Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en ik sta pas op tegen negen uur, dus zit pas om tien uur, half elf aan m'n bureau. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Centraal precies hetzelfde.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@ Toothfairy: 'k was al vergeten dat jij dat was dat ook criminologie deed in Leuven ![]() en hoe waren je punten, als ik vragen mag? ![]() Laatst gewijzigd op 21-03-2007 om 13:04. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik was trouwens tevreden met mijn punten. ![]() ![]() Nog geen 2e zit dus en het is niet onmogelijk om in 1e zit geslaagd te zijn, dus ik heb hoop. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() dat zijn schitterende punten! een héle dikke proficiat!! en psychologie is eigenlijk nog best goed, vooral gezien er maar 5% van de studenten van eerste bac een tien of meer hadden voor crim psy (en dus nog max. een negen konden scoren voor inl en crim psy samen) (en aangezien ge uwe statistiek meer dan behoorlijk gedaan hebt neem ik aan dat ik u niet moet uitleggen dat dat géén normale verdeling is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
a) kan je beter 's avonds een uurtje doorwerken en op het gewone uur opstaan, of kan je beter op het gewone uur in je bed kruipen en wat vroeger opstaan? en b) kan je ook 's nachts studeren (en overdag slapen)? antwoord op a) >> dat hangt van jezelf af: ben je 's avonds nog wakker en fris, doe het dan 's avonds. Ben je een totaal wrak en ben je veel frisser en wakkerder als je een paar uur geslapen hebt, doe het dan 's ochtends. op b) heb ik niet echt een antwoord. Ik denk dat het er maar vanaf hangt hoe je bio-ritme op 'normale' dagen is. Als je je tijdens je vakanties bijvoorbeeld (dus tijdens periodes dat je niet 'moet' opstaan om acht uur omdat je school nu eenmaal begint om negen) veel beter voelt als je van vier 's ochtends tot twaalf 's middags slaapt (wat een redelijk normaal bioritme is voor pubers) dan is dat je 'natuurlijke' patroon van slapen, het patroon dat je innerlijke klok je ingeeft. dan kan het natuurlijk wel dat je ook beter studeert wanneer je je aan dat patroon houdt, maar dan zit je wél met het probleem dat je 's ochtends om acht, negen uur examens kan hebben, waardoor je (voor jouw gevoel) 'te vroeg' moet gaan slapen om acht uur slaap te hebben gehad, waardoor je uiteindelijk maar een paar uurtjes slaap zult gehad hebben wanneer je aan je examen begint (omdat je natuurlijk ook went aan die 'afwijkende' slaap- en waaktijden) wat uiteraard weer contraproductief werkt snap je waar ik naartoe wil? volgens mij hou je je nog altijd het beste gewoon aan het patroon dat je gewend bent tijdens de weken vóór de examens. dus niét zo: in de voormiddag examen doen, van 's middags tot 's avonds slapen en 's nachts studeren en dan zonder rust 'examen gaan doen'. maar wél zo: in de voormiddag examen doen, iets eten en eventueel een kort middagdutje doen (dat deed ik in het middelbaar tijdens de examens altijd, en dat deed mij altijd veel deugd), rond twee uur terug beginnen studeren en dan verder leren tot je alles gedaan hebt (afhankelijk van het vak was dat bij mij tot een uur of acht, en soms tot drie uur 's nachts - vandaar de nood aan middagdutjes op dergelijke dagen ![]() ![]() en als je je 's avonds te moe voelt om je nog te concentreren en je krijgt er écht niks meer ingepompt: gewoon in je bed kruipen. wakker blijven zonder dat het iets opbrengt mag je écht niet doen: dan kan je beter gaan slapen en je wekker wat vroeger zetten. Als je je dan nog altijd erg moe voelt moet je kiezen: ofwel genoeg slapen en fris op het examen zitten, maar met een deeltje leerstof niet helemaal onder de knie; ofwel toch nog gauw dat deel instuderen/herhalen en naar het examen gaan in de hoop dat de koffie zijn werk wel zal doen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
is het unief? nee? dan heb ik toch gelijk? wat zit je dan te rologen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
overigens, NERGENS in dit topic staat dat het over je inzet op de 'unief' moet gaan. ik vond het nogal een bitchin' opmerking. overigens hoop ik dat ik volgend jaar op de universiteit geen 10 uur per dag moet studeren, dan lijkt me het iets te hoog gegrepen voor je.. @bingomassacre: inderdaad C&M, maar wat weet jij daarvan? op elke school is de indeling van het profiel anders, dus jij weet niet welke vakken ik heb. iig geen tekenen of ckv of whatever, in plaats van dat ik wiskunde a1 heb ipv wiskunde a1,2 heb ik precies dezelfde vakken als een E&M profiel + Filosofie, Grieks en Duits. verder is zeiken over C&M zwaar achterhaald, aangezien niet iedereen goed is in dezelfde vakken. onzin dus. waarom ik dan zo weinig leeruren maak? goede aantekeningen maken in de les en je hoeft thuis amper wat te doen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
C&M makkelijker, dacht het even niet. Ikzelf denk zelfs dat ik Natuur makkelijker vind als C&M, dat vind ik dan, want dat is voor iedereen weer anders ![]() Laatst gewijzigd op 27-03-2007 om 15:37. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In de openingspost wordt er gevraagd hoe je studeert tijdens je examens. Toothfairy antwoordt hoe zij studeert tijdens de examens, en ik zeg 'idem hierzo'. Paranoide maakt een opmerking à la 'omg, zo lang ![]() ![]() en tien uur per dag (op het gemakje) studeren tijdens de examens is écht niet veel aan de unief. als ik nu had gezegd dat ik elk semester vanaf dag één dat de lessen beginnen tien uur per dag moest studeren had ik je 100% gelijk gegeven met je opmerking dat 'het te hoog gegrepen is'. drie jaar na elkaar in eerste zit en met uitstekende cijfers slagen lijkt me geen symptoom van 'te hoog gegrepen'. Laatst gewijzigd op 27-03-2007 om 15:49. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() als ik in de voormiddag examen heb sta ik altijd extra vroeg op om m'n samenvattingen nog gauw een uurtje te kunnen doorlezen leren lukt dan niet meer natuurlijk, maar ik voel me altijd veel zekerder als ik het zo nog eens gauw gelezen heb ![]() en als ik in de namiddag examen heb, hou ik de voormiddag altijd vrij om te kunnen overzien ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik had gewoon niks geleerd, ik was op vakantie in die tijd. Ik zeg het niet om stoer te doen ofzo. Ik ging met redelijke cijfers mijn examens in 7-8. En mijn eindexamens waren allemaal zo tussen de 4 en de 6. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eindexamens 2012 |
bloopers, grappen en lachbuien rond de examens. Duckdonkey | 19 | 21-06-2012 22:58 | |
VWO |
Oude Examens Red Demo | 9 | 17-05-2009 15:54 | |
Eindexamens 2005 |
examens te moeilijk? .Pure | 94 | 11-06-2005 23:50 | |
Psychologie |
Verwerken problemen rondom examens Daantje_0705 | 18 | 10-04-2005 19:16 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
CITO examens Frans en Duits robopij | 5 | 01-02-2005 15:10 | |
Eindexamens 2004 |
examens foetsie??! annetjuh | 1 | 12-06-2004 15:24 |