Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Hostel in Londen waar ik geweest ben was een mengeling van wat groepjes Engelsen die een weekendje Londen deden, maar ook voor een groot deel (alleenreizende) buitenlandse backpackers. In backpackersbestemmingen als Australie en Nieuw Zeeland is het helemaal gewoon dat je alleen reist, denk dat 1/3 tot de helft van de reizigers die je daar tegenkomt wel alleen reist, en degenen die dat niet doen staan 99 van de 100 keer ook open voor contact met anderen. Kijk anders ook eens op de site www.hostelz.com, daar kan iedereen sterren geven aan hostelz overal ter wereld en er commentaar bij geven, waarbij vaak ook wat staat over de sfeer en of het makkelijk is om andere reizigers te ontmoeten. Verder zijn avontuurlijke groepsreizen zoals shoestring en djoser volgens mij helemaal niet burgertruttig en zullen daar ook veel mensen alleen aan meedoen (vriendin van mij gaat dit jaar in d'r eentje met djoser naar Afrika bijvoorbeeld)
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Hoi igfy,
Heel erg herkenbaar. Maar er zijn best veel mensen die alleen op pad gaan, ook als ze al een relatie hebben. En wat de meeste mensen zeggen dat klopt ook. Hoe raar het nu ook klinkt je komt er sterker uit en leert jezelf goed kennen. Ik weet niet of je toevallig dit stukje over samen of alleen reizen al ooit gelezen hebt, maar daarin staan onderandere de voor en na delen van alleen en samen reizen. Veel succes met je keuze, maar als je het mij vraagt gewoon doen! |
![]() |
|
![]() |
alleen gaan is supertof, ik ben in mn eentje een week naar schotland geweest (edinburgh) op www.hostelworld.com kan je leuke hostels vinden. je hoeft niet bang te zijn dat je helemaal alleen zult zitten, want je ontmoet heel veel mensen die alleen zijn. ik durfde t ook eerst niet, maar ik ben heel blij dat ik t toch heb gedaan.
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Ben zelf ook in m'n uppie naar Glasgow en London geweest een tijdje terug. |
![]() |
||
Citaat:
Maar als je een 2 meter lange man bent die 100 kilo weegt, kan je ook in elkaar geslagen worden omdat mensen je er bedreigend uit vinden zien... Ik denk zelf, dat zo lang je nadenkt het veilig is. Ik probeerde er zelf voor te zorgen dat ik wel altijd in een staat was waarin ik nog na kon denken. Dus niet straal bezopen raken/drugs gebruiken met mensen die je niet kent, want je weet nooit of er idioten tussen zit die misbruik van je willen maken. Ik dronk zelf alleen veel als ik met vrienden was, zodat ik wist dat de kans miniem was dat er iets zou gebeuren. Denk dat ik zelf nog het meest 'problemen' heb gehad met mensen met wie ik onderweg bevriend ben geraakt. Durf ook hard te zijn tegen mensen die je onderweg leert kennen. Ik heb jongens en mannen ontmoet die het wel interessant vonden, zo'n meisje uit Amsterdam, en die er ook maar even vanuit gingen dat Nederlandse meisjes niet preuts kunnen zijn. Dit soort situaties kwamen bij mij meestal voor met mensen die ik al een tijdje kende en bevriend mee was, maar die op een avond te veel dronken en het op dat moment wel stoer vonden om een Nederlandse te versieren. Ookal zijn ze overdag nog zo aardig, als je niet wilt gewoon heel duidelijk in zijn. De volgende dag zijn ze het toch weer vergeten, en de meeste mensen zullen toch geen vrienden voor het leven van je worden. Zelf had ik, als ik 's avonds alleen over straat ging, bijna altijd een spuitbus haarlak of deo bij me; het is geen pepperspray, maar het zal vast niet fijn voelen als je het in je oog krijgt. Niet dat ik het ooit gebruikt heb, maar voelde me wel veiliger erdoor. Zie eruit als een local. Oke, dit werkt niet echt als je naar Azie gaat, maar ga 's avonds niet verdwaasd in lege straatjes rondstruinen met een plattegrond in je handen. Loop alsof je weet waar je heen gaat; ben je toch de weg kwijt, kijk dan of er bv. een winkel of restaurant in de buurt is waar je de weg kan vragen, of rustig op je plattegrond kan kijken. Bedenk wel dat in steden veel hostels of goedkope hostels in achterbuurten zijn. Zorg in dat geval dat je overdag een keer de weg uit het centrum naar het ho(s)tel vindt, zodat je ongeveer weet waar het is. Hostels in de buurt van grote stations zijn meestal ook niet in de meest veilige buurten, maar voordeel is dat de weg naar het station meestal goed staat aangegeven en je zo ook de weg naar je hostel makkelijk kan vinden. Ben je 's avonds naar een bar/disco/cafe geweest dat enkele kilometers bij je hostel vandaan is, en moet je in je eentje terug? Een taxi kost wat geld, maar (tenzij je een foute chauffeur tegenkomt natuurlijk) je wordt in ieder geval veilig voor de deur afgezet. Over het algemeen zou ik zeggen; zie het niet als het grote, boze, enge buitenland. De meeste plekken zijn net zo (on)gevaarlijk als Amsterdam, Rotterdam etc. Neem af en toe een risico, maar hou wel je verstand erbij.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Treinreizigers: hoe reist gij? Rodion | 118 | 26-11-2005 10:12 | |
Verhalen & Gedichten |
7 reizen rond het alledaagse lovetear | 8 | 24-04-2004 08:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn reis Caatje | 2 | 15-03-2002 19:18 | |
Verhalen & Gedichten |
Waarom ik op reis ben gegaan HipHopSter | 2 | 12-01-2002 19:58 | |
Films, TV & Radio |
Wie kent de titel van volgende film : alleen voor keners van vliegtuigfilms be062603 | 10 | 17-11-2001 08:43 |