Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2007, 15:26
zeep007
zeep007 is offline
Ik heb migraine en spanningshoofdpijn.
Naar de neuroloog geweest, heb nu medicijnen, maar moest ook naar de fysio.
Ik naar de fysio, en die zegt ivm mijn spanningen en stress naar een haptonomische fysiotherapeut moet.

Mijn vraag; iemand ervaring hiermee, wat kan ik hiervan verwachten en wat houdt dit nou precies in. Ik lees op internet maar een hoop gezweef.

Help me
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 15:28
Verwijderd
Een haptonoom is een soort fysiotherapeut die zich bezighoudt met spier- en gewrichtsklachten die worden veroorzaakt door psychische factoren
Er was een paar weken terug ook nog een topic over:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1556001
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 16:06
zeep007
zeep007 is offline
aah thx. Ik zocht hier op haptonomie en kon niks vinden.

Ik dacht er misschien nog eventueel verschil in zat op fysiotherapeutische basis, maar in dat topic komen ook mensen naar voren met dezelfde klachten waarbij ze geholpen worden aan nek- en andere spieren.

Toch ben ik bang voor een hoop gezweef.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 07:01
Juliah
Juliah is offline
Ik heb sinds een tijdje haptotherapie (dat is net wat anders, maar de basis is wel hetzelfde) en mijn ervaring is dat het niet zweverig is (daar was ik namelijk ook bang voor; ik ben nogal 'anti-zweef'). Een vriendin van mij heeft het ook en bij haar is het ook niet zweverig. Ik denk wel dat het per persoon verschilt...in een ander topic (ook hier op L&G) las ik een post van een meisje waarbij de persoon wel zweverig was. Maar mocht dat het geval zijn, dan ga je maar één keer en kan je daarna altijd nog op zoek naar een ander, toch? (Ik denk trouwens dat het bij haptonomische fysiotherapeut en haptotherapeut nog wel anders kan zijn, omdat een haptonomische fysiotherapeut als basis toch ook fysiotherapie heeft gedaan en een haptotherapeut volgens mij niet altijd (de mijne wel trouwens).)
Oud 29-03-2007, 15:01
zeep007
zeep007 is offline
nou ik heb er 1 gebeld, en het is gewoon haptotherapie. Maar ik ga het al niet meer doen. Kost namelijk 65 euro per keer, en dat vergoedt mijn verzekering niet. Fysiotherapie wel, dus ik doe ik dat maar, al is dat maar een korte termijn oplossing...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 21:50
Juliah
Juliah is offline
Gewone fysiotherapie moet je de eerste negen keer ook zelf betalen, tenzij je aanvullend verzekerd bent en als je aanvullend verzekerd bent worden alternatieve geneeswijzen over het algemeen ook tot een bepaald bedrag vergoed? En anders misschien verder zoeken tot je een fysiotherapeut vindt die op haptonomische basis werkt en die ivm de verzekering op de rekening gewoon fysiotherapie wil schrijven.

Of misschien kijken of je bv. één keer in de maand toch haptotherapie kunt betalen...je gezondheid lijkt me toch wel wat waard (natuurlijk moet je het geld wel hebben ed, maar misschien dat het wel kan als je niet elke week hoeft - wat bij haptotherapie toch zelden het geval is). (Bij mij wordt helaas ook niets verzekerd... )

Regels voor berichten