Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2007, 13:59
Jahney
Jahney is offline
Hallo,

Ik kwam laatst mijn zonnebrandcreme weer tegen en mijn afstersun die ik vorig jaar Juni heb gekocht.
nu ga ik deze meivakantie weer naar de zon en vroeg me af of die zonnebrand nog wel houdbaar is zeg maar?
werken die bestandsdelen nog wel of kan ik beter nieuwe kopen?
Oud 04-03-2007, 14:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan wel hoor, ik gebruik mijn zonnebrandcreme ook meerdere jaren achter elkaar. Hij beschermt hooguit wat korter maar niet ineens helemaal niet meer ofzo.
Oud 04-03-2007, 16:58
Verwijderd
Officieel mag je zonnebrandcreme maar 1 jaar gebruiken maar in de praktijk is het zo dat als de creme er nog goed uitziet (dus niet zuur ruikt of schift), hij ook nog goed werkt. Is dat toch niet zo, dan merk je dat na 1 dag wel en dan kun je alsnog een nieuwe kopen
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 17:48
noa-zut
noa-zut is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-03-2007 @ 15:00 :
Kan wel hoor, ik gebruik mijn zonnebrandcreme ook meerdere jaren achter elkaar. Hij beschermt hooguit wat korter maar niet ineens helemaal niet meer ofzo.
Dat is het hem nu juist...... Hij beschermt niet meer. Zonnebrand is 8 maanden houdbaar in de zin van dat de werkzame bestanddelen tot die tijd "werken". Na die 8 maanden kun je hem makkelijk nog gewoon gebruiken, maar dan enkel als bodylotion, de bestanddelen die daarvoor erin zitten werken namelijk wel nog gewoon.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten