Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2007, 14:23
Verwijderd
Sinds kort werk ik. Op vrijdagavond moet ik dan om 17.00 uur werken en dus op 16.15 uur weg. Ik ben dan om 21.00 uur klaar. Mijn vraag wat en wanneer zal ik dan eten? Vorige week heb ik maar gewoon wat boterhammen van te voren gegeten. Na het werk heb ik echt geen zin meer om te koken en om 16.00 uur al eten vind ik wat vroeg, dan heb ik echt nog geen zin in avondeten. Maarja, zo mis ik wel een avondmaaltijd en dat is natuurlijk ook niet gezond en een frietje halen na het werk zie ik ook niet zitten. Ik behoor af te vallen aangezien ik overgewicht heb, ookal lukt dat niet, het is niet te bedoeling dat ik dan maar helemaal nergens meer aan denk en allemaal vette troep naar binnen ga werken.

Dus, om een lang verhaal kort te houden, wat eten jullie als je vroeg weg moet en laat terug bent?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2007, 14:43
Verwijderd
Als het mogelijk is: bij de lunch een warme maaltijd eten, voor en na je werk brood.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 14:45
Milll
Milll is offline
Ik eet meestal een (evt. ingevroren) restje van een andere dag, na mijn werk. Ik ben wel al om 20:15 thuis dus dat scheelt alweer een uur met dat van jou..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 15:34
IcedEarth
IcedEarth is offline
dan kook ik gewoon om half 4
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 17:10
Verwijderd
Ik kook dan gewoon vroeg. Als ik 's avonds na het werk dan nog trek heb, neem ik gewoon een appel of een cracker ofzo.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 17:20
Miracle
Miracle is offline
Ik zou inderdaad proberen 's middags warm te eten. Heb je echt geen mogelijkheid om op je werk iets te eten trouwens?
Oud 06-04-2007, 18:59
Bloem
Bloem is offline
Kook van tevoren, dan hoef je niet om 21.00 uur nog te gaan koken maar kun je direct eten. En anders een (maaltijd)salade, of soep met brood ofzo.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 20:45
Verwijderd
Als ik 's avonds moet werken (dan begin ik om 14.00u, dus vooraf eten is middageten) en overdag thuis ben, eet ik tussen de middag vaak warm en anders probeer ik op mijn werk warm te eten of ik houd het gewoon bij brood of salade (heel soms eet ik dan als ik thuis kom (rond 21.00u) nog warm, maar meestal heb ik dan geen zin meer om te koken ed).

Als je maar één keer in de week 's avonds moet werken dan lijkt me iets van brood of salade, maar ook een patatje best kunnen...als je vijf keer in de week 's avonds moet werken is het natuurlijk een ander verhaal.

