Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2007, 08:53
elledc
elledc is offline
Je leest toevallig een sms van een meisje op de gsm van je vriend met daarop de vraag of het ook een uurtje later kan om af te spreken.
Je leest een smiley en een kusje.
Je herinnert je dat je vriend gezegd had vanavond niet thuis te zullen zijn omwille van een afspraak met een goeie vriend , ze zouden iets gaan drinken.
Nu lees je dat berichtje... wat zou je denken, zeggen tegen hem?

ps. dat meisje is een onbekende voor jou.
Advertentie
Oud 03-04-2007, 08:58
Verwijderd
ik zou hem mijn leven uittiefen.

want liegen is onbetrouwbaar, en dat is het einde...

Maar ja, dat ben ik
Oud 03-04-2007, 08:58
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Toevallig een smsje lezen op de gsm van je vriend? Dat is niet toevallig, dat is gewoon neuzen

Als je weet waar hij met dat meisje af gaat spreken, ik zou gaan spioneren
Oud 03-04-2007, 09:01
elledc
elledc is offline
Ik had een nummer nodig uit een bericht uit zijn gsm, vandaar dat ik botste op dat bericht van die onbekende

We lezen vaker elkaars berichten... ik vertrouw(de) hem volledig... tot nu
Oud 03-04-2007, 09:01
Muchacha
Muchacha is offline
Waarom heb je dat sms'je gelezen? Als hij jou geen reden geeft om wantrouwig te doen, ben je ook in fout, dus hou daar wel rekening mee.

Verder zou ik nog eens aan mijn vriend vragen met wie ie nou weer weg ging vanavond, een beetje polsen zeg maar. Blijft ie liegen en ben je hier zeker van, confronteer hem er dan mee. Het kan evengoed niets zijn, maar hij moet niet liegen over zo'n futiliteit. En jij moet niet meer neuzen dan

Edit: ik zie net je vorig bericht. Dus dat van dat neuzen is een foutje Wel een beetje dom van hem om dat berichtje te laten staan
Oud 03-04-2007, 09:05
elledc
elledc is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 03-04-2007 @ 09:58 :
ik zou hem mijn leven uittiefen.

want liegen is onbetrouwbaar, en dat is het einde...

Maar ja, dat ben ik
hij liegt + hij verzwijgt.
maar uittiefen is een beetje overdreven, niet?
Oud 03-04-2007, 09:06
Stefanie
Stefanie is offline
Ik zou hem achterna gaan

Of gewoon vragen, maar als hij dan niet wil antwoorden word ik heel boos.
Oud 03-04-2007, 09:18
Verwijderd
Wat ik zou doen...
Geen idee eigenlijk. Misschien iets totaal sociaal onverantwoords als:
Het hem vragen met wie hij heeft afgesproken vanavond. En mocht hij ontkennen, nog een keer vragen. Mocht hij ontkennen, dan voor de laatste keer vragen of hij het héél zeker weet. Dan kan hij het vertellen en zo niet, dan moet hij bukken als zijn hoofd en inboedel hem lief zijn....

Ofzo
Oud 03-04-2007, 09:24
Bloem
Bloem is offline
Dat lijkt me nog heel sociaal verantwoord Nala, je gooit niet meteen zijn ondergoed het raam uit

Anyway, nog een keer vragen inderdaad, als hij blijft liegen zeggen dat je dat smsje gelezen hebt en dat hij je zo niet erg veel reden geeft om hem te geloven.
Oud 03-04-2007, 09:37
Verwijderd
Vraag gewoon hoe het was en of jij hem ook kent
Oud 03-04-2007, 09:46
Verwijderd
Citaat:
elledc schreef op 03-04-2007 @ 10:05 :
hij liegt + hij verzwijgt.
maar uittiefen is een beetje overdreven, niet?
mensen die eens onbetrouwbaar zijn, hebben dus van binnen geen morele bezwaren tegen liegen, en die mensen wil ik niet in mijn directe omgeving als levens partner
Oud 03-04-2007, 09:48
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Kennelijk vinden jullie elkaar's smsjes lezen normaal. Als er echt iets ad hand zou zijn en de relatie met die meid deugt niet zou hij jou toch niet bij zn telefoon laten?
Ik geef toe, het is wat raar, maar je kunt hem ook nog verkeerd verstaan hebben of hij noemt zn vriendinnen die niet zn vriendin zijn ook gewoon vrienden...
Maar ja, als hij toch wel weet dat jij zn berichten leest: gewoon op aanspreken.
Oud 03-04-2007, 09:59
elledc
elledc is offline
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 03-04-2007 @ 10:48 :
Kennelijk vinden jullie elkaar's smsjes lezen normaal. Als er echt iets ad hand zou zijn en de relatie met die meid deugt niet zou hij jou toch niet bij zn telefoon laten?
Ik geef toe, het is wat raar, maar je kunt hem ook nog verkeerd verstaan hebben of hij noemt zn vriendinnen die niet zn vriendin zijn ook gewoon vrienden...
Maar ja, als hij toch wel weet dat jij zn berichten leest: gewoon op aanspreken.
Hij had het specifiek over een jongen die ik enkele keren gezien heb met wie hij zou afspreken.

