vage films kijken, in de ruimte lullen...
Oud 14-02-2007, 17:50
Blenderhead
Blenderhead is offline
Shows en de kroeg. Beide i.c.m. matties.
Oud 14-02-2007, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 13-02-2007 @ 21:37 :
Gezellig is voor mij vooral hangen met de juiste vrienden, drinken, roken, blowen, op je gemak zijn, vage films kijken, in de ruimte lullen...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 19:09
terror koekjes
terror koekjes is offline
Ik vind het altijd wel gezellig om bij iemand op schoot te zitten
Oud 14-02-2007, 21:44
June bug
June bug is offline
ik vind trouwens films kijken met anderen niet zo gezellig want dan zit je de hele tijd naar de film te staren en dat kun je eigenlijk net zo goed in je eentje doen.
Oud 14-02-2007, 21:46
Haligh
Haligh is offline
myspace, dat is pas gezellig !
Oud 14-02-2007, 22:00
Carn
Carn is offline
Citaat:
June bug schreef op 14-02-2007 @ 22:44 :
ik vind trouwens films kijken met anderen niet zo gezellig want dan zit je de hele tijd naar de film te staren en dat kun je eigenlijk net zo goed in je eentje doen.
idd, de bioscoop is een groot fiasco.
Oud 14-02-2007, 22:12
Verwijderd
Citaat:
June bug schreef op 14-02-2007 @ 22:44 :
Maar dan kun je leuk speculeren en ruzie maken om uit welk jaar 'ie is en bij kutfilms gezellig op de film schelden en na afloop onder de indruk zijn en IMDB checken op leuke trivia en dingen roepen als 'OMG WAT IS HITCHCOCK EEN WERELDVENT'.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 22:15
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
ik vind het gezellig om thuis te zitten als t sneeuwt of regent of onweert en dan onder de dekens te kruipen.

nerd
Oud 14-02-2007, 22:19
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Carn schreef op 14-02-2007 @ 23:00 :
idd, de bioscoop is een groot fiasco.
Exactly. Dat is ook kut bij een date vind ik, je bent alleen samen naar een film aan het staren. Nou zo leer je elkaar écht kennen he. Ik heb een paar keer een date gehad in de bioscoop en ik doe het nooit meer.

Verder precies wat White Trash zegt
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 22:19
Carn
Carn is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 14-02-2007 @ 23:12 :
Maar dan kun je leuk speculeren en ruzie maken om uit welk jaar 'ie is en bij kutfilms gezellig op de film schelden en na afloop onder de indruk zijn en IMDB checken op leuke trivia en dingen roepen als 'OMG WAT IS HITCHCOCK EEN WERELDVENT'.
precies.
Reageren

Regels voor berichten