Oud 15-03-2007, 20:29
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hoi,

Zojuist in de weer geweest met een Praktische Opdracht voor geschiedenis, klaar om te printen... 7 uur werk er in zitten... Maar ik wilde nog even een extra foto toevoegen aan mijn mini-kunstwerkje. Gevolg...

- Word loopt vast
- Computer loopt vast
- Computer start opnieuw op
- Computer heeft een herstel bestand aangemaakt
- Computer opent vervolgens het herstel bestand niet, en dus ook niet mijn verslag

Hij geeft de eerste pagina van mijn bestand wel weer, in correcte weergave overigens, maar vervolgens kan ik er niet in scrollen of wijzigingen aanbrengen. Maw. het bestand loopt continue vast. Vol goede hoop besloot ik het bestand in 'kladblok' en 'wordpad' te openen, met als gevolg dat ik alleen maar cijfertjes en vage tekens te zien krijg en de melding: Dit bestand is beschadigd

Allemaal leuk en aardig, maar is er echt geen mogelijkheid om dit beschadigde bestand te herstellen? Ik zou het namelijk verdomde rot vinden als ik weer helemaal opnieuw moet beginnen.

Alvast Bedankt,

Kelly
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2007, 21:04
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
De maker zelf heeft ook nog een aantal oplossingen.

Je kan ook kijken of je het bestandje kan openen met writer van openoffice, of abiword.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 12:29
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hmm, dat werkt dus ook niet..

Maar bedankt voor de tips! Nog meer?
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 15:06
Verwijderd
Zie bijv.:
http://www.klariti.com/technical-wri...st-Files.shtml

Daar worden een aantal opties gegeven die je kunt proberen als je dat nog niet al gedaan had.

Dus naar .WBK bestanden zoeken, kijken of er een Word backup tussen de tijdelijke bestanden zit (extensie wel veranderen naar .DOC). En ook hebben ze het bijv. over de Open and Repair functie (bij het Openen scherm kun je de Open knop op Open and Repair zetten). Waarbij het misschien wel handig is om eerst een kopie van het beschadigde document op te slaan en dan die kopie te repareren.

Misschien kun je dan nog een CHKDSK (schijfcontrole) uitvoeren:

Startmenu, Uitvoeren:

CHKDSK /F /X
of wanneer het document niet op C: staat maar bijv. op station D:
CHKDSK D: /F /X

En dan overnieuw opstarten. CHKDSK wordt dan opgestart.

Maar ik zou eerst naar backup-bestanden zoeken voor je dat probeert. CHKDSK geeft niet altijd de beste resultaten... Ik bedoel dat er in bepaalde gevallen dingen verdwijnen in plaats van dat er dingen hersteld worden.

Eerlijk gezegd denk ik dus dat er met CHKDSK weinig kans is om meer van je document terug te vinden. Maar als laatste hoop zou je kunnen proberen. Je zou dan flarden kunnen vinden in mappen als FOUND.001 met daarin .CHK-bestanden.

Dat is dus op eigen risico.

Laatst gewijzigd op 16-03-2007 om 15:18.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 15:21
Verwijderd
Verder is er nog een mogelijkheid om je document 'bijeen te sprokkelen', met een disk editor. Maar dan kun je eigenlijk beter je document herschrijven, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 15:24
Verwijderd
Ik zie nu dat er ook speciale Word document repair programmaatjes zijn. Maar zie allemaal shareware programmaatjes. Misschien is er iemand die een gratis filerepair of Word document repair programmaatje weet?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware SD kaart bschadigd, formatteren niet mogelijk
Verwijderd
4 05-03-2014 13:07
Software & Hardware [Windows] Niet meer opstarten; bestand beschadigd/weg
duivelaartje
10 25-06-2007 17:31
Software & Hardware [Systeem] Map verwijderd, hoe terug te krijgen?
MissEvil
21 17-06-2005 20:43
Software & Hardware [Algemeen] Random harde reset
finding
11 02-03-2005 11:20
Software & Hardware Wie kan mij een goeie boot.ini van Win2kPRO geven?
Koning
6 12-09-2003 07:34
Software & Hardware Kan niks downloaden op school
Maradinus
17 31-01-2003 23:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.