Het is wel zelden dat ik zijn berichten lees, enkel als ik iets moet terugvinden en dat vindt hij dan ook geen probleem.
Maar kennelijk had hij niet verwacht dat ik precies vandaag een bepaald nummer uit een bericht nodig had.

Ik zie hem straks na m'n werk, dan zal ik hem eens vragen wie die persoon is en waarom hij liegt...
Oud 03-04-2007, 10:05
Verwijderd
Ik hoop voor hem dat hij een verdorie goede reden heeft...
Oud 03-04-2007, 10:11
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik ben wel benieuwd wat ie zegt
Oud 03-04-2007, 10:12
Verwijderd
Ben je vaak wat overdreven snel jaloers? Want dan kan ik me ook nog voorstellen dat het meisje gewoon zomaar een vriendin is, maar hij niet wilde zeggen dat het een meisje was omdat hij dacht dat jij dan weer moeilijk zou gaan doen en daar even geen zin in had. Dan is liegen nog steeds niet netjes natuurlijk, maar toch.
Oud 03-04-2007, 11:14
EggeD
EggeD is offline
misschien spreekt ie met die vriend en dat meisje af.
Oud 03-04-2007, 11:18
Verwijderd
Ja of in eerste instantie met die jongen maar toen kon die niet en dat meisje wel ofzo... ik zou het gewoon vragen. Als hij achteraf nog steeds beweert alleen met die jongen te hebben afgesproken, zou ik wel wat wantrouwig worden.
Oud 03-04-2007, 11:29
Verwijderd
Alleen iemands smsjes al gaan nalezen is een beetje jammer ;x
Oud 03-04-2007, 11:40
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Zao schreef op 03-04-2007 @ 12:29 :
Alleen iemands smsjes al gaan nalezen is een beetje jammer ;x
Lees het hele topic?

Ontopic: vraag het hem gewoon. Mijn ervaring is precies het gesprek dat Nala beschrijft, en mijn vriend vertelde het dan bij de derde keer aandringen wel. Ben benieuwd wat voor reden je vriend ervoor heeft..
Oud 03-04-2007, 11:46
Verwijderd
Ik moet er niets van hebben als iemand uit nieuwsgierigheid mn smsjes gaat zitten lezen. Niet dat ik iets heb te verbergen, maar omdat een smsje al gauw verkeerd kan worden geïnterpreteerd. Dat + ik vind dat bepaalde zaken gewoon privé zijn.
Oud 03-04-2007, 11:47
bingomassacre
bingomassacre is offline
Ik zou hem er mee confronteren. Ik zou behoorlijk wantrouwig worden als ik er, per ongeluk of niet per ongeluk, achter zou komen dat er gelogen wordt over afspraken. Misschien is het iets heel onschuldigs maar misschien ook niet. Waarschijnlijk kun je aan zijn reactie wel zien wat het geval is

Valt me op dat iedereen hier zo moeilijk doet over het lezen van elkaars smsjes
Oud 03-04-2007, 11:50
dallie
dallie is offline
Hij heeft wat te verbergen. De volgende twee redenen zullen naar mijn inziens het meest voorkomen:

1. Hij heeft wat te verbergen en spookt rare dingen uit.

2. Hij is bang dat je rare dingen gaat denken en houdt het daarom dus achter.

Als optie 1 het geval is, zou dumpen me meteen te binnen zschieten.

Als optie 2 het geval is, dan zou ik hem duidelijk maken dat zijn aanpak niet het beoogde effect heeft. Hij bereikt juist wat hij wil voorkomen.
Oud 03-04-2007, 12:23
Optima
Optima is offline
pffff lastige situatie hoor.

Kijk als het echt zo is dat jij op zijn telefoon iets nodig had met zijn toestemming, en je zag het toevallig, dan had je hem er meteen mee moeten confronteren. Mede omdat hij dus iets anders tegen jou gezegd heeft. Als hij niks gezegd had was dat misschien ook niet netjes geweest, maar minder kwalijk dan liegen.

