![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb nu dit:
Code:
<html> <head> <title>Untitled</title> </head> <body> <form method="POST" action="reken.php"> vul een getal in <input type="text" name="a"></p> vul nog 'n getal in: <input type="text" name="b"></p> <input type="submit" value="tel op" name="B1"> <input type="submit" value="trek af" name="B2"> </p> </body> </html> Code:
<html> <head> <title>Untitled</title> </head> <body> <? $B1 = $a + $b; // heel simpel, 1 en 2 bij elkaar optellen $B2= $a-$b; if(name!== B1) { echo $B1; } else { echo $B2; } ?> </body> </html> Eerste doel was om het alleen op te tellen. Maar nu wil ik dus dat als je op "tel op" hij optelt en bij "trek af" hij de getallen van elkaar aftrekt. Maar dat lukt niet. Hij kan maar 1 v.d. 2 tegelijk doen. Hoe kun je zorgen dat allebei de knoppen wel een andere functie hebben? , dat ze bv. niet allebei naar ..../reken.php verwijzen maar allebei naar een andere site ofzo.... Marianne Edit: 'k snap overigens denk ik wel waarom dit niet werkt; omdat wat je bij if(name !==B1) altijd voorkomt. ook als je op knop B2 drukt. denk ik Laatst gewijzigd op 10-07-2002 om 14:22. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
hmm misschien wat te ingewikkeld voor een beginner, maar met een switch() is dit mooier:
http://www.php.net/manual/en/control...res.switch.php ik zou die submit buttons dezelfde naam geven, dus ipv dit: <input type="submit" value="tel op" name="B1"> <input type="submit" value="trek af" name="B2"> zou ik doen: <input type="submit" value="tel op" name="actie"> <input type="submit" value="trek af" name="actie"> dan kan je daarna dit doen: PHP-code:
<input type="submit" value="vermenigvuldig" name="actie"> en die switch kan je uitbreiden met: PHP-code:
![]()
|
Wat doet iedereen moeilijk, het kan gewoon in 1 bestand. Heeft als voordeel dat je dezelfde waardes kan weergebruiken:
reken.php: PHP-code:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Chimera
thnx (de rest ook ![]() ![]() maar: hij doet het niet (zoals 't bedoeld was..) hij doet hetzelfde als die van mij, of heb 'k nou zelf weer iets stoms gedaan? ![]() ![]() hier staat het resultaat van jouw code: www.marianne.host.sk/rekenen2.php en op www.marianne.host.sk/rekenen3.php bij de onderste heb ik het letterlijk gecopieerd en er geen <html><head><body> etc.. aan toegevoegd. Hoeft dat nooit? edit: nu werkt ie wel ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 10-07-2002 om 16:15. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
TouchOfDarkness:
'k snap 't ![]() werkt ook ![]() ( www.marianne.host.sk/rekenen7.php www.marianne.host.sk/rekenen8.php www.marianne.host.sk/rekenen9.php ) thanx! |
![]() |
|
|