Laatst gewijzigd op 06-04-2007 om 20:48.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 21:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik werk op dinsdagavond ook van zes tot acht en ik loop stage tot vijf uur dus dan is het ook gauw-gauw wat eten. Tot nu toe werd het vaak patat maar ik eet ook wel eens iets van en kaasuibrood of ik maak de dag van tevoren pastasalade en neem dat mee. Dat kan je prima uit een bakje eten en is ook koud gewoon nog lekker Als je de mogelijkheid hebt om 's middags warm te eten dan zou ik dat doen en 's avonds brood eten, desnoods met een slaatje ofzo of iets van cup a soup als je dat kan maken op je werk.
Oud 07-04-2007, 09:17
Emma Fa...
Emma Fa... is offline
Tosti, pizza, brood of toch gewoon eerder koken he. Ook als je geen trek hebt. Het eten zakt toch wel weer..
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 10:19
Verwijderd
Hmm misschien is het een idee om van te voren te koken, maar het dan niet op te eten maar in de koelkast te zetten. Voor je werk eet je dan een paar boterhammen en wanneer je terug bent warm je je eten op in de magnetron
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 12:24
Roos
Roos is offline
Heb je geen pauze op je werk? Dan kan je misschien een bordje eten meenemen, als ze een magnetron hebben
Oud 07-04-2007, 15:08
Stefanie
Stefanie is offline
Ik at altijd van tevoren en na het werk nog een broodje ofzo.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 14:30
dennis018
dennis018 is offline
als ik vroeger moet eten ivm werk ofzo maak ik meestal 2 broodjes shoarma (broodje - sla - shoarma - zoetzure saus - broodje) erg lekker
of even een pizza in de oven (bij de V&D verkopen ze lekkere verse pizzas!)
en als het een beetje gezonder moet dan maak ik rijst met kip in kerrie saus (rijst in de rijst koker, kip stukjes en pot kerrie saus nodig) klaar in 15min...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 18:50
Balance
Balance is offline
Ik heb ook een tijd om 17.00 uur moeten werken en at dan tussen 15.45 en 16.15. Ik maakte dan meestal gewoon pasta, noedels of soep ofzo. En anders idd brood.
Oud 09-04-2007, 12:21
luchtballon
luchtballon is offline
Ik eet soms al warm voordat ik moet werken, maar ik merk dan dat ik om 19/20 uur toch gewoon weer avondetenhonger krijg. En ik kan dan niet zoveel eten. Ideaal is inderdaad een restje van een andere dag na het werk opwarmen, en vantevoren en in de pauze brood.
Oud 10-04-2007, 13:31
Verwijderd
Tnx voor de adviezen! Ik denk dat ik dan inderdaad maar 'smiddags warm ga eten. Meestal heb ik dan wel tijd. Op het werk heb ik maar een kwartiertje pauze en in die tijd wil ik ook nog een sigaretje kunnen roken dus dan heb ik geen tijd om iets in de magnetron te zetten. Thuis heb ik overigens ook geen magnetron. Een macaronisalade vind ik ook geen slecht idee , of zo'n pakje noodles. Ah er is genoeg te verzinnen geloof ik. Dankjulliewel!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 13:48
Verwijderd
ik werk ook meestal in de avond.
Ik kook dan s`middags. Of ik eet brood na mijn werk.

ik heb eigenlijk ook maar een kwartier pauze, maar neem vaak een half uurtje, en eet dan gewoon samen met mijn collega`s. Maar dat durfde ik in het begin echt niet.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 16:24
BleuEyes
BleuEyes is offline
Als ik late diensten heb (werk in de zorg), kook ik in de middag en warm ik dat in de avond weer op. Gaat prima.

Als ik thuis ben haal ik iets uit de vriezer, een restje ofzo. Anders bak ik een ei en eet ik een broodje.
Oud 12-04-2007, 13:11
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
lentekriebel schreef op 10-04-2007 @ 14:31 :
Tnx voor de adviezen! Ik denk dat ik dan inderdaad maar 'smiddags warm ga eten. Meestal heb ik dan wel tijd. Op het werk heb ik maar een kwartiertje pauze en in die tijd wil ik ook nog een sigaretje kunnen roken dus dan heb ik geen tijd om iets in de magnetron te zetten. Thuis heb ik overigens ook geen magnetron. Een macaronisalade vind ik ook geen slecht idee , of zo'n pakje noodles. Ah er is genoeg te verzinnen geloof ik. Dankjulliewel!
Iets in de magnetron gooien wat er 5 minuten in moet, dan gaan roken, en dan eten?
Oud 14-04-2007, 13:19
Verwijderd
ik ging toen altijd voor de diepvriespizza... of een vergelijkbare diepvriesmaaltijd... maar de plek waar k nu werk krijg ik gewoon eten dus dan hoef k niet echt te eten...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 13:22
Verwijderd
Vanavond moet ik om 18 uur oppassen en ik wil daarvoor gegeten hebben. Ik ga om 17 uur warm eten en verschuif m'n tussendoortje dan naar avondeet tijd (19 uur).
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 07:27
gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 12-04-2007 @ 14:11 :
Iets in de magnetron gooien wat er 5 minuten in moet, dan gaan roken, en dan eten?
als je ongezond wilt zijn
Oud 16-04-2007, 07:59
madelief21
madelief21 is offline
een glaasje met melk en weight care, of uhhm 2 bruine boterhammen met smeerkaas tomaat, kipfilet komkommer of musli met yoghurt + banaan.

Ideaal voor studenten trouwens, zo'n bus weight care... verschillende smaakjes en dit is echt lekker spul zeker als je het klaarmaakt en heel even de vrieskast zet heerlijk koud net milkshake... goedkoop en lekker en natuurlijk gezond dames !
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 09:30
coopergirl
coopergirl is offline
Als ik een late dienst heb, moet ik om 13 uur van huis en ben ik 23 uur weer terug. Op het werk is er wel de mogelijkheid te eten maar de maaltijden die door de externe keuken worden geleverd vind ik nogal ranzig en smaakloos. Om 17.30 uur eet ik dan een bak yoghurt met een banaan erdoor en eenmaal weer thuis, eet ik warm

(Als ik tussen de middag warm eet, heb ik 's avonds gewoon weer trek omdat het zo in mijn systeem zit oid).
Oud 19-04-2007, 16:29
Erbenda
Erbenda is offline
Ik werk van 17 tot 20 uur, en ben dan om 20.30 thuis. Ik eet dan 's middags meestal wat fruit (of iig iets gezonds/voedzaams) en pas als ik thuis kom nog wat warms (soep, of iets dat al eerder klaargemaakt is, of uit de diepvries komt) of een salade ofzo.
Oud 20-04-2007, 00:40
Tofke_H
Tofke_H is offline
minutensoep
Oud 21-04-2007, 19:35
Bell
Bell is offline
ik eet dan meestal soep of een eten uit de vriezer (dat over was van een andere keer)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 14:38
Verwijderd
Onderweg in de auto/fiets/brommer boterham eten, of patat, of pizza. En je warme maaltijd gewoon 's middags (12.00) eten.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 16:42
dennis018
dennis018 is offline
als ik op mn werk van 12.00 tot 21.00 moet werken, Dan haal ik meestal tijdens mn pauze van 16.30 tot 17.00 een lekkerbekje ofzo op de markt. En Thuis warm ik wat eten op van wat er die avond gegeten is (in een speciale magnetron schaal blijft het erg lekker!).
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 08:43
Let's Quit
Let's Quit is offline
koekies
Oud 29-04-2007, 10:11
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
madelief21 schreef op 16-04-2007 @ 08:59 :
een glaasje met melk en weight care, of uhhm 2 bruine boterhammen met smeerkaas tomaat, kipfilet komkommer of musli met yoghurt + banaan.

Ideaal voor studenten trouwens, zo'n bus weight care... verschillende smaakjes en dit is echt lekker spul zeker als je het klaarmaakt en heel even de vrieskast zet heerlijk koud net milkshake... goedkoop en lekker en natuurlijk gezond dames !
Zo gezond is dat spul anders niet hoor..
Oud 29-04-2007, 12:15
Oktay-Y
Oktay-Y is offline
ik eet s'ochtends helemaal niets ;/ altijd in de pauze ff naar de supermarkt xD
Oud 29-04-2007, 14:18
Schuah
Schuah is offline
Ik werk altijd van 17.00u tot nacht (tussen 1 en 5 's nachts klaar, horeca), kom vrij laat uit bed (tegen 11-en), eet dan 2 bammetjes, misschien tussendoor nog wat. Dan probeer ik voor 't werk warm te eten (macaroni, pizza, rijst ofzo), en op t werk kán ik nog eten.

Tenminste, ik mág eten. Helaas is 't, vooral met dit weer, zo gigantisch druk dat er geen tijd voor is. We hebben sowieso nooit pauze, dus eten is bij ons staand even wat naar binnen kieperen.

Niet gezond enzo, maar 't is niet anders. Wij vallen in de zomer ook gemiddeld een kilo of 4 af.
Oud 07-06-2007, 19:00
Verwijderd
Pizza Uit den diepvries

xx
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 23:44
Verwijderd
één keer per week brood/salade eten is echt niet zo slecht voor je hoor. je kan het ook overdrijven.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 18:34
Verwijderd
wraps!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 20:52
Verwijderd
Als ik vroeg weg moet eet ik niet tot ik terugkom. Want dat zou dan weer op tijd zijn ...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten