Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2007, 14:06
Bobby B
Bobby B is offline
Hoi allemaal,

ik kom uit Groningen en zit vet in de stress voor de eindexamens n nu heb ik een website gevonden waar je je kan opgeven voor een examentraining.

Zijn er hier ook mensen die dit ook gaan doen via www.evhn.nl?

Ik ga Economie 1,2 volgen maar ze doen nog meer. Ziet er wel betrouwbaar uit.

Groetjes
Advertentie
Oud 05-04-2007, 15:22
Milll
Milll is offline
Ik vind het het geld niet waard (meestal is zo'n cursus echt belachelijk duur!) en wij krijgen op school een week voor de examens een uitgebreide examentrainings-week
Oud 05-04-2007, 16:06
Verwijderd
285 euro vind ik best veel voor 3 dagen..
Oud 05-04-2007, 17:07
Milll
Milll is offline
precies.. volgens mij kun je beter jezelf samen met een examenbundel in een 'afleidings-vrije ruimte' plaatsen en achter elkaar gaan oefenen
Oud 06-04-2007, 10:06
ook hallo
ook hallo is offline
Ik vind het zelf ook belachelijk duur en heb het idee dat ik het leren zelf wel kan. Maar een vriendin van mij was altijd superslecht in economie en die had ook een examencursus gevolgd en uiteindelijk een 7,8 op haar CE. Vriendinnen van mij die een dag in een de kerstvakantie bijles hebben gehad hebben hier ook veel aan gehad.

Dus ik denk dat als jouw ouders bereid zijn te betalen en jij denkt dat je het nodig hebt dat je dat gewoon moet doen.
Oud 06-04-2007, 12:54
Verwijderd
Ik ga zo'n cursus doen ja. Wiskunde A1,2 in Leiden.

Ik sta een 5.1 en alles hoger dan dat is welkom.
Oud 06-04-2007, 13:06
Marieke89
Marieke89 is offline
Ik ga naar Examencursus.net in Rotterdam. Het is idd wel best veel geld maar het is voor mij de enige manier om me 3 dagen lang op wiskunde b1 te richten. Als je daarna slaagt heb ik het geld er graag voor over! Nog meer mensen die naar Rotterdam gaan?

groetjes!
Oud 06-04-2007, 17:35
Verwijderd
Ik ga ook zo'n cursus doen: Natuurkunde in Leiden. Ik denk dat het voor mij helpt, omdat ik mezelf niet genoeg push om te leren, maar als ik daar ben, moet ik wel
Oud 07-04-2007, 11:35
bingomassacre
bingomassacre is offline
Ik heb vorig jaar VWO examen gedaan en ik stond voor zowel wisA12 als eco12 niet zo fantastisch. Ik heb uiteindelijk niet voor die cursus gekozen omdat ik het toch wel erg veel geld vond. Door heel erg veel oude examens te maken, heb ik voor mijn examen wiskunde een 6.8 gehaald en voor economie een 7.2. Ik ken wel mensen die destijds in Leiden een drie daagse cursus voor economie en wiskunde hebben gevolgd.. zij vonden het wel nuttig maar ook erg intensief, omdat je dus echt in drie dagen alle stof gaat behandelen. Ook de stof die je misschien al wel begrijpt. Ze vonden het wel een voordeel dat je na de cursus haast niks meer voor het vak hoefde te doen, omdat je in die drie dagen ook wel echt gedwongen wordt om op te letten en mee te doen.
Als je dus denkt dat je jezelf er echt niet toe kan zetten om er nog even echt hard voor te gaan werken of als je echt nog heel erg veel stof niet kent, dan is het misschien wel verstandig
Maargoed, ik vond zelf de examens makkelijker dan de schoolexamens en door veel oudeexamens te maken, weet je op den duur wel wat je kan verwachten
Oud 07-04-2007, 13:29
Verwijderd
Als het voor geschiedenis zou kunnen zou het voor mij heel goed zijn, maar dat geld heb ik er niet voor over, tenzij het echt een kwestie van slagen/niet slagen zou zijn.
Oud 07-04-2007, 22:21
Marieke89
Marieke89 is offline
Ja ik kan me in Rotterdam gewoon 3 dagen volledig op de stof richten zodat ik meer tijd over houdt voor andere vakken. Daarnaast krijg je in Rotterdam ook algemene les over het aanpakken van examenopgaven dus dan heb je daar ook wat aan voor andere vakken.
Oud 07-04-2007, 22:42
Mono-racer
Mono-racer is offline
Ik heb heel erg zitten dubben of ik het zou doen of niet. Ik heb toch besloten het te doen, wiskunde en natuurkunde, beide in Utrecht.

't Kost nogal veel, klopt, maar als ik daarmee m'n cijfers ècht omhoog kan krijgen, dan heb ik (althans, m'n ouders) dat er voor over .

Ik denk dat ik het ook wel zelf kan, maar dat je gewoon in drie dagen alles behandelt, lijkt me fijn. Even hard stampen, mja, moet goedkomen volgens mij .
Oud 13-04-2007, 19:22
Essie_88
Essie_88 is offline
Citaat:
Maaike schreef op 06-04-2007 @ 18:35 :
Ik ga ook zo'n cursus doen: Natuurkunde in Leiden. Ik denk dat het voor mij helpt, omdat ik mezelf niet genoeg push om te leren, maar als ik daar ben, moet ik wel
Al gehoord in welke periode je bent ingedeeld? Ik ga namelijk ook Natuurkunde doen in Leiden.. Hoop dat het nut heeft!
Oud 13-04-2007, 19:40
yavanna
yavanna is offline
Een vriendin van mij heeft zich voor iets van 5 cursussen ingeschreven en dat is echt belachelijk duur allemaal. Eerder had ze ook al iets dergelijks gedaan en dan moest ze wel zelf al haar vervoer en eten en drinken betalen enzo dat vind ik ook wel weer onlogisch voor al dat geld.

Maar goed ik heb zelf niet echt examentrainig nodig, want er wordt op school ook een training gegeven en dan gaan we veel opgaven maken en krijg je meer hulp etc.
Oud 13-04-2007, 20:54
Verwijderd
Ik zit van 20 tm 22 april in Leiden, en 24 april heb ik mn hersanking Wiskunde over alle examenonderwerpen.

Ik had eerst een 3.7, dus ik ga proefondervindelijk bewijzen dat het helpt .
Of niet.. natuurlijk.
Oud 15-04-2007, 13:31
Marieke89
Marieke89 is offline
Ja ik moet ook zelf voor mijn eten en drinken zorgen, maar ik vind dat niet zo gek.. Als je kijkt wat je er voor terugkrijgt als de cursus een succes is (m'n diploma in mijn geval, wiskunde is ongeveer mijn enige echte struikelvak), vind ik (lees: vinden mijn ouders) dat het geld wel waard.. Al meer mensen hier die naar www.examencursus.net in Rotterdam gaan??

Groetjes (ik ga weer even in de zon zitten )
Oud 16-04-2007, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Essie_88 schreef op 13-04-2007 @ 20:22 :
Al gehoord in welke periode je bent ingedeeld? Ik ga namelijk ook Natuurkunde doen in Leiden.. Hoop dat het nut heeft!
Ik kreeg vandaag een mailtje: 1 t/m 3 mei
Weet jij het al?
Oud 16-04-2007, 16:42
Verwijderd
Ik ga naar Leiden voor economie1,2. Ik heb me ingeschreven voor de twee dagen voor het examen (23 en 24 mei ofzo). Ik kreeg vandaag een mailtje met tips en er stond bij "over enkele dagen ga je een cursus volgen", maar ik heb nog helemaal niet doorgekregen op welke data ik de cursus echt ga doen
Oud 16-04-2007, 16:43
Verwijderd
oh lol krijg echt op hetzelfde moment een mailtje met

Zojuist heb je van ons een mail ontvangen met extra tips voor de Examencursus. In deze mail stond dat jouw eerste cursus vrijdag a.s. begint; dit is niet correct. De datum van je eerste cursus vind je in de bevestigingsmail die je van ons ontvangt, of al ontvangen hebt. (Ben je voor het eerst ingedeeld in periode 6 t/m 11, dan ontvang je deze bevestiging op vrijdag 27 april; anders heb je de bevestiging vandaag of vorige week al ontvangen).

Dus ik zal wel in periode 11 zitten zoals ik heb opgegeven
Oud 17-04-2007, 19:04
Crimson
Crimson is offline
is er een examencursus economie 1 in utrecht (of iig rond arnhem) zoja heeft iemand daar een site van? kan zelf niks vinden
Oud 17-04-2007, 20:50
Dzjun
Dzjun is offline
examencursussen helpen hoor! Heb er vorig jaar 2 gevolgd in Leiden, scheikunde en wiskunde, en het heeft bij wiskunde bij mij 1.5 punt omhooggehaald, en bij scheikunde 2 punten
Oud 19-04-2007, 14:42
Poepkind
Poepkind is offline
ik was in Leiden, en hoewel de curus wel aardig was heeft het mij niet echt geholpen. De intensieve bijles van mijn vriend, en het tijdig beginnen met die bijles heeft veel meer uitgehaald.
Tijdens die cursus was de pool examens namelijk al volledig uitgeput door me, en had ik alles al gemaakt en geleerd. Daarnaast was de uitleg ook wel wat bondig. Al met al kan je maar beter een vriendje hebben dat werktuigbouw doet dan 300 euro lappen en in Leiden gaan zitten!
Oud 22-04-2007, 14:32
Essie_88
Essie_88 is offline
Citaat:
Maaike schreef op 16-04-2007 @ 17:33 :
Ik kreeg vandaag een mailtje: 1 t/m 3 mei
Weet jij het al?
Ik ook, das periode 3 toch? Haha, toevallig..
Oud 22-04-2007, 19:04
Verwijderd
Ik ben net terug.
En het is geweldig.
Oud 22-04-2007, 20:58
looneylover
looneylover is offline
zijn er ook van die cursussen in limburg ofzo??
want ik hoor en zie alleen maar boven in nederland enzo..
en ik denk dat ik die ook wel kan gebruiken..
maarja ik zit wel op havo dus ja.. ik weet nie kan dat allemaal enzo??

weet misschien iemand dat??

groetjes
Oud 23-04-2007, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Essie_88 schreef op 22-04-2007 @ 15:32 :
Ik ook, das periode 3 toch? Haha, toevallig..
Periode 3, klopt Grappig!
Oud 24-04-2007, 11:37
niche
niche is offline
Kan je ook iets van een latijncursus doen?
Oud 25-04-2007, 18:11
memare
memare is offline
ik ga ook examencursus proberen in leiden, wiskunde b1 en natuurkunde 1. hopelijk helpt het, tis voor mij om in een hogere lotingsklasse te komen en wat meer zelfvertrouwen voor die vakken te krijgen.
ben ingedeeld voor wb1 van 28 t/m 30 april en na1 van 1 t/m 3 mei.
ben benieuwd!
Oud 14-05-2007, 08:55
Lethe
Lethe is offline
Hoi, ik heb een examencursus wiskunde gedaan in Leiden en die was echt supergoed! Ik ga ook nog een cursus doen voor geschiedenis en economie. Ben benieuwd of dat net zo goed is, ik gok van wel. Leiden is in ieder geval zeer aan te raden.
Gaat iemand van jullie toevallig a.s. donderdag naar een examencursus van geschiedenis?
Oud 21-05-2007, 12:40
Verwijderd
ik vroeg me af, mensen die die cursus gedaan hebben, ging het examen naar je gevoel ook beter? (k hoor namelijk nogal verschillende geluiden..)
Oud 21-05-2007, 13:54
Verwijderd
Het lijkt best veel, maar als je nagaat dat een uurtje bijles meestal 10/15 euro is en hoeveel uur je hier zit.. valt t wel mee. Ik heb zelf in de 5e een stoomcursus wiskunde gedaan en hierdoor ben ik van een 5 naar een 8 gegaan, dus vond t zeker de moeite waard!
Oud 21-05-2007, 14:44
Verwijderd
Citaat:
AllureV schreef op 14-05-2007 @ 09:55 :
Ik ga ook nog een cursus doen voor geschiedenis en economie.
Ik heb een economie1 cursus gevolgd in leiden en het was echt super handig! Ik heb ook veel meer zelfvertrouwen over het examen nu En ook een beetje spijt dat ik niet ook een geschiedeniscursus heb gedaan.. zit echt te ploeteren met die examenstof...
Oud 21-05-2007, 18:08
Essie_88
Essie_88 is offline
Citaat:
QP schreef op 21-05-2007 @ 13:40 :
ik vroeg me af, mensen die die cursus gedaan hebben, ging het examen naar je gevoel ook beter? (k hoor namelijk nogal verschillende geluiden..)
Heb nk gedaan en het examen is pas over 1,5 week dus ik zal het nog even moeten afwachten...
Maar voor het proefexamen dat ik tijdens de cursus heb gemaakt scoorde ik 2 punten hoger dan voor al m'n tentamens dus ik heb goede hoop
Oud 23-05-2007, 22:50
Lethe
Lethe is offline
Ik heb een tweedaagse cursus economie.. hoop dat dat ook helpt. Vandaag was wel goed iig. Nu ga ik slapen!
Advertentie

Regels voor berichten