Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2007, 22:33
Verwijderd
Mijn misperfectie

Tussen alle puntkinnen en kreukeloren
val je wel op ja. Het is niet dat je iets mist,
mij misschien of poedelhaar maar op het station
lopen wel meer gekken rond,

ik zie je straks weer. Tenminste als ik de trein niet mis.
Gelukkig hebben wij geen flappoten en lopen we niet
hoofdstotend tegen dakgoten maar
zijn we allerdaagse chaoten en

kijk daar rijdt mijn trein weg.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2007, 03:40
Reynaert
Reynaert is offline
Ik vind het een beetje een vreemd gedicht. De titel is 'mijn misperfectie' (bedoel je niet 'imperfectie'?) maar toch heb je het over de gebreken van de 'je'. Ik denk dat je geprobeerd hebt om het chaotische van je gedicht symbool te stellen voor 'je misperfectie', maar dit komt niet echt mooi uit de verf (kan ook zijn dat ik je het helemaal niet zo bedoeld had natuurlijk). De overgang van de eerste naar de tweede strofe spoort helemaal niet. Daar heb je vast iets mee bedoeld maar het leest gewoon vervelend. Wel leuk dat je eerst zegt 'als ik de trein maar niet mis' en dat die trein daarna wegrijdt. Om dat idee zou je volgens mij een veel beter gedicht kunnen bouwen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 12:25
Perikles
Perikles is offline
Ik denk dat imperfectie als 'misperfectie' juist extra op dat imperfecte hamert, zo vatte ik het op tenminste en ik moet zeggen, dat vond ik leuk.
Ik vind het jammer dat je "ja" toevoegt, ik kan niet goed uitleggen waarom. Het gedicht is mijns inziens spreektalerig genoeg (want spreektaalgedichten, parlandopoëzie, is leuk). Die 'ja' vind ik een beetje verdwaald. Maar dat kan ook aan mijn hekel aan het woord 'ja' liggen. (Wat wordt trouwen een hel voor me Maar daar gaat het nu natuurlijk niet over.)

"mij misschien of poedelhaar maar" is leuk wat betreft de m'en en de aar'en. De achtergrond van station met nog wel meer gekken en vertrekkende treinen vind ik wel passend.
Flappoten, in plaats van flaporen? Hmm, zegt me niet zo veel, een beetje over the top misschien. Maar wat er dan komt:

"(...) en lopen we niet
hoofdstotend tegen dakgoten maar
zijn we allerdaagse chaoten"

Daar houd ik van.

Ja, een vreemd gedicht misschien, maar vreemd op een goede manier, een mooie manier, een leuke manier. Vind ik.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 18:03
Verwijderd
Me likes!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 18:36
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Gaaf hoor! Vooral je tweede strofe, loopt als een trein (). Iig, ik ivnd de eerste zeker wel geslaagd, al loopt die misschien wat minder lekker, maar toch ook goed. En je eindzin is ook niet mis. Je titel heb ik ook niets op aan te merken.

Je hebt het alleen over een 'je-persoon' in je gedicht, maar het gaat over: 'mijn misperfectie'. Spreek je jezelf aan of iemand anders? Ik kan alleen bedenken dat jouw misperfectie is dat je de trein mist . Misperfectie als woord stoort me overigens niet .
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 12:13
Porcelain
Porcelain is offline
Leuk. Boeiend. Lief. Lekker nonchalant, heel tof toontje. Ik word er vrolijk van.

Nu even wat kritischer.
Nu ik erover na ga denken twijfel ik ineens, maar is het niet alledaagse, zonder R?
En ik vind 'tenminste als ik de trein niet mis' geen mooie zin. Dan liever 'als ik tenminste de trein niet mis'.

En je kan er wel wat meer instoppen denk ik. De tweede strofe en de eindzin vind ik goed, maar de eerste strofe niet bijzonder (die ben ik nu eigenlijk ook al vergeten).
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 12:14
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Porcelain schreef op 26-02-2007 @ 13:13 :
Nu ik erover na ga denken twijfel ik ineens, maar is het niet alledaagse, zonder R?
Ik had erover heen gelezen, maar ja, het moet zonder 'r'.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 12:15
Dolores
Dolores is offline
Ik stoor me een beetje aan die 'ja' in de tweede regel, maar verder vind ik het tof. Ja, leuk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten