Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2007, 20:19
Verwijderd
Hallo!

Hoewel ik verstokt hypochonder ben, heb ik bij mijn weten nog nooit op Lichaam en Gezondheid gepost. Vandaag, echter, valt jullie de twijfelachtige eer ten deel om binnen te treden in de wondere wereld van mijn, mogelijk aangetaste, lichamelijkheden!

Ik heb al vanaf zondag 4 maart last van diarree. Dat wil zeggen dat de ontlasting niet in één hand vast is te houden (dit is een omschrijving en is niet gebaseerd op empirisch onderzoek) en over het algemeen een dunne indruk maakt. Die zondagavond was het, bij het derde toiletbezoek, werkelijk waterdun (ik voelde me een vreemd soort hogedrukreiniger).

Volgens mij ben ik daags nadien of anders dinsdag direct begonnen met het eten van vrij indrukwekkende hoeveelheden geraspte appels, wit brood en bananen. Uiteraard liet ik vet eten staan (mijn moeder had in een 'de fles moet leeg'-mentaliteit kennelijk de week voorafgaand aan het drama vrijwel alles in olijfolie gebakken) en zorgde ik voor voldoende vocht.

Inmiddels zijn we dik anderhalve week verder en heb ik nog steeds geen normale ontlasting. Grappig genoeg hoef ik niet om de zoveel uur naar het toilet te rennen, maar kan er best eens 36 uur tussen twee toiletbezoeken zitten. Iedere keer weer ben ik vol van goede hoop, maar alsnog is het resultaat keer op keer dun als appelmoes.

Bij mijn weten heb ik, even voordat ik er last van kreeg, niets veranderd aan mijn voeding. Eerst dacht ik dat het misschien te maken had met het feit dat ik sinds kort hardloop, maar bij nader inzien ben ik daar al vanaf half januari mee bezig, dus dat zou vreemd zijn. Overigens neem ik, naar mijn idee wel voldoende vocht op. Als ik een dag thuis ben drink ik minimaal twee liter thee (schijnt remmend te helpen), plus nog water en appelsap, als ik een dag op mijn werk ben, drink ik ongeveer veertien bekers koud water, aangezien de watertapautomaat vrijwel om de hoek.

Aangezien ik bijna mijn tweede week in ga, lijkt het me een idee om het eens serieuzer aan te pakken. Ik heb vorig weekeind al twee diarreeremmers genomen, die inderdaad resulteerden in een poos geen ontlasting en daarna een keutel waar je iemand hartstikke invalide mee kunt gooien, maar dat is natuurlijk symptoombestrijding. Ik speel nu met het idee om morgen even langs de huisart te wippen, maar ik vrees dat hij/zij zal zeggen dat ik verder weinig mankeer, dat alles overgaat en dat ze me een goede dag wenst. Dus, alvorens ik het toch al zo overbelaste Nederlandse zorgstelsel niet verder wil belasten, besloot ik eerst een beroep op jullie te doen!

Bij deze! Wat is uw wijze advies?

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 20:22
Verwijderd
Misschien is het een darminfectie... voel je je verder helemaal goed?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 20:26
Verwijderd
Ja, eigenlijk wel. Ik heb genoeg energie voor drie keer in de week hardlopen en mijn werk te doen. Ik heb soms wat pijntjes rond mijn darmen, maar dat komt volgens mij meer door alle bananen dan hierdoor.

Zou het bij een infectie ook niet zo zijn dat ik veel vaker dan normaal naar het toilet zou moeten? Dat vind ik zelf eigenlijk nog wel het vreemdste. Quantiteit van ontlasting is ok, alleen de kwaliteit laat te wensen over.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 20:51
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Teveel (water) drinken zorgt er toch voor dat het zo waterig wordt?

Ik heb nl. last van constipatie en de dokter zei dat ik meer moest drinken...

Dus misschien moet je wat minder drinken? Maar wel genoeg dat je niet uitdroogt...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 20:56
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 15-03-2007 @ 21:51 :
Teveel (water) drinken zorgt er toch voor dat het zo waterig wordt?

Ik heb nl. last van constipatie en de dokter zei dat ik meer moest drinken...

Dus misschien moet je wat minder drinken? Maar wel genoeg dat je niet uitdroogt...
Volgens mij is dat een vrij fout advies. Of je moet wel heel veel drinken. Met dunne ontlasting zou ik juist veel drinken, plas je gewoon allemaal uit. Lijkt mij, hoor, ben geen medicus, maar te weinig drinken als oplossing klinkt echt niet goed.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 21:08
Verwijderd
Van veel drinken kan je inderdaad wel iets krijgen wat op diarree lijkt, maar niet zo erg als Luh beschrijft, zou ik zeggen. Drinken is in ieder geval wél erg belangrijk als je diarree hebt, dus dat zou ik zeker blijven doen.

Ik heb verder echt geen flauw idee wat het kan zijn en ook geen goede tips... Ik heb geen verstand van diarreeremmers, maar misschien kan je iets lichters vinden? Zodat 't niet van het ene naar het andere uiterste gaat. Huisarts kan hier vast meer over vertellen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 21:39
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
1,5 Week valt nog wel mee qua duur. Zie je wel vaker. Maak je niet druk. Gaat vanzelf wel over.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 22:04
Verwijderd
Citaat:
DDM schreef op 15-03-2007 @ 22:39 :
1,5 Week valt nog wel mee qua duur. Zie je wel vaker. Maak je niet druk. Gaat vanzelf wel over.
Iemand met die avatar moet ik wel geloven!

Bij wat voor een duur zou ik me zorgen moeten gaan maken? En; moet ik doorgaan met wit brood en bananen, of gewoon mijn normale voedingspatroon weer oppikken, aangezien het kennelijk weinig effect heeft?

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 00:27
Verwijderd
Haha, meest briljant geschreven thread op L&G.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 06:55
Verwijderd
^ idd

Je kunt constipatie krijgen door vochttekort, maar je krijgt echt geen diarree door veel vocht, het is juist heel belangrijk om veel te drinken als je diarree hebt.

Ik denk dat het met een infectie ook best normaalfrequent kan zijn, maar ik zou dan wel verwachten dat je er ook wat ziekig bij bent.

Laatst gewijzigd op 16-03-2007 om 07:56.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 07:51
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik heb dit ook wel eens gehad. Volgens mij is dat gewoon 'buikgriep' (nee, geen medische term ). Mijn huisarts vroeg me terug te komen als het langer dan 3 weken aanhield. (en ik had er koorts en een 'ziek gevoel' bij)
__________________
Tsja

Laatst gewijzigd op 16-03-2007 om 08:02.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 08:31
Verwijderd
Buikgriep is toch gewoon een soort griep? Volgens mij is dat best een medische term hoor. Gastroenteritis is misschien mooier, maar 't heet gewoon buikgriep.

Maar goed, bij biekgriep ben je ook gewoon ziek, dus koortsig en andere griepverschijnselen naast (enorme) diarree. En ik geloof dat misselijkheid en overgeven er ook wel bij hoort.

Ik heb altijd geleerd dat als je 2 weken diarree hebt zonder verbetering, je naar de dokter moet. Als je daarvoor al het idee hebt dat je uitdroogt, dan moet je natuurlijk eerder gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 09:54
Verwijderd
Hm. Ik kan me eens herinneren dat ik buikgriep gehad heb en dat ik toen tweeënhalf uur in de trein moest zitten. Toen was er inderdaad geen houden aan en kom ik niet meer dan drie meter van het toilet verwijderd zijn. Dit is wel duidelijk iets anders.

Maar goed. Het devies luidt: niets aan doen, tenzij ik me rotter ga voelen. Dan eens langswippen bij de huisarts? Top! Bedankt!

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 09:55
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Werken diarreeremmers ook niet?
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 11:21
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 16-03-2007 @ 10:55 :
Werken diarreeremmers ook niet?
staat in de openingspost

Maareh... net als dat je met 'gewone' griep soms zieker bent dan anders kan dat natuurlijk met buikgriep ook wel. En je hoeft er geen koorts bij te hebben volgens mij. Maar goed, t lijkt me een puik plan om het gewoon s aan te kijken
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 12:10
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Als ik mijn huisarts bel moet ik ook al altijd vertellen waarvoor ik kom en als de assistente/telefoniste dan denkt dat het niet iets is waavoor je langs hoeft te komen dan geeft ze advies en wenst ze een prettige dag en bel maar over een week als het nog niet over is . Dus je zou in ieder geval naar de huisarts kunnen bellen?
Ik vind dat je na 2 weken best bij de huisarts langs mag.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 12:13
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
snoopy schreef op 16-03-2007 @ 12:21 :
staat in de openingspost
Oh dat lees ik nu pas Maar de openingspost is ook zó briljant geschreven dat ik alle serieuze dingen niet onthou, maar alleen de grappige dingen
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 13:41
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 16-03-2007 @ 13:13 :
Oh dat lees ik nu pas Maar de openingspost is ook zó briljant geschreven dat ik alle serieuze dingen niet onthou, maar alleen de grappige dingen
Haha, ja, inderdaad. Deze openingspost wint wat mij betreft de schoonheidsprijs
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine SAAI leefde, SAAI leeft, SAAI zal leven! #1790
Verwijderd
500 03-03-2013 19:21
Lichaam & Gezondheid Langdurige diarree
Thee Muts
12 17-07-2006 18:46
Lichaam & Gezondheid Diarree:S
KiMZz
16 29-06-2003 18:18
Lichaam & Gezondheid diaree..
zonnebloemke
8 18-05-2003 13:02
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 18:49
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.