Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2007, 22:41
star123
star123 is offline
hey!
ik ga samen met een vriendin eind juni voor een weekje naar zweden. We weten dat dit maar erg kort is, dus zouden we ons graag willen beperken tot stockholm zelf en zijn omgeving.
We zouden graag een mix willen van city en natuur. We hebben al erg
veel zitten opzoeken op het internet, maar we komen er niet echt uit.
-is het het beste om een vaste slaapplaats in stockholm te hebben en van daaruit uitstappen te maken (bv tyresta national park; eilandjes,kanoën...)of is het beter om steeds onze rugzak mee te nemen en wat rond stockholm te touren en ter plaatse een slaapplaats te zoeken.
We weten immers niet zo goed of die afstanden te doen zijn op 1 dagje...
En raden jullie jeugdhergen aan/camping aan? (want we vragen ons af of als we bv op een eilandje zouden terechtkomen er wel een jeugdherberg zou zijn...)
zijn er mss mensen die hetzelfde al gerealiseerd hebben?dan mogen ze zeker hun reisroute zeggen
hopelijk kunnen jullie ons wat helpen
x
Advertentie
Oud 09-04-2007, 19:15
Verwijderd
Citaat:
star123 schreef op 07-04-2007 @ 23:41 :
We weten immers niet zo goed of die afstanden te doen zijn op 1 dagje...
Dat ligt er aan wat de afstand precies is en wat je vervoer is?

Qua slaapplaatsen zou ik voor campings gaan...die zijn over het algemeen goed betaalbaar en hebben over het algemeen ook vrijwel altijd plek (tenzij je echt middenin Stockholm zit oid - al weet ik niet eens of ze daar wel een camping hebben ).

Als je een week rond gaat trekken zul je sowieso meer kunnen zien dan wanneer je ergens een vaste plek hebt, denk ik.
Oud 09-04-2007, 19:31
Lorelei
Lorelei is offline
Ik kan je Tyresta absoluut aanraden. Daar kun je met de bus komen en bij een boerderijtje nog even een broodje eten (met echte zweedse gehaktballen en bieten salade en zo ) en daarna gewoon de route volgen. Het is er echt prachtig. Maar je moet wel zin hebben in een flinke wandeling want het gebied is dus niet vlak en het is best een eind. In dat natuurgebied kun je overigens ook kortere wandelingen maken (van een uur en zo) maar daar kan ik verder weinig over zeggen.

Dat is vanaf het centrum van Stockholm 45 minuten tot een uur reizen. En dat zijn tijden waar ik sowieso vanuit zou gaan als ik jou was. Zeker als je buiten Stockholm moet wezen.

Verder kan ik je niet op weg helpen want ik heb bij vrienden geslapen en heb dus geen ervaring met jeugdherbergen en campings.

Wel nog een tip voor als je daar bent en je het leuk vindt: In Gamla Stan (gedeelte van Stockholm) heb je allerlei cafe's en restaurantjes geheel ingericht in Middeleeuwse sfeer. Ik ben zelf bij Sjätte Tunnan geweest (die hebben ook een website als je het adres oid wil zien). Om er te eten is het niet erg goedkoop (rond de 20 euro als ik me niet vergis), maar als je ergens even een glas wijn of zo wil drinken, is dat echt ontzettend leuk. Bij passende muurschilderingen, muziek, kleding van de medewerkers daar en van die kleien bekers waar je bier, mede en wijn in krijgt (je kan er ook prima een cola'tje bestellen ofzo, maar dat krijg je gewoon in een glas). Je moet wel ouder dan 18 zijn om er binnen te mogen.
Oud 12-04-2007, 16:53
Poepkind
Poepkind is offline
Heeft iemand nog een echte prijsklapper wbt jeugdherberg in stockholm? dus iets van 20 incl onbijt
Oud 12-04-2007, 16:55
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-04-2007 @ 20:15 :

Als je een week rond gaat trekken zul je sowieso meer kunnen zien dan wanneer je ergens een vaste plek hebt, denk ik.
nee want dan moet je telkens weer je spullen pakken, in checken uit checken zeulen met die tassen etc. Voor zo'n klein gebiedje is dat niet handig. als je een plek hebt die nabij verschillende ov dingen is waarmee je tripjes kan maken ben je het beste uit.
Oud 18-04-2007, 17:08
Verwijderd
Ik zat gewoon in een camping, in een van de buitenwijken van stockholm.Bredang om precies te zijn
met de metro viel overal makkelijk te komen, want die stopte op 10minuten lopen van de camping. In de stad moet je ook niet willen rijden, dat is gewoon hopeloos qua parkeren, kost veel meer moeite en geld dan even het OV gebruiken. Koop zo'n 24timmarskaart, en je rijdt gewoon 24uur door stockholm heen, dat geld heb je er zo uit(wij gingen op dag 1 om 12uur de stad in.. en dan op dag twee om half 12, zodat we nog net even voor de 3e x van die kaart gebruik konden maken, en op de terugweg alleen 'n enkeltje.. ach ja, hollander he )..

Maar wij hadden verder wel een auto, dat is denk wel handiger om de buitengebieden te ontdekken, dat is denk qua ov lastiger bereiken, al is het alleen maar omdat het langer reizen is.
Advertentie

Regels voor berichten