![]() |
||
Citaat:
Stelling: Emancipatie gaat over de kans om keuzes te maken, niet de keuzes zelf. In Nederland is de mogelijkheid van vrouwen die dat willen om te kunnen werken goed genoeg aanwezig.
Laatst gewijzigd op 22-02-2007 om 14:02. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat er inderdaad genoeg kans is voor vrouwen om te kunnen werken, zeker sinds er zoiets als positieve discriminatie bestaat. Emancipatie hoort niet meer bij deze tijd vind ik. Ik vind een vrouw die niet werkt, maar voor de kinderen zorgt niet per definitie niet-geemancipeert. Wel is het nog steeds zo dat er weinig vrouwen echt aan de top zitten, er schijnt een oorzaak voor te zijn, die nu nog steeds van toepasing is. Het zogenaamde 'glazen plafond'. Vrouwen kunnen werken en zich ook hogerop werken, maar nog steeds is het vaak moeilijk voor vrouwen om de top te bereiken. Wat dat betreft is de emancipatie dus nog niet (volledig) voltooid. Toch ben ik al blij met wat alle oudere generaties vrouwen hebben bereikt! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
"De SP is net Geenstijl, wel alles afkraken maar zelf geen oplossing verzinnen. Dat is het makkelijkste wat er is he, typerend." Van een *Fok-gebruiker*! Een mooier voorbeeld van pot-ketel-zwart heb ik nog niet gezien. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Hiernaast zijn er diverse omstandigheden die vrouwen benadelen om te kiezen voor de arbeidsmarkt (tegenover mannen). De overheid dient deze arrieres weg te nemen.
|
![]() |
GroenLinks dóet al veel aan de mogelijkheid voor mannen/vaders om in deeltijd te werken. Dus... dank voor je steun!
Kijk anders ook even op: http://www.waaromgroenlinks.nl/html/emancipatie/
||
Citaat:
![]() Verder is het weer typisch Groenlinks. "zelfstandige ondernemers moeten recht krijgen op zwangerschapsverlof". Het hele probleem is nu juist dat een ondernemer, zeker van een eenmanszaak, zich niet zomaar ziek kan melden, want dan draait diegene domweg geen omzet. Elke ondernemer kan zwangerschapsverlof nemen, maar het hele probleem is dat er dan simpelweg geen geld is. Groenlinks kan honderd keer roepen dat het moet, maar dan mogen ze die ondernemers wel even compenseren voor de inkomensderving. Laatste keer dat ik checkte was Groenlinks voor zware lastenverzwaring voor ondernemers, dus als ze reppen over ondernemers helpen dan klopt er iets niet. Verder was gratis kinderopvang gewoon een kopie van het standpunt van de VVD in die kwestie, niks nieuws aan, geen reden om op Groenlinks te stemmen. Sterker nog, de VVD is dan een betere stem, want die staan op dit moment op winst voor de eerste kamer en zijn sowieso al een grotere fractie. Heck, als vrouw wil je überhaupt geen Groenlinks stemmen, want ze zwijgen als het graf tegenover het 'ethische' kabinetsbeleid dat de vrijheid van vrouwen afneemt. Dan kun je als je met alle geweld groen wilt stemmen beter voor de partij voor de dieren gaan, die doen tenminste nog iets.
Laatst gewijzigd op 05-03-2007 om 09:56. |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat emancipatie voor een groot deel ook gaat over de sfeer in de maatschappij, niet alleen over de mogelijkheid om iets te doen. Daarbij denk ik ook dat in Nederland er genoeg mogelijkheden zijn, maar dat vanwege de sfeer van een "old boys network" in veel bedrijven het vrouwen toch minder lukt om gelijkwaardig te zijn. En dat die sfeer in stand wordt gehouden ligt natuurlijk net zo goed aan mannen als aan vrouwen ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Deeltijdwerken was al in de jaren '80 prima mogelijk hoor. Tenminste, ik heb mijn ouders nooit horen klagen.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ze beweren dat ondernemers 'vrij moeten kunnen nemen'. Ondernemers kúnnen vrij nemen, wanneer ze maar willen. Consequentie is wel dat er geen brood op de plank staat. Dan kan Halsema duizend dingen roepen, het is er niet minder gewauwel om. Om van de werkgeversinquisitie die ze wilde nog maar te zwijgen.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Überhaupt, Groenlinks en ondernemers... ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat gaan ze hierna doen? Net als de Azteken mensen offeren zodat de zon morgen opkomt? Aanhangers van de SGP voorlezen uit de bijbel zodat ze misschien christelijk worden?
||
Citaat:
Tevens: als GroenLinks er campagne op voert, is het nog niet zo, want ze gaan inderdaad geen campagna doen voor iets dat al geregeld is. Je zult, zoals altijd, wel weer opzettelijk de boel verdraaien. |
![]() |
||
Citaat:
Nee, mannen en vrouwen krijgen geen gelijke kansen. En ja, daar valt wat aan te doen. En ik denk dat dat ook nodig is. Het is niet zo dat er voor vrouwen, met of zonder kinderen, géén mogelijkheden zijn. Maar het kan beter. Overigens: de eerste die met de opmerking komt dat VROUWEN er dan maar voor moeten kiezen geen kinderen te nemen mag van mij doodgemarteld worden.
|||||
Citaat:
Dat staat nergens, en net alsof GL zoiets zou doen. Citaat:
Hele sectoren daarentegen schreeuwen moord en brand over de GL plannen om alles dat vervuild ten koste van tienduizenden banen uit te knijpen. Citaat:
Citaat:
Dan is de discriminatie van homoseksuelen en de criminalisering van abortus ook direct getorpedeerd, want die voorstellen komen dan niet door e eerste kamer.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een mening geven oké maar wij hebben niets aan een onjuiste, partijdige mening over GL. Zelf kots ik over de VVD zoals jij dat over GL doet, maar dat neemt niet weg dat ik ieders mening respecteer en de mijne aan niemand wil opdringen, jij daarintegen lijkt dat wel te doen. Je doet alsof je feiten opnoemt maar volgens mij moet jij eens met Femke gaan praten want je hebt er de ballen niet van begrepen jongeman! |
Advertentie |
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Oh ja, je gelijk. Daar moet alles maar voor wijken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
GroenLinks wil betaald verlof voor vaders
Jonge vaders moeten direct na de bevalling van hun partner twee weken betaald vaderverlof krijgen. Dat staat in een initiatiefwetsvoorstel van GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent. Nieuwe vaders krijgen nu twee dagen betaald vrij. GroenLinks wijst op andere Europese landen waar de verlofregelingen ruimer zijn. In Denemarken, Frankrijk en Groot-Brittannië hebben vaders twee weken verlof, in Finland achttien dagen en in Portugal twintig dagen. Noorwegen is het royaalst: zeven weken. GroenLinks vindt twee weken verlof een waardevolle investering voor de band tussen vader en kind. Volgens de partij blijkt uit onderzoeken dat kinderen met een zorgzame vader zich sneller ontwikkelen. De twee weken vaderverlof dragen er volgens Van Gent toe bij dat vaders minder gaan werken en meer voor de kinderen zorgen. Dat geeft vrouwen de mogelijkheid om meer te werken. Nu werkt zo’n 55 procent van hen 12 uur of meer, een percentage dat de laatste jaren amper toeneemt. http://depers.coolcreations.nl/papers/40.pdf |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ik zie nergens staan dat Groenlinks van plan is gederfde omzet te compenseren, dus de onvermijdelijke conclusie is dat ze met een naief plannetje zijn gekomen dat voorbij gaat aan het probleem en dus geen oplossing biedt. Wat zonder meer werkt voor emancipatie is gratis kinderopvang, zodat het gehele salaris van de vrouw niet meer opgaat aan de kosten van kinderopvang. Dat is dan ook direct wat de VVD wilde als aanpak, ze konden dat zelfs financieren zonder daarvoor de belastingen gigantisch omhoog te gooien. Nu jij weer.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tja, waar haalt GroenLinks de noodzakelijke blik ambtenaren vandaan? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De vraag is of de derving van omzet, die ondernemers er van weerhoudt om vrij te nemen, weggenomen zal worden. Maar ja, zelfs als GL de loze belofte zou doen dat ze daartoe over gaan (wat nergens staat) dan begrijpt iedereen dat het niet werkt. Als ik een succesvolle eenmanszaak heb en daarmee rond de € 8000 per maand binnen sleep (en zelfs de gemiddelde marktkraam haalt dat al binnen) dan is dat redelijk onbetaalbaar.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Je hebt ook van die vrouwen die van mening zijn dat de vrouwenemancipatie allang bereikt is. Ik begin zo mijn vermoedens te krijgen dat deze meningen vooral uit een soort blind vrouwelijk zelfbewustzijn voortkomen. Ik weet het niet helemaal goed uit te leggen maar deze vrouwen zien blijkbaar niet dat nog steeds, vooral op intermenselijk vlak, de emancipatie nog lang niet voltooid is. Ze leven liever in de waan dat ze gelijk behandeld worden. Nou, er zijn grotendeels gelijke rechten maar gelijke behandeling is er zeker nog niet. Laatst gewijzigd op 08-03-2007 om 18:41. |
![]() |
|||
Citaat:
In het kort is dat mijn argumentatie (en dat heeft niets met persoonlijke aanvallen te maken). Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar het is ook het een of het ander vind ik. Of kinderen, of carriere maken. En ja, mannen kunnen ook voor de kids zorgen, ik ken er ook wel een paar die dat doen, maar dat is omdat de vrouw in die gevallen een betere baan heeft ![]() Kinderopvang omdat je wilt werken... ![]() Als je de keuze maakt om kinderen te nemen moet je ze daarna niet gaan dumpen bij een of andere opvang zodat je zelf kunt gaan werken ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Kunnen we deze discussie een eindje op weg helpen door jullie allebei te laten citeren uit het partijprogramma van Groenlinks? Dit wordt zo een welles-nietus discussie. Ik ben zelf eigenlijk wel benieuwd hoe GL van plan is om de ondernemers de keuze te geven vrij te nemen. Ik kan me namelijk maar moeilijk voorstellen dat ze dat kunnen financieren. Op dit moment ga ik met T_ID mee dat het zeer onwaarschijnlijk is, en dat ondernemers sowieso al vrij kunnen nemen, zij het met consequenties, maar dat die keus is aan de ondernemer.
||
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|