Verder zou ik nooit aan de telefoon van mn vriend gaan zitten, maar gewoon dat nummer van hem vragen. Ik ga er vanuit dat hij niets voor mij te verbergen heeft, en stel ik zou allemaal smsjes van meiden lezen, zouden deze misschien geheel door mij uit hun verband gerukt worden, en stelt het eigenlijk niks voor. Ik krijg soms ook smsjes van een goede vriend met daarin "ik ben geil....massage?" terwijl dat gewoon een geintje is ( he maarten.....).
Oud 03-04-2007, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Nala schreef op 03-04-2007 @ 10:18 :
Wat ik zou doen...
Geen idee eigenlijk. Misschien iets totaal sociaal onverantwoords als:
Het hem vragen met wie hij heeft afgesproken vanavond. En mocht hij ontkennen, nog een keer vragen. Mocht hij ontkennen, dan voor de laatste keer vragen of hij het héél zeker weet. Dan kan hij het vertellen en zo niet, dan moet hij bukken als zijn hoofd en inboedel hem lief zijn....

Ofzo
Hoera!
Advertentie
Oud 03-04-2007, 13:04
elledc
elledc is offline
Citaat:
Optima schreef op 03-04-2007 @ 13:23 :
pffff lastige situatie hoor.

Kijk als het echt zo is dat jij op zijn telefoon iets nodig had met zijn toestemming, en je zag het toevallig, dan had je hem er meteen mee moeten confronteren. Mede omdat hij dus iets anders tegen jou gezegd heeft. Als hij niks gezegd had was dat misschien ook niet netjes geweest, maar minder kwalijk dan liegen.

Verder zou ik nooit aan de telefoon van mn vriend gaan zitten, maar gewoon dat nummer van hem vragen. Ik ga er vanuit dat hij niets voor mij te verbergen heeft, en stel ik zou allemaal smsjes van meiden lezen, zouden deze misschien geheel door mij uit hun verband gerukt worden, en stelt het eigenlijk niks voor. Ik krijg soms ook smsjes van een goede vriend met daarin "ik ben geil....massage?" terwijl dat gewoon een geintje is ( he maarten.....).
Hij lag nog te slapen toen ik wilde vertrekken naar m'n werk en toen ik dus zijn gsm heb genomen om dat nummer op te zoeken. Ik heb hem daarvoor niet willen wekken.
Wij zijn al bijna 5 jr samen en we gebruiken vaak elkaars gsm, geen probleem toch?
Oud 03-04-2007, 13:10
elledc
elledc is offline
Ik heb hem deze middag even gezien en ik vroeg hem of dat afspraakje met die vriend nog steeds doorgaat en hij zei ja. Toen vroeg ik hem wie dat meisje is...
Hij werd rood ... en zei me toen dat zij een collega is van op zijn werk die enkele probleempjes heeft waarover ze wil praten.
Hij zei me ook dat hij 't me wel verteld zou hebben...

Oud 03-04-2007, 13:12
stout!
stout! is offline
En nu?
Oud 03-04-2007, 13:38
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 03-04-2007 @ 09:58 :
Toevallig een smsje lezen op de gsm van je vriend? Dat is niet toevallig, dat is gewoon neuzen
Oud 03-04-2007, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 03-04-2007 @ 12:40 :
Lees het hele topic?
Nee
Oud 03-04-2007, 13:49
stout!
stout! is offline
Citaat:
Zao schreef op 03-04-2007 @ 14:46 :
Nee
Prima maar reageer dan ook niet met een zinloze opmerking .
Oud 03-04-2007, 13:56
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Citaat:
stout! schreef op 03-04-2007 @ 14:12 :
En nu?
en nu? nu is ze erachter dat ze niet zo achterdochtig moet zijn
Oud 03-04-2007, 13:58
stout!
stout! is offline
Ik interpreteerde haar laatste post toch niet alsof ze nu niet meer achterdochtig is, gezien "Hij werd rood" en de mooie op het eind.
Oud 03-04-2007, 14:11
elledc
elledc is offline
We hebben er eigenlijk niet zoveel woorden aan vuil gemaakt, hij gaat naar zijn afspraakje vanavond en hij heeft me gezegd dat ik hem moet vertrouwen. En dat geen enkele andere vrouw mij kan vervangen
Waarschijnlijk wilde ie 't me niet vertellen om me niet onnodig jaloers te maken...

Dit topic kan in ieder geval gesloten worden
Oud 03-04-2007, 14:15
Muchacha
Muchacha is offline
Dan moet ie volgende keer ook wel gewoon eerlijk zijn, want anders ga jij hem terecht wantrouwen.
Oud 03-04-2007, 15:04
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
elledc schreef op 03-04-2007 @ 15:11 :
Dit topic kan in ieder geval gesloten worden
Oud 03-04-2007, 15:45
Bloem
Bloem is offline
Waarbij ik nog even op wil merken dat we niet elke keer topics gaan sluiten als je daar om vraagt. (Ik herinner me dat je dat vaker vraagt, zoniet, excuses, dan verwar ik je met iemand anders)
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten