Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2007, 11:13
Risce
Risce is offline
Deze PM stuurde ik een tijd geleden naar Mutant. Het is een kort betoog, wat ik nu openbaar zet omdat ik denk dat meer mensen op D&A mijn mening delen:

Hee hee,

ik wil het even hebben over de enquetes die voortdurend rondzwerven op D&A. Daarvoor moeten we eerst bepalen wat het doel is van ons subforum. Ik denk dat het drieledig is. In eerste plaats is het een plek om geinformeerd te raken over drugs en alcohol en zijn effecten. Ten tweede is het een plek waar je een beetje lol kan maken, met name in het izsadc-topics. Ten derde is het een plek om in contact te komen met mensen met een interesse in D&A.

In mijn ogen is er geen plek om elke week 1 of 2 topics te hebben van mensen die een (totaal niet representatieve) enquete willen houden onder scholieren, of zelfs jongeren, met betrekking tot alcohol en drugsgebruik. Volgens mij schieten wij daar als subforum niks mee op en past het ook niet in wat wij willen met D&A.

Er kan nog tegenin worden gebracht dat mensen, zolang er enquetes worden ingevuld, het mogen blijven proberen en dat het aan de users is (ontegenzeggelijk halen deze topics rond de 10 a 20 replies). Echter, als je kijkt naar de totaal random antwoorden en de slowchats over de stupiditeit van de enquete cq enqueteur, vind ik dat deze topics eigenlijk nooit echt wat toevoegen, enkel wat ongein en dan weer een slotje, of het bloedt dood (wat op zich niet erg is, alleen doodbloeden doet het meestal na de 3e post en dan zijn er na 10 posts over random relateerde onderwerpen weer 1 iemand die het serieus beantwoordt).

Niemand van de users gaat deze topics bekijken om na te gaan wat zijn mede forumgebruiker (en dan heb ik het dus niet over de enqueteurs, want die maken in 90% van de gevallen slechts een account om hun poll te droppen) gebruiken en geantwoord hebben, of na een vlugge skim wordt de discussie gevoerd over hoe briljant het antwoord van Zeehond is, of iets dergelijks.

Derhalve stel ik voor dat we op D&A polls mbt een lijst vragen tav drugsgebruik onder de forumgebruikers gaan afschaffen, als deze betrekking hebben op (semi-)wetenschappelijk onderzoek. Polls als in 'wat is de beste weed' moeten kunnen (alhoewel net dit voorbeeld wel erg uitgemolken is).

De methode die ik voorstel is een aankondiging van beleidswijziging, een onthouding van de vaste gebruikers (hench de woordgrap) tav het antwoorden op deze polls en zo snel mogelijk een slotje, evt. zelfs via M&M (omdat FBs dan altijd snel te bereiken zijn).

Ook een mogelijkheid zou zijn om deze discussie voor te leggen aan de users.

Ik hoor graag van je,

Stijn

samenvatting: enquetes op D&A van eenmalige posters voegen niks toe aan ons subforum
Oud 15-02-2007, 11:30
Wammus
Wammus is offline
Bz >
Oud 15-02-2007, 11:34
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 15-02-2007 @ 12:30 :
Bz >
Oud 15-02-2007, 11:36
Verwijderd
Mijn antwoord destijds, na bespreking met Coop.

Leuk dat je er zoveel moeite in hebt gestoken, maar we gaan er niets aan veranderen. Zoveel enquetes worden er niet gehouden, op het moment staat er maar 1 op de eerste pagina. Mensen die willen antwoorden, doen dat, mensen die het willen negeren, doen dat en mensen die willen zeiken, doen dat ook. Dat is D&A, het beleid is daar redelijk soepel en ik verwijder niet elke zeikreactie.

Het blijft tenslotte een Scholierenforum en als mensen denken er iets mee te zijn hier een poll te openen, is dat hun feest Ik heb zelf een paar jaar geleden zo een poll geopend, gewoon om de leraar gelukkig te maken. Mensen die er meer mee bezig zijn, zullen toch wel op een betere manier mee omgaan.

Dus, hoewel we je reactie zeer doordacht vonden en het waarderen dat je meedenkt, vinden we ook dat je overdrijft .

Groetjes Mutant en coopergirl.
Oud 15-02-2007, 11:37
Verwijderd
En die mening heb ik nog steeds. Offtopic reacties verschijnen overal, vooral eigenlijk van de niet-regulars, kijk maar hoe Onzinners LS proberen af te breken, LS zat te zeiken op L&R enz.

De enige die me nu opvalt die vervelend loopt te doen in die enquetes, ben jijzelf.
Oud 15-02-2007, 11:38
Wammus
Wammus is offline
Verder heb ik zelf trouwens geen probleem met de enquetes die hier rondzwerven. Ik vind het leuk om vragenlijstjes in te vullen en als ik daarmee iemand kan helpen lijkt het mij geen probleem. Als jij er wel een probleem mee hebt kun je ook gewoon niet in het topic kijken.

Verder vraag ik me ernstig af waar jij de wijsheid vandaan denkt te halen over waar wij (defineer wij) als subforum wat mee opschieten en wat wij (defineer wederom wij) vinden wat al dan niet past op D&A.

De rest heeft Mutant ondertussen al neergezet. ^
Oud 15-02-2007, 13:45
Risce
Risce is offline
Meestal zijn die topics zoiets genaamd als: 'caffeine!' of nog mooier 'em...' Dan klik ik daar dus op.

Ik heb opgeschreven wat 'wij' willen met DA omdat het anders onduidelijk is waarom ik die enquetes eraf wil, maar ik neem aan dat je opmerking ironisch was.

Enquetes invullen is leuk en alles, maar is DA nu de plek daarvoor? Ik dacht dat het daar meer om informatie ging, want als die mensen een goede statistische analyse willen van middelen-gebruik kunnen ze beter het trimbos, het cbs of de cito bellen.
Oud 15-02-2007, 18:01
Verwijderd
Die mensen plaatsen die enquetes daar omdat ze vanuit hun opleiding zelf een enquete moeten houden.
Je hebt gelijk dat cijfers die vanuit het Trimbos komen veelal representatiever en betrouwbaarder zijn, echter is dat niet het doel van de enquetes die gepost worden.
Daarbij is het nou ook weer niet zo dat enquete-topics in een dusdanig tempo verschijnen dat het irritant wordt / is. Het enige dat in mijn ogen irritant is, is het ontbreken van fatsoenlijk geoperationaliseerde enquetes, maar iedereen moet ergens beginnen.
Wat mij betreft kunnen ze best blijven staan, hinderlijk zijn ze mijns inziens op dit moment niet, enkel vaak inhoudelijk matig.
Oud 16-02-2007, 02:23
Risce
Risce is offline
Ik ben het met je eens. Mijn punt is: het voegt werkelijk niks toe.
Oud 16-02-2007, 10:03
Bloem
Bloem is offline
Voor jou misschien niet, voor anderen weer wel. Als vaste bezoeker van een bepaald subforum is het misschien irritant, maar je bent niet de enige die van de mogelijkheden van het forum gebruik "mag" maken. Ik forumbaas al een tijdje op verschillende forums en vind veel dingen voor mijzelf gezien ook totaal overbodig en weinig toevoegend, maar een ander kan er wel erg mee geholpen zijn.
Oud 16-02-2007, 14:53
Verwijderd
het hoeft ook niets toe te voegen, maar ze zouden misschien de moeite kunnen nemen om daadwerkelijk een samenhangende enquete in elkaar te kunnen draaien. 90% gaat te ver, tot op het beledigende af.

Dat kan echt niet imho. Het is vervuiling van het meest laid back subforum van s.com
Oud 16-02-2007, 15:02
Verwijderd
ik denk dat niet alleen op d&a enquetes de boel vervuilen. maar ik vind het idd ook leuk om ze in te vullen, en jammer dat ze vaak zo slecht zijn.
is het anders geen idee om een apart thema- of subforum te maken met alle enquetes? wel zo overzichtelijk, dan hebben mensen die het irriteert er geen last meer van. en mensen die graag klikken kunnen ze makkelijker opzoeken.
Oud 16-02-2007, 15:26
Verwijderd
Dat is geloof ik al eens voorgesteld geweest. Zou je eens BZ moeten doorzoeken. Ik ben in ieder geval niet van plan om ze weg te halen alleen omdat ze niets toevoegen. Izsadc voegt niets toe, gare uitspraken ook niet, fototopics ook niet enz enz. Het is geen forum waar alleen de hoogst kwalitatieve posts mogen blijven staan na een strenge selectie.
Oud 16-02-2007, 15:41
Roos
Roos is offline
Het enige bezwaar kan zijn: die uitslag van de enquete is niet representatief voor "de jeugd".
Wat dat betreft kunnen die enquetes beter op school&studie ofzo.
Oud 16-02-2007, 16:23
Risce
Risce is offline
Citaat:
Mutant schreef op 16-02-2007 @ 16:26 :
Izsadc voegt niets toe, gare uitspraken ook niet, fototopics ook niet enz enz. Het is geen forum waar alleen de hoogst kwalitatieve posts mogen blijven staan na een strenge selectie.
het grote verschil is de pretentie die het heeft en dus of het doel gehaald (kan) worden.

Zie ook vorige post van roos: als de enquete zou gaan over forumbezoekers van s.com of DA ofzo...
Oud 16-02-2007, 16:57
Verwijderd
daarnaast Cat, is er verschil tussen posts die niets toevoegen en leuk zijn (foto, uitspraken izsadc, en half om half tripreport), en er zijn topics die het niveau dusdanig onderuit halen dat het gewoon te ver gaat. Zelfs op Onzin zouden ze dergelijke topics niet pikken (no offense meant )

Laatst gewijzigd op 19-04-2014 om 08:55. Reden: mijn naam minder googlebaar
Oud 16-02-2007, 17:03
Verwijderd
deadlock, niet iedereen weet hier wie je aanspreekt met Cat ^^, dus voor het overzicht van de discussie, zeg je beter Mutant.

Als die mensen nu graag hun doelgroep vinden in D&A, prima. Ik ga geen enquetes verbieden. Als je het erdoor krijgt dat dat idee van een apart enqueteforum er komt, prima, dan verplaats ik ze, maar zolang mensen het leuk vinden om ze te plaatsen en het leuk vinden ze in te vullen, laat ik ze staan.

En de vergelijking met Onzin is onzin, op Onzin zou bijna geen enkele enquete overlevingskans hebben omdat het nu eenmaal Onzin is. Je plaatst daar niet iets voor serieuze antwoorden.

Laatst gewijzigd op 19-04-2014 om 08:55.
Oud 20-02-2007, 23:43
Risce
Risce is offline
1) dankjewel, ik wist ook niet wie cat was
2) of je wel of geen enquetes verbiedt, is juist hier in debat
3) niemand heeft hier iets gezegd over een apart enqueteforum. Als je overigens een topic bedoelde, ben ik daar ook tegen, want dat is niet wat deze mensen willen met hun marginale flutenquetes
4) het hele punt van serieuze antwoorden heb ik al aangehaald in de beginpost.

Laatst gewijzigd op 19-04-2014 om 08:55.
Oud 21-02-2007, 09:07
Verwijderd
Nummertjes...

Of ik iets verbied, is zeker niet in debat. Coopergirl en ik hebben de laatste beslissing over het forum. En dat klinkt misschien heel arrogant, maar het enige dat jullie kunnen is ons overtuigen van het nut van het verbieden van de enquetes. Tot nog toe doen jullie dat zeker niet en ik ga dan ook zeker niets verbieden omdat zo'n 3 users vinden dat ik dat moet doen.
Zoals ik al eerder zei, is D&A een vrij gebied. De vrijheid om er te kunnen posten is wat mij betreft belangrijker dan wat enkele personen liever niet zien omdat het ze niet aanstaat. Dan krijg je een elite (en dat heb je toch al snel).

Als je overigens het hele topic had gelezen, dan zag je dat sterrenmeisje het voorstel van een apart subforum deed en dat dit dus wel degelijk ter sprake is gekomen. Ik haalde aan dat dit al eerder is voorgesteld en dat dan even opgezocht moest worden waarom dat voorstel is afgewezen. Als je het er alsnog zou doorkrijgen, dan voer ik dat natuurlijk voor alle fora door.

En mijn punt over serieuze antwoorden had ik samengevat in: "De enige die me nu opvalt die vervelend loopt te doen in die enquetes, ben jijzelf."
Oud 21-02-2007, 11:07
Verwijderd
Risce was toch ook die knul die er niet tegen kon dat mensen stiekem op zijn fotoboek keken?
Oud 21-02-2007, 21:06
Ieke
Ieke is offline
Ik vind dat op een scholieren/studenten forum dit soort enquetes moeten kunnen, ook al is de kwaliteit niet altijd even denderent, maar ook dat is niet heel vreemt gezien het feit dat die dingen al vanaf jong gedaan worden op scholen en dan is het ook lastiger om een echt goede enquete te maken als je dat voor het eerst voor een een of ander vaag werkstukje moet doen.
Oud 22-02-2007, 00:55
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Reverend schreef op 21-02-2007 @ 12:07 :
Risce was toch ook die knul die er niet tegen kon dat mensen stiekem op zijn fotoboek keken?
Nu je het noemt.
Oud 23-02-2007, 07:32
coopergirl
coopergirl is offline
Eigenlijk zie ik geen bezwaar in gekleurde enquetes, slecht opgezette vragenlijsten.. En indien iemand daar op een "helpdende" manier wat van zegt, lijkt me dat prima.
De verantwoording van interpretatie van de antwoorden ligt bij hen, en conform de regels der verslaglegging dient er een bronvermelding aanwezig te zijn... (Welke in dit geval boekdelen spreekt)

Zolang het aantal enquetes binnen de perken blijft (hiermee bedoel ik dat er niet structureel iedere dag een dergelijk topic geopend wordt) heb ik er geen moeite mee.
Oud 24-02-2007, 14:52
Risce
Risce is offline
@reverend: als je man genoeg bent zou je meteen een linkje plaatsen naar de werkelijke discussie. Want een fotoboek hebben en er niet tegen kunnen dat mensen kijken lijkt me een paradox genoeg. reply graag.

@mutant/cooper: ik wacht dan maar gewoon af totdat meer mensen het zat zijn, want je elite en vrije toegang verhaal snap ik wel. Zoals ik al aangaf was ik van mening dat het meer mensen zou irriteren en dat ik dus de democratische optie wilde gebruiken om dit te verbannen van DA.

Laatst gewijzigd op 24-02-2007 om 14:54.
Oud 28-02-2007, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Risce schreef op 24-02-2007 @ 15:52 :
@reverend: als je man genoeg bent zou je meteen een linkje plaatsen naar de werkelijke discussie. Want een fotoboek hebben en er niet tegen kunnen dat mensen kijken lijkt me een paradox genoeg. reply graag.
In dat topic heb je al uit genoeg hoeken gehoord dat men het een belachelijk idee vindt, het lijkt me vrij nutteloos in je 2e whinetopic daar nog verder op in te gaan

Maar ik zal onthouden dat ik mijn mannelijkheid op internet kan weergeven door middel van linkjes.

Laatst gewijzigd op 28-02-2007 om 15:52.
Advertentie
Oud 02-03-2007, 17:41
Risce
Risce is offline
Citaat:
Reverend schreef op 28-02-2007 @ 01:18 :
In dat topic heb je al uit genoeg hoeken gehoord dat men het een belachelijk idee vindt, het lijkt me vrij nutteloos in je 2e whinetopic daar nog verder op in te gaan

Maar ik zal onthouden dat ik mijn mannelijkheid op internet kan weergeven door middel van linkjes.
Je bent ongelooflijk.
Oud 02-03-2007, 17:42
Bloem
Bloem is offline
Ga dat verder maar per PM uitvechten